Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Penzijní připojištění: výhodnější než jiné produkty?

Penzijní připojištění je produkt se státní podporou a dokonce s daňovými úlevami. Má tak dvě formy státní podpory, které ho zvýhodňují. Pro koho a za jakých okolností je penzijní připojištění výhodnější než jiné produkty?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bimbo

3. 11. 2008 17:41
Poradí mi někdo???

na co platím každý měsíc daňové úlevy, může mě to někdo vysvětlit??K čemu mi to je??:-/

0 0
možnosti

cerra

8. 10. 2006 22:04
oprava v zakone

Dobrý den, muze mi nekdo prosim poradit, jak to je v pripade, kdyz kazdy rok pozadam o odbytne. Nejkde jsem slysel, ze tu mezeru v zakone opravili a ja musim vracet zpatky dan, kterou jsem dostal. diky za odpoved.

0 0
možnosti

Tomáš

8. 10. 2006 23:44
Re: oprava v zakone

díra opravdu zacelena, budeš vracet daň

0 0
možnosti

Zdenál

6. 10. 2006 21:23
Nezapomínejme na to,

že výnos se daní 15 % při jednorázovém vyrovnání, takže dańové úlevy ztratí dost ze svého lesku. Pokud někdo zvolí formu výplaty penze, tak s tím zas nelze do smrti hýbat a to zhodnocení peněz, které teprve čekají na výplatu je tam dost mizerné - ani nevím, jestli se ten zůstatek pak zhodnocuje připsaným zhodnocením penz. fondu nebo ještě méně (pokud už začala výplata penze). Nějaký smysl to má na posledních 10-12, max. 15 let před šedesátkou věku, pro mladšího moc ne. Co se týče příspěvků zaměstnavatele, tak je lépe je dávat na pojistku, i když tam taky je nákladovost ne zrovna nízká, ale pro mladšího člověka je to lepší než na penzijko.   

0 0
možnosti

omve

7. 10. 2006 23:50
Re: Nezapomínejme na to,

Nezapomínám, ale nevadí mi to. Daňové odpočty znamenají, že při vkladu 18000 mi stát do roka vrátí 3000 a navíc přidá státní příspěvek 1800, tj. klient reálně platí ročně 15000 a stát mu přidá 4800 Kč, to vše penzijní fond zhodnotí výnosem v průměru cca 4%   (po odečtu 15% daně cca 3.4.%), penzijko je v tomto bezkonkurenčně výhodné skoro pro všechny (kromě státní pokladny). S tím dáváním na pojistku taky nesouhlasím, předčasný výběr je vesměs u pojistek tvrdě sankcionován, proto je i pro mladší zaměstnance mnohem výhodnější dostávat příspěvek zaměstnavatele na penzijko a vybírat peníze třeba po roce

0 0
možnosti

Lisak

6. 10. 2006 14:03
Mam jich 6....

Spořím 500,- Kč měsíčně na každou smlouvu uzavřenou na moje prarodiče, prarodiče od manželky apod, zkrátka všechno to jsou lidi v rodině, kteří si sami penzijně spořit nechtějí. Jelikož všichni splňují podmínku penzijního věku, můžou se smlouvy po 5letech vypovědět a peníze i se státním příspěvkem a zhodnocením od fondu vybrat. Samozřejmě jsem s nima domluvenej, že mi ty peníze poté připadnou. Dohromady 6 smluv, na každou se měsíčně připíše 150Kč státní podpora. Takže ročně uložím na 6 smluv 36000Kč a stát přisype dohromady 10800Kč + nějaký zhodnocení fondem, za 5 let jsou prachy zpátky se vším všudy. To si myslím, že z hlediska výnosnosti je  to lepší než jakýkoliv stavebko nebo penzijko na 20-30 let :))

0 0
možnosti

omve

6. 10. 2006 15:05
Re: Mam jich 6....

Ano, dělá to tak spousta lidí včetně mne, jediný problém může vzniknout v případě úmrtí, do 3 let po podpisu smlouvy je povinnost vracet státní příspěvky státu ...

0 0
možnosti

www.stitna24.cz

6. 10. 2006 13:52
www.stitna24.cz

:-)

0 0
možnosti

omve

6. 10. 2006 13:31
Já to vidím takto

Pro lidi, kterým:

- platí zaměstnavatel, je penzijko vždy velmi výhodné pro všechny zaměstnance, vyplatí se platit minimálně tak, aby dostávali maximální příspěvky zaměstnavatele. Důvodem je, že příspěvky zaměstnavatele daněné 25% lze vybrat už po 12 splátkách (je tam díra v zákoně).

- mají rozumný plat, je vždy výhodné platit 18000 Kč ročně. Důvodem je, že si můžu okamžitě odepisovat 12000 z daní (tj. více než 3000 Kč se z vložených peněz okamžitě vrací do Vaší peněženky)

- s nižším platem bez možnosti odpisu z daní a příspěvku zaměstnavatele je penzijko výhodné až po padesátce. Důvodem je, že v pětiletém horizontu nikdo tak vysoké zhodnocení nedá jako penzijko se státním příspěvkem 

Vyšší příspěvek než 18000 má smysl platit jen tehdy, když někdo neví, co s prachama nebo chce na stáří zabezpečit svou milenku ;-)

0 0
možnosti

ja

6. 10. 2006 13:50
Re: Já to vidím takto

K tomu 2. pripadu, ktery zminujete, bych jen doplnil, ze pokud se sporeni zrusi predcasne, tak to zpetne dodanite. Takze pro mlade lidi to moc velka vyhoda neni.

PS: Osobne zapadam zcela presne do Vasi prvni kategorie - plati mi to zamestnavatel, tak proc toho nevyuzit. A vybrat to muzu kdykoli.

0 0
možnosti

David Vonka

6. 10. 2006 13:18
Danova uspora x prispevek

Ty penize, ktere usporite na danich dostavate (resp. neodvadite) ihned. Penize, ktere Vam stat prispiva, dostanete az za dlouha leta.  Takze to srovnani v procentech, ktere autor v clanku provadi, mi neprijde uplne korektni. Mylim se v necem ?

0 0
možnosti

omve

6. 10. 2006 13:40
Re: Danova uspora x prispevek

Přesně, úspora na daních pro lidi s lehce nadprůměrným platem je výrazně zajímavější než státní příspěvek

0 0
možnosti

Petr

6. 10. 2006 13:10
a co uspora na danich ??

Myslim ze se nejenom v clanku, ale i v diskusi dost zapomina na danovou usporu.. Dostat zpet (formou nizsiho odvodu dane z prijmu) 32 % z toho co zaplatim nad 500,- mi prijde docela zajimave..     

0 0
možnosti

ČSOBák

6. 10. 2006 10:32
Nevím co furt řešíte ...

1500 a dost (případný příspěvek zaměstnavatele jako příjemný bonus navícú - zbytek pravidelně a dlohodobě do akcií....

Howgh!

0 0
možnosti

Rejpal

6. 10. 2006 9:27
Bez příspěvku zaměstnavatele nevýhodné.

Nikdo Vám nezaručí, že při nějakém inflačním skoku, a ten příjde po zavedení eura, ČNB zvýši úroky natolik, aby penzijní fond kopíroval alespoň inflaci. Spoléhat na penzijní fondy bez získání základu z průběžné penze lze přirovnat k hazardu.

Ale jako ušetřené kapesné na přilepšení - možné.8-o

0 0
možnosti

Ferin007

6. 10. 2006 12:29
Re: Bez příspěvku zaměstnavatele nevýhodné.

No... Po zavedení eura nemá ČNB do úroků už co kecat. Navíc k žádnému inflačnímu skoku není žádnej důvod, je to spíš jen psychologická záležitost.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?

26. dubna 2024

Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...