Diskuze

Proč se zdražují životní pojistky?

Klienti finančních institucí se často obávají, že jejich dlouholeté úspory znehodnotí inflace. Víte, jak této obavy zneužívají některé pojišťovny a jejich agenti ke svému prospěchu?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sedl.domu@cbox.cz

7. 4. 2003 11:21
ZDRAŽENÍ MUSÍ BÝT DOPROVÁZENO SERIÓZNÍM JEDNÁNÍM
Rád si zaplatím dvojnásobek, či trojnásobek pojistného zato, že pojišťovna bude poskytovat skvělé služby.
Dnes všeobecně upadá důvěra v pojišťovny i proto, že při prodeji naslibují kde co a v pojistných podmínkách máte schovaná taková omezení, že když dojde na lámání chleba tak Vám zbydou oči pro pláč.
Jak jsem po několika letech platby tzv. denního odškodného u Pojišťovny České spořitelny (bývalá ČSŽP)a autonehodě pochodil zhodnoťte sami.
Jan Sedláček
0 0
možnosti

Michal

4. 4. 2003 6:31
Pro pravdu se mnoho pojišťováků zlobí?
Přečetl jsem si pozorně článek a pozorně všechny komentáře. Vychází mí z toho jediný závěr. Co se týče KŽP, tak čím více Fincentrum tne do živého, tím více je slyšet skřípění zubů obyčejných pojišťováků. To mě utvrzuje v tom, že Fincentrum dělá svoji práci dobře. Pomohlo mi to například včas cuknout  při kombinaci hypotéky a KŽP. Jen tak dál.
0 0
možnosti

RedMan

4. 4. 2003 8:13
Re: Pro pravdu se mnoho pojišťováků zlobí?
Myslíš Michale? Nebo je to tak, že ti obyčejní, poctiví pojišťovácí se zlobí, když pseudoodborník blábolí o něčem čemu nerozumí a utváří tak názor vetšího počtu lidí? Chyb v článku je víc, při některých vstávají vlasy na hlavě, třeba ta o tom, že přepočítává pojistné dle věku klienta. To záleží na kategorii kapitálotvorného pojištění, typu a konstrukci rizik pojištění. Ale to by Ti řekl každý pojistný matematik. A na trhu jsou takové i takové pojištění.
 
0 0
možnosti

Teresa Jakubová

3. 4. 2003 11:13
Kvalita článku
Článek je zcela špatný, ukazuje, že autor danou problematiku nezná. To, co uvádí, jsou skutečnosti, které by měly šanci uspět tak maximálně v hospodě po deseti pivech.
Jeden příklad za všechny: dynamisace a indexace je něco jiného.
Bylo by lepší uveřejnit méně článků, ale kvalitních. Takto dochází pouze k matení a desinformování.
0 0
možnosti

Wally

3. 4. 2003 15:30
Re: Kvalita článku
Malinko se zastanu: Je pravda, že se termín "indexace" v Čechách používá spíše v majetkovém pojištění. Nicméně v literatuře se pro zvyšování pojistného nebo pojistné částky v závislosti na inflaci občas užívá i slovo "indexation".
0 0
možnosti

Investor

2. 4. 2003 17:44
Každý prezidentem?
Úroveň článku je opravdu bídná, poslední dobou nešvar stále častější. Na druhou stranu, jak může Fincentrum napadat pojišťovny, když také pojištění prodává a bere od nich provize?
Pro ty ostatní, co pojišťovnám nadávají, že jsou to zloději apod. bych chtěl jen poznamenat, že nikdo nikoho nenutí, aby si sjednával v pojistce indexaci, natož aby se vůbec pojišťoval. Jen doufám, že pokud by v budoucnu měla přijít zas nějaká katastrofa jako loňské povodně, budeme mít vládu inteligentnější, která pěkně osolí ty chytráky, co spoléhají na druhé.
0 0
možnosti

jikas

2. 4. 2003 14:17
Bída s nouzí komplet
teda fincentrum klesá na úroveň bulváru. co ten titulek? hledání senzací?  nálákat čtenáře na nevalný obsah???? no, naštěstí vím o téhle problematice víc než autor, takže se ani radami fincentra neřídím. jsou to většinou bláboly nevalné úrovně od rádobyodborníků. a těm chytrejm, co záviděj pojišťovnám a pojišťovákům (nevím co), a co považují pojištění za zbytečné, uvedu vlastní zkušenost. měl jsem 1,5 roku auto, usnul jsem za volantem a škoda ne feldě za 100 000 kč. byl jsem šťatnej, že to platila pojišťovna. já pojištění potřebuju, od té doby je můj názor, že bez havárky nejezdím. i když je to 5 let a od té doby jsem bez nehody, ten pocit jistoty mi za ty peníze stojí. mimochodem, ty chytrý kecy od těch chytrej lidí dobře znám. jsou jich plný hospody... tak se dělala i politika z abolševika, každej byl moc chytrej a při tom si neviděl ani na špičku nosu. holt tradice...
0 0
možnosti

roman

2. 4. 2003 14:13
Ještě něco mi tam chybí
Souhlasím vcelku s níže uvedenými připomínkami, ale v článku mi taky chybí zmínka o tom, které druhy navýšení PČ pojišťovny používají. Já zatím vím o dvou. Příklad: klient je pojištěn pro smrt nebo dožití na 100tis Kč. Pojišťovna provede indexaci celé PČ (pro zjednodušení o 5%) na 105 tis, další rok zase a spirála se roztáčí a klient se za pár let nestačí divit. Navíc po celou dobu je mu riziko (cca procentuálně) strháváno z vyšších a vyšších částek.
Druhá možnost je, že se indexuje pouze pro případ smrti. Takže PČ pro smrt a dožití je stále 100 tis a vedle je je pojištěn pro případ smrti na 5tis. To je vcelku ke klientům vstřícné.
Nicméně si myslím, že indexace jako celek není příliš vhodný nástroj. Navíc proti tomu jde potřeba pojistné částky (ochrany), která v drtivé většině případů klientů klesá s postupem času.
Takže závěrem: zvolit dobré rizikové pojištění, které bude postupně klesat dle potřeby a vedle toho vhodný produkt, který se dá použít na daňové odečty (dle dikce zákona: soukromé životní pojištění).
0 0
možnosti

poj

2. 4. 2003 10:45
poj
Pokud možno pojišťovnám se vyhnout, všechny produkty jsou šité na míru především jim. A Vám pak průběžně chodí složenky a občane plať. A když vznikne poj. událost tak se nechutně vykrucují a podezírají Vás - jako by jste byl podvodník. Samy chtějí peníze hned, ale dostat je od nich je někdy nadlidské no a když si to spočtete tak ty s jejich strany potřebně a pro Vás v té chvíli nepotřebné pojistky vlastně nepotřebujete. Př.vykradli mi auto tak šikovně, že nic neporušili a poj. mi řekla že jsem si to udělal sám a nic nezaplatila, dále při povodních mi uplavala polovina pozemku a poj. zaplatila 12tis.Kč za to neobjednáte ani bagr a poj. jsem byl 20let, přijdete o ruku - 20tis. směšné atd.
0 0
možnosti

jikas

2. 4. 2003 14:08
Re: poj
vážený pane, vy se divíte, když máte 20 lte starou pjistku, že dostatnete málo? :) přemýšlejte a neplácejte nesmysly. pokud jde o vykradené auto beze stop, tak se taky nemůžete divit, že vám to pojišťovna zaplatí, to by bylo podvodů, že?  a pak taky drahý pojistný... v tomhle státě ja fakt každej móóóc chytrej.
0 0
možnosti

2. 4. 2003 10:37
0 0
možnosti

martin

2. 4. 2003 10:21
Nemlžete, analytici fincentra!
skvělý shit (článek), mlžící až se od huby práší! Slavní analytici z fincentra. Zcela jste zapoměli i na čtvrtou možnot. Zvedá se vždy o tolik, o kolik vzrostlo třeba CPI. A to tam vůbec není. Jelikož jsem dost dlouho pojištění prodával (a pro významné hráče na trhu), tuto možnost znám. Pak taky tu první, ale nikde jsem se nesetkal s tou třetí. Takže, než takové informace o ničom, napište raději, kdo co má. A zase to asi nelze napsat tak generelně, jak to činíte vy. Nelze od asi 40 pojišťoven zobecnit několik odstavců až celou stránku VPP a SÚ do jednoho článku. Tak raději dělejte to, co lidem pomůže v rozhodování a přestaňte je strašit.  
0 0
možnosti

Alex

2. 4. 2003 9:10
Dnešním čtyřicátníkům nepomůže ani životní pojištění ani spoření
Po vstupu do EU by se běhom 20 let měla zvednou průměrná mzda. Připusťmě, že na úroveň 3 000 Euro, tj. 60 tisíc Kč. Důchod bude třetina platu. Aby si dnešní čtyřicátním naspořilm další třetinu (dalších 20 000 Kč), měl by odkládat dosti vysokou částku již teď a na tuto částku porostě svým průměrným platem nedosáhne, až snad kolem 60 let, kdy se platy srovnají. Udělejte výpočty a napište článek o tomto! Spořící životní pojistka pojistka tak bude hrát roli pohřebného, ale i to záslužné, když rodič nezatěžuje své děti. Poznámka: indexce jako termín se užívá u pojištění majetku, ne u životního pojištění.
0 0
možnosti

Milena

2. 4. 2003 10:15
Re: Dnešním čtyřicátníkům nepomůže ani životní pojištění ani spoření
Plně s Vámi souhlasím. Taky mám spořící životní pojistku a pokud bude vývoj takový, jaký naznačujete, bude to tak na levnější kremaci. To za předpokladu, že má pojišťovna za těch cca 20 nezkrachuje!!!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...