Diskuze

Klienti, těšte se, změny poplatků se blíží!

Blíží se začátek nového roku a některé banky pomalu, ale zato jistě, chystají změny v sazebnících poplatků. Jako první ohlásila změny Komerční banka. Hlavním cílem jejího snažení je zjednodušení a zpřehlednění poplatků. Jak se jí předsevzetí podařilo dodržet? Co čeká klienty?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

hrošík

6. 12. 2005 9:49
je to děs, měli by spíše lépe investovat a ne vydělávat na lidech
0 0
možnosti

Admin_

6. 12. 2005 20:13
Re: je to děs, měli by spíše lépe investovat a ne vydělávat na lidech
, To je mi hláška :-) Banky vydělávají na službách. Čím jsou dražší tím vydělávají víc. Na spekulacích, pardon investicích, se nedá vydělávat do nekonečna, ale prodělat se tam dají kalhoty.
0 0
možnosti

Ja

5. 12. 2005 22:43
Poplatky do par let zrusi uplne
Ziju v Anglii a tady samozrejme (stejne jako napr. v USA) zadne poplatky nejsou. Banky nezijou ze servisni marze (poplatky), ale z obchdni marze na uverech. V Cesku existuje nepsana dohoda mezi bankami, ktere umele poplatky drzi a lidi s tim nic nedelaji, protoze poslusne plati. Jeden znamej se jednou tak namich, ze mu strhli penize, kdyz mu na ucet prisla zahranicni plaba, ze vybehl na manazera pobocky a dnes ma ucet kompletne bez poplatku. Vsechno jde a vsechno to tak jednou dopadne.
0 0
možnosti

Admin_

6. 12. 2005 20:20
Re: Poplatky do par let zrusi uplne
, Kdyby v Česku ÚOHS bankám zatrhnul poplatky za přechod ke konkurenci (pardon za zrušení účtu) už dejme tomu v roce 1998, mohla být konkurence na jiné úrovni. Jenže ÚOHS je jen karikaturou svého názvu. Živnobanka udělala tuším před dvěma roky velmi slušnou bezpoplatkovou akci (asi 6 měsíců zdarma??), ale její ohlas byl katastroficky minimální. Klientům spořky se nevyplatilo přejít jinam, protože ušetřené poplatky za 6 měsíců by sežral 300 Kč poplatek za zrušení účtu. Představte si, že by například Telecom vybíral od lidí za zrušení linky 3000, nebo Škoda by vám vyfakturovala 30 tisíc za to, že si koupíte Fiata?
0 0
možnosti

yaack

5. 12. 2005 20:13
Zdražení nazývané zlevnění.
No fajn, takže Komerčka vlastně v součtu zdražuje. Nic jiného to není.
0 0
možnosti

Admin_

6. 12. 2005 20:23
Re: Zdražení nazývané zlevnění.
, To už je celoživotní úděl lidí z marketingu: provádět zdražení a prezentovat ho jako zlevnění. Jen ve chvílích, kdy jde podnik do kopru prezentují skutečné zlevnění, ovšem to už jim to pro změnu nikdo nevěří :-)
0 0
možnosti

nordic

5. 12. 2005 19:05
zjednodušení
Tak jsem se podíval na "zejdnodušený" nový ceník KB - má pouhých 34 stran, stovky různých položek, výjimek, poznámek pod čarou a hlavně s velmi nepatrným množstvím změn k lepšímu. Když to srovnám se svou švédskou bankou, která má sazebník na pár stránek a za cenu 27 SEK měsíčně mám vedení, výpisy, všechny převody, výběry a vklady, kartu, výběry z automatu. Platba do a ze  zahraničí EU, tzv. EU platba v EUR nebo SEK stojí 2,75 SEK - u KB je to 225 Kč... 1 SEK = 3,07 Kč... A české banky se budou do krve hádat, že nejsou žádní zloději, a raději připravují pseudozměněné sazebníky.
0 0
možnosti

Admin_

6. 12. 2005 20:24
Re: zjednodušení
, Žiješ v opravdovém socialismu :-)
0 0
možnosti

Martin

5. 12. 2005 16:28
Nechci slevu zadarmo
Dotaz na autora článku: Kde jste přišel na následující větu, v tiskovém prohlášení jsem ji teda nanašel: "...Pokud nabudete přesvědčení, že některý z kanálů přímého bankovnictví budete potřebovat, rozhodně ho samostatně nepořizujte k Ideal kontu. Vyberte si některý z dražších balíčků, i tak vás s přímým bankovnictvím vyjdou levněji...". To by mě zajímalo, který balíček máte na mysli. Jedinný, který obsahuje internet banking Mojebanka je balíček "Expreskonto" za skvělých 85,-Kč/měs. Ať počítám, jak počítám, tak je to pořád o 7,-Kč více než Ideal+Mojebanka. Jinak řečeno, zase se projevilo známé české "nechci slevu zadarmo", že.
0 0
možnosti

Cesar

5. 12. 2005 12:12
Nejen poplatky ale i uroky!
Když už KB chce jít blýže k zákazníkům měla by upustit od praxe "urok od.... " Což s oblivou dělá u hypoték. Co má v oficiálním sazebníku je jen orientační úrok. Praxe je úplně jiná. to co Vám bakovní úředníci nabýzejí nikde v oficiálním sazebníku nenajdete. Vždy dostanete úrok o 0,4 - 0,6% vyšší než je oznamováno v sazebníku. Když jsem se ohradil bylo mi řečeno že oni se tím co je vytištěno nezaobírají protože je to minimální úrok. A tak se Vám může stát že na roční fikxaci dostanete stejný úrok jako by jste měli pětiletou fixaci a přitom je tam rozdíl 0,7% .  Byl bych za to aby KB měla tyto sazby pevné a ne  "od". navíc když od 1.1.2006 se platí i za příslib a další věci u HPÚ za které se do 31.12. neplatí.
0 0
možnosti

Jonny

5. 12. 2005 14:56
Re: Nejen poplatky ale i uroky!
Proboha !!! - "blýže" a "nabýzejí" a tvrdě jsem se ohradil. To vás to netahá za oči?
0 0
možnosti

Vlasta

5. 12. 2005 11:41
poplatky, ach jo
Mrkněte na http://www.bankovnipoplatky.com" target="_blank" rel="nofollow">http://www.bankovnipoplatky.com, tam jsou celkem zajímavé informace. Aspoň, že se o tom tématu vůbec mluví, takže se banky trochu snaží..........
0 0
možnosti

franciscan

6. 12. 2005 2:19
Re: poplatky, ach jo
snazi se co nejvice okrast zakaznika to je cela jejich snaha,smejdi zlodejsti.
0 0
možnosti

Tečka

5. 12. 2005 8:25
Výběr hotovosti z bankomatu jiných bank
dělaj si z nás prdel
0 0
možnosti

pedr64

5. 12. 2005 8:18
ideal
ideal konto stojí 39Kč, za 19 bylo se slevou při používání internet.bankovnictví, takže teď vlastně o 5 Kč slevní. Bohužel s Mojí bankou to dohromady bude pěkná paleta, pokud tedy tu slevu znovu nezavedou.
0 0
možnosti

Martin

5. 12. 2005 12:08
Re: ideal
Přesně tak. Tomu říkám podpora přímého bankovnictví. Ten kdo přímé bankovnictví nepoužívá si polepší o 5,-Kč, naopak, ten co přímé bankovnictví používá zacvaká navíc 15,-Kč. A keci, že pokud mám přímé bankovnictví, tak mám používat jiný balíček než Ideal je také kravina, protože ostatní balíčky v konečném důsledku vyjdou ještě dráž. Parchanti to jsou. Dříve rovnou bez velkých keců zdražili. Teď to celé zabalí do keců ohledně toho, že vlastně slevňují, i když to je přesně naopak.
0 0
možnosti

VlK

5. 12. 2005 7:48
Kdy se poučí?
Zajímalo by mně, kdy se banky poučí a vezmou si příklad z oblasti telekomuniakcí. Tam nechávají starý tarify napořád a změnu na novější tarif iniciuje zákazník, a ne aby při stejném smluvním úvazku, každý měsíc platil jinak. PS: KB účet jsem také měl a taky zrušil.
0 0
možnosti

Admin_

5. 12. 2005 20:20
Re: Kdy se poučí?
, Právě, že se učí například z telekomunikací a rebalancují. Nesnaží se vám jakoby dávat něco zadarmo a vyždímat to na "nadstavbových" produktech. Vzpomeňte si, kolik byl paušál za pevnou linku a kolik stála minuta hovoru do USA. Banky i operátoři mají jedno společné, relativně nejvíc je stojí jen to, že máte možnost jejich služby využít. Rozdíl mezi náklady na zákazníka, kterému jen přijde mzda na účet a on si ji vyzvedne a mezi náklady na zákazníka, který krom toho pošle 30 různých plateb je minimální (30x mezibankovní poplatky).
0 0
možnosti