Diskuze

Nesplácet se nevyplácí

V nedávné době se v médiích objevilo několik zpráv o rostoucí zadluženosti českých domácností, která v létě jenom v bankovních úvěrech přesáhla 200 miliard. Roste obliba všech druhů úvěrů – od klasických spotřebitelských až po kreditní karty. Není divu – vždyť úrokové sazby stále klesají. Co se však stane, pokud se dostanete do prodlení se splácením, nebo nejste schopni splácet vůbec? Co dlužníky vlastně čeká?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Miroslav Fistr

14. 12. 2008 16:48
Neschopnost splácet závazky

Dobrý den,mám dotaz...

jak se přesně jmenuje zákon,který popisuje přesně postup při neschopnosti splácet finanční závazky u různých peněžních ústavů...

0 0
možnosti

Václav P, České Budejovice

12. 11. 2003 21:34
UNION BANKA
Já bych měl jeden dotaz. Půjcil jsem si penize (spotrebitelsky uver) v UNION Bance. Ta, jak jistě víte zkrachovala. Problém je v tom, že uvěr byl sjednán na dobu splácení 5-ti let. Nyní, po roce splácení chce ale správce konkurzní podstaty celý uver jendorázově splatit. Dostal jsem se tímto do obtížné situace, protože jsem si uver vzal na preklenutí nedostatku financí po loňských povodních. Při nesplacení uvěru má být stanovena uroková sazba 31%!! Má na to správce právo ?? 
Děkuji. VP
 
 
0 0
možnosti

Honza

13. 11. 2003 11:40
Re:
Bohužel má
0 0
možnosti

divíšek

23. 10. 2003 14:33
spotřební úvěry
úvěry na běžné zboží a elektronika, je tak rizikový obchod, že to úročení je tak drahý, aby se to té společnosti vůbec vyplatilo, znám plno lidí, kteří i takhle naběhli a teď platí a platí. Mám dost vysoký příjem a nikdy jsem si nic na splátky nevzal. A to jsem před několika lety neměl co do huby strčit. Myslím, že čím menší inteligence, tím větší díra do pr. a vysoká ochota se zadlužit za nesmysly. Jám mám mobil již 4. roky soused má každým rokem nový na splátky MW na splátky, kolo na splátky, PC na splátky a jinak nemá prachy na nic a brečí. Jo jeho plat je asi tak pětinový než můj, ale sportovní výbavu a hifi techniku má 3x lepší než já. Já mu přeju, že mi závidí nový lehce ojetý auto, který mne  měsíčně stojí jako ten jeho mobil a kolo dohromady. Mám přístup k pěnězům za 6,5% p.a. a mám pouze to auto na splátky. Nic jinak nechci. Z toho se špatně vybředává. 
0 0
možnosti

Evilman

23. 10. 2003 15:05
Re:
Máte přístup k 6,5% úročenému úvěru? Spotřebnímu? Takové úrokové sazby nenabízí ani banky svým zaměstnancům. Já třeba ani takové nemám pro sebe - takové úroky dostanu na firmu. Zase na druho stranu, já mám 4,5% ročně na běžném účtu.
Spiteful Evilman
Tortola, BVI
0 0
možnosti

leo

23. 10. 2003 13:42
AURA
Mám zkusenosti s kartou AURA. Jako jeden z mnoha blb.u jsem naletel. Dostal jsem ji zdarma k normalnimu lesingu. No doslo k tomu ze jsem musel rychle koupit lednici a tak jsem se zaradoval. Mam kartu  a s predchozim leasingem dobre skusenosti. a tak jsem ji pouzil.... No to jsem si nabehl po te co se ke splaceni pridala manzelka a zacali jsme posil dvojnasobne splatky jsem zjisti ze mi dluch klesa pomaleji nez pred tim. a tak jsem si spocital rocni urok. no vyslo mi neco kolem 300 procent. Mam pred sebou posledni splatku. potom nuzky prestrihnout kartu a nazdarek
0 0
možnosti

le-on

8. 1. 2004 16:34
Re:
tak to jste pocital dost blbe... karta AURA ma podobne jako ostatni uverove karty (a vetsina kreditnich) rocni urok cca 22-26%. presne to nevim. ale v nasich koncinach nic neobvykleho a pokud potrebujete prachy bez dalsiho vybehavani uveru, tak je to jedna z moznosti.
0 0
možnosti

půjčka není dar

23. 10. 2003 13:16
půjčka není dar
 Kdo zažil na vlastní kůži že sám někomu v dobré víře něco půjčil a půjčené se mu nevrací a zažil třeba i výsměch dlužníka, vědomého si jak šílená na čas, nervy a další peníze je práce dluh vymoci ví o čem je řeč. Půjčit není povinnost, vracet je povinnost. Že v  toto neplatí, nevracení se považuje za normu a furiantství jen dokazuje co jsme zač: nespolehliví křiváci které je dobré držet si od těla.  Půjčka není dar ale projev dobré vůle věřitele. Že chce úrok je normální, (arabové údajně úrok nechtějí), výše úroku, zástavy nebo ručení mimo jiné odráží i rizikovost půjčky. Až se vám zdají úroky a požadavky na zajištění vysoké pak i proto že věřitelé mají své zkušenosti. A že slušný vůči státu plnit musí a stát si ho pohlídá (u malých skoro vždy) a když plnit má si dává načas to jen dokresluje tristní český stav. Odrbávat zlodějský stát je pak dobré, čecháček hrajeme kdo z koho. A kolečko jede dál
0 0
možnosti

Evilman

23. 10. 2003 15:11
Re:
Máte úplnou pravdu. Dodnes mi dluží lidé, kterým jsem (bezúročně) půjčil peníze. S velkými dlužníky jsem se uměl vypořádat po svém, ať si každý říká co chce, tak zdemolovaná kancelář, byt, nebo zavření na víkend do sklepa jsou dostatečnou motivací k zaplacení. Někteří dlužníci se dokonce cítí uraženi, že po nich někdo chce peníze, které jim pane neříkají.
Ti malí štvou hodně - vymožení přijde na víc, než byl půjčený obnos, z tohoto důvodu už nikomu nepůjčím nad 500 CZK a méně než 50 k CZK.
Spiteful Evilman
0 0
možnosti

Max Fratzek

23. 10. 2003 10:42
Kdyz ptacka...
Skvele je jak u techto sluzeb dvojnasob plati "kdyz ptacka lapaji, pekne mu zpivaji...". Stat se zachoval slusne, kdyz po vzoru zapadnich sousedu naridil, aby u reklam tiskly urokove sazby, ale na to zareagovali revolvingovym uverem, kde to nejde vypocitat. A to je teprve na urocich castka, pokud zacnete vracet malo.
0 0
možnosti

Luke_S

23. 10. 2003 11:06
Re:
Neosuhlasím, každý kdo si půjčuje, musí sám usoudit, zda je v jeho silách, splatit to
0 0
možnosti

XXX

23. 10. 2003 10:41
nesplácení
Tak zatím z těchto příspěvkůmám takový dojem, že tu píšou samí takoví lidé, kteří mají opravdu sklony k nesplácení úvěrů, nebo nesplácí, nebo se nachytají na takové společnosti jako je třeba ta Aura. Pokud člověk něco podepíše a ani neví co, tak je to jeho problém. Vzhledem k tomu, že pracuji v banovnictví, tak mám zkušenosti s lidmia říkám jim opravdu rovnou, pokud přijdete o zaměstnání nebo nemáte platební schopnost, ihned přijďte a uričtě se to nějak vyřeší. Když nepřijdou a radši nesplácí, tak ať se pak nediví za poplatky za upomínky, za špatnou klasifikaci v bankách apod. Je to jeho problém, který nikdo za něj nevyřeší!!!!!
0 0
možnosti

betulka7

23. 10. 2003 13:45
Re: souhlas
Ano tak s timto naprosto souhlasim, prd tim nez si neco pujcim musim si byt 100% jista ze budu schopna splacet. A popripade mit i nejakou tu rezervu.
Pujcovat si bez radneho posouzeni me ekonomicke situace bych si dovolila nazvat nezodpovednosti!
V zivote neni nic zadarmo to snad vime vsichni, nebo ne?
0 0
možnosti

jyrinec

23. 10. 2003 8:13
kontra
 a co kdyz dluzi banka me?  to je pak vymluv, omluv a uroky nikde !!!
0 0
možnosti

:)

23. 10. 2003 10:04
Re:
Presne tak, ale to je vsude stejny, kdyz mas platit statu dane, to je stresu a nedockavosti ze strany aparatu, kdyz ti oni maji nejakou dan vratit, aby jsi cekal skoro rok a jeste prezil tri kontroly ...
0 0
možnosti

rewell

23. 10. 2003 7:51
kam jste
dali můj příspěvek slavní redaktoři v IDNES? Nehodil se vám do krámu?
0 0
možnosti

rewell

23. 10. 2003 7:49
dvojí metr
jsem přesvědčen o tom, že je to dvojí metr v chování bankovních a pod. ústavů ve vztahu k občanům-fyzickým osobám a k právnickým osobám. U právnických osob se nevymáhá, kašlou na to, nevědí jak a co atpod. a u občanů si vymýšlejí takové věci až hrůza. 
Chovají se stejně jako stát, tj. s právnickými osobami nechce mít téměř nic společného, ale vůči občanovi, který neví jak se brátit, to je potom stát silnej.
Je to hnus, co v tomto státě nastal za posledních 5-6 let - v podstatě z liberálního a v podstatě demokratického státu a osobní svobodou se stává stát direktivního nařizování, zastrašování a osobních nesvobod až jako policejní stát.
0 0
možnosti

Lebowski_B

23. 10. 2003 9:30
o faktech ....
Opravdu se divíš, že když si půjčíš peníze, měl by si je vrátit? Ach! To pak žádný div tvým kecům o státu, komunisto!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...