- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
po krádeži 2 měsíce má policie na vyšetření, platíte leasing ačkoliv vůbec auto nepoužíváte.
Horší situace je když auto ukradnou před koncem leasingu. A už jsem to zažil, pak jste na tom ještě hůře.
A jinak se proslíchá že je to výborný busness pro leasingovky, viz. kauza kdy ty auta ukradený hned prodaly na východ ale i s papírama.
Člověk je na tom v podstatě stejně, jako když koupí auto hotově(samozřejmě kromě navýšení leasingu). Je logické, že když někdo nezaplatil za auto celých 250.000,- nemůže zase 250.000,- dostat. A že auto třeba po 2 letech nemá cenu jako nové - to ale snad ví i malé dítě.
zlodejina je to, ze penize posle pojistovna leasingovce a ta si z toho vezme hned penize, ktere by dostavala postupne a klient to neovlivni. Pokud ma lesingovka narok na svuj zisk, tak by klient mel mit i pravo na pokracocani sluzeb, za ktere musi platit. Tedy koupit jine auto (nove ci starsi) a na neho leasingem prejit (treba s nejakymi "normalnimi" poplatky). Nebo jestli leasingovka bere, ze to auto je do splaceni jejich, tak by taky mohla nes riziko ztraty zisku a na to se pojistit. Protoze auto je jejich a klient ho do splaceni ma jakoby zapujcene, takze pokud ho ukradnou, tak ho ukradnou jim a pak prece nemuzou po klientovy chtit, aby jim platil za zapujcku neceho, co jim nekdo ukradl a nemohou to pujcovat. A pokud prohlasi, ze nepujcuji auto, ale penize, tak by ty penize meli dat klientovi a ten by jim dluh splacel. Soucasny kocko-pes je nevyhony jen pro klienta.
Samozřejmě neznám způsob výpočtu sankcí, které leasingová společnost používá, ale mohu se vyjádřit k uvedenému modelovému příkladu.
Na začátku musím souhlasit, že klient leasingové společnosti prodělá, řekněme na úrocích (ušlém zisku). Rovněž musím uznat, že většina úvěrů už umožňuje doplatit úvěr bez sankcí (ne však všechny). Ale taky musím říci, že to není zase tak strašné, jak to vypadá, počítejte se mnou:
LEASING: Auto stálo 250 tis. (odvozuji z pojištění), klient zaplatil 140 tis. Pojišťovna 180 tis., klient dostal zpět 60 tis. Kč. Kolik zůstalo leasingovce, když odečtu pořizovací cenu auta? 140+180-60-250=10 tis.
ÚVĚR: Auto stálo 250 tis., majitel již zaplatil 140 tis., od pojišťovny dostal 180 tis. Kč. Kolik musel doplatit za úvěr a kolik mu zbylo? 250-140=110 tis. doplatil za úvěr a zbylo mu 70 tis. =180-110.
SROVNÁNÍ: V případě leasingu utrpí klient ztrátu 10 tis. Kč. Takže je to ztráta, nikoliv však drastická (alespoň z méhlo pohledu, ale uznávám, že peníze to jsou taky)