Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kooperativa - past na zákazníky?

Pojišťovna Kooperativa začala používat nové všeobecné pojistné podmínky pro pojištění osob, které mohou ohrozit důvěru jejich zákazníků. Uvedené podmínky umožňují pojišťovně libovolně zdražovat pojištění a to i u starých pojistných smluv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bernard Bolzano

Pozor - dožití se je také riziko.
Někdo by si z formulace v pojistných podmínkách mohl myslet, že se zvýšení pojistného může týkat pouze rizikové částky (lidé budou více umírat, než pojišťovna kalkulovala, a tak je nutné rizikové pojistné zvýšit). Dvě poznámky:
1) To není důvod ke zvýšení pojistného, ale k propuštění pojistného matematika, který produkt špatně ocenil a nebo ke zpřísnění underwritingu, který může být prováděn nedostatečně.
2) Důležitější. Pokud mi pojištění končí výplatou důchodu a pojistný matematik špatně odhadl vývoj úmrtnostních tabulek (nepočítal s prodlužováním střední doby života), je tu problém. Sazba sice vyšla krásná (to je důchod, nekupte to), ale pojišťovna nebude mít na výplatu tohoto důchodu. Dle pojistných podmínek může Kooperativa v aktivní části (placení pojistného) snížit hodnotu pojistné částky (ročního důchodu) z důvodu špatného škodního průběhu (=málo lidí umírá). Když budu dost konzervativní, bude vždy důvod pro zvýšení sazby (=snížení důchodu) a pojišťovna si tak může léčit problémy s malými kalkulovanými náklady a provizí, které jsou ve skutečnosti vyšší.
Závěr: uvedená formulace je nepřesná a povoluje pojišťovně příliš mnoho. Měla by být urychleně přeformulována do jasné a konkrétní podoby, která nepřipouští různé možnosti.
P.S. Nedá mi to, ale podle mých informací (zdroj: makléřská společnost) je provize u Kooperativy u 3RG 39%-43% z ročního důchodu. Při přepočtu na roční pojistné záleží na době trvání, např. 20 let 83%, 30 let 148% a  40 let 222%. Už víte, proč byla Kooperativa vyhodnocena v minulém roce makléřskými společnstmi jako nejlepší pojišťovna? A víte, kdo tu provizi zaplatí? Proč výše odbytného pro mladé klienty je nulová až prvých 5 let a podíl na zisku je tedy také nulový?
V Anglii makléři informují klienta o výši své provize. Ta země mi připadá hodně vzdálená - asi tak 50 let směrem dopředu.
0/0
14.6.2002 9:37

Danda

Re: Pozor - dožití se je také riziko.
0/0
14.6.2002 15:53

Danda

Re: Pozor - dožití se je také riziko.
Máte-li informace z makléřské společnosti, napište, jestli tyhle provize, co uvádíte, jsou něčím zcela výjimečným na trhu. Co ta holandská pojišťovna, nebo Česká? Nějak se mi tomu nechce věřit.
0/0
14.6.2002 15:57


Bernard Bolzano

Re: Re: Pozor - dožití se je také riziko.
Dle mých informací, jsou tyto provize pro dlouhé doby trvání opravdu vyjímečné. Všechny pojišťovny mají samozřejmě provize odstupňované dle doby trvání, ale většinou existuje určitá hraníce, za kterou se již provize nezvyšuje. Často něco okolo 20 let. To je  důvod, proč u naprosté většiny pojišťoven nedostane makléř více než 100% ročního pojistného.
Byl jsem přítomen na semináři pořádaném na MFF UK, kde pojistný matematik z Kooperativy prezentoval postup výpočtu sazeb. Překvapilo mne následující tvrzení: podúmrtnost a úspora nákladů mouhou generovat volné prostředky pro zvýšení provize. Je přitom ale naprosto normální, že dané úspory se spíše využijí na zvýšení zisku společnosti a ne na provizi. To je výhodnější i z hlediska klienta: je lepší mít silnější pojišťovnu, která se stará o Vaše peníze, než bohatého makléře, který vůči Vám nemá žádné závazky.
0/0
17.6.2002 9:44

Ivan Špirakus

Re: Pozor - dožití se je také riziko.
Dovoluji si upozornit, že nemáte korektní infomace. V anketě Pojišťovna roku 2000 získala Kooperativa v kategorii Životní a úrazové pojištění až třetí místo (přesné pořadí najdete na www.kopm.cz). Vámi uváděná provize je pak zcela standardní odměnou (v této úrovni ji nabízí prakticky všechny pojišťovny na trhu) za sjednání životního pojištění. Makléři v Anglii informují své klienty na požádání, solidní makléř by i Vám měl sdělit svoji odměnu. I makléř musí z něčeho žít - konečně, máte šanci si  sám zkusit, jak těžce jsou to vydělané peníze. Důrazně pak odmítám to, že makléří hodnotí pojišťovny podle výše provize ! Hodnocení je naprosto důvěrné a žádná pojišťovna nemá možnost zjistit jak který makléř hlasoval.
0/0
17.6.2002 23:11

Bernard Bolzano

Re: Re: Pozor - dožití se je také riziko.
Máte pravdu, v kategorii životní pojištění byla až třetí. Také jsem se na uvedených stránkách dověděl, že:
"Jednoznačným vítězem ankety o Pojišťovnu roku 2000 mezi pojišťovacími makléři je tedy Kooperativa, pojišťovna, a.s., která zvítězila jak v hlavní kategorii, tak ve třech dílčích kategoriích."
A když jsme u toho informování: v kodexu etiky Komory pojišťovacích makléřů není vůbec napsáno něco ve stylu: PM je povinen při dotazu klienta ho pravdivě informovat o výši své provize. Proč?
Nakonec. Provize ve výši 150% a více z ročního pojistného není normální! Pokud ji pojišťovna dává, pak
  1. Produkt je pro klienta nevýhodný (taková finanční zátěž na počátku v cash-flow vykouzlí hodně velkou sazbu)
  2. Produkt je pro klienta výhodný, pak je ale blbě spočítaný a nevýhodný pro pojišťovnu a klient nedostane nic, protože pojišťovna zkrachuje.¨
Vyberte si.
0/0
19.6.2002 18:09

Ivan Špirakus

Re: Re: Re: Pozor - dožití se je také riziko.
Máte pravdu, v kodexu etiky to zatím  není - je to námět k zamyšlení - děkuji.
Co se týká provize - 150% je možné u pojištění na 20 či více let. Matematik jako je Bolzano by měl mít ponětí o pojistné matematice životního pojištění, kde existuje metoda zvaná Zillmerování, která definuje jak se získatelské náklady kalkulují do celé doby pojištění - věřte, že to je dobře spočítané. I to je důvod, proč jsou provize pojišťoven dosti podobné Navíc jsou matematické modely pro sazby životního pojištění přísně kontrolovány Státním dozorem.
0/0
23.6.2002 12:01

Bernard Bolzano

Re: Re: Re: Re: Pozor - dožití se je také riziko.
Ano, máte úplnou pravdu. Pomocí vysoce nastaveného Zillmerova procenta si umím představit produkt, který tuto provizi unese (tj. zprostředkovatel dostane velkou provizi a pojišťovna si pokryje náklady na tuto provizi a na provozní náklady). Jako ale každý klasicky vzdělaný člověk něco víte o zákonech zachování. Neplatí nejen ve fyzice (hmota, energie, celkové leptonové číslo, ...), ale i v jiných oborech. Jestliže nepřiměřeně velká provize je vyplacena makléři, o to méně získá klient. Kde se to projeví? Jak už jsem se zmínil: nulová rezerva a tedy nulové odbytné třeba i prvních 5 let (právě díky zillmerování). To má závažný důsledek - rezerva i v dalších letech roste pomalu a tedy: podíl na zisku v prvých letech  0 a v dalších mnohem menší, než u stejného produktu s menším z. procentem. Dokáží toto vysvětlit makléři klientovi? Nebo radši nedokáží?
A když už jsme u té matematiky. Mám silné podezření, že se v mnoha pojišťovnách k výpočtu sazeb používají ty zastaralé vzorce, které jsou v klasických učebnicích poj. matematiky (alfa, beta, ..). Alternativou je výpočet pomocí cash-flow. Tam lze zkoumat i vliv takových efektů, jako jsou lapsy nebo fixní část nákladů. To co se zdá "dobře spočítané" pomocí staré metody se může ukázat nedostatečné pomocí nové.
0/0
24.6.2002 14:52

Ivan Špirakus

Re: Re: Re: Re: Re: Pozor - dožití se je také riziko.
Skláním se před vaší odbornou úrovní - nebudete náhodu brzy odpovědným pojistným matematikem ?
Vím o co vám jde, a myslím, že je to celkového pojetí správné.
Bohužel zatím ještě nikdo nepřišel na způsob, jak jinak než provizí zaplatit adekvátní odměnu agentovi či makléři za tak náročnou činnot. Mimochodem, když jsme u té nulové rezervy v prvních letech. Víte o tom, že je zcela standardní, že pokud klient kapitálovou pojistku v prvních 3- 5 letech zruší, tak agent musí vracet určitou část provize (někdy i celou ?)
0/0
24.6.2002 20:48

harci

Re: Re: Re: Re: Pozor - dožití se je také riziko.
Ty asi toho moc nevíš o zillmerování, jinak bys takovou blbost nenapsal. Zajdi si za nějakým pojistným matematikem a nech si spočítat rozklad pojistného u klasické kapitálovky na 20 let (taky podrobný rozklad nákladových složek). Pak teprve uvidíš kolik v tom finančním toku nese pojištěný a kolik pojišťovna (resp. akcionář). Schválně si pak spočti současné hodnoty těch toků, abys to mohl porovnat, jak je takový produkt pro klienta výhodný.
Mě je jasný, že pojišťovna musí z něčeho žít a že se taky musí z něčeho zaplatit ten agent, který smlouvu sjednal, ale co je moc to je moc. U takových sazeb (provize 150 %) podle mě má klient nárok vědet, kolik z toho agent dostane. Jsem také zastáncem anglického modelu.
0/0
17.7.2002 9:47

Brouk Prskavec

Retroaktivní platnost VOP?
Kooperativa je v tomto směru proslulá, ale tohle je i na ni docela silné kafe. Je to typický příklad pojišťovny se sotva průměrnými produkty, zato však nadprůměrně intenzivní reklamou. Zkuste se dnes zeptat náhodně vybraného občana u koho by si uzavřel pojistku (jakoukoli). Pokud to není člověk důchodového věku nebo venkovan (ti chtějí zásadně „státní pojišťovnu“), pak asi nejčastěji uslyšíte že u Kooperativy. Proč? Protože je přece dobrá, ne? Pořád o ní je slyšet a je taková milá. A zkuste vysvětlit takovému člověku, že je to trochu jinak. Kdepak, nebude vám věřit, vždyť přece jen pomlouváte konkurenci, že? Koho zajímají fakta, nenechte se vysmát.
 
Ale jedna věc by mě zajímala. Jak je možné, aby se nové VOP retroaktivně vztahovaly na již uzavřené smlouvy? To opravdu není nic proti ničemu???
 
0/0
13.6.2002 23:32

eva

Re: Retroaktivní platnost VOP?
ahoj Brouku Prskavče, jsem právnička a tak mi nedá, abych neodpověděla na tvoje právní zhodnocení "retroaktivní platnosti" VOP Kooperativy. Retroaktivita ( z lat.) znamená zpětnou působnost. Retroaktivnost smlouvy proto znamená , že smlouva zpětně upravuje právní vztahy. Proto by uvedené ustanovení VOP Kooperativy (VOP jsou podle občanského zákoníku součástí pojistné smlouvy)bylo "retroaktivní", kdyby za podmínek, které se v něm uvádějí (tj. v závislosti na škodním průběhu)připouštělo upravit sazby pojistného zpětně. V ustanovení se však výslovně uvádí, že změny sazeb se neprovedou zpětně ,ale až od následující splatnosti pojistného. Proto nemá zpětnou účinnost. Stejně tak ji nemá např. nájemní smlouva, v níž je pronajímatel oprávněn zvýšit nájemné v závislosti na určitém ukazateli ( např. inflaci), a to do budoucna. Přitom jde o smlouvu, která platí již několik let před zvýšením nájemného. Myslím si, že Kooperativa je rozhodně seriozní, neboť nenutí druhou smluvní stranu, aby po případné úpravě sazeb zůstala dále v pojištění, ale umožňuje jí pojištění ukončit, a to speciální výpovědí. Kromě toho, v uvedeném ustanovení VOP je použito slovo "upratit sazby pojistného" a nikoliv slovo "zvýšit". Upravit znamená i snížit!!! Závěrem ještě musím Brouka Prskavce upozornit, že v občanskoprávních vztazích ( kam pojistné smlouvy patří)žádný předpis nezakazuje skutečnou "retroaktivitu". Ale to už někdo napsal přede mnou (viz výše). Eva
0/0
14.6.2002 14:06

Brouk Prskavec

Re: Re: Retroaktivní platnost VOP?
Děkuji za fundovaný názor právníka. Možná, že je tedy celá věc právně v pořádku, To mě sice trochu zaráží, ale i tak mi nezbývá než souhlasit s autorem článku, že takové ustanovení je pro klienta potenciálně velmi nebezpečné. Máte jistě pravdu, že pojistnou smlouvu lze vypovědět. Taková výpověď ovšem zcela mění klientovu situaci. Smlouva se uzavírá na určitý počet let a její předčasné ukončení má za následek nejen ztrátu pojistné ochrany, ale také takové "drobnosti", jako je například povinnost zpětného dodanění daňově uplatněného pojistného, uzavírání nové smlouvy v době, kdy je klient věkově či zdravotně znevýhodněn, atd. Já bych tedy takovou smlouvu nepodepsal. Přístup pojišťovny nechávající si takováto zadní vrátka mi připadá přinejmenším neetický.
0/0
17.6.2002 22:43

Bouček Antonín

Re: Retroaktivní platnost VOP?
Možná budete překvapen, ale podle mých zdrojů jsou reklamní náklady Kooperativy nižší než třeba Allianz nebo Generali. Spíše než nadprůměrnou intenzitou bude známost asi způsobena něčím jiným.
0/0
17.6.2002 15:50

Brouk Prskavec

Re: Re: Retroaktivní platnost VOP?
Vaše údaje o výdajích na reklamu k dispozici nemám. Možné to jistě je. To bohužel nic nemění na tom, že většina produktů Kooperativy není nic moc a také to, že tato pojišťovna (a její zástupci a reprezentanti) začíná ve vztahu ke klientovi stále více trpět manýrami, které známe tak dobře od jiné velké pojišťovny. Tedy neprůhledností uzavíraných smluv a úmyslně komplikovanou cestou k získání relevantních informací (mám na mysli pro řadového klienta a často asi i řadového obchodního zástupce).
0/0
17.6.2002 22:30

Dana

Dušanovi Šídlovi z Fincentra
Odpovídat na sugestivně položenou otázku v závěru článku se mi vůbec nechce. Bez znalosti celých pojistných podmínek to neudělá nikdo rozumný. Připadá mi to stejné, jako to, co udělali novináři nedávno politikům, když si vymýšleli nesmysly a žádali jejich názory. Pokud vím, podobná ujednání v podmínkách mají i ostatní pojišťovny - Generali, Komerční, Winterthur asi i další. Proč se snažíte štvát lidi? Nebo je to jenom proto, abyste odváděli pozornost od skutečných problémů?
0/0
13.6.2002 13:10

Dušan Šídlo

Re: Dušanovi Šídlovi z Fincentra
Paní Dano, nevím co myslíte tím odváděním pozornosti od skutečných problémů. Přece nemusíte znát celé pojistné podmínky, aby jste se mohla vyjádřit k jednomu ustanovení. Opravdu se domníváte, že slouží jako ochrana před pojistnými podvody? Nehledě na to, že k tomuto účelu slouží jiné nástroje, právě u úrazů a nemocí (na rozdíl např. od pojištění majetku) lze těžko podvodné jednání ve větším měřítku očekávat. Buďte prosím věcnější. Děkuji.
0/0
13.6.2002 18:20

Dana

Re: Re: Dušanovi Šídlovi z Fincentra
Fakt musím znát vše, abych se mohla vyjádřit k danému. K češtině však mohu - nepíše a ani neříká se "aby jste", ale "abyste". Co Vy na to?
0/0
14.6.2002 9:27

Mára

Re: Re: Re: Dušanovi Šídlovi z Fincentra
To seš teda věcnější, krávo!
0/0
17.6.2002 9:45

martin

m
Je to nějaké divné, ale asi by se to mělo týkat jen životní složky. Pokud pojišťovna garantuje částku při dožití , pojistné se asi bude měnit v závisloti na možnosti zhodnocování poněz na trhu. To některé pojišťovny už dělají dávno. Pokud je pevně dané pojistné - spořící složka - tak naopak pojišťovna negarantuje výnos na konci , ale řekne pouze předpoklad.  Pokud ale chtějí měnit pojistné úrazové složky, to je špatné, to by neměli. Ale na druhou stranu , stává se také, že úrazová složka je pojištěna pouze na 1 rok a po roce to pojišťovna nemusí obnovit.
0/0
12.6.2002 21:43

Dana

Re: Nic víc, než elegantní letadlo
Osobně jsem ráda, že Huga neznám. Nemám ráda lidi, na jejichž slova dochází. Jen by mě zajímalo, jak dlouho to, že životní pojištění je podfuk, tvrdí, a kdy můžu čekat, že konečně na jeho slova dojde. Samozřejmě, že je právo každého člověka uzavřít či neuzavřít životní pojištění. Nic zlého Hugovi nepřeju a věřím, že dožije svůj život v poklidu. Taky mu přeju, aby to, co od státu bude dostávat v důchodu, mu umožnilo dožít plnohodnotný život a nezlomilo jeho pevnou víru, že všechno věděl lépe, než ty statisíce hlupáků, kteří do své budoucnosti investovali formou životního pojištění.
0/0
12.6.2002 18:12

Dejva

Re: Re: Nic víc, než elegantní letadlo
Milá Dano, Hugo je úchyl, s tím nelze než souhlasit. S váma ale taky souhlasit nejde. Stáří lze přece zajistit mnohem lépe jinými produkty než je klasické KŽP. To je ve většině případů zlodějina na klienta a jeho rozšíření je pouze díky masivní reklamě pojišťoven, honění agentů včetně i poradců, např. z OVB, za provizemi, díky tomu, že i Grada se propůjčuje takové prostituci, že píše knížku o pojištění s odborníky z ČAP, která pak vyznívá z velké části jako snůška matrketingových keců propagujících KŽP jako výhodné spoření. Kdo chce ochranu, ať si pořídí rizikovou pojistku a spoří levněji. K6P obecně je sektor zlodějiny na klienta a když se ještě zkombinuje s takovým nemilosrdným dravcem jako je Kooperativa či Kapitol, tak to klienty ochraňuj pánbůh.
0/0
12.6.2002 20:22

Franta Slamník

Re: Re: Re: Nic víc, než elegantní letadlo
Dana je normální pojišťovák. Má pouze obavu o své příjmy z provizí. Pokud by bylo více lidí autentických, tak by moc šancí neměla. S Vaším názorem celkem souhlasím, až na to odsouzení Huga. Možná to špatně formuloval, trochu nadsadil, ale jinak má pravdu. Kdo zná krachy světových pojišťoven a jejich kejkle, tak mi dá za pravdu. Dejte své peníze raději do slamníku, za pár let jako když je najdete. Franta Slamník.
0/0
13.6.2002 11:00

Dana

Re: Re: Re: Re: Nic víc, než elegantní letadlo
Franto, odhlail jste mě. Fakt jsem normální. Ráda bych se nechala poučit o krachách světových pojišťoven a jejich kejklech, abych Vám mohla dát zapravdu. To mi fakt napište!Peníze do slamníku samozřejmě dávám, protože je to fakt to nejrozumější. Má to taky ale jedno riziko - emise nových bankovech a prošvihnutí lhůty pro výměnu.
0/0
13.6.2002 12:57

Dejva

Re: Re: Re: Re: Re: Nic víc, než elegantní letadlo
Správně, správně, milá Dano. Za 200 let třeba budou mít zajímavou historickou hodnotu, pořádně vyděláte a už nebudete mít zapotřebí psát na internet takové kecy.
0/0
13.6.2002 14:28

Dana

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nic víc, než elegantní letadlo
Jsem ráda, že si držíte svou úroveň. Papír a obrazovka snesou vše. Jen tak dál.
0/0
14.6.2002 9:39

????

Re: Re: Re: Re: Re: Nic víc, než elegantní letadlo
Třeba Česká pojišťovna, ale ta není asi cizí, že?
0/0
13.6.2002 15:01

Jenda J

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nic víc, než elegantní letadlo
Česká pojišťovna krachla? Co blbneš, nic vo tom nevím a nestraš. Mám tam nějaké pojistky.
0/0
13.6.2002 16:40

mára

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nic víc, než elegantní letadlo
Ta nekrachne, ale pánové Kelner a spol. vás mohou u vašich životních pojistek oholit stejně jako dříve PPF privatizační fondy.
0/0
13.6.2002 18:11

Vendelín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nic víc, než elegantní letadlo
Nebral bych to na lehkou váhu. Pojišťovna KB šla do krachu, ale podržela ji silná matka. Kdo podrží ČP?
0/0
13.6.2002 20:44

Vzal roha

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nic víc, než elegantní letadlo
Stát a soudruzi z nové sociálně-nacionalistické vlády. Ale raději to dejte jinam. Jistota je jistota.
0/0
13.6.2002 21:51

fiiik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nic víc, než elegantní letadlo
moje řeč
0/0
25.6.2002 11:37

Ivo

I love
0/0
12.6.2002 17:28

Ivo

VOP
Nějak vlastně nechápu všeob. obchodní podmínky jako takové. Mělo by přece platit, že platí podmínky k datu sepsání smlouvy, nebo ne? To by pak smlouva samotná byla jen cár papíru, protože by si pojišťovna v případě svých problémů prostě mohla upravit VOP a všichni by utřeli.
0/0
12.6.2002 17:21

petr

Re: VOP
Máš recht, taky je mi to nějaké divné.
0/0
12.6.2002 18:00

Hugo

Nic víc než elegantní letadlo.
Vždycky jsem tvrdil, že kapitálové životní pojištění je velký podfuk a brzy na má slova dojde.  Je to velice fikané skryté letadlo. Pokud je jen pár klientů kteří se dočkají pojistné částky, tak je bez problému financují další noví pojistníci. Až přijde období, kdy bude třeba vykrýt větší část pojistek, tak bude problém. Nikdo také netušil jaké problémy měly banky (IPB, Agrobanka a další) ve svém největším rozkvětu. To se dozvídáme až nyní. KTP Quantum byla společnost, kterou, až na malé výjimky, všichni vychvalovali. A konce jsou nepěkné. Radím Vám, co se týče životního pojištění, utečte od pojišťoven co nejdál. Když Vás svrbí dlaň plná peněz, tak jej raději pošlete na nějaké charitativní konto. Alespoň Vás to nebude potom tolik mrzet.
0/0
12.6.2002 16:23

Brouk Prskavec

Re: Nic víc než elegantní letadlo.
Pán bude asi znalec. To je hned vidět. Je samozřejmě pravda, že je třeba dobře vybrat, u koho si sjednám životní pojištění. Je pravda dokonce i to, že často lze místo KŽP výhodněji použít jiný typ pojištění nebo jiný finanční produkt. Co to má ale společného s letadlem, to nevím. Poučte nás, pane Hugo. A nebojte se být konkrétnější, my to uneseme.
0/0
13.6.2002 23:29

jarka

Kooperativa - nenasyta
typický příklad nenasytné společnosti,která chce veškerá rizika přenést na klienty ,osobně mám velmi špatné zkušenosti se společným podnikem Kapitol - Kooperativa u pojištění Rendite plus,kdy je pravidelně nabízena dynamizace pojištění údajně v závislosti na inflaci ,ve skutečnosti je toto obdoba popisovaného ,jen stím rozdílem,že si klient může vybrat a co se týče jednání ,pokud potřebuji nějakou info tak jsem přehazovaný z jedné společnosti na druhou a jeví se mi to jako by s tím žádná nechtěla nic mít,bohužel bez následků to nejde zrušita tak zbývá jen čekat
 
0/0
12.6.2002 15:07

Jitka

kooperativa - past na zákazníky
Mám pojištění domu u Kooperativy, to co jsem zažila při likvidaci škody nemá obdoby. Případ si předávali 3 lidi, každý vykládal jejich předpisy jinak nakonec se shodli na tom, že nic nedostanu, protože přelézt 2,5 metru vysoký plot není podle nich překonání překážky. Chtěla jsem po likvidátorce ať mi to ukáže prakticky, kupodivu nechtěla. Nejednají slušně a strašně se snaží vydělávat za každou cenu.
Jitka, Praha 10
0/0
12.6.2002 13:44

Mira z Plzně

Past na lidi
Mám životní pojištění u jedné velké pojišťovny.Přesto že mám částečně ekonomické vzdělání a docela dobře se orientuji v této oblasti nevím zdaleka to co bych měl. Je však pravda, že všichni agenti poojišťoven na jedné straně vychvalují své produkty, když lapají klienty a myslím, že ve velkém a úmyslně zamlčují některé negativní podmínky.
0/0
12.6.2002 11:05

Jirka

chránit se před podvodníky není nic špatného
Je zřejmé, že tento útok nemá opodstatnění. Přesto, že ve vyjádření dotyčné pojišťovny se jasně říká, že uvedená podmínka se netýká a nemůže týkat životního pojištění, v článku se o tom vesele spekuluje. A vyznění článku je velmi negativní, přesto, že oficiální vyjádření firmy celý problém srozumitelně uvádí na pravou míru. Takže o co tady vlastně jde? Jirka
0/0
12.6.2002 10:59

Mára

Re: chránit se před podvodníky není nic špatného
Nemáte okrádat klienty, pane Kooperativo, nebo Kapitole? :)
0/0
12.6.2002 11:20

Petr Šafránek

Re: chránit se před podvodníky není nic špatného
Podle mého názoru je citovaná formulace ve VOP poněkud nešťastná. Lze ji totiž vyložit dvěma způsoby. Podstatné je, zda pojistitel bude vyhodnocovat škodní průběh jednotlivé pojistky (pak se skutečně toto ustanovení nemůže dotknout životních pojistek, ale pouze úrazových, apod.). Pokud by ovšem pojistitel vyhodnocoval škodní průběh daného produktu jako celku (tedy v rámci celé pojišťovny), mohl by upravovat i životní pojistky, což by na trhu nemělo obdoby a takové produkty by byly nepoužitelné. Očekávám, že Kooperativa zaujme jasné stanovisko a formulaci VOP případně upraví tak, aby byly jednoznačné. Petr Šafránek, rodinný finanční poradce
0/0
12.6.2002 12:06

Roman

Všecko je podvod
Oni už z principu svého podnikání nechtějí nikdy nic zapalatit a platí až když se daný případ rozvine v médiích
0/0
12.6.2002 6:55

Jahoda František

Re: Všecko je podvod
To máte pravdu. Na chatě nám protekla přes zimu střecha a abychom se dostali k penězům, bylo třeba rozjet obrovskou mediální kampaň v televizi, tisku a rozhlase. Teprve pak jsme zavolali likvidatora jedné nejmenované pojišťovny a ejhle -ony tři tisíce, které nám za škodu vyměřil, jsme dostali za měsíc a půl.
0/0
12.6.2002 12:17

Danda

Re: Re: Všecko je podvod
Udělal jste to chytře, že jste se na likvidátora obrátili až potom, co jste rozjeli obrovskou mediální kampaň. Příště nejdřív do Haagu!
0/0
14.6.2002 15:48

Diskuse na iDNES.cz

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskusi nemají místo, mažeme. Diskutování se řídí pravidly diskuse na iDNES.cz.

Jan Dvořák, šéfadmin diskusí



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.