Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak z vás finanční poradci dělají hlupáky

Každý investor má téměř dokonalou svobodu, jak naložit se svými penězi. Dnes je lze investovat téměř kamkoli. Je věcí každého finančního poradce, zda chce svým klientům poskytnout opravdu hodnotnou službu, anebo zda se na ně dívá jen jako na zdroj krátkodobých příjmů. Nespokojený klient totiž od špatného poradce dříve nebo později odejde.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Miloš PETR - Praha

20. 10. 2003 1:05
Zajímavé
Ke komentářům čitatelů příspěvku pana Kohouta a koneckonců i jeho článku jsem se dostal náhodou a "z donucení" , prože se mne na to jeden kamarád. Článek pana Kohouta se mi líbí avšak je nadčasový (tedy obecný) a ikdyž se to snaží skrývat , neubráním se názoru, že je přeci jen lehce zaujatý. Ve financích se pohybuji již několik let, a proto souhlasím s tím, že běžný občan (podle mě tak 99% obyvatel ) neví co je pro jeho finance dobré. Banky krachují, finanční poradci radí ve většině případů podle toho, kdo jim dá větší provizi a komise pro cenné papíry sama tvrdí, že její osvědčení není zárukou kvalitního finančního poradce (což je pravda). Na českém trhu jsou samozřejmě společnosti, které si účtují za své poradenské služby hodinové sazby v relacích právnické kanceláře. Ale je to opravdu záruka kvality?? Selský rozum je potřeba! Ano. Ale skutečně je dobré spoléhat na selský rozum, který Vám opravdu neřekne, zda proděláváte úměrně k trhu nebo zda vyděláváte maximum, co za své vklady můžete. Jak z toho ven? Najít si takovou společnost, která Vás hned nenutí nic podepisovat, ale zpracuje s Vámi řádnou analýzu Vaší stávající situace. Je také dobré zeptat se, kolik společností zastupují. Pokud zastupují pouze jednu finanční skupinu, hádejte, u koho si pak sjednáte pojištění, zainvestujete nebo jinak uložíte peníze?  Také je dobré, dozvědět se o společnosti trochu historie. Je to stará osvědčená firma, nebo jen mladík bez zázemí a OSVČ? A cena?? Jsme zvyklí za všechno platit. Kvalitní společnost si nechává platit od banky a ne od klienta. A aké Vás to nesmí stát více, než byste šli do banky sami.
0 0
možnosti

Jaja

24. 7. 2003 13:22
MLM ?
Zajímavá je věta o tom, jak do financí nepatří MLM a získávání klientů klientem. Pak by byly nesolidní nejen penzijní fondy, ale i stavební spořitelny, které toto masově propagují. Nehledě na českou specialitu "každý sám sobě finančním poradcem" a pojišťovákem, kdy si tím přivydělává spousta lidí, aniž o tom cokoliv vědí. A pro finanční instituce je nejlepší te, kdo naseká hromadu smluv, cím víc, tím líp. Obávám se, že to v tržním kapitalismu není lepší.
0 0
možnosti

Ivana Kučerová

17. 7. 2003 21:28
Jak z vás fin.por.dělají hlupáky
Pane Kohoute, při čtení Vašeho příspěvku jsem s Vámi souhlasila až po srovnání "pyram.marketing /multi-level mark./". V ten moment jsem se musela znovu vrátit, abych se přesvědčila,že co čtu je opravdu napsáno. Nejsem zapojená v MLM,ale doporučila bych Vám se lidem, kteří si vybrali tento obor, omluvit a Vy, dříve než zase takový příměr použijete si nastudujte, co je MLM. Ostatně o něm píše dost odborníků z oblasti ekonomie z celého světa a myslím, že jsou to profíci, což jsem u Vás zamítla. Už několikrát jsem se setkala s despektem a četla od různých pisálkú /je jich většina, ale říkají si "novináři " , já mezi nimi ovšem rozlišuji/ různá vyjádření, která mě zvedala ze židle, ale pak jsem si řekla, že nemá smysl na takový blábol reagovat, Vy jste mě dnes dostal. Buď je něco pyramida a lehce se pozná, jak jste uvedl, ziskem za získaného člena, ale jsou i jiné, snadno rozpoznatelné znaky anebo jje to MLM nebo NM, či jiný strukturální systém, naprosto legální a v mnohých případech i dobře školící systém. Mohl byste se v některém alespoň trochu vzdělat, abyste nedělal takové hrubé chyby a nezapadal mezi "pisálky"poněkud přihlouplé a nevzdělané, navíc by Vám nabytá dávka slušnosti nedovolila se takto vyjadřovat. Tímto oborem se po 4 roky už kdysi dávno zabývala vláda USA a nakonec neshledala nic nečestného na MLM a nyní produkuje největší množství vzdělaných a bohatých lidí na světě. Buďte tak laskav a posuzujte napříště jen to, čemu rozumíte, o čem máte dostatek informací, vyvarujete se tak sounáležitosti s hejnem "rádobyprofesionálů", máme jich až moc. Nicméně, v předchozí pasáži Vám dávám  za pravdu.               Přeji rychlé uzdravení. Ivana K                             &nb
0 0
možnosti

José

14. 8. 2003 10:34
Re:
Vážená paní, vy byste se na oplátku měla naučit pozorně číst. Pan Kohout neshazuje MLM, ale neuznává tuto metodu ve finančním poradenství. To je něco jiného. Ovšem osobně mám za to, že zapojit se do organizací typu MLM láká zejména ty, kteří jsou osobnostně natolik nevyhranění, že jim nevadí nasoukat se do škrobeného kabátu a pak v něm chodit podle toho, co jim dovolí. Ti lidé jsou od pohledu gumoví, výrazem natolik blízcí Svědkům Jehovovým, že je nemohu podporovat. Člověk by měl na sobě pracovat do té míry, aby si mohl dovolit být sám sebou, a přesto úspěšný ve svém oboru.
0 0
možnosti

abcd

5. 7. 2003 22:54
poradce v čr-neznámý pojem
Fin.poradce  je pojem profláklý díky "práci" nemalé části pojištováků, agentů stav.spoř, atd. ZDE NEJDE O FINANCNI PORADCE ale prodejce. Kolik prodají, tolik vydělají, jde v nemalé míře pouze o hokynařinu. Někdy slušně dělanou, často odpuzující. Investice do složitějších fin.produktů typu akcií, komodit, měn vyžadují již něco úplně jiného, to co český občas zatím z  99,9% vůbec nezná. Jde totiž o investice jež v čase kolísají a nikdo nezná kdy a kam se pohnou. Ani poradce. Do průšvihu se může dostat i velmi solidní a znalý poradce, kdy např.klient díky jeho radě po půlroce prodělává (koupil třeba akcie) a se vztekem a patřičným komentářem směrem k poradci svoji investici se ztrátou zruší. Kdyby přitom pár dní/týdnů/měsíců/roků vydržel, nebo dokonce přikoupil, vydělal by. Fin.poradenství v těchto houpavých oborech investování je o RIZIKU a jak jej případně zvládnout. Jde o věc psychickou. Málokdo je k sobě tak úpřimný/znalý aby věděl co bude dělat a komu nadávat až prodělá 10,20, a více %. Plnokrevné finanční poradenství není jen o výdělku, je o možnostech a právě riziku.Podotýkám že obyčejný bankovně-stavebně-penzijně spořící občan se s ním nepotká, je určeno téměř výhradně jiné sortě investorů. Což je škoda, málokdo z těchto fin.poradců si ale nechá na sebe kydat špínu od kdekoho pouze proto že jím poraděná a řádně vysvětelná investice se sype jinam než klient čekal. Lze srovnat s lékařem: i tomu nejlepšímu a při nejlepší péči pacient občas zemře. Dobrý fin.poradce by ale neměl nechat "zemřít" všechny peníze investora. Pak jde o babráka nehodna ozn."poradce".
0 0
možnosti

Pavelko

4. 7. 2003 9:14
Havrani
Já jim říkám "havrani". Celí v černém a pořád krákorají...Vedle našeho je jich celý barák.
0 0
možnosti

kuk

4. 7. 2003 7:38
poradci
Také mám své zkušenosti s tzv. poradcema, kteří naslibují hory doly. Zvláště ti od pojišťoven jsou senzační :-( Ale momentálně jsem se setkala s Brněnskou finanční poradkyní, která má oprávnění zastupovat několik pojišťoven a pracuje i s finančním trhem a s tou jsem zatím nadmíru spokojená. Nechodí do bytu, má příjemnou obyčejnou kancelář a než něco nechá podepsat, tak to pětkrát vysvětlí. Nemá podmínku smluv, radí i o smlouvách, které jsou již uzavřené - zvýšit, nezvýšit..., hledá finanční rezervy, vyřizuje hypotéky a dělá finanční plány pro domácnosti i osoby. Co za ní platím? Nic - u hypoték si bere nějakou provizi z celkové částky, kterou pomůže zajistit, ale jinak si nebere nic, pokud se u ní uzavře nějaká smlouva a pokud spravuje stávající smlouvy, tak má 200,-/rok (a to není moc ani pro rodinu na hranici sociálních dávek - pokryjí to úroky). Musím říci, bohužel, že je to zatím pouze jediný poradce, který mě nezklamal. Ale těch rádoby dokonalých je fakt spousta a nestojí za nic - to si tak vzít smlouvu a začít prověřovat u likvidátorů (jestli jsou sliby pravda) u právníků a pak se svěřit bohu...
0 0
možnosti

Proschl

11. 7. 2003 9:41
Re: poradci
nemáte na ni náhodou kontakt? Jsem taky z Brna :) Díky, M. Proschl - mproschl@seznam.cz
0 0
možnosti

devac

4. 7. 2003 6:48
Poradci.
Nejsem začátečník v oblasti financí,ale co znám z případů známých je jasném,že většina podadců radí tak,aby vydělala pro sebe co největší provizi a osud klienta ji dál po podpisu smlouvy,dohody nabo s čí poradce zrovna "radí" končí a jedeme dál. ˇCest a chvála ovšem kvalitním poradcům,kterých je u nás bohužel málo jako šafránu.
0 0
možnosti

investor

4. 7. 2003 5:34
to se to keca
ja u sem probeh spousta firem ohledne sestyttuci. Cha kazda kancelar nevi a za 1/2 hodiny chteli 1200 kacek. Kde ste? Kancelar v druhym patre, kde ani na chodbe nesviti svetlo?! To si rikate profici, ze ani na zarovku nemate?! Hamda, hamba. Stydte se!!!!!!!!!
0 0
možnosti

jikas

4. 7. 2003 3:15
Nic moc
To doporučení bych fakt nechal Američanům. .)) Chtělo by to něco na naše poměry. A je vidět, že autor, nepochází z prostředí, nemá zkušenosti. Jinak by napsal něco jiného, nebo to napsal jinak. Připadá mi to podle nadpisu, jako, že fin.poradci jsou hajzlové a klienti obět, že je třeba proti nim bojovat. Já bych spíš rozlišoval poradce a prodejce. Poradce dokáže poradit, i  když za to má provizi, vše je jen otázkou osobních kvalit a profesionality. Ale v tomhle státě se to moc nenosí. Obecně.
0 0
možnosti

investor

4. 7. 2003 5:48
Re: Nic moc
mate pravdu, takovy hajzlove z vychodu co maj milioni/bilioni urcite potrebujou poradce. Investujou do ceskych nemovitostich a vlada se na to diva s usmevem. Dyz sem blbej, tak si necham poradit vod pytlaka/poradce. Dyz je clovek trochu chytrej , tak investuje do sebe a ne si nechat hodit pytel pres hlavu. Good luck idiots.
0 0
možnosti

Přemek

3. 7. 2003 19:37
OVB
OVB
0 0
možnosti

Harpagon

3. 7. 2003 20:00
Re: OVB
Jo, jo. Finanční poradce OVB, to je majetkový právník a rodinný lékař vašich financí na celý život!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...

Podílové fondy jsou stále oblíbenější investicí. Experti radí, jak je dobře vybrat

17. dubna 2024

Premium Investování je důležitou součástí budování finanční stability a hraje hlavní roli v dosažení...

Víte, co znamená zkratka OBZP a jaká povinnost je s ní spojená?

17. dubna 2024

OBZP je zkratka, která v sobě skrývá osoby bez zdanitelných příjmů. Tento status se týká lidí ve...