Diskuze

Banka roku zvolena: Jak dopadla ta vaše?

V tuzemsku doposud neexistovalo, tak jak je to běžné v zahraničí, jednoduché ocenění bank a bankovních produktů, srozumitelné nejširší veřejnosti. MasterCard Banka roku se proto pokusila vybrat nejlepší banky z pozice klienta, kterého zajímá, zda se v bance dozví všechny potřebné informace tehdy, kdy se mu to bude hodit, zda budou jeho peníze v bance chřadnout či prosperovat, zda jsou v bezpečí a kolik ho budou operace s nimi stát. Která banka získala prestižní ocenění Banka roku 2002?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stack

7. 10. 2003 10:36
nevěrohodnost Spořitelny - konkrétně II. - dokončení
Dokončení  níže  uvedeného příspěvku  "nevěrohodnost Spořitelny - konkrétně II.":
Není přece policie, aby po mne mohla chtít  občanku či pas při  vkladu  (zákon umožňuje  identiffikaci,  ale  až  od  100   500  tisíc  Kč).  Navíc jsem měl zjištěno, že operace, které nemohou klienti udělat elektronickou cestou, jsou pro vkladatele bez poplatku. Tak jsem jim pohrozil spořitelním ombudsmanem   ombudsman@csas.cz ,  tel  +420 221 010 202,  fax  +420 221 010 503,  Kancelář  ombudsmana  ČS, a.s., Václavské  nám.  56  (Palác  laník),  110  00  Praha  1  -  a  šlo  to  bez poplatku.

Stack

7. 10. 2003 10:26
nevěrohodnost Spořitelny - konkrétně II.
Ještě jednu perličku:  chtěl jsem složit na účet slovenské  firmy  vedený právě u spořitelny nějaký malý obnos  v  SKK,  a  to  ještě  v  mimoemisní  pobočce.  Jelikož  jsem  předtím  pátral  v  několika  liniích,  jak  jde  složit  v SKK  na  účet  v  České  spořitelně,  zjistil  jsem,  že  tato  banální  operace  je  pro  spořitelnu  takřka  neřešitelný  problém.  Ńa  různých  pracovištích  se  mi  dostávalo  rozdílných  informací! Na jednom to nešlo vůbec, na dalším mi nebyli schopni říci, kolik tam mám dát přesně v Kč, že prý se přepočítává kurzem v jiný den, tudíž  se na slovenském účtu  objeví jiná suma v SKK,  než  jsem  chtěl  já  v  jiný  den,  někde  mi  řekli,  ať  si  od nich na směnárně koupím  SKK (akce - bez poplatku) a  na  jiném  pracovišti  je  vložím  na účet.  Samozřejmě  by  mi  prodali  jen  papírové,  a  to  ještě  velké,  ale  já  potřeboval  vložit částku  i  na  koruny  a  haléře  slovenské.  Tím  pádem  by  mi  nebyli  schopni  zase vrátit.  Když  jsem  na  jedné  pobočce  konečně  uspěl  (takřka  polopatě  jsem  jim  říkal,  co  mají  dělat),  tak  chtěli na mne zaplacení poplatku, že prý nejsem majitel účtu. Jak ale spořitelna může poznat, že nejsem majitelem ani disponujícím? Není přece policie, aby po mne mohla chtít  občanku či pas při  vkladu  (zákon umožňuje  identiffikaci,  ale  až  od  100 /  500  tisíc  Kč)
0 0
možnosti

Stack

7. 10. 2003 10:01
nevěrohodnost - konkrétně I.
Konkrétní příklad neschopností  u  České  spořitelny:
Byl  mi  vnucován  "výhodný"  balíček  služeb.  Nikdo mne neráčil informovat o tom, že při zrušení tohoto balíčku zaplatím obrovský poplatek.  Kdybych se to nedověděl od známé, tak si balíček snad založím. Při dotazu, zda jsou u balíčků ještě nějaké jiné poplatky, než spořitelna prezentovala, se mi vždy dostalo záporné odpovědi. Ani na Internetu ve "výňatku" ze sazebníku není nic takového uvedeno.  Pokud přímo neuhodím na bankovního prodavače, zda tam je či není ještě něco k placení, tak mi božskou  nekápne. A ani se  asi nedá nijak dokázat, že  mi  byly  poskytnuty  neúplné  či  lživé  informace  - to by se celé jednání muselo nahrávat. Jinak při další konfrontaci je vše ze strany ČS a.s. zapřeno! Já jako klient bych s pořízením záznamu souhlasil, peněžní ústav však  odmítá  možnost pořídit si záznam. Proč? Přitom ale bezpečnostní kamery snímají všechny, i k dyž s tímto natáčením  taky každý nemusí souhlasit  (asi hlavně lupiči, že ehm)  -  a  nebo  jsou  to  jen  atrapy  kamer?
Co na taková  křivá jednání ČNB nebo ministerstvo financí?  Natáčení  jednání  bychom  uvítali  i  při  pojišťování,  při  uzavírání  penzijního  připojištění,  stavebního  spoření  či  obeznámení se s podmínkami  připojištění u platebních karet.  Různé  tištěné  "Podmínky"  totiž  umožňují  jak  nejasný  výklad  ze  strany  prodavače,  tak  nejasné  pochopení  ze  strany  klienta. A  zde  je  právě  důležité  dokázat,  že  prodejce  vyloženě  lhal!
0 0
možnosti

Stack

7. 10. 2003 9:43
nevěrohodnost Spořitelny
No, jde-li jen o anketu společnosti vydávající platební karty EM / MC, nevím, jakou to může mít vypovídající schopnost. Připadá  mi to,  že  Macter Card odměnila titulem banku, který vydal nejvíce jejich karet. A tento titul, který spořitelna s úspěchem využívá, je vlastně reklamou zdarma. Takových anket a ocenění se může v této republice vyprodukovat ...
Není mi ale jasné, jak společnost vydávající platební karty mohla udělat průzkum a vyhodnotit oblasti, kde vůbec nepůsobí. Bankovnictví nejsou jen karty, ale i platební styk, zaĺožení, zrušení účtu, trvalé příkazy atd.  A právě v těchto oblastech spořitelna vůbec nepodává věrohodné informace. řešil  jsem několik  banálních  bankovních  operací.  Bohužel,  rozdílných informací se mi dostávalo od různých pracovníků spořitelny na různých pracovištích včetně bezplatné informační telefonní  linky.  A  na  internetových stránkách není  např. k dispozici  vůbec  kompletní  ceník  pro  soukromé  osoby.  Jen  tam  jen  jakýsi  "výtažek".  Než  však  zjistíte,  že  jde  jen  o  výtažek,  tvrdě  se  spálíte  a  penězi  draze zaplatíte.  Jelikož  se  mi  sem  více  textu  nevejde,  uvedu  konkrétní  příklad  v  dalším  příspěvku,  který  bude  řazen  nahoře,   nad  tímto  příspěvkem.
0 0
možnosti

?

6. 10. 2003 14:40
dokončení
Dovoluji  si  dokončit  započaté  téma:
V  tomto  případě  se  jedná  o  anketu  firmy  "Master Card",  tudíž  titul  nemůže  vypovídat  o  skutečném  stavu  banky  a  oblíbenosti  u  lidí.  Z  řady 4 - 5 milionů klientů české spořitelny je tam naprostá lidí z donucení, protože  jim zaměstnavetel nechce dávat mzdu hotově a proto,  že na venkově většinou chybí konkurence ostatních bank. A tak aby člověk jezdil 20 - 30 km do nějakého městečka, kde jsou i jiné banky, tak se na to raději vykašle a jde do spořitelny. Řada občanů též nemá náležitý rozhled a tak bere  to, co pamatuje ještě před r. 1989 - že pro občany je tu jen jediný pěněžní ústav - Česká (státní) spořitelna.  A  z  lenosti  a  konzervativnosti  dosavadní  klienti zůstávají, promrhaný čas  a poplatky   za  zrušení a přechod jinam  zatím  perfektně  odrazují!!!
0 0
možnosti

?

6. 10. 2003 14:37
odkazy
Já si přečetl o anketách,  kde  spořitelna  tak  nevyniká - viz:  http://fincentrum.idnes.cz/fi_osobni.asp?r=fi_osobni&c=A021111_141503_fi_osobni_jlo&t=A021111_141503_fi_osobni_jlo&r2=fi_osobni">http://fincentrum.idnes.cz/fi_osobni.asp?r=fi_osobni&c=A021111_141503_fi_osobni_jlo&t=A021111_141503_fi_osobni_jlo&r2=fi_osobni  nebo: http://fincentrum.idnes.cz/fi_osobni.asp?r=fi_osobni&c=A021111_140839_fi_osobni_jlo&t=A021111_140839_fi_osobni_jlo&r2=fi_osobni">http://fincentrum.idnes.cz/fi_osobni.asp?r=fi_osobni&c=A021111_140839_fi_osobni_jlo&t=A021111_140839_fi_osobni_jlo&r2=fi_osobni    nebo:  http://fincentrum.idnes.cz/fi_osobni.asp?r=fi_osobni&c=A021111_133437_fi_osobni_jlo">http://fincentrum.idnes.cz/fi_osobni.asp?r=fi_osobni&c=A021111_133437_fi_osobni_jlo  nebo:  http://fincentrum.idnes.cz/fi_osobni.asp?r=fi_osobni&c=A021111_104225_fi_blind_jlo">http://fincentrum.idnes.cz/fi_osobni.asp?r=fi_osobni&c=A021111_104225_fi_blind_jlo  či  jiné   zdroje:  http://noviny.urad.mfcr.cz/noviny2/mainfrm.asp" target="_blank" rel="nofollow">http://noviny.urad.mfcr.cz/noviny2/mainfrm.asp  . Anketu,  kde  se  spořitelna  umístila  až  snad  na  6.  místě,  dokonce  za  poštou,  nemohu  nikde  najít.  Ale  že  tomu  tak  skutečně  bylo! 
V  tomto  případě  se  jedná  o  anketu  firmy  "Master Card",  tudíž  titul  nemůže  vypovídat  o  skutečném  stavu  banky  a  oblíbenosti  u  lidí.  Z  řady 4 - 5 milionů klientů české spořitelny je tam naprostá lidí z donuc
0 0
možnosti

?

6. 10. 2003 14:44
Re: Omluva za nefunkčnost posledního odkazu
poslední  odkaz  bohužel  není  funkční,  omlouvám  se!!!
0 0
možnosti

rewell

3. 10. 2003 8:22
opět nechápu
To už si zase nějaké banky zaplatili za svůj image i u fronty a pod.? Erste i Armagnac jsou docela čilé. Ale pryč od nich.
 
Tyto jsou navíc oproti dalším českým bankám jištěny i jinými (myšleno tamně domácími) bankovními zákony a veškerými aktivy příslušných bank - ... dosaďte si sami, o které se jedná.
0 0
možnosti

Daniel

2. 10. 2003 9:51
tunel
Já jsem četl o jiné anketě, kde spořitelna hluboko propadla. Je to asi jako se všemi anketami: je jich moc a navzájem se přehlušují. Pak stačí, aby si banka vybrala tu "svou" anketu, a reklama je zdarma na světě. Proč se naše banky nechlubí i ratingem? Sice  opět  záleží  na  tom,  kdo  a  jak  hodnotí,  ale  jinak  mám pocit, že  s  tím  hodnocením ČS .a.s. to jde pěkně z  (s)kopce.  Z   "Áček" na  "Béčka",  jak  přestupy  v  metru ...  Trasa  C  IV.  nedá  na  sebe  dlouho  čekat,  jen  co  se  vykope  tunel  pod  Vltavou...
0 0
možnosti

Kornoutek

24. 9. 2003 15:54
cimrman?
celkem bych chtěl vidět tu porotu - aby to nebylo jako v cimrmanovi, že si "porotci navzájem pochválí svá vlastní díla"
0 0
možnosti

&

23. 12. 2002 8:55
banka o ŽIVOT - dokončení
Dovoluji  si  tímto  dokončit  příspěvek  níže  uvedený,  ale  zkrácený:
Jelikož  mám  na  to,  abych  porovnával  s  konkurencí,  tak  věřte,  že  ČS  a.s.  je  určena  pro  méně  vnímavé  klienty,  zvláště  pak  z  vesnic,  kde  má  spořitelna  monopol.  Tímto  se  všem  vesničanům  omlouvám,  ale  je  to  tak.  Člověk  z  města  se  snáže  porozhlédne  u  konkurence  a  zjistí,  že  tolik  vychvalované  "nej"  produkty  finanční  skupíny  ČS  a.s.  jsou  opravdu  "nej"  -  ale  na  tom  druhém,  špatnějším  konci.  Př.: stavební spoření nově  za 2 %. Podívejte se na Internetu na různých finančních, srovnávacích serverech. Konkurence  nabízí  víc. To  samé  u  úroků  z  vkladových  produktů  či  výše  zhodnocení  u  penzijního  připojištění. Chce  to  jen  vidět  a  slyšet  kolem  sebe ...
Ostatně, nedávno prováděný průzkum  hovoří  za  vše:  ČS  a.s.  jako  nejznámější  ústav,  ale  pro  klienty  svojí  kvalitou  až  na  6.  místě  -  dokonce  za  Poštovní  spořitelnou!  A  to  už je  co  říct!
 
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Každá koruna je dobrá. Které spořicí a termínované účty vynesou nejvíc

9. dubna 2024

Česká národní banka snížila v březnu základní úrokovou sazbu o pět desetin procentního bodu na 5,75...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Láska prochází peněženkou. Jak nastavit pravidla ve vztahu a co říkají průzkumy

11. dubna 2024

Společné bydlení znamená zpravidla i společné hospodaření. Zatímco v manželství určuje základní...

KOMENTÁŘ: Majetkový test je otvírání Pandořiny skříňky

16. dubna 2024

Stát chce začít provádět u žadatelů o sociální dávky majetkový test. Má to opodstatnění: Dávky ze...

Jaro na burzách: akcie dál jedou, dluhopisy ale brzdí

16. dubna 2024

První čtvrtletí skončilo další posunem cen akcií nahoru. I letošní březen přinesl akciovým trhům...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...