Diskuze

Klienti, chtějte víc! Máte na to nárok.

Měsíc a půl po zavedení informační povinnosti nesdělují pojišťovny potenciálním klientům o nic víc než doposud. Místo toho všem vzrostly administrativní náklady, které nezaplatí nikdo jiný než samotní klienti. Je chyba na straně zákona nebo pojišťoven? Nemůžou si za to klienti náhodou sami?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

poškozený

16. 6. 2004 17:47
pojišťovna
Mám s Českou podnikatelskou pojišťovnou velké potíže, nedodržují svoji vlastní smlouvu, místo plnění na mě podali trestní oznámení, které policie vyšetřila v můj prospěch a oni se odvolali.  Dělají to takhle ve většině případů, hodí na policii dokazování pojistné události formou trestního oznámení a policie místo aby honila nějaký vrahy, tak se musí zdržovat tímhle. Navíc v té pojišťovně zaměstnávají bývalého agenta STB, jistého P.W., který má kontakty na všechny kamarádíčky na polici a navíc s jejich detektivní agenturou vedenou jistým bývalým policistou J.K. falšují důkazy a tím prostě zajišťují, aby pojišťovna nemusela plnit a když to nevyjde prostě se odvolávají stále dokola. Nahrává jim k tomu i náš právní systém.
0 0
možnosti

Kendy

16. 6. 2004 18:29
Re:
Taky mají od Standard&Poor´s rating "B", což znamená, že je pravděpodobné, že nebudou schopni dostát svým závazkům vůči klientům.
0 0
možnosti

anonim

16. 6. 2004 14:50
CP
0 0
možnosti

Hynek

16. 6. 2004 11:36
Dotaz - důležitý
Dobrý den, z diskuse jsem pochopil následující:
Pokud Dynamik má v pojistných podmínkách napsáno, že se náklady hradí z poplatků a já si dojdu pro sazebník poplatků do ČP a dostanu pouze těch několik poplatků za akce, které nebudu dělat - musí mi ČP při dožití vyplatit co jsem vložil + čisté zhodnocení technickou úrokovou mírou?
 
Kdyby nechtěla, mohu to dát k soudu a musím vyhrát - protože poplatky byly pouze tyto.
0 0
možnosti

Hlušák

16. 6. 2004 11:41
Re:
Ano, jako právník bych musel vidět ustanovení v pojistných podmínkách a sazebník poplatků. Pokud není stanovena pojistná částka, mohou být strhávány pouze poplatky uvedené v sazebníku.
 
Doporučuji uschovat sazebník, vyžádat si aktuální několikrát do roka. Vyžádat si ho vždy písemnou formopu, doporučený dopis.  
 
Ideální by byla žaloba více klientů najednou, vzhledem k tomu, co jsem slyšel o počtu klientů s Dynamikem je to docela slušná armáda. A mezi námi, čisté zhodnocení přes 2% Vám nikdo nedá - za tu žalobu to bude stát.
0 0
možnosti

zkousec

16. 6. 2004 10:58
Mám několik živ. pojistek
a studoval jsem pojistné podmínky a v zásadě jsem jim rozuměl. To, že to co podepisuji není optimální varianta jsem věděl také, ale rozložil jsem ty pojistky mezi dvě pojišťovny a doufám že dožiju a děti něco dostanou. Při pojištění nemovitosti jsem fakt studoval pojistné podmínky ČP, Kooperativy a Poj. české spořitelny. Zvolil jsem ČP ale stejně vím, že jsem vybral jen nejmenší zlo - při nejlepší vůli jsem za některými slovy prostě neviděl obsah. Nedávno jsem potřeboval informaci od ČP, ale byl jsem překvapen: 1. neseženete tel. číslo na konkrétního referenta nebo oddělení a musel jsem dát dotaz písemně na podatelnu. 2. Odpověď byla stejně na něco jiného než a co jsem se ptal - z toho je vidět, že ČP nemá snahu s klienty komunikovat.
0 0
možnosti

ate01

16. 6. 2004 11:00
Re:
a zkusil jsi klientský servis ČP tel.: 844 114 114
0 0
možnosti

Rat

16. 6. 2004 10:54
Pojistka
Zdavim,
mam drobny problem s pojistkou uzavrenou pred 13 lety u CP (destenasobek), ted mi ji vypovedeli bez nahrady a ani mi nedorucili vypoved, pry ji posilali i s navrhem nove smlouvy, ale nic mi nedoslo. Jen to prestali strhavat ze SIPA, nekontrolovat vypisy, tak ani nevim, ze uz nejsem pojisteny. :-( Ta nova smlouva byla pry za vyhodnejsich podminek, nez klasicky pojisteni, ale uz mi to nechteji uzavrit, ze pry jsem prosvihl nejakou mesicni lhutu.
Nevite nekdo jak se tomu branit, hlavne vypovezeni te predchozi smlouvy? Diky
0 0
možnosti

ferda

16. 6. 2004 11:20
Re:
To, co popisujete, nasvědčuje tomu, že pojištění skončilo řádně uplynutím pojistné doby a pojišťovna vám smlouvu neprodloužila. Jednalo-li se čistě o rizikové pojištění, tak s tím nelze udělat již nic. Pokud vám řekli, že jste prošvihli nějakou lhůtu, tak to se jedná o interní lhůtu, do které musíte dát pojistiteli vědět, zda chcete pokračovat, ano či ne. Tato lhůta by však měla být na psaná v pojistných podmínkách.
Jinak občanský zákoník tvrdí:
Zánik pojištění § 800 (1) Pojištění, u kterého je sjednáno běžné pojistné, zanikne výpovědí ke konci pojistného období; výpověď musí být dána aspoň šest týdnů před jeho uplynutím. (2) Lze též dohodnout, že pojištění může vypovědět každý z účastníků do dvou měsíců po uzavření smlouvy. Výpovědní lhůta je osmidenní; jejím uplynutím pojištění zanikne. (3) Pojistnou smlouvu může fyzická nebo právnická osoba, která s pojistitelem pojistnou smlouvu uzavřela, vypovědět ve lhůtě do 30 dnů po doručení sdělení pojistitele o převodu uzavřené pojistné smlouvy na jiného pojistitele nebo po zveřejnění oznámení o odnětí povolení k provozování pojišťovací činnosti pojistitele. Výpovědní lhůta je osmidenní, jejím uplynutím pojištění zanikne. (4) Pojistitel nemůže podle odstavce 1 a 3 vypovědět pojištění osob s výjimkou pojištění pro případ úrazu. § 801 Pojištění zanikne rovněž tím, že pojistné za první pojistné období nebo jednorázové pojistné nebylo zaplaceno do tří měsíců anebo pojistné za další pojistné období nebylo zaplaceno do šesti měsíců od jeho splatnosti; tyto lhůty lze dohodou prodloužit. Pojištění zanikne uplynutím příslušné lhůty. Totéž platí, byla-li zaplacena jen část pojistného.
0 0
možnosti

Důležitá informace

16. 6. 2004 10:32
Záleží na tom, kde koupíte
Tak je zde první následek neprůhlednosti produkru Dynamik od ČP. ČP má dvě varianty tohoto produktu:
  • Dynamik
  • Dynamik S
Dynamik prodávají obchodníci ČP, Dynamik S prodávají "nezávislí" makléři. Těm ale je třeba zaplatit mnohem více (de facto dvojnásobná provize, zhruba 90-100% ročního pojistného.) Proto má klient mnohem menší PČ na dožití, tu mu ale ČP nesdělí, má ji pouze v systému. (JE TO JAK V BLÁZINCI) Měl jsem v ruce oba programy pro modelování a rozdíl je opravdu značný.
0 0
možnosti

Důležitá informace

16. 6. 2004 10:38
Re:
To mi jako chcete říct, že jsem za stejný produkt zaplatil dvakrát tolik na poplatcích, protože jsem ho koupil u Petra a ne u Jany? To přece u fjednoho finančího produktů nelze!
0 0
možnosti

Max

16. 6. 2004 9:40
odkupne?
taky jste si vsimli toho roztomileho preklepu? odkupne vs. odstupne...jedna se o jeden ze zakladnich pojmu v oblasti pojistovnictvi a prece doslo k mylce - tady vidime, jaci "odbornici" se vyjadruji k pojistovnam a k pojistovnictvi jako takovemu, a to jak v clanku, tak v diskusi k nemu ze si kazdy bere do ust Ceskou pojistovnu - to je prece logicke, jde o nejsilnejsiho a nejuspesnejsiho hrace na trhu, srovnejte s vseobecnym vztahem ke Skodovce, Microsoftu, televizi Nova...kazdy je kritizuje, ackoli si jejich produkt nakonec stejne koupi - nevypovida to nahodou o necem?
0 0
možnosti

Kamil

16. 6. 2004 9:45
Re:
Jaký překlep máš na mysli, Maxi?
0 0
možnosti

Kendy

16. 6. 2004 9:31
článek?
Titulky slibují zajímavý článek, ale obsah je úplně o něčem jiném  - o plkání přestárlých mudrců nad rozlitým mlékem. Neschopný státní dozor a profesor z univerzity, který psal již v sedmdesátých letech skripta o socialistickém pojišťovnictví.
0 0
možnosti

ferry

16. 6. 2004 9:49
Re:
Nechci se nikoho zastávat, ale kritika bez důkazu...ehm, nic moc. Pochlub se, co považuješ za plk. Nebo snad plkáš ty?
btw. Tys nebyl v pionýrovi. Já jo.
0 0
možnosti

natal

16. 6. 2004 8:55
hnus
Pojišťovny jsou dobrý hnus....každý pojišťovák vidí ne klienty,ale jen ty jeho provize,co něj má/a nejsou malé/!!ale potom jak podepíše...hotovo,konec....a potom nedej bože něco chtít jako se tomu říká"pojistná událost"....člověk který než podepsal,tak byl obletován:-)a jakmile něco po nich chcete,tak se na vás dívají jako na vraha!!!!!asi takové jsou naše pojišťovny...je to vyhazování peněz do luftu,myslím tím hlavně životní pojištění.....
0 0
možnosti

Max

16. 6. 2004 9:45
Re:
asi bychom meli dusledne oddelit pojistovaka, ktery je pouhym zprostredkovatelem pojisteni a po podpisu pojistne smlouvy jeho role fakticky konci, od pojistovny ktera resi vsechno ostatni...mimochodem vsechno je o lidech, staci si vybrat solidniho partnera, ze, chce to jenom trochu te vlastni odpovednosti a ne jenom alibismus az na pudu... pokud zivotni pojisteni hodnotite jako vyhazovani penez do luftu, tak jenom pro osvezeni - zivotni pojisteni slouzi tomu, kdo svym prijmem zajistuje i nekoho jineho nez sebe, a toho chce zabezpecit pro pripad sve smrti...logicky: pokud si zvladnete vydelat kolem osmi tisic mesicne, tak zivotni pojisteni opravdu nepotrebujete, numero uno na nej proste nemate
0 0
možnosti

Petr Nedoma

16. 6. 2004 8:50
Někde Vám neřeknou ani pojistnou částku
Zajímavý článek, ale jsou i pojišťovny, které nesdělují ani tak nutnou věc jako je garantovaná pojistná částka. Myslím tím případ Dynamiku od České pojišťovny. Zajímal jsem se o tento produkt a zjistil jsem: Jedná se o standardní kapitálové pojištění s pojistnou částkou pro případ smrti a jinou pro případ dožití. Pojišťovna ale pojistnou čístku pro případ dožití do smlouvy nedalal. Když se zeptáte proč, dostane se Vám naučeného vysvětlení: Vždyť je to fexibilní pojištění, klient bude dělat mnoho změn, stále se to bude měnit. Je s podivem, že všechny standardní pojišťovny u svých kapitálových pojištění umožňují také změny (snížení, zvýšení, inflace, prodloužení, ..) a vždy klientovi vystaví dodatek- novou pojistku, kde jsou nové, aktuální hodnoty. Na první pohled se vlastně nic neděje, vždyť to klient dostane tak jako tak. To ale není pravda. 1) Při provedení jakékoliv změny klient nevidí, jak se změnila jeho pojistná částka při dožití. Změny tedy mohou být nastaveny naprosto nevýhodně. 2) Pokud bude Česká pojišťovna potřebovat vydělat, není nic snazšího, než všem snížit v systému pojistnou částku např. o 0,5%. Pak také klesnou potřebné rezervy a skupina PPF může investovat vydělané peníze. Klient pouze zapláče a nic nezmůže - ve smlouvě není PˇC na dožití definována. Častou odpovědí pracovníků ČP je - i jiná pojištění nemají definována pojistnou částku, např. investiční nebo flexibilní (Flexi od ČS). Pozor - zde je situace úplně jiná. Jedná se o individuální účet klienta, ze kterého jsou odečítány jen ty poplatky, které klient zná. Pojišťovna si nemůže strhnout ani o korunu více, než je v aktuálním sazebníku poplatků. Zajímavé je, kolik klientů se nechalo přesvědčit ke koupi Dynamiku. Hodně to vypovídá o (ne)znalostech lidí o financích, o důvěře k České pojišťovně a snadnou manipulací reklamou (majitelem Novy je také PPF).
0 0
možnosti

dod2

16. 6. 2004 9:02
Re:
Takto se může vyjádřit jenom odpůrce ČP :-) A je chyba jenom na straně ČP?  Kdyby takovou reklamní kampaň a produkt udělala např. Kooperativa  tak by zase ta nejhorší pojišťovna byla Kooperativa..  Je jenom na lidech, jejich chování a mentalitě aby se rozhodli sami...
Žijeme v demokratickém svobodném státu s rovnými podmínkami - šanci má tedy každý...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Auto nabourané na parkovišti. Kdo uhradí škodu?

29. března 2024

Poškozená vozidla na parkovištích v sídlištích, u obchodních domů, sportovních center či v...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...