Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak si telefonátem nezkazit pověst

Nejen nesprávným pozdravem a vyjadřováním při telefonickém hovoru si můžete přivodit pověst neschopného manažera, nebo podnikatele a přijít o dobrý obchod. Také volba nevhodného tématu vám může srazit vaz. Jak vytěžit z telefonátu maximum?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T.J.Jedno

Do telefonu se zásadně nepředstavuju

od té doby, co mi volal nějaký "šprýmař" s použitím právě takto získaného jména. Myslím, že se dobře pobavil, narozdíl ode mne.

0/0
20.3.2007 8:04

cote d'or

ach ano, telefonní etiketa

v našem městečku bydlel opravář televizí, který se jmenoval stejně jako můj otec, takto doktor filosofie. i telefonovali nám často zákazníci, kdyže se pan otec dostaví a umožní jim čučet na nějakou kravinu. obvykle jsem jim sdělila, že se pan otec nechá poroučet a vzkazuje, že dozajista téhož dne přikvačí, aby jen předem sundali anténu se střechy. v pozdních hodinách bylo mi pak se baviti nasloucháním mužným kletbám, kterými otec reagoval na jemu zcela nepochopitelné trpké stížnosti svrchu zmíněných zákazníků. inu mladost - radost.

0/0
10.10.2006 22:18

Magda

tak tady se asi neshodnem

Ale přijde mi logické, když někam volám (do firmy), že ten volaný řekne, tady firma Novák, u telefonu Jana Nováková, načež já se taky přestavím v plné firemní palbě. Víme, kdo je kdo, a můžem se začít bavit... Ozvy typu "prosem" (vyslovované obvykle s tím "e" a značně znechuceným hlasem) potkávám obvykle u údržbářů a vrátných. Hlásit se ve firemním telefonu "prosem" - ať už v rámci firmy nebo někomu zvenku osobně považuju za nevychovanost. A pamatuju si jako dítě, kdy ještě nebyly mobily, - volat kamarádce domů - kde její matka i obě sestry měly víceméně stejný hlas bylo vždycky trauma - identifikaci podle jejich jednoslovnýho haló nebo prosím mohl rozklíčovat snad jen absolutní sluchař - těch trapasů, kdy jsem začala suverénně tykat její matce apod.

0/0
6.10.2006 16:39

cote d'or

a co takhle

říci "dobrý den, tady Magda, mohla bych prosím mluvit s Kunhutou?" tím se krásně trapasu vyhnete a ještě získáte pověst slušně vychované mladé dámy. jménem a hodností se volaný hlásí pouze v případě, že je firma.

0/0
10.10.2006 22:09

Petr

oslovení

A vůbec nesnáším když stupidní lidi přidávají Ahojky nebo Čauky.

Jinak klasika při představování. Když je to cizí číslo, tak jen prosím.

0/0
6.10.2006 11:12

Paul

Slušnost

Nesnáším, když někam volám a tam se ozve "PROSÍM". Jak mám vědět, že ten, kdo zrovna zvedl telefon, je ten s kým chci mluvit!!! To se pak člověk musí zdlouhavě vyptávát: "Dodrý den, tady "JÁ". Sháním pana toho a toho, mohu s ním mluvit?" Pokud by se ten dotyčný představil, můžu přejít rovnou k věci.

0/0
6.10.2006 0:35

cote d'or

ale to je přece normální

pozdravit, představit se a požádat o spojení s příslušnou osobou

0/0
10.10.2006 17:58

Zdenál

No nevím,

zastánci nepředstavování  Divím se, že se vám ještě nestala tato situace (nebo je pro vás normální ?) : Vy zvednete, řeknete jen "Prosím" a  volající by měl říct, dobrý den, tady XY volám Vám kvůli vašeho inzerátu na prodej auta (kvůli té úhradě dluhu, kvůli naší domluvy v pátek večer, kvůli té pozvánce na swingers párty apod .... prostě cokoliv ...). Za prvé mohlo dojít k omylu (přeskočí to, volající se přeťukne atd.), za druhé může volat někoho z mého okolí (otce,syna,sourozence ....). Vy do sluchátka "hledíte" jak zjara, co že to jako chce, když ho jednak nechápete a žádného Frantu Vomáčku ani neznáte .... Takže se tedy ptáte, o co tedy jako jde, načež znejistí volající, s kým vlastně mluví a "hledíte" na sebe pár sekund jak puci oba dva a až po pár sekundách možná jednoho z vás trkne, v čem může být problém a zeptá se buď první on nebo já...

Vlastní zkušenost: volal kdysi můj známý, zvedl to můj otec, nepředstavil se a volající mu řekl - Čau, Karel, co děláš, chcípáku ? :-))   

0/0
5.10.2006 23:18

Aleš

Re: No nevím,

Hm, tak podobný případ se mi stává asi tak jednou z tisíce pokusů, což mě nepřesvědčí k tomu, abych se představoval když mě někdo volá.

0/0
6.10.2006 0:07

zotab

vím komu volám ale nevím kdo mi volá

Celý život mne učili, že pokud někam volám tak vím kam volám. Ale ten koho volám neví kdo ho volá (pokud se mu moje jméno neukáže na displeji). Proto dodržuji tuto zásadu:

1. Zvoní mi neznámé číslo. Zvednu telefon, řeknu prosím a očekávám, že se volající představí. (Pokud zvedám utajené číslo, říkám zásadně ahoj Franto). Pokud se volající představí, představím se i já - plným jménem, firmou a funkcí. Pokud se volající nepředstaví, zeptám se kdo volá. Pokud se ani poté nepředstaví ukončím hovor (tím červeným telefonkem na mobilu).

2. Proběhne-li bod 1. kladně, rychle a stručně jsme si vyměnili vstupní informace a můžeme jednat, nebo si vysvětlit, že se jedná o omyl.

Světe marketingu div se - pořád mi to takle funguje.

0/0
5.10.2006 20:36

Jane

Re: vím komu volám ale nevím kdo mi volá

Dělám to podobně, také se nepředstavuji, pokud zvedám telefon. Myslím, že zdvořilé 'Prosím' postačí.

0/0
5.10.2006 21:00

buhvol

Re: Re: vím komu volám ale nevím kdo mi volá

R^ Myslím si totéž.

0/0
5.10.2006 21:11

buhvol

Re: Re: Re: vím komu volám ale nevím kdo mi volá

... ale týká se to jen soukromých hovorů, nikoli hovorů do firmy, kde člověk musí zvedat telefony :-)

0/0
5.10.2006 21:15

zotab

Re: Re: Re: Re: vím komu volám ale nevím kdo mi volá

Jasně, pokud se jedná o seriózní hovory. Proto je (si myslím) dobře poslouchat, kdo se ozve a pokud se představí, dál jej oslovovat jeho jménem. Ale zase česky "pane Nováku ...", ne " pane Novák ..." - o tom je image telefonního hovoru!

0/0
5.10.2006 21:26

I

Re: vím komu volám ale nevím kdo mi volá

Přesně tak. To bylo úplně první co mne napadlo, když jsem to četl :)

0/0
5.10.2006 21:13

jarda

Re: vím komu volám ale nevím kdo mi volá

Souhlasím, navíc dodávám, že tím že se první představím neznámému volajícímu tak v ten okamžik jsem v nerovné situaci

0/0
5.10.2006 21:42

Zdenál

Re: Re: vím komu volám ale nevím kdo mi volá

V čem nerovné ?  

0/0
5.10.2006 23:20

Creek

Dve zakladni pravidla pro zvedani telefonu

1. Nikdy nezvedat skryta cisla

2. Nikdy se nepredstavovat prvni

0/0
5.10.2006 20:08

Jane

Re: Dve zakladni pravidla pro zvedani telefonu

Proč nezvedat skrytá čísla??

0/0
5.10.2006 21:01

Jméno:

Re: Dve zakladni pravidla pro zvedani telefonu

ad 1)

nevim jak jine banky, ale infolinka eB vola vzdy se skrytym cislem, takze pokud tam clovek ma ucet - musi to brat (no aspon by mel :) )

0/0
6.10.2006 0:00

herdekflek

Re: Re: Dve zakladni pravidla pro zvedani telefonu

Ale nemusíííím, nemusííííím.

:-))))

0/0
28.12.2006 13:27

Imgo

Bludy

1. Kdyz mi vola nezname cislo a vola mi na mobil, NEBUDU se predstavovat prvni a vzdy reknu prosim. Co kdyby vola treba mazel me milenky, ze?!

2. Kdyz nekomu volam a zvedne mi telefon, tak se ho nebudu ptat zda ma cas, protoze kdyz nema, at nezveda mobil.

NAZDAR!

0/0
5.10.2006 17:25

Ferda

Re: Bludy

Ano, vy fotbalisté tak mezi sebou zřejmě komunikujete ;-D

0/0
5.10.2006 18:19

cote d'or

hezký den

hm, to je opravdu upřímné a neafektované. vždycky skřípu zubama, když mi to někdo se sacharínovým úsměvem popřeje. nestačí jenom říct nashledanou, případně poděkovat, když je za co?

0/0
5.10.2006 16:59

Zuzana.

Re: hezký den

Tuhle zdvořilost taky upřímně nesnáším. Mezi známými ji vůbec nepoužíváme, je to specialita firemních hovorů a obvykle to zní tak příšerně neupřímně, že se z toho jednomu ježí chlupy. Mám dojem, že je to dotažené odkudsi z anglosaských zemí, soudě dle krkolomné formulace Mějte hezký den, jež je pravděpodobně doslovným překladem anglického Have a nice day. I když přát někomu 'hezký zbytek (dne, víkendu, čehokoli...) je taky úžasné... Myslím, že není nutno za každou cenu přepisovat učebnice etikety a cpát do našeho každodenního styku tyhlety cukerínové pseudozdvořilosti. Myslím, že na závěr hovoru zcela postačí zdvořilé Děkuji vám a nashledanou nebo něco podobného, co nebude znít tak křečovitě...

0/0
5.10.2006 21:07

Alfik

Re: Re: hezký den

Souhlas, kolikrát ta omáčka je delší než to proč ten člověk volal a často se mi stává, že mi na konci děkují i když jsem volal já a s něčím otravoval, prostě je to automatická fráze na konci diky za zavolaní a přeji pěkný den i když to ta kvůbec nemyslí protože jsem ho třeba právě dožral dotazy. To je celkem časté.

A nejhorší je pátek, to tam polovina lidí ještě přidává přání na víkend.

0/0
6.10.2006 0:16

dedamraz

nahravani hovoru

Ja bych jen upresnil, ze podle judikatury si ten, komu je volano, muze hovor nahravat, pokud to volajici vyslovne neodmitnul, a to aniz by ho na to volany musel upozornovat...volajici totiz volanemu "vstupuje do soukromi" a musi pocitat s tim, za za soucasnych technickych moznosti je mozne, ze je hovor nahravan

0/0
5.10.2006 16:58

Milan

Pozdrav...

No, na zakladce jsme se ucili, ze se predstavuje ten kdo vola. Prece jen, kdyz uz odnekud vyhrabe moje cislo, tak snad vi, komu vola, ne?

0/0
5.10.2006 16:41

afanasiepropanbutanovna

Re: Pozdrav...

Není tomu tak. Slušnost je, aby se volaný představil první!

0/0
5.10.2006 16:46

Vrabec

Re: Re: Pozdrav...

    A pak přesně vzniká to, že jeho jméno betak přeslechnu a musim ze sebe dělat vola a ptát se znovu. Je to kravina. Z principu zákona akce a reakce já volám a představuji se a on na to  odpovídá též představením.

0/0
5.10.2006 16:49

zotab

Re: Re: Pozdrav...

To není slušnost ale blbost. Představ si jak se asi chechtá volací automat, když poslouchá jak se mu přestavuješ a vysvětluješ kterého oddělení jsi šéf a co všechno mu můžeš nabídnout.

0/0
5.10.2006 20:41

buhvol

Re: Re: Re: Pozdrav...

1. zavolám, 2. volaný řekne "prosím", 3. já se představím a řeknu, co potřebuju... Naprosto jednoduché. Pokud mi můj hovor příjme automat, tak samozřejmě vypouštím bod č. 3... :-P Přeji hezký večer.

0/0
5.10.2006 21:11

zotab

Re: Re: Re: Re: Pozdrav...

tefils hřebík na hlavičku

0/0
5.10.2006 22:22

Zdenál

Re: Re: Re: Re: Pozdrav...

jasně, takže se vykecáš jako první , abys po chvíli mluvení zjistil, žes mluvil s někým úplně jiným a žes vykecal třeba cos ani vykecat neměl ..... hmm, dobré teorie.

0/0
5.10.2006 23:23

horník

Ivánku kamaráde, můžeš mluvit?

0/0
5.10.2006 16:35

Vrabec

Re: Ivánku kamaráde, můžeš mluvit?

Můžu jsem sám.

0/0
5.10.2006 16:47

JiS

Zahajeni hovoru

Chtel bych trochu upresnit to zahajeni hovoru - spravne poradi je kratky pozdrav a pak teprve predstaveni: pri prvnim slove volajici teprve "rozpoznava" vas hlas a take mohou doznivat nejake ruchy pri spojeni telefonatu prip. pri zvedani sluchatka volanym. Vseobecne znamy a ocekavany pozdrav na zacatek temito vlivy neutrpi a volajici je po nem "naladen" na poslech jmena volaneho tak, aby jej nepreslechl. Neni prave vhodne se hned po predstaveni volaneho jeste jednou preptat na jeho jmeno.

0/0
5.10.2006 16:28

Zuzana.

Re: Zahajeni hovoru

R^

0/0
5.10.2006 21:10

Zdenál

Re: Zahajeni hovoru

R^

0/0
5.10.2006 22:58

JiS

Zahajeni hovoru

Chtel bych trochu upresnit to zahajeni hovoru - spravne poradi je kratky pozdrav a pak teprve predstaveni: pri prvnim slove volajici teprve "rozpoznava" vas hlas a take mohou doznivat nejake ruchy pri spojeni telefonatu prip. pri zvedani sluchatka volanym. Vseobecne znamy a ocekavany pozdrav na zacatek temito vlivy neutrpi a volajici je po nem "naladen" na poslech jmena volaneho tak, aby jej nepreslechl. Neni prave vhodne se hned po predstaveni volaneho jeste jednou preptat na jeho jmeno.

0/0
5.10.2006 16:27

Marek

Prave naopak

Ja mam prave opacny problem, v telefone, ci maili sa viem spravat presne  naopak(lepsie) ako v skutocnosti. Co s tym? :-/

0/0
5.10.2006 15:52

Picard

To je divné...

Přijde mi paradoxní,  aby se představoval první ten, komu je voláno. Už z logiky věci, pokud já někomu volám, tak vím komu a nepotřebuji, aby mi to ještě opakoval. Na druhou stranu on nemá ani potuchu o tom, kdo mu volá a tudíš by se jako první měl představit volající. A to nemluvím o faktu, kdy jen tak někdo zkouší, komu patří ono číslo. Například zloděj, si takto snadno může ověřovat zda je daná osoba přítomna doma či ne.

0/0
5.10.2006 15:46

jkjkjk

Re: To je divné...

No to snad nemyslis vazne :-) Tim ze to vezmu oznamim volajicimu ze jsem ten koho vola a ze muze mluvit. Ty asi nepracujes nebo v praci nemate telenon. To snad neni mozny ze nekdo neumi telefonovat

0/0
5.10.2006 16:02

Picard

To je divné...

Jistě v kanceláři, kde se dělí 20 lidí o jeden telefon ano, ale ne třeba doma, kde jsou "obvykle" 4 lidé a je celkem dobře poznat, kdo to zvedl.

0/0
5.10.2006 16:07

ceko

Re: Re: To je divné...

Nemohu souhlasit, ze by se mnel predstavovat volany jako prvni, pouze v pripade asistencnich center a zde je temer vzdy predchazi informacni hlaska. Je to proti logice veci - chcete rict, ze kdyz nekdo u vas zazvoni doma, tak mu nejdrive otevrete predstavite se a pak cekate jestli vam o sobe neco rekne on???? Jiny nahled muze byt v pripade firemnich hovoru v pracovni dobe, kdy jde o urcitou prezentaci ci uvedeni jmena firmy v povedomi. Nicmene v pripade soukromych hovoru je logicke, aby se predstavil prvni volajici neb on vi komu vola, jak jiz bylo zmineno v ohlase. Zobrazene cislo volajiciho muze dat dostatecnou informaci v pripade, ze je ulozeno v telefonu a priradi se mu jmeno. 

0/0
5.10.2006 17:08

buhvol

Re: Re: Re: To je divné...

R^:-)

0/0
5.10.2006 21:14

Tas

Re: To je divné...

Presne tak

0/0
5.10.2006 16:03

algra

Re: To je divné...

A když to zvedneš a nepředstavíš se, tak si bude zloděj myslet, že jsi v knajpě? 8-o

0/0
5.10.2006 16:18

Picard

Re: Re: To je divné...

Ať si myslí co chce, ale co je mu do toho, kam se dovolal.

0/0
5.10.2006 16:20

wea

Re: To je divné...

Souhlasim - predstavovat se jen tak cizim lidem neni bezpecne

0/0
5.10.2006 16:40





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.