Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak spolurozhodovat
o domě, v němž bydlíte

Mít byt v osobním vlastnictví má v porovnání s ostatními typy bydlení řadu výhod. Byt lze kdykoli prodat, pronajmout nebo dát do zástavy bez toho, aby bylo třeba získat povolení od ostatních obyvatel či spoluvlastníků domu. Ale i majitelé bytu v osobním vlastnictví mají své povinnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vasil Ceral Hradec Králové

24. 10. 2006 9:12
Předseda SVJ.

Jako předseda SVJ mám dosti zkušeností s domem.Je potřeba si hlídat peníze a její směry.Neplatiče stále upozorňovat na to že Vám dluží,ne jako domu ale přímo Vám.Třeba v obchoďáku u kasy mu hodně nahlas říci že Vás okrad a kolik to dělá.Dělat mu stále ostudu,před lidmi.Na práce na domě si sjednávat firmy co pracují.V Hradci jem viděl i takový že pracovníci sedí na lešení,kouří,spolčují se na pokec a jiné aktivity které Vám se snaží vyfaktůrovat.Je třeba aby jeden vlastník ďál celodenní dozor prací a obrat materiálu na stavbě.Vyplatí se. Dále je potřeba hodně toho přečíst v zákonech,mít přehled co je možno a co ne.Nejsme úředníci kde zákony neplatí,šibalové,neznalost zákona neomlouvá.Vasil.

0 0
možnosti

Martin Bures

24. 10. 2006 9:06
Terasa

Prave jsem koupil podkrovni byt v OV cinzovnim dome. Nechal jsem si udelat projekt na kompletni rekonstrukci, ktery byl schvalen vsemi potrebnymi urady. Do teto rekonstruckce spada i terasa (zimni zahrada ve strese). Budu muset zadat o povoleni provest rekonstrukci i ostani najemniky domu? 

0 0
možnosti

Vasil Ceral Hradec Králové

24. 10. 2006 9:29
Re: Terasa

Ano,všichni majitelé bytu,jakkoliv změní něco na nosném zdivu,rozměr ,výšku,okna ,střecha a jiné musí mýt 100 % povolení od ostatních.Nejlépe od každého vzlášť.Ať uspějete.Vasil.

0 0
možnosti

Svojsik

24. 10. 2006 8:49
Jak je to?

Právě jsme se vymanili z družstva, ale v domě zbylo ještě asi 20% družstevníků. Jak pak SVJ hlasuje, když mezi vlastníky bez problémů něco projde (opravy, investice), ale družstevníci jsou proti. Musí se vlastníkům přizpůsobit? Musí se jejich hlasy nějak započítavat?

0 0
možnosti

k

26. 10. 2006 10:33
Re: Jak je to?

hlasuje každý majitel - tedy družstevníci mají smůlu, musí přijít zástupce družstva (s plnou mocí) a ten hlasuje se svojí váhou 20% R^

0 0
možnosti

Ludek_II

24. 10. 2006 7:36
Dotaz

Byt v osobnim vlastnictvi ve vchode asi 15 jednotek. Bude se ted resit zatepleni domu -plast. okna + zatepleni fasady-. Varianta uvazuje takto: vymeni se okna za plastova /krome lodzii/ a zatepli se fasada. Ja mam byt 1+1, kde mam pouze lodzii :o) Musim souhlasit s tim, ze budu de facto nekomu s vetsim bytem /v dome jsou i byty 3+1/ dotovat ze sveho plastova okna?? Navrh take zahrnuje vymenu vstupnich dveri do domu-nevim proc, kdyz chodba neni vytapena a tudiz by nemely byt zadne uniky tepla pres vstupni dvere do domu.

0 0
možnosti

Exe

24. 10. 2006 8:32
Re: Dotaz

Proč nevyměnit i lodžiová okna, když jde o zateplení? Tudy přece utíká teplo nejvíc. Pak by to bylo v oukeji, protože plocha oken (a finance na jejich výměnu) odpovídá ploše bytu, od které se odvíjí měsíční platby do fondu oprav. Tzn. větší byt zaplatí za výměnu oken oproti menšímu bytu tolikrát víc, kolikrát je větší jeho plocha bytu (nebo plocha oken, to právě odpovídá). Proto vynechat lodžiová okna tento logický poměr naruší.

Souhlasit samozřejmě nemusíte, ale zřejmě uslyšíte argumenty, že okna jsou součástí fasády a na její opravě byste se měl podílet. Navíc i když se okna nevymění u vás, tak i přesto byste měl ušetřit, protože se náklady na teplo rozpočítavají po celém domě, tzn. nová okna nešetří jen tomu, kdo je má přímo v bytě. To je samozřejmě slabá útěcha, lepší by to bylo vyměnit se vším všudy.

0 0
možnosti

Majitel

22. 10. 2006 10:46
Stekot psa v dome - jak postupovat

Dobry den, mozna je to trochu offtopic, ale prece jen se zkusim zeptat. Mame ve vchode 15 bytu, kazdy je vlastnikem, jeden novy soused si privedl psa, ktery strasne steka, kdyz majitel neni doma. Je to opravdu nesnesitelne, nejvice se tak deje v noci, kdyz je onen mlady pan na zabave, pak treba o pulnoci prijde domu a pusti si nahlas metal. Zadne domluvy nepomahaji, je to naprosty ignorant. Poradite nekdo? Volat mestskou policii asi nema smysl, kdyz pes steka vzdy v okamziku, kdy neni doma. Stiznost na MU? Ma to smysl? Diky.

0 0
možnosti

Rudolf

22. 10. 2006 11:33
Re: Stekot psa v dome - jak postupovat

Opravdu jediná možnost: Psa při nejbližší příležitosti zastřelte!!;-€

0 0
možnosti

wit

22. 10. 2006 8:50
velikost spoluvlastnickeho podilu a vaha hlasu

Velikost spoluvlastnických podílů na společných částech domu se určuje

vzájemným poměrem velikosti podlahové plochy dané jednotky k celkové

ploše všech jednotek v domě. Velikost podílu je pak rozhodující při ...

Znamena to tedy, ze pokud mam vetsi byt, tak mam silnejsi hlas?

0 0
možnosti

Schweige

22. 10. 2006 9:02
Re: velikost spoluvlastnickeho podilu a vaha hlasu

Ano, v postatě ano. Ale není to rozdíl velký (tedy pokud se jedná o "klasický" 3+1 vs. 2+1). Pokud se však sejde se stejným názorem více vlastníků větších bytů/podílů může to znamenat, že přehlasují vlastníky podílů menších (byť jich je třeba na shrmáždění fyzicky více)

0 0
možnosti

ulf99

16. 10. 2006 20:39
připomínka/dotaz

Vážená paní Jarošová, nejsem si zcela jist, zda může 75% podíl přítomných členů společenství na schůzi odsouhlasit i zástavu k bytu/jednotce toho člena, který s takovou zástavou/úvěrem nesouhlasí. Můžete prosím objasnit (nejlépe někdy příležitostně v budoucím článku navazujícím na dnešní problematiku), zda je to doopravdy možné ?? Já si totiž myslím, že se mýlíte. Nikdo nemůže nutit/přehlasovat majitele bytu/jednotky, aby jí zastavil, když nechce.

0 0
možnosti

Alík

17. 10. 2006 7:17
Re: připomínka/dotaz

§ 11 odst. 4 zák. č. 72/1994 Sb. "K přijetí usnesení o věcech, které jsou obsahem prohlášení podel § 4, o schválení nebo o změně stanov, o uzavření smlouvy o zástavním právu k jednotkám a o rozúčtování cen služeb na jednotlivé vlastníky jednotek podle § 9a odst. 2 je zapotřebí tříčtvrtinové většiny přítomných hlasů."

0 0
možnosti

...

16. 10. 2006 16:23
byt v ov je nejlepsi reseni

nevim proc porad mate neco proti bytum v ov, vzdyt je to jedine dobre reseni...

u nas ted rekonstruji dum, cena 11M pro 60b (asi 15b v ov), lidi byli vsichni pro (az se kazdy divil)

vlastnici ruci (pokud nezaplatili svoji cast hotove) do vyse sve casti uveru (jenz si vzalo druzstvo, ne oni), najemnici (resp. druzstvo) ruci "svymi byty", tj. pokud se neco po*ere, tak jsou na dlazbe

kdezto vlastnici jen doplati zbytek uveru - nebo je snad lepsi aby to bylo cele drustva a pokud bude problem - byl kazdy na dlazbe?

(uznavam, jsme vyjimka v tom, ze ani duchodci nebyli proti)

0 0
možnosti

argonix

24. 10. 2006 7:12
Re: byt v ov je nejlepsi reseni

nejlepší je státní byt, nám zrekonstruovali všechno, plastový okna, stupačky, zateplení, nový balkony, wc a neplatíme ani korunu

0 0
možnosti

k

16. 10. 2006 16:04
jak je to se závazkem

vlastník ručí za závazky společenstva do výše svého podílu - znamená to, že ručím do výše ceny svého bytu, nebo to znamená, že ručím za každý závazek společenstva do výše 5,5% který je mým podílem na společenstvu - v absolutním vyčíslením neomezeně ??

kdo ví jak to je ?

0 0
možnosti

Alík

16. 10. 2006 16:09
Re: jak je to se závazkem

z právních úkonů týkajících se společné věci (tedy společných prostor budovy) jsou vlastníci jednotek oprávněni a povinni v poměru odpovídajícím velikosti jejich spoluvlastnických podílů (ten se řídí poměrem velikosti podlahové plochy jednotek k celkové ploše všech jednotek v domě)...

0 0
možnosti

Martina

16. 10. 2006 15:34
je to nejhorší forma vlastnictví

mám osobní zkušenost, že je to nejhorší forma vlastnictví - jsem předsedou v domě, kde čtvrtina lidí vůbec nebydlí, nikdo nechce nic dělat a dosáhnout nutné dohody 75% vlastníků kvůli opravě čehokoliv je nadliský výkon, kdybych si mohla vybrat, pak jedině bydlení bez spoluvlastnictví, SVJ většinou nedisponují dostatečným množstvím schopných lidí, kteří by navíc byli ochotni se o to starat - musíte nastudovat spoustu zákonů, hlídat jejich změny atd atd, dobře si to rozmyslete;-P

0 0
možnosti

Alík

16. 10. 2006 15:36
Re: je to nejhorší forma vlastnictví

pokud chceš bydlet v bytě, který bude tvým výlučným vlastnictvím (nepůjde o družstevní byt), tak se spoluvlastnictví společných částí domu nevyhneš...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Majetkový test je otvírání Pandořiny skříňky

16. dubna 2024

Stát chce začít provádět u žadatelů o sociální dávky majetkový test. Má to opodstatnění: Dávky ze...

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...