Diskuze

Klienti pojišťoven: bojujte za svá práva!

Klienti pojišťoven se často zbytečně zbavují některých svých oprávněných nároků. Neznalost základních povinností pak vede ke zbytečným roztrpčením z výše plnění od pojišťovny. Víte, na co vše si dát pozor a jaká nová opatření se chystají? Kde se lze dozvědět veškerá práva a povinnosti vyplývající z pojištění?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

xjk

23. 6. 2003 13:35
Mně to řekli
Já sice nevolal tisk. mluvčímu, ale normálně jsem byl na pobočce a po chvíli čekání mi to řekli..
0 0
možnosti

P. Mandel

20. 6. 2003 8:16
Dobrý tiskový mluvčí ČP pan Kapsa
Pan Kapsa odpovídal dlouze, ale na halvní otázku neodpověděl: kde pojišťovna zveřejňuje celý seznam poplatků?
 
Děkuji za jasnou odpověď. Do té doby platí uvedené varování: nekupujte produkt Dynamik, dokud ČP nezveřejní sazebník poplatků.
 
Pro pana Kapsu, kdyby nerozuměl pojištění: Jsou dvě možnosti:
  1. Buď jsou tradiční produkty s garantovanou pojistnou mírou, kde je garantovaná pojistná částka a náklady jsou započítany v sazbě. Klienta tak nezajímají, jsou započítány ve výši PČ.
  2. Nebo jsou produkty investiční a pseudo-investiční, kde kapitálová hodnota závisí na vývoji a nemůže tak být garantována, pak je ale nezbytně nutné jasně definovat poplatky. Kdyby pan Kapsa nevěděl, co mám na mysli, doporučuji kouknout se na sazebníky konkurence: ING, ČSOB, ALLIANZ, CS LaP, AVIVA, ... Ti všichni vám jasně řeknou výši : měsíční poplatek, alokační poplatek, počáteční jednotky po dobu .., strháváno z nich tolik procent, ..., inkasní poplatek, ... - ty běžné poplatky a ne pouze za mimořádné pojistné nebo za částečný odkup.
Třetí možnost neexistuje. Buď fee-based produkt nebo rate-based produkt. Čekám na odpověď.
 
V politice poplatků a jejich zveřejňování tedy ČP postupuje dle nejlepších zvyklostí v rozsahu běžném pro český pojišťovací trh. Tyto jsou zveřejňovány v přehledu poplatků. - Lež, úplný seznam mi nikde nedali.
 
0 0
možnosti

Hatatitla

19. 6. 2003 23:01
Řešení
Pokud nejste spokojeni s plněním pojišťovny a máte dojem, že Vás pojišťovna "obrala", obraťte se na odborníky svet.likvidaci@volny.cz
0 0
možnosti

Investor

19. 6. 2003 22:25
Článek opět nic moc
Článek je opět na nižší úrovni. Jsem v šoku, jakými štváči dokážou být redaktoři Fincentra. Místo aby kultivovali čtenáře, buší zásadně pouze do pojišťoven, ačkoliv jsou sami dealeři. Stejně jako jsou šmejdi mezi pojišťováky, jsou i trubky mezi klienty, o tom nemůže být sporu. Článek by to měl zohlednit.
A ještě malou poznámku k autorovi a použité terminologii: pojem "smluvní ujednání" se nepoužívá již minimálně rok. Místo toho je stanoven termín "doplňkové pojistné podmínky".
0 0
možnosti

Dušan Šídlo

20. 6. 2003 8:20
Re: Článek opět nic moc
Odhalte Váš zdroj terminologií. Pojem smluvní ujednání je stále běžně používán.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                     
0 0
možnosti

brsoň

19. 6. 2003 12:09
reakce
Jako obvykle je zde mnoho "nepřesností" autora článku. Např. pojistnou smlouvu nelze paušálně vypovědět do dvou měsíců od uzavření, ale pouze v případě, je-li tak dohodnuto. Autor vůbec neřeší, jak potom naložit s již zaplaceným pojistným (jestli bude vráceno a kolik), protože to většinou neřeší ani pojistná smlouva nebo pojistné podmínky. Např. u jednorázového pojistného (třeba havarijní pojištění) to může být docela problém. Odchýlit se od pojistných podmínek je možné se dochýlit pouze ku prospěchu pojištěného, jinak je taková odchylka neplatná. Doporučuji autorovi, aby lépe nastudoval problematiku, než se pustí do psaní. Zákon o pojistné smlouvě bude ale zcela jistě přínosný.
0 0
možnosti

Dušan Šídlo

19. 6. 2003 12:30
Re: reakce
V textu není o paušální výpovědi ani zmínka. "Z uvedených právních „dokumentů“ se lze například dozvědět, že je možné pojištění vypovědět do 2 měsíců po uzavření pojistné smlouvy ....". Občanským zákoníkem je tato možnost dána a záleží na pojišťovně, zda toto ustanovení zahrne do pojistných podmínek. To stejné platí pro "naložení" se zaplaceným pojistným. Občanský zákoník umožňuje pojišťovně požadovat pojistné za dobu do zániku pojištění, u jednorázového pojistného může mít pojišťovna nárok na celé toto pojistné (dle podmínek konkrétní pojišťovny). Odchýlit se od všeobecných pojistných podmínek je možné ve smluvních ujednání pojišťovny.
0 0
možnosti

Polemic

19. 6. 2003 11:48
hmm
pravdou je, ze 99% lidi pojisteni nerozumi a podcenuji ho, pote se nesmeji divit, ze splacou nad vydelkem.
0 0
možnosti

Školník

19. 6. 2003 11:31
Zloději
Největší okrádači lidí jsou banky a pojišťovny. Zrovna před měsícem mi pojišťovna vypověděla pojištění domácnosti, na což má právo ze zákona. Obešel jsem 9 pojišťoven a vysloveně jsem z nich tahal podmínky pojištění, abych si je nastudoval , než něco podepíši ( Alianz mi tyto podmínky dal bez řečí k nastudování). Potom jsem obcházel 5 pojišťoven a chtěl jsem si nechat vysvětlit některé pojmy. Ne že by neodpovídali, ale ani to nevěděli. Ti vstřícnější volali na centrálu, ale když jsem viděl, jak si přehazují hovor od jednoho k druhému, pochopil jsem, že se sami v tom nevyznají a že to je záměr, aby se v podmínkách pojištění nikdo nevyznal. Jako příklad uvedu, že skoro každá pojišťovna má v definici záplavy pojem  větší územní celek. Dodneška z 5 pojišťoven mi nikdo nebyl shopen vysvětlit a ukázat někde na papíře definici většího územního celku. Po záplavě bych chtěl vidět to dohadování, zda pojistku lze na záplavu uplatnit ( a která je v ní sjednána), když jedna strana bude tvrdit, že sice záplava byla, ale ne na větším územním celku a tudíž se pojistka nedá uplatnit. Vyjímkou je ČS Pojišťovna , která v definici záplavy používá pojem zaplavení většího a menšího územního celku  a Kooperativa, která má živelnou pojistku proti záplavě a potopě definovanou stručně a výstižně jednou větou.  A to jen jeden příklad, v každé pojistné smlouvě jsem našel 20 pojmů, které nebyly nikde definovány a jejichž výklad si snad každý v té dané pojišťovně vykládá po svém. Potom je celé pojištění jen sázkou do loterie !
0 0
možnosti

Kubosh

19. 6. 2003 11:29
Pojistovny jsou statem legalizovani zlodeji.
Nemam zadne pojisteni. (Vyjimkou je povinne bruceni, ale to je ze zakona ze? ) Jediny co platim, DAS pravni pojisteni a od toho stejne neocekavam nic jinyho, nez ze kdyz udelam pru*er, tak sednu na chodnik a zavolam mobacem o 1. rady.
Kdyz jsem si peclive procetl podminky Alianzu sveho pojisteni na lyzovani v Alpach, tak jsem si znovu potrvdil jednu vec. Zaplatil's a muzes zavolat na bezplatnou linku a my te ojebem.
0 0
možnosti

PP

19. 6. 2003 11:13
Trochu zbytečné chyby
Pane Šídlo, proboha, čtěte si po sobě to, co napíšete! "Mezi nejzajímavější novinky pro klienty představuje definování povinných informací", "klienti nebudou zproštěni od čtení", "klienti by měly být informováni" - není to na jeden článek trochu příliš?
0 0
možnosti

P. Mandel

19. 6. 2003 9:35
Otázka - varování
Rád bych se zeptal aotorů Fincentra ,co je pravdy na tom, že Česká pojišťovna prosazuje v parlamentu návrh zákona o možnosti jednorázově přepočítat všechny stávající pojistky na novou nižší technickou úrokovou míru. Všem klientům ČP by se tak snížila pojistná částka, o které si mysleli, že je garantovaná.
 
A dále bych se chtěl zeptat, co mám dělat, když v pojistných podmínkách k projištění Dynamik je napsáno, že výše všech poplatků, které si ČP strhává, je zveřejněna na pobočkách, ale když jsem tam přišel, tak mi ukázali jenom nějaké "mimořádné", ale ne ty, co se strhávají pravidelně.
 
Zjistil jsem, že jsem si koupil pojištění Dynamik bez garantované pojistné částky a zároveň nevím, co mi kdy strhnou. Můžou si se mnou dělat, co chtějí. A při prodeji mi ta jejich agentka mávala před nosem nějakým příkladem, který vypadal, že je garantovaná pojistná částka na dožití, ale ve smlouvě už to není. Všechny varuji, nekupujte Dynamik do té doby, dokud ČP nezveřejní úplný seznam všech poplatků.
 
0 0
možnosti

Petr

19. 6. 2003 12:17
Re: Otázka - varování
Celá Česká pojišťovna je zloděj největší (s panem Kellnerem v čele) a Dynamik je rozkrádačka největší, protože nikdo nic neví.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...