Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Do vlády míří návrhy na zvyšování nájmů

Někdo platí za pronajatý stometrový byt v Praze 3800 korun měsíčně, někdo čtyřnásobek. Záleží na tom, jestli je to byt s regulovaným nájmem. Debata o tom, jak rychle tento rozdíl odstranit, začíná už poněkolikáté opět nabývat na intenzitě. Vláda by měla návrh zákona o nájemném dostat na stůl do konce listopadu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zdenek

8. 11. 2002 16:34
prodavani smluv
mam jeste jinou zkusenost, abych ziskal byt s regulovanym najmem, protoze nejsem dost bonitni na to koupit si vlastni byt (v Praze ci okoli), resil jsem to tak, ze jsem od majitele domu smlouvu na regulovany najem a dobu neurcitou "koupil". Za cenu 250.000. hypoteku mi nikdo neda a toto byla maximalni castka kterou jsem byl schopen kombinaci vsech moznych zdroju ziskat (vcetne pujcky pochopitelne). Ted tedy platim regulovane najemne (na ktere mi udajne prispivate) a dale splacim pujcku a stalo me to veskere dosavadni uspory a nebydlim ve svem a nikdy nebudu. A chudak majitel domu ma tech 250.000 a trzni najemne ze dvou obchodu ktere jsou v dome. Prodavani smluv na regulovane najemne je  obvykla praktika majitelu domu, staci se podivat do inzeratu. Taky by se mi vic libilo kdyby mi za komunistu pridelili druzstevni byt nebo kdybych bydlel v dome ktery se nevratil majiteli a mohl si za svych 250000 byt odkoupit a ted bych byl "za vodou". ale nemel jsem na vyber. 
0 0
možnosti

Gaston

11. 11. 2002 9:00
Re: prodavani smluv
Nechápu ti vaši transakci. Proč platíte čtvrt milionu na nájemném dopředu? Proč tomu majiteli neplatíte normální tržní nájemné? Je ten "majitel" opravdu majitelem toho bytu?
0 0
možnosti

davids

7. 11. 2002 9:30
Zvýšit nebo regulovat i opravy
Dobrý den,
jsem jednoznačně pro deregulaci nájemného. Vlastním nemovitost s regulovaným nájemným a díky rychlosti o neustalým chybám soudcům v rozsudcích mě navíc za dva byty ještě neplatí vůbec nic ani energie (již dva roky). Domnívám se, že situace je neúnosná, protože dům řádně splácím (nejsem restituent), opravuji (na co mám) pouze z jiných zdrojů. Nájemné nepokrývá samozřejmě ani náklady na provoz nemovitosti.
Pokud dojde k deregulaci bylo by dobré dát nejpotřebnějším spíše sociální podporu ovšem do doby než se přestěhují do bytů obce.
Nájemníci s regulovaným nájmem si tu žijí jako v bavlnce na úkor vlastníků (nepodílí se na opravách) jejim jedno kolik co bude stát a stojí. Neplatí včas a ještě se chovají tak, že oni jsou pánem situace a to není SPRAVEDLIVÉ.
S pozdravem
David  
0 0
možnosti

Tomáš Marný

7. 11. 2002 13:22
Re: Zvýšit nebo regulovat i opravy
Jo, když jste ještě nepochopil, že soudce je nutno zainteresovat, tak tam ty nájemníky budete mít hodně dlouho.
0 0
možnosti

zvysit@seznam.cz

6. 11. 2002 12:30
zvysit
Najemne je treba zvysit. po vstupu do unie se to stejne srovna na cca 1000 eur - nebojte se majitele domu presne vedi jak na to - existuje 100 zpusobu jak to zvysit minimalne na 2x vice. Je treba najemne zvysit!!! a ne porad kecat dokola
0 0
možnosti

Saxan

6. 11. 2002 11:17
Co ale pak bude ČSSD lidem slibovat ?
Zajímalo by mně, o kolik hlasů ČSSD v celostátním měřítku přijde, když už nebude moci slibovat svým voličů, že donutí majitele domů, aby jim jejich bydlení dotovali z vlastní kapsy každý měsíc zhruba dalším dvojnásobkem toho, co jim stát  milostivě povolí vybrat. Viděl bych to na propadák nejméně o 10% jen za ty byty. Kromě plošného rozdávání, nejlépe z cizího, toho není skutečně mnoho, co mohou ČSSD s KSČM voličům nabídnout.
0 0
možnosti

Roman

6. 11. 2002 6:46
Nesouhlasím s deregulací ...
... pokud se má nová cena odvíjet od ceny tržní. Jelikož v tomto případě znamená tržní cena cenu na černém trhu. To že plno lidí kšeftuje s byty a ani z toho neplatí daně státu vůbec nevadí, navíc se podle těchto podnikavců ostatní nájemné srovná. Výše nájemného by měla být určena několika faktory: velikostí a vybavením bytu (teplá voda, způsob vytápění), lokalita, stáří bytu/domu, atd. Stejně jako když kupujete auto, tam vás taky zajímá několik jasně daných faktorů, podle kterých se rozhodujete jestli jo nebo ne.
0 0
možnosti

Gaston

6. 11. 2002 8:08
Re: Nesouhlasím s deregulací ...
Jakým předpisem je stanovena cena těch aut?
0 0
možnosti

Miras

5. 11. 2002 23:35
konečně něco rozumného
Konečně nějaký rozumný tah. Proč by měl někdo bydlet za pakatel a ostatní by na něj měli přispívat.
0 0
možnosti

Kamil

6. 11. 2002 6:49
Re: konečně něco rozumného
Moc by mě zajímalo, jak ty přispíváš majiteli domu, ve kterém já bydlím. Ale fakt moc by mě to zajímalo! A myslim, že mu nepřispívá ani stát. Až s nim budu mluvit, tak se ho zeptám.
0 0
možnosti

Ivana

5. 11. 2002 16:20
čtyřnásobek
Já bydlím v pronajetém bytě - 60 m 2 , kamarádka v bytě o 4  m 2 menším obecním s regulovaným nájmem. Já platím za bydlení 13 800, ona 6 300. Oba byty jsou stejné kategorie, ten můj je kvalitnější a byl vybavený.
Kdyby se domáhala toho, že chce platit za byt stejnou částku jako já, myslela bych si , že není normální a ne, že si dokáže něčím ucpat svědomí. Nevím dost přesně jak deregulace nájemného zlepší trh s byty a zamezí pronájmům načerno. Když bude člověk mající k dispozici 2 byty ( nikoli v osobním vlastnictví) a zvedne se mu nájem , tak přeci zvedne nájem i nájemci ve druhém bytě , takže mu to bude jedno. Je-li průměrný plat čistého něco kolem 13000, tak si myslím, že 6300 za bydlení s regulovaným nájmem není málo. Je pravda, že sponzorujeme ze svých daní bydlící v bytech s regulovaným nájmem, ale zrovna tak sponzorujeme ze svých daní ty, co mají hypotéky ( tedy ty " bohatší" , dříve za socialismu byli z daní sponzorováni ti co si stavěli domek a teď tedy bydlí ve vlastním) apod.
0 0
možnosti

Toleda

5. 11. 2002 19:56
Re: čtyřnásobek
Můžete upřesnit, co přesně znamená "platit za bydlení"? Je to holý nájem nebo nájem včetně výdajů na topení, elektřinu, vodu a další služby? Regulovaný nájem za 6.300 je holý nesmysl... Ale řada z nás musí těch 10-15 tis. platit jenom za holé nájemné...
0 0
možnosti

tomáš

5. 11. 2002 13:23
navrhuji regulované ceny potravin - pro někoho
Když si dokáže nájemník ucpat svědomí z toho, že jeho kolega v práci u vedlejšího stolu ( a třeba také soused z domu bydlící ve stejném bytě) dře na to, aby mu sponzoroval bydlení a sám ještě platí tržní nájem - pak bych to doplnil o to, že by mohl v obchodě nakupovat za regulované - cca 1/3 ceny.
Pokladní by se jen zeptala "Pán je regulovaný, nebo tržní?" a podle toho by mu udělal cenu.
A dal bych tu také 3 volební hlasy, ať je to dotažené do konce.
Samozřejmě, že to není problém nájemníků, ale zákonodárců. A ostatních lidí, kteří si to necháváme líbit. Nevím, jak dlouho tahle amorálnost bude trvat.
0 0
možnosti

Prof. Brutál

5. 11. 2002 12:40
Deregulace nájemného bezesporu ano
ale současně by měla být taky deregulace platů v této zemi. Ale to nějak Špidlibrka nezajímá. On přispěje jen nemakačenkům a armádě svých ouřadů.
0 0
možnosti

R.D.Bidlo

5. 11. 2002 12:11
Tři poznámky
Pozn. 1: Jestliže dnes platím regulované nájemné 2.500 Kč a po deregulaci budu platit 10.000 Kč, jaká bude podpora na bydlení? Bude to 7.500? Nenechte se vysmát! Je to víc než můj důchod za celoživotní práci. A víte co? Proč bych to měl dostávat já, posílejte to rovnou panu domácímu. Ostatně byste mu mohli posílat i to, co dostávám při valorizaci důchodu. Už dnes to vždycky všechno padne na zvýšené nájemné. Pozn. 2: Zapomíná se, že nájemníci byli po restitucích domů postaveni před hotovou věc. Kdybych měl kdysi na vybranou, rozhodně bych se nestěhoval do domu soukromého majitele. Pozn. 3: ČSSD po nástupu Špidlovy pravolevé vlády soustavně zrazuje svůj program. To se netýká jen nájemného.
0 0
možnosti

Renata

5. 11. 2002 12:14
Re: Tři poznámky
kdysi jste mozna na vybranou nemel, ale dnes ano. V cem je problem prestehovat se ted?
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?

26. dubna 2024

Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč