Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Stavební spoření čekají změny

V Česku dávno přestalo platit, že lidé se neumějí dobře starat o své úspory. Tato vcelku pozitivní informace však dělá vrásky ministru financí Bohuslavu Sobotkovi, který za investiční prozření drtivé části obyvatel platí ze státního rozpočtu víc než deset miliard ročně. Řeč je o státem dotovaném stavebním spoření, které nyní využívá 4,5 milionu lidí. Ročně mohou dostat od státu za to, že spoří, až 4 500 korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Burn

8. 11. 2002 15:40
Logika?
Tak já nevím ale z logiky stavebního spoření mi vyplývá, že pokud spořitelna chce někomu půjčit, je třeba mít dostatečný počet spořitelů (šetřílků) kteří úvěr nechtějí, jinak přece ten systém nemůže fungovat, to ho vláda chce mermomoci zatlouct jako na Slovensku? Nebo se pletu?
0 0
možnosti

JirkaZ

8. 11. 2002 17:53
Re: Logika?
Samozřejmě, že se nepletete. Počet přátelských(spořících) klientů byl měl být cca 70%.
Jiná otázka je, jak moc by měl být státní příspěvek vysoký, aby přátelští klienti zůstali. Porovnat výnos stavebního spoření s termínovaným vkladem v bance není moc čisté. Kdo si v dnešní době pořídí termíňák na 5 let ? Spíš by mělo být porovnání s jinými formami investic za podobných podmínek.
Dopad na trh nemovitostí asi opravdu není nijak zásadní a těžko kdy bude, protože se stavební spoření používá spíše na rekonstrukce.
0 0
možnosti

kons

8. 11. 2002 13:03
To je finanční politika vlády
Počítám že zruší státní příspěvek když ne zpětně tak určitě okamžitě, pokud si někdo myslí, že je stavební spoření bezpečná investice tak ať se seznámí jak je to s postojem vlády k 90% ručení za vklady u garančního fondu obchodníku s CP, kdy je nechce vyplatit, nejsou peníze. A stejně to dopadne s penzijníma fondama. Got s Vámi.
0 0
možnosti

Pavel Hofner

8. 11. 2002 11:44
muj nazor
Ahoj,
 nejsem clovek vulgarni ci clovek uzivajici casto nevhodnych slov, ale myslim si,z e kdyz napisu nasledujici vetu, tak ta dobre charakterizuje vse co, jsem sem chtel napsat a nemusim to psat v podtextu na 10 radku.
"SU TO KUR.Y"
Chtel jsem hypoteku na koupi bytu do os. vl.. Myslite, ze mi ji dali? CHtel jsem rucit autem. Splacim leasing (neni moje, takze to nejde) Chtel jsem rucit bytem (je druzstevni, takze to take nejde). CHtel jsem pujcit jen 100 000. Hypoteky jso vetsinou az od 300 000.
Prvne v zivote si chci na neco pujcit a chci to splacet poctive, ale nedostanu to. Pak prijde nejaky p. Kozeny a pujcku 2 mil Kc dostane. A prachy jsou fuc. Asi jsem jeste nedospel, protoze to nechapu.
 
Hofner
0 0
možnosti

Tomáš Marný

8. 11. 2002 11:56
Re: muj nazor
Byt do osobního vlastnictví, ale ručení družstevním? Zmatené pojmy nebo to byly dva různé byty?
0 0
možnosti

Vítek

8. 11. 2002 10:07
Nesmyslné úvahy
Souhlasím s názorem, že takovéto články jsou jen samé kecy...jednak je tady silná lobby stavebních spořitelen, a za další vláda si moc dobře uvědomuje význam celého systému...jistěže dobré řešení je (viz Karel) podle rakouského modelu (vazba na úrokové sazby krátkodobých dluhopisů, tedy na inflaci...), ale s tím by byla třeba neexistence daně z nemovistosti, kterážto je asi nejvíc nefér ze všech daní...ale to byste přátelé museli chodit k volbám...
0 0
možnosti

Roman

8. 11. 2002 12:10
Re: Nesmyslné úvahy
Souhlas – zejména s poslední větou. Za levicové vlády občan, který vezme odpovědnost za své bydlení do vlastních rukou (čímž státu ušetří mnoho starostí a výdajů), bude státem pochopitelně potrestán (např.: daní z nemovitosti). Pokud tedy volím komunisty (nebo ty, kteří se za komunistické smýšlení stydí, a proto se nazývají jinak), nebo nejdu k volbám vůbec, pak nemám nárok si stěžovat, že se na bydlení obtížně spoří. Vlastní dům či byt bude samozřejmě náročná investice za každého režimu. Vždy se budeme muset hodně snažit. Proč si ale vytváříme společnost, ve které se snaha jednotlivce neocení, naopak zvýhodňuje povaleče?
0 0
možnosti

DeCourcy

8. 11. 2002 9:48
Nesmyslna statni podpora!
Kdyz stavebni sporeni ma 4.5 milionu lidi - tj. temer polovina republiky vcetne kojencu a duchodcu, jakej ma smysl tohleto dotovat? Sebrat lidem penize na danich a zpatky je jim vracet, zatimco sporitelny se pekne napechuji za administrativu. Podle me by penize mely jit jen tem, kteri opravdu potrebuji byt a ne to mit jako plosne dotovany sporici nastroj pro vsechny. Prispevek bych dal jen tolika lidem, aby se vytvorily dostatecny rezervy na poskytovani uveru, ale pak bych to zas pozastavil.
0 0
možnosti

ppetr

8. 11. 2002 9:23
stavba RD
je pravda,ze ze stavebka RD jen tak nepostavite.pokud zacnete letos sporit a za 5 let si budete chtit poridit RD,tak diky inflaci za nej date 2x tolik,podle lokality,nekde vice jinde mene.pokud si ho poridite atraktivnejsi lokalite,tak ma pro vas ministr Sobotka krasny bič ve forme zvysenych dani a jelikoz se umite o sebe zářně postarat, tak vam na NEMOVITOST NAPALI TAKOVOU DAN AZ SE Z TOHO POSE.... .a potom,ze ma smysl si zajistit svoji strechu nad hlavou.
0 0
možnosti

Mira

8. 11. 2002 9:01
Bacha na Slovensko
To jsou změny, jak naSlovensku. Výsledek? Lidi přestali spořit, celý systém se hroutí .... A řekl bych, že stavební spořitelny budou dost silné lobby na to, aby to tak dopadlo. Kdo bude čekat sedm let? Nepochopil jsem smysl stavebního spoření? A stavebnís pořitelny ano? Jak dlouho se čeká na úvěr ze stavebního spoření? A v mezidobí musím platit překlenovací úvěr, který je x-krát dražší. A když člověk spoří i těch 1500 Kč měsíčně, tak po pěti letech rozhodně není na dům, ani na byt. Možná někde, kde se za byty platí 200 000 Kč, možná, ale ve větších městech nikoliv.
0 0
možnosti

micron

8. 11. 2002 9:50
Re: Bacha na Slovensko
Nikdo vás nenutí abyste spořil jen 1500 měsíčně. U hypotéky byste taky platil daleko víc. Nebo naopak platíte málo, ale dlouho. Je to jen na Vás.
0 0
možnosti

Janek

8. 11. 2002 8:56
spoření
Ze všech příspěvků je naprosto jasné, že český národ prostě myšlenku stavebního spoření ještě nepochopil v původním smyslu, tj. dlouhodobé spoření za účelem budoucího velmi výhodného úvěru. Uzavírají se nízké cílové částky, protože lidi nechtějí platit vyšší poplatek za uzavření smlouvy, to má za následek pozdější rozčarování z výše úvěru, atd.. Co se týká ručení úvěrového rizika, k tomu jen jedna poznámka: kdo z Vás by půjčil (pokud by na to měl ) velkému počtu lidí statisice korun bez řádného zajištění? Opravdu čekáte, že Vám banka půjčí tři sta, čtyři sta i více tisíc bez ručení, nebo zástavy? Pokud prostě na něco nemám a chci to, musím přistoupit na podmínky toho, kdo mi půjčí, ne ?
0 0
možnosti

Renata

8. 11. 2002 12:13
Re: spoření
jenze 2 roky dopredu pravdepodobne nevim, kolik budu potrebovat penez na porizeni bytu, takze nevim jakou si mam zvolit cilovou castku. Mozna je pravda, ze cilovou castku zvysit lze, ale treba u HYPO st.sporitelny to nelze a jak potom ty penize z nich mate dostat? Nezbyva nez kombinace napr. uveru ze staveb. sporeni a hypoteky, ale banky se bohuzel nemouhou dohoudnout na tom, ci zastavni pravo bude na nemovitosti viset jako prvni. Proto tvrdim, ze je lepsi vzit si hypoteku na celou nemovitost, stavebni sporeni dosporit, a uver potom napriklad pouzit az na splaceni hypoteky. Nemluve o komplikacich s hodnoticimi cisly, preklenovacimi uvery a podobnymi prekazkami. Vyrizeni hypoteky mi trvalo asi mesic, vyrizeni uveru ze stavebniho sporeni od HYPO trvalo PUL roku.
0 0
možnosti

Karel

8. 11. 2002 8:32
Jako v Rakousku
Proč vůbec u nás není úrok a státní příspěvek vázán na inflaci a je zákonem pevně stanovený??
0 0
možnosti

Karel

8. 11. 2002 8:30
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Majetkový test je otvírání Pandořiny skříňky

16. dubna 2024

Stát chce začít provádět u žadatelů o sociální dávky majetkový test. Má to opodstatnění: Dávky ze...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...