Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Hypotéka? Brzy už i bez zálohy

Jednu z největších překážek zájemců o hypotéky se chystá odstranit Českomoravská hypotéční banka a nastartovat nové kolo konkurenčního boje. Pravděpodobně příští měsíc nabídne klientům hypotéku ve výši sta procent ceny nemovitosti. Dosavadní podmínka na deset až třicet procent vlastních peněz při koupi bytu vezme za své. Kvůli nastraženým uším konkurence bankéři podrobnosti úzkostlivě tají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mrnous

25. 6. 2002 11:41
jak to muzou udelat
kdyz je v zakone, ze mohou poskytnout uver jen na 70% ceny nemovitosti, jak muzou poskytnout uver na 100%?
0 0
možnosti

21. 6. 2002 9:48
0 0
možnosti

Jan

20. 6. 2002 21:18
Nechápu to
Nerozumím "výhodnosti" toho, co je v článku popsáno.
Nejdříve píšete  "hypotéka ve výši sta procent ceny nemovitosti", s tím že ušetří člověku "povinnost zaplatit část bytu ze svého" (předem, logicky).
Dále ovšem vše negujete tím, že uvěr je na "pouze na sto procent svého odhadu"
Logika mi říká, že pokud stanovení odhadu nemovitosti má v "péči" banka  a ta si řekne např. odhad=50% ceny nemovitosti, pak mám úvěr jen na 50% stavby.
Něco mi uniklo a je to něco více, než jen marketingový tah?
0 0
možnosti

Jan Dudek

22. 6. 2002 20:01
Re: Nechápu to
To je pravda a musim priznat, ze jsem si to uvedomil, az po precteni tveho komentare. Takze opravdu jen marketingovy tah? ;-) Autori clanku, proc na toto nereagujete? Nebo vas vubec nezajimaji nazory ctenaru?
0 0
možnosti

roman

19. 6. 2002 13:33
O jaké "akontaci" e tady pořád mluví
Nechápu o jaké akontaci se tady ve většině příspěvků hovoří. Žádný zákon neříká, že je potřeba mít x% vlastních prostředků. Vše se přece odvíjí od tržní, tedy zastavitelné hodnoty nemovitosti, (samozřejmě uznávám, že většinou cena kupní převyšuje cenu odhadní). Takže v praxi má dům nebo byt tržní cenu 1,5 mil a kupní cena je 1 mil, tak ten 1 mil klient bez problému dostane (bonita je samozřejmě jiná kapitola). Úplně nejjednodušší je to při rekonstrukcích a nástavbách. Příslušných x% (a třeba i těch 30%) se přeci dá nahradit (mezi)-úvěrem ze stavebního spořením - většina bank je bere jako vlastní prostředky (i úvěr). A poznámka závěrem - hypotéka s životním kapitálovým pojištěním je dle mého názoru to nejhorší, co kdo kdy vymyslel. 
0 0
možnosti

archi

19. 6. 2002 14:12
Re: O jaké
Ale ano, zákon právě říka, že hypotékou lze pokrýt 70 ceny nemovitosti - to souvisí s hypotéčními zástavními listy, kterými jsou hypotéky kryty.Proto právě v příkladě odhadu ceny nemovitosti na 1 mil, byť kupní cena je vyšší, banka standardně poskytne 70% této ceny tj. poue 700 tis. Pokud poskytne více - tj .akontace 10 či 15 % nebo dokonce nulová akontace, potom to banka kryje z vlastních zdrojů - proto většinou při těchto nižžších akontacích je vyšší úroková míra nebo je poskytována pouze na koupi již postavené nemovitosti, ale ne na výstavbu( např. GE Hypotéka). Jediným řešením nulové akontace je zastavení i jiné než úvěrované nemovitosti, tak aby 70% odhadní ceny součtu těchto nemovitostí pokryl plánovanou investici.
0 0
možnosti

Radek Jakubský

19. 6. 2002 12:05
Chcete penize na bydleni bez prokazovani bonity? Je to možné!
Vazeni ctenari, pokud se Vam podminky hypotecnich bank nezdaji solidni, rad Vam poradim, jak se k nemovitosti dostat podstatne levneji a bez prokazovani bonity, a to i bez "akontace". Blizsi informace rad poskytnu na email. Neberte to jako reklamu, ale jako nabidku pomoci, ja si touto cestou resim bydleni a muj bratr jiz bydli a takovych lidi uz jsou tisice.......
0 0
možnosti

Bedrich Bansky

19. 6. 2002 12:17
Re: Chcete penize na bydleni bez prokazovani bonity? Je to možné!
Mel bych zajem, pis na bab@seznam.cz
0 0
možnosti

archi

19. 6. 2002 11:32
legislativa???
Úvahy o akontaci, které brání masivnějšímu využívání hypoték jsou věsměs pravdivé. Souhlasím s názorem, že hypotéky jsou stále pro bohaté, kteří již mají nakumulovaný kapitál pro akontaci. I když se nepovažuji za chudého (čistý příjem domácnosti okolo 35 tis. v době kdy je žena na mateřské) nejsem v krátké době schopen našetřit potřebnou akontaci - k tomu dojde nejdříve za 5 či 6 let. Ale za tuto dobu budou nemovitosti opět dražší i z důvodu růstu sazby DPH u stavebních prací, takže budu potřebovat dalších pár let na dospoření. Ale nadruhou stranu se bankám nedivím, že za dané legislativy akontaci požadují. Legislativa by totiž měla umožnit bankám při neschopnosti dlužníka slácet, nemovitost v krákě době prodat - tj. dlužníka bez zdlouhavých sporů a dohadů vystěhovat a pokusit se prodat nemovitost na trhu - pružným řešením by bylo prodat nemovitost ne v dražbě, ale opět s hypotékou přes specilizované realitní kanceláře - tj. inicovat vznik trhu s hypotékami. Osobně bych raději přistoupil na podmínku splácet 100%cenu nemovitosti (ne bankou ohodnocenou) i s vědomím toho, že pokud nebudu schopen splácet, o nemovitost přijdu a nedostanu nic ani z prodeje, který bude vyšší než dlužná částka. Takže pokud by smlouva byla podepsána s těmito podmínkami, myslím že bance by to podstatně snížilo riziko. Zároveň mi ale u bank vadí, že disponibilní příjem domácnosti snižují o stavební spoření. Tyto prostředky totiž považuji za volné a ne vázané. Stavební spoření mohu kdykoli přerušit bez výraznějších sankcí a používat je v případě potřeby na splácení hypotéky.
0 0
možnosti

berinda

19. 6. 2002 12:12
Re: legislativa??? - stavební spoření
O stavební spoření snižují disponibilní příjem? To snad NE! Naštěstí nejsem z těch bláznů, co by uvažovali o hypotékách a než si brát hypotéku ve výši 50 % tak raději si vezmu úvěr ze stavebního spoření.
0 0
možnosti

Edie

19. 6. 2002 11:25
Nic nového...
No a tak nám, co platíme nájem za byt, který není náš, a nemáme potřebnou výši platu na splácení hypotéky, zase nezbyde nic jiného než dávat peníze do kapsy cizím...
0 0
možnosti

Tomáš Marný

20. 6. 2002 7:30
Re: Nic nového...
Tak volte příště zase komunisty, až přesvědčivě vyhrajou volby, tak budou znárodňovat a třeba se na Vás dostane bydlení v luxusní vile se zahradou za 150,- Kč měsíčně.
0 0
možnosti

Marek Beneš

19. 6. 2002 10:52
Hypotéka (ani 100%) nic neřeší
Jelikož jsem zrovna minulý týden podepisoval v ČMHB úvěrovou smlouvu jsou mé zkušenosti s tímto ústavem poměrně čerstvé a vedou mě k závěru "UŽ NIKDY!". Ten kdo se odvažuje tvrdit, že hypotéka jako produkt, má řešit obecnou nedostupnost vlastního bydlení v tomto státě, by si asi nejdříve měl zkusit pomocí hypotéky koupit byt, ten kdo tvrdí, že zrovna ČMHB je v tomto oboru leader by asi měl mlčet úplně. Nechci napadat konkretní lidi a jejich jednání, protože chapu že i oni jsou součástí nějakého systému. První problémy se objevily, když jsem po bance chtěl oficiální vyjádření, že mi peníze půjčí - nemožné. Dnes už údajně za poplatek vystaví potvrzení - příslib. Já jsem musel podepsat kupní smlouvu, aniž bych věděl jestli budu schopen plnit závazky z ní vyplývajicí, protože ČMHB odmítala mou žádost o hypotéku zpracovat dříve než předložím podepsanou kupní smlouvu. A to jsem chtěl hypotéku ve výši 50% kupní ceny (odhad provedený odhadcem banky byl dokonce vyšší než kupní cena). Předložil jsem bance podepsanou kupní smlouvu a opět se nic konkrétního nedělo, protože jsem ještě neměl v ruce potvrzení o uzavření životního pojištění - šlo o hypotéku ve spojení s kapitálovým životním pojištěním u Credit Suisse. Když dorazila obálka od Credit Suisse a jsem si prohlédl na jaké potvrzení to ČMHB čekala... na potvrzení o životní pojistce nebylo jediné razítko, podpis - každý s počítačem a barevnou tiskárnou vystaví takový formulář pro kohokoli za 10 minut. Podotýkam, že v té době už běžel termí na zaplacení peněz za byt a prodávajicího těžko bude zajímat, že nedostal své peníze včas kvůli procedůrám v bance. Po doručení tohoto "potvrzení" do ČMHB začal proces posouzení, zda mi banka vůbec půjčí. Místo na internetu slibovaných 5-10 dní měla celá akce trvat více než 14 dní. Zdůvodnění: "Máme toho hodně.". Připlatil jsem tedy 5000Kč za expresní vyřízení (celkem 10000Kč) a posouzení proběhlo za 3 dny. Byl jsem pozván k podpisu úvěrových smluv. Telefonicky jsem žádal, aby mi při podpisu byly zároveň předány smlouvy zástavní, které je potřeba doručit na katastr. K mému (ne)překvapení zástavní smlouvy připraveny nebyly a bylo mi řečeno, že mi telefonicky zdělí, kdy si je mohu přijet vyzvednout. Na můj dotaz, proč nemohli smlouvy vytisknout a ušetřit mi tak jednu návštěvu, mi bylo odpovězeno toto:"Nevěděli jsme s jistotou zda se dostavíte k podpisu úvěrových smluv a nechtěli jsme zbytečně připravovat další smlouvy.". Chápu, že je potřeba šetřit papír, ale... Hned na to na mě vybalili formulář pro Credit Suisse, protože ten původně předložený ČMHB pochopitelně nestačil a chtěli orazítkované potvrzení, že mám pojistku a že v případě plnění mají nárok na uhrazení mého dluhu. Na otázku, proč mám já, klient, který za výřízení hypotéky zaplatil 10000Kč, dělat kurýra mezi ČMHB a Credit Suisse, když tyto dva ústavy nabízejí společný produkt, už jsem nedostal žádnou odpoveď. Asi jí nikdo neznal. Internet, fax nebo telefon asi v ČMHB nemají, nebo neznají číslo na Credit Suisse. Tak jsem nakonec byl stejně nucen přistoupit na pravidla ČMHB a za 2 dny jsem jel do banky znova pro zástavní smlouvy. Ty už máme na katastrálním úřadu a modlíme se, aby 30-denní zákonnou lhůtu překročili pouze minimálně a my byli shopni včas zaplatit prodávajícím za byt.
Pochopil jsem, proč 80% nabízených bytů není možné koupit při financování hypotékou. Kromě mého času, nervů a protelefonovaných peněz, totiž celý tento obchod vyžaduje úžasnou trpělivost a pochopení ze strany prodávajících.
Dokud budou hypotéky fungovat tímto způsobem, je jedno jestli mi bude banka nabízet 100% nebo 70%. Podle mých zkušeností hypotéky zdaleka nejsou dostupným produktem. A nejsme ani tak naivní abych věřil tomu, že v jiných bankách by se proces nějak výrazně odlišoval.
0 0
možnosti

Soda

19. 6. 2002 9:48
bez podrazu
banky by také měly předem zveřejnovat poplatky za vyřízení hypoteky!! bylo by ferové aby např. KB v nabídce hypoteky uvedla ze jsou platby (a to dosti vysoké) za žádost o hypoteku, platby za odhady před schválení a pak po schválení ... atd a pak klient zjistí, že hypoteka je podstatně draší. Je v tom trochu křivárna.....říkám to z vlastních zkušeností!
0 0
možnosti

Petr

19. 6. 2002 9:56
Re: bez podrazu
Kdyby jenom v KB, stejně to funguje i v ČS, kde se platí za žádost, aniž byste věděli zda HU dostanete či nikoliv a poté ještě po přiklepnutí úvěru. Co je ale nejhorší, že úvěrovou smlouvu, Vám aspoň v ČS nedají k prostudování, můžete si ji pouze přečíst před podpisem úvěru. A to člověk zírá co je tam za podmínky, penále téměř za nedodržení čehokoliv a to Vám samozřejmě dopředu nikdo neřekne.
0 0
možnosti

Mira

19. 6. 2002 9:40
Ad: a co bonita-viz Roman
Naprosto souhlasím se slovy Romana. Mám dokonce ještě horší osobní zkušenost. Při vyjednávání hypotéky,těsně před podpisem vyšlo najevo(najivně jsme utrousili jak se těšíme kvůli malému na své bydlení...), že má paní je v 2. měsíci těhotenství. Nic nebylo na plat,že bude chodit do práce ještě 6 měsíců a že po mateřské budem opět zbylých 17 let do konce placení plně bonitní. Přestože se náš reálný příjem pohyboval vysoce nad požadovanou hodnotu pro udělení daného úvěru, rázem jsme se , kvůli tomu , že bankovní úředník zařadil manželku okamžitě na mateřskou dovolenou vč.příjmu 2550 Kč,ocitli ve skupině bez nároku na úvěr. Plně souhlasím s názorem Romana , když kdejaký úředník může libovolně manipulovat s "osudy" druhých. Myslím si ,že tyto praktiky vytvářejí bezvadné podhoubí pro bující korupci....( já Ti tu "hypotéku" dám , ale Ty mi dej tohle.....)
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...

Podílové fondy jsou stále oblíbenější investicí. Experti radí, jak je dobře vybrat

17. dubna 2024

Premium Investování je důležitou součástí budování finanční stability a hraje hlavní roli v dosažení...

Víte, co znamená zkratka OBZP a jaká povinnost je s ní spojená?

17. dubna 2024

OBZP je zkratka, která v sobě skrývá osoby bez zdanitelných příjmů. Tento status se týká lidí ve...