Diskuze

Leasing + krádež = ztráta

Když někomu ukradnou auto, je to k vzteku. Pokud jeto vozidlo pořízené na splátky, nebo dokonce na leasing, je nepříjemnost ještě o řád vyšší. Proč, to je zřejmé, ukážeme si však ztrátu na modelovém příkladě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lepidlo

4. 4. 2006 18:27
a taky trochu jinak

po krádeži 2 měsíce má policie na vyšetření, platíte leasing ačkoliv vůbec auto nepoužíváte.

Horší situace je když auto ukradnou před koncem leasingu. A už jsem to zažil, pak jste na tom ještě hůře.

A jinak se proslíchá že je to výborný busness pro leasingovky, viz. kauza kdy ty auta ukradený hned prodaly na východ ale i s papírama.

0 0
možnosti

Lepidlo

4. 4. 2006 18:28
Re: a taky trochu jinak

sorry proslýchá

úplně jsem se zděsil

0 0
možnosti

s

4. 4. 2006 17:20
Tak takhle se blbnou lidem hlavy

Člověk je na tom v podstatě stejně, jako když koupí auto hotově(samozřejmě kromě navýšení leasingu). Je logické, že když někdo nezaplatil za auto celých 250.000,- nemůže zase 250.000,- dostat. A že auto třeba po 2 letech nemá cenu jako nové - to ale snad ví i malé dítě.

0 0
možnosti

Luda

4. 4. 2006 13:37
je to zlodejina

zlodejina je to, ze penize posle pojistovna leasingovce a ta si z toho vezme hned penize, ktere by dostavala postupne a klient to neovlivni. Pokud ma lesingovka narok na svuj zisk, tak by klient mel mit i pravo na pokracocani sluzeb, za ktere musi platit. Tedy koupit jine auto (nove ci starsi) a na neho leasingem prejit (treba s nejakymi "normalnimi" poplatky). Nebo jestli leasingovka bere, ze to auto je do splaceni jejich, tak by taky mohla nes riziko ztraty zisku a na to se pojistit. Protoze auto je jejich a klient ho do splaceni ma jakoby zapujcene, takze pokud ho ukradnou, tak ho ukradnou jim a pak prece nemuzou po klientovy chtit, aby jim platil za zapujcku neceho, co jim nekdo ukradl a nemohou to pujcovat. A pokud prohlasi, ze nepujcuji auto, ale penize, tak by ty penize meli dat klientovi a ten by jim dluh splacel. Soucasny kocko-pes je nevyhony jen pro klienta.

0 0
možnosti

Petr

4. 4. 2006 10:41
Modelový příklad

Samozřejmě neznám způsob výpočtu sankcí, které leasingová společnost používá, ale mohu se vyjádřit k uvedenému modelovému příkladu.

Na začátku musím souhlasit, že klient leasingové společnosti prodělá, řekněme na úrocích (ušlém zisku). Rovněž musím uznat, že většina úvěrů už umožňuje doplatit úvěr bez sankcí (ne však všechny). Ale taky musím říci, že to není zase tak strašné, jak to vypadá, počítejte se mnou:

LEASING: Auto stálo 250 tis. (odvozuji z pojištění), klient zaplatil 140 tis. Pojišťovna 180 tis., klient dostal zpět 60 tis. Kč. Kolik zůstalo leasingovce, když odečtu pořizovací cenu auta? 140+180-60-250=10 tis.

ÚVĚR: Auto stálo 250 tis., majitel již zaplatil 140 tis., od pojišťovny dostal 180 tis. Kč. Kolik musel doplatit za úvěr a kolik mu zbylo? 250-140=110 tis. doplatil za úvěr a zbylo mu 70 tis. =180-110.

SROVNÁNÍ: V případě leasingu utrpí klient ztrátu 10 tis. Kč. Takže je to ztráta, nikoliv však drastická (alespoň z méhlo pohledu, ale uznávám, že peníze to jsou taky)

0 0
možnosti