Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Žalujte pojišťovnu za špatnou radu!

Pojištění je jedním z nejkomplikovanějších finančních produktů na trhu. Existuje zde proto mnoho prostoru pro různá nedorozumění či podvody. Mnoho z nás tak uzavřelo v dobré víře naprosto nevhodné smlouvy. Kde hledat viníka? Víte, po kom žádat odškodnění?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

HONZA

18. 8. 2004 10:37
Bravo pane zemánku !!
Nebudu zakrývat, že jsem zaměstnancem jedné pojišťovny působící na našem trhu a také v  žádném případě nechci hanit Váš článek jako celek, protože ochrana spotřebitele je v každém směru aktuální. Nemá význam vyvracet ani to, že jako obchodní zástupce jsem závislý na provizích z uzavřených pojistných smluv, ale informace o tom, že náklady klienta je možno snížit snížením provize je velmi zajímavá. Domnívám se, že to nebylo myšleno plošně, ale spíše jako rozdíl provizí nabízených různými pojišťovnami makléřům. I tak bude asi velké množství čtenářů kteří si to vysvětlí po svém. Pokud to bylo ale myšleno na zástupce konkrétních pojišťoven, tak bych Vám doporučil místo ve vládě. Víte proč? Protože ani v tomto, ani v jiném státě neví o někom, kdo by dokázal prosadit například snížení, nebo snad zrušení rabatu prodejců jakéhokoliv zboží za účelem snížení konečné ceny. Na závěr bych chtěl jen podotknout, že provize od pojišťovny není jen za uzavření smlouvy, ale i za služby s tímto pojištěním spojené. Vy pracujete zadarmo? Pokud ano, tak hodně štěstí. Vážně jsem to nemyslel špatně, jen mluvíte o nedostatku informací ze strany pojišťoven. Vy osobně si myslíte, že máte všechny potřebné informace? Myslím že ne. Přeji hezký den. Nebudu zakrývat, že jsem zaměstnancem jedné pojišťovny působící na našem trhu a také v  žádném případě nechci hanit Váš článek jako celek, protože ochrana spotřebitele je v každém směru aktuální. Nemá význam vyvracet ani to, že jako obchodní zástupce jsem závislý na provizích z uzavřených pojistných smluv, ale informace o tom, že náklady klienta je možno snížit snížením provize je velmi zajímavá. Domnívám se, že to nebylo myšleno plošně, ale spíše jako rozdíl provizí nabízených různými pojišťovnami. Pokud to bylo ale myšlenoi na zástupce konkrétních pojišťoven, tak bych Vám doporučil místo ve vládě. Víte proč? Protože ani v tomto, ani v jiném státě neví o někom, kdo by dokázal prosadit například snížení rabatu prodejců jakéhokoliv zb
0 0
možnosti

wojtisek

2. 8. 2004 12:28
OVB
OVB blbe radi - sou to jen prodejci financnich produktu a ne financni poradci
0 0
možnosti

mrk

11. 8. 2004 8:34
Re:
Znám OVB dobře a jednoznačně nemáš pravdu, ale v každém stádě může být černá ovce ...
0 0
možnosti

Roman

26. 7. 2004 10:27
Pojišťováci
Já osobně pojišťováky přímo nesnáším. Manželka se ještě ani nestačila vrátit z porodnice a už dnem i nocí vyzváněl telefon a domovní zvonek. Parta vlezlejch pojišťováků se mě snažila vecpat do soukromí a to za každou cenu. Jednoho jsem dokonce musel vytlačit z bytu a srazit ze schodů.
0 0
možnosti

investor

26. 7. 2004 5:31
Banda podvodníků
Pojiš´tovny jedna jako druhá je banda podvodníků s jasným cílem, maximalizovat svůj zisk na úkor klienta.Nevěřte pjišťovacím poradcům,protože jejich cíl je maximální zisk,ale pro sebe a ne pro klienta.Blokovat peníze na účtu kterékoliv pojišťovny je nesmysl a stačí zdravý selský rozum a  ochota nečekat na padání pečených holubů,ale makat sám a za dobu kterou vám blokuje a okrádá vás pojišťovna, máte několikanásobný zisk doma a nikomu nemusíte plati ani korunu.Největší zlodějna je kapitálové životní pojištění!
0 0
možnosti

Miroslav Drábek

9. 3. 2004 21:47
makléři a agenti
Ještě  bych  chtěl  reagovat  na poznámku  agenta, že  zkoušky  mají  být / souhlasím /,  ale  netěště  se,  že  Vám  budou stačit znalosti  produktů  Vaší  pojišťovny. Asi to  bude  mnohem  obtížnější,  než  vysvětlit  klientovi  produkt,  který  mu  chcete  prodat.  Co  se  týče  provizí,  tak  všichni  to  děláme  pro  peníze.  Rozdíl  je  pouze  v  tom,  že  některé  z  nás  to  i  baví /  hlásím  se /. Jsem  v poslední  době  znechucen,  jak jsou  proti  makléřům vedeny  neustálé  útoky  /  parlament,  noviny  apod. / . Bylo  by  dobré  zeptat se našich  klientů,  jak  jsou  spokojeni.  Dovolím  si tvrdit,  že  mí  klienti jsou  spokojeni. Pokud  je  mé  portfolio  stále  stejné,  případně  přibývají  noví,  tak  zřejmě není  důvod  k  nespokojenosti.  Nemám nic proti agentům,  mám  tam  dost  kamarádů  a bývalých  kolegů.  Většina  z  nás  asi  takto  začala. A  také asi  většina  odešla  z  důvodu,  že  chtěli  poskytovat  klientovi  lepší  servis.  Vidina  vyšších  provizí určitě  nebyla  tím  hlavním  důvodem. Pokud  ano, nejsou ti  nejúspěšnější.  O  pár  takových,  abych  byl  spravedlivý,  také  vím. Nakonec mám  několik  svých  podřízených,  kteří viděli jen  svou  pojišťovnu a  dnes přišli  na  to že to byl omyl.
0 0
možnosti

Miroslav Drábek

9. 3. 2004 21:33
makléři
Myslím,  že  rozdíl  není  v  tom,  jestli  je  někdo  agent  nebo  makléř. Znám  dost dobrých  agentů,  ale  také hrozné  podvodníky. U  makléřů  je  to  podobné. Špičkový  makléř  bude  asi pro  klienta  platnější,  než  špičkový  agent. Pokud  ale  někdo  chce  konkrétní  pojišťovnu a  nehodlá  v budoucnu vyhledávat  něco  jiného,  může špičkový  agent  udělat stejnou  nebo  i  lepší  práci než  makléř. Pořád  se  mluví  jen  o  provizi  za  sepsání  smlouvy.  Jsem  makléř,  ale  mnoho  nových smluv  nedělám. Je  to  přece  také  o pojistných  událostech,  nefundovaných likvidátorech apod. Kolik  jsem  již  napsal  odvolání  po  zamítnutí  plnění,  to  bych  se  nedopočítal. Jak  chce  agent  pojišťovny  jít  k  řediteli  a říci mu,  že  nemá  pravdu,  když  rozhoduje  o jeho  existenci  ? Co  se  týče  plánů,  já  žádné  svým lidem  nedávám.  jsou  odměňováni  pouze  z  toho  co  přinesou.  jediný  plán je  ten,  že  nesmí  klentovi lhát  a že  se  musejí  neustále  vzdělávat.  A  naší  filosofií  je  to,  že  nás  nezajímá  klient na  jeden  rok. Zajímá  nás to,  aby  klent  byl  u  nás  i  za  10 let. Tato  filosofie  se  osvědčila. 
 
0 0
možnosti

Aleš Náhlík

9. 3. 2004 8:29
Děkuji
Nesouhlasím s panem Špirakusem, článek se mi líbí. Chápu, že někoho mohou rozčilovat věty typu "Makléř není nezávislý". Ale je to pravda.
Pojištění prodávají lidé. Nejsou to žádní absolventi vysokých škol, ti dělají jinde jinou práci. Jsou to lidé se středoškolským vzděláním. Myslíte si, že rozumějí 5 kapitálovkám od různých pojišťoven? Ne znají jedno a to nabízejí. Pokud by se měli naučit více, klesla by jejich produktivita, jednání s klientem by trvalo déle, atd. To bych jako jejich šéf placený za produkci nechtěl. 
A které budu nabízet? Na první pohled vše stejné, žádná pojiš´tovna u nás ještě nezkrachovala. Tak budu nabízet tu, co dává nejvyšší provizi. Byl bych hloupý, kdybych to tak nedělal. jako šéf společnosti vyberu produkt a ten budu nabízet skrze své prodejce.
Dokonce již existují na trhu dva produkty od jedné pojišťovny pro různé prodejní kanály. Dražší s vyšší provizí pro makléře a levnější pro vlastní obchodní službu.
Zapomeňte na sen o nezávislosti. Probuďte se. (Nejsem Svědek:)
Pokud pan Špirakus myslí, že se mýlím, může mi to dokázat. Ať ukáže produkci ŽP deseti největších makléřů za minulý rok v dělení u každého dle pojišťoven. Očekávám u každého 90% produkce pro jednu pojišťovnu, 7% pro druhou, zbytek pro třetí.
0 0
možnosti

Ivan Špirakus

9. 3. 2004 9:41
Re:
To Vám bohužel nedokážu - taková čísla Vám asi nikdo nedá. I když je to škoda, protože průmysloví makléři běžně zveřejňují grafy (koláče) rozmístění svých klientů u pojišťoven právě proto, aby dokázali, že "nekopou jen za jednu či dvě pojišťovny" .
Já osobně ani nevím, kdo je 10 největších makléřů v ŽP. Je pravda, že nemám příliš velké zkušenosti s makléři v ŽP (jsme průmyslový makléři a většina makléřů, které znám také).
Možná, že jsou mé představy naivní, ale jsem přesvědčen,  že správný postup kvalitní makléřské firmy  (zejména dle nového zákona) by měl být tento:
1. makléř si vybere pojišťovny se kterými chce spolupracovat (a ony s ní) - věří, že jsou seriózní  a uzavře smlouvy o spolupráci, dostane sazebníky či SW pro práci
2. makléř vypracuje podrobnou analýzu nabízených produktů a shrne hlavní rozdíly v formě zprávy. Do toho patří i rating pojišťoven a hodnocení jejich důvěryhodnosti jako správce peněz na dlouhé období - analýza se musí pravidelně (po změnách produktů) přehodnocovat - min 1x za rok
3. příslušný člověk co prodává pojištění, vždy informuje klienta s jakými pojišťovnami firma spolupracuje a spočítá mu nabídky od pojišťoven, na kterých se vzájemně dohodnou - jako minimum vidím 3. Ke každé nabídce vypíchne hlavní rysy produktu - výhody a nevýhody. Samozřejmostí je výčet všech souvisejících poplatků a písemná nabídka se zdůvodněním.
4. je nakonec na klientovi, kterou nabídku si vybere makléř poskytuje podklady a informace pro kvalifikované rozhodnutí klienta
Pokud si  myslíte, že to tak dělat nejde, nemáte pravdu, sám jsem si to vyzkoušel před nekolika roky . Produktivita je možná trochu nižší, ale bohatě se to vyplatí na spokojených klientech, kteří poskytnou doporučení na další - a sami, nikoli vynu
0 0
možnosti

Ivan Špirakus, Komora pojištov

8. 3. 2004 17:21
Zájmy zprostředkovatelů
"Mnohem zásadnějším problémem při poskytování pojistných služeb je tak vztah zprostředkovatele s pojišťovnou, ne tedy vztah zprostředkovatele se samotným klientem."
Vážený pane Zemánku, líbí se mi Vaše zaujetí. Rádi vás (tedy Fincentrum) uvítáme jako člena Komory pojišťovacích makléřů. Třeba s Vámi (až se ujmete sekce životního pojištění) pojišťovny budou jednat trochu jinak, když budete mluvit jménem 50 makléřů, nikoli jednoho.
Jinak s Vámi souhlasím, že na vztazích makléř - pojišťovna je stále co zlepšovat. Ale samo se to neudělá .  Vztahy agent-pojišťovna nemá cenu řešit, to je prostě podřízený-nadřízený a hotovo. Naštěstí klient bude brzy aspoň vědět na čem je (konečně)
Jen nějak nerozumím celkovému vyznění vašeho článku - chvíli střílíte do pojišťoven, chvíli do agentů, chvíli do makléřů - jeden je z toho jelen (viz reakce od ZILa)
0 0
možnosti

Ivan Špirakus

8. 3. 2004 17:08
Oznámení provizi
Dovoluji si polemizovat s autorem článku, který zřejmě příslušný zákon 38/2004 četl  zřejmě jen velmi zběžně
" Na žádost klienta je povinna mu sdělit způsoby svého odměňování."
 - To ale přece neznamená sdělit velikost provize. 
 
0 0
možnosti

Petr

8. 3. 2004 17:02
Něco o makléřích
Jsem makléř, který se zabývá převážně pojištěním majetku. Mám spoustu drobných klientů a hodně časově vytížených. Musím konstatovat, že pokud tento zákon zůstane beze změny, tak se bohužel budu muset na spoustu z nich vykašlat, protože když s někým uzavírám pojistku na pojištění domácnosti nebo nemovitosti a strávím tím v průměru asi 6 hodin (1 hodina konzultace, 2 hodiny  příprava nabídek, 1 hodina prezentace nabídek, 1 hodina dodělání kompletního navrhu a 1 hodina uzavření smlouvy), tak už toto je skoro nerentabilni a ještě abych trávil další čas psaním nějakých lejster. Nedej bože, jestli za mnou do kanceláře přijde někdo, kdo si jde uzavřít cestovní pojištění kde zaplatí 200Kc a ja z toho mám provizi 20Kc, kterou ještě musím zdanit a odečíst náklady, abych ještě trávil hodinu nad tím, že mu budu sepisovat nějaký papíry ohledně toho, co jsem u něj zjistil za potřebu a jaká pojišťovna má jaký podmínky a kolik to u které stojí. To ho radši pošlu ať si obejde pojišťovny a on na tom bude bitý, že ztratí spoustu času a stejně po konzultaci na jednotlivých pojišťovnách z toho nebude vůbec moudrý a bude po mě chtít, ať mu aspoň řeknu, kde je to nejlepší. Podle mě je ten zákon ne dvě věci. V životním pojištění aspoň na něco je, tam je to džungle největší, ale v majetku na ten zákon doplatí nejvíc klienti.
 
P.S.: A největší problém celého pojišťovacího trhu - bezohlední agenti nebudou muset nic psát a budou dál vnucovat produkt své pojišťovny. (neříkám že je to problém jen agentů, ale makléřů takhle se chovajících je mnohem míň).
Další problém je v tom, že zahraniční makléři nic takového dělat nebudou muset, takže budou zvýhodněni vůči českým. Takže další rána podpás českému podnikání za strany Špidlistánu.
0 0
možnosti

Tiruvanantapuram

9. 3. 2004 0:54
Re:
Tak já jsem zase pojišťovací agent pojišťovny a mohu říci, že problematičtí jsou jak agenti tak i makléři. Makléři způsobili mnoho škod klientům, kteří pak chodí řešit problémy na pojišťovnu. Největším problémem je vidina velkého zisku. I ve Vašem článku to tak cítím. Třeba se mýlím. Pokud budu chtít klientovi opravdu poradit a naznačit smysl nabízeného, pak nebudu hledět jenom na to, kolik z toho mám. Právě to je často příčinou toho, že makléři nevybírají to co je pro klienta nejvýhodnější, ale co je pro makléře nejvýnosnější. Myslím si, že to dává smysl. Na druhé straně špatný agent bude prosazovat to své a mnohdy tomu více rozumí než makléř. Záleží pak mnohdy na štěstí, zda klient přišel nejdříve k zástupci té pojišťovny, která klientovi zrovna vyhovuje v jeho potřebě nejvíce. Bohužel ale je dnes mnoho dalších lidí, kteří sjednávají pojistky u stavebních spořitelen a zaměstnanci pošt, kteří způsobují nejvíce škod. Ti totiž prosazují většinou jeden produkt od jedné pojišťovny, ale věci totálně nerozumí. To by se mělo zakázat. Ale makléři a také agenti by měli opravdu skládat nějaké zkoušky, které by nebyly formalitou, ale hodnotným prověřením znalostí. Kdo to čte a pojišťovnictví rozumí, tomu to neuškodí. Ten kdo dnes sjednává pojištění, ale nerozumí tomu, ten by se to měl naučit nebo šel dělat něco jiného a neškodil lidem.
 
 
 
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...