Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Poplatky u hypoték jsou zbytečně vysoké

Banky si za správu hypotečních úvěrů účtují každý měsíc v průměru 100 až 200 korun. Pokud to srovnáme například s běžnými účty, kde se měsíčně provádí jistě mnohem více transakcí, jsou poplatky za hypoteční úvěr velmi vysoké. Jak je možné, že si banky účtují tolik bez zjevného důvodu? Jak tyto poplatky obhajují? Jsou tyto argumenty dostatečné?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

VP!

11. 3. 2004 11:07
Hypotéky v unii
Nevíte někdo, jak to bude s hypotékami po vstupu do EU? Že bych se třeba ohlídl po nějaké britské hypotéční bance, když ty české stoji za prd.
0 0
možnosti

Bolek

10. 3. 2004 8:54
Je to oficiální zlodějna bankovních úřadů
a lidem nezbývá nic jiného než se nechávat okrádat.To je podnikání po Česku
0 0
možnosti

platič

5. 3. 2004 15:54
Teď mne napadlo ...
hypoteční banky nemusí zveřejňovat RPSN ? Je pravda, že jsem to nikde v jejich materiálech neviděl a člověk by neřek, co taková stovka měsíčně s výslednou sazbou udělá ... Víte někdo, jak to je ? Dík.
0 0
možnosti

stanas

11. 3. 2004 11:59
Re:
RPSN je zveřejňována jen pro spotřebitelské úvěry.
0 0
možnosti

Lapa

5. 3. 2004 10:07
Lichva!!
Nezákonná Lichva!!
0 0
možnosti

mdm

5. 3. 2004 11:03
Re:
Obrovskej omyl - právě, že až nechutně zákonná....:-).
0 0
možnosti

Jana

5. 3. 2004 9:52
Srovnání
My máme hypotéky dvě - jednu v ČR a jednu v Británii. Když to srovnám, je to fakt hrůza. Ta britská, která je mimochodem vyšší, je nejen levnější co do úrokové sazby, ale nezaplatili jsme ani haléř na žádných vstupních poplatcích a ani nic neplatíme měsíčně. Prostě jen jednou za měsíc pošleme čistou splátku. Navíc ještě máme možnost - zcela bez jakýchkoliv poplatků - si hypo kdykoliv uplatit mimořádnou splátkou, navýšit a nebo si vzít půlroční "prázdniny". To se možná zdá legrační, ale pro toho, kdo např. jako živitel rodiny ztratí práci, je to obrovská výhoda. Tady bychom za to platili sankční úroky jako mourovatí. No a jinak ta česká hypo s sebou nese všechny ty nevýhody popsané v článku, vstupním poplatkem 20.000 začínaje a 200 korunami "za vedení účtu". Jak je možné, že to, co se jinde financuje ze zisku z úroků, se v ČR účtuje klientům ještě navíc!!
0 0
možnosti

Petr

5. 3. 2004 10:13
Re: Srovnání
Už aby tu byl ten britský kapitalismus
ten tržní ( urvi co můžeš, odrbej koho můžeš) mě už nebaví
0 0
možnosti

Abajo

5. 3. 2004 9:48
banky
Banky si proste uctujou poplatky proto, ze jim v tom nikdo nemuze zabranit, netyka se to jen uveru. V zahranici se poplatky za cokoliv neplati, zrejme proto, ze ja jako klient, davam bance k dispozici k libivolne manipulaci svoje penize... co z nich ziska se rozdeli, mezi me a banku... v normalnim, civilizovanem svete... ale u nas se chovaji jinak i zahranicni banky...
0 0
možnosti

art

5. 3. 2004 9:35
Konkurence hypotékám
Udělám trošíčku reklamu na stavební spořitelny. Stavební spořitelny dnes již nabízejí překlenovací úvěry od nulové akontace srovnatelné s hypotékami, např. VSS KB program Impuls+ s úrokovou sazbou 5,1 % p.a. Je to na cca 17 let včetně přiděleného úvěru a úroková sazba je fixována po celou dobu splácení překlenovacího úvěru a později i u přiděleného úvěru, tj. na celých 17 let. V součtu  klient zaplatí méně než za srovnatelnou hypotéku.
0 0
možnosti

art

5. 3. 2004 10:03
Re:
Navíc je možné u stavební spořitelny úvěr  kdykoliv předčasně splatit bez sankcí (u hypoték možné jen vždy po skončení úrokové fixační doby).
0 0
možnosti

Petr

5. 3. 2004 9:29
Mně vadí neco jiného
To, jak jsou vysoké poplatky v době podpisu smlouvy ví každý, mně štve, že s nimi mouhou Banky manipulovat v průběhu trvání smluvního vztahu, a člověk s tím nic nenadělá. Fixace úrokové sazby je u hypoték v podstatě na nic, protože když dojde ke změně na finančních trzích, růst sazeb a  inflace, tak to banky promíntnou výrazně do poplatků, fixace nefixace. Klient se nemá jak bránit. Toto by se jim mělo zatrhnout. Ustanovení o možných změnách obchodních podmínek je součástí smlouvy, mě by ale zajímalo, o jaký právní základ se takové smlouvy opírají...osobně bych to zákonem zakázal, měnit jednostraně smluvní podmínky, to ten poplatek mohou dát taky 10000 a co člověk nadělá.
0 0
možnosti

Honza

5. 3. 2004 11:24
Re:
Zcela s vámi souhlasím. Taky mě to pěkně štve a týká se to nejen hypoték. Co když mi banka při zrušení běžného účtu strhne "podle platného sazeníku" 100% peněz, které tam jsou?
Nevím moc, co s tím. Tady konkurenční boj zrovna nefunguje. Napadá mě snad jedině uzákonit povinnost, že banka (pojišťovna, leasingová společnost...) musí už ve smlouvě uvést výši všech poplatků a nesmí je dál měnit.
-----------
Typický příklad je "poplatek za správu úrokového zvýhodnění" u ČMSS.
0 0
možnosti

art

5. 3. 2004 9:16
Dvojí metr
Fascinuje mne, jak každý nadává na stavební spořitelny, kde se nejvyšší poplatky za správu překlenovacího úvěru nebo přiděleného úvěru (účtu stavebního spoření) pohybují kolem 300 Kč ročně, zatímco poplatky u hypotečních úvěrů jsou mnohonásobně vyšší. Možná je to tím, že stavební spoření má 6 milionů lidí, zatímco hypotéku cca pouze 100 000 lidí , a většinou movitější, které poplatky tolik nezajímají.
0 0
možnosti

pas

5. 3. 2004 9:30
Re:
..myslím, že ten kdo si půjčuje, peníze potřebuje a netopí se v nich, aby ho nezajímaly podmínky. Je pravda, že se jedná o lidi, kteří musí mít alespoň na splátky...
0 0
možnosti

Bert

5. 3. 2004 9:13
Naprosto souhlasím s článkem
Jen bych si v případě ČMHB dovolil upřesnit.  Poplatek za účet není vysoký, že je v něm poštovné. To si banka strhává zvlášť. Není vysoký kvůli pohybům na účtú. To si také banka strhává zvlášť. Měsíčně platím za vedení HÚ 250 Kč. Na to že tam jednou za měsíc jedním trvalým příkazem pošlu splátku je to neskutečné.  Měl jsem běžný účet ve více bankách a nikde jsem neměl tak vysoký poplatek prakticky za nic.
Stále ještě u nas chybí pořádná konkurence. Banky si staví paláce a stát je vesele sanuje a my to platíme.
0 0
možnosti

petr

5. 3. 2004 9:28
Re: Ano souhlas
- čmhb si účtuje  220 za vedení účtu ( v případě státní podpory), dále si účtuje 15 Kč za výpis z účtu a dále 15 Kč za obraty na účtě- jak by  to asi šlo dělat bez obratu  Takže to je celkem při 20-ti letém slácení 60.000  K tomu 100 za potvrzení pro odečet úroků- to jsou 2.000 za dobu splácení atd. Je to teda zlodějina
A co se úrokové sazby týká: dejte si vy všichni co do toho jdete pozor, protrože jedna věc je to na co vás lákají ( tedˇjedni 2,99) a druhá věc je to co vám přidělí  Taky jsem šel do čmhb, protože na cca 650t nabízeli něco kolem 6,5% a výsledek s ohledem na moji bonitu, na bonitu nemovitosti 7,3%. Naštěstí, ZATÍM, dostávám od špidlíka  st. podporu
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Expert: Úroky na „spořácích“ nejspíš letos klesnou na tři procenta

25. dubna 2024

Inflace se z loňských 10,7 procenta letos dostala na dvě procenta a očekává se, že centrální banka...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...