Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak podřízené správně kritizovat? Sendvičem

Kritika podřízených není nikdy příjemná záležitost. Budete-li při ní navíc na své podřízené příliš tvrdí, podepíše se to na jejich dalších výkonech. Jak kritikou neshodit, ale naopak motivovat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivana

Neměl by ten co to píše umět česky?

opomenout co   x   zapomenout na co, kde autor posledních 30 let žije, že neslyšel češtinu?

0/0
10.11.2006 9:20

gzendoo

Zase jedna "rada nad zlato"

Zase jedna rada z nejake postarsi prirucky typu "manazerem snadno a rychle". Souhlasim s Ocoee - u podrizenych se tim akorat dosahne Pavlovova reflexu a pochvalu prestanou vnimat v hruze z nasledujici kritiky.Rv

Vrele autorce doporucuji poslechnout si napriklad par podcastu z www.manager-tools.com, zejmena ty na tema feedback model - sice je to napasovane primarne na US kulturu, ale vetsina je platna i u nas. A jsou to rady od lidi co maji uz neco let "odmanazerovano".

0/0
7.11.2006 1:34

regazzi

:o))

A mametu dalsi clanek na idnes.cz.....tentokrat jsem napocital dve hrube chyby.....;-D, to je nezvykle malo, autorka ma zrejme hotovou zakladni skolu???? gratuluju;-D

0/0
6.11.2006 22:57

Ocoee

Sednvic = velke zjednoduseni

Nerad se míchám do diskusí, ale u tohoto článku se musím ozvat. Výše popsaná metoda není zcela šťastná. Je to především proto, že (je-li tomu tak, jak je uvedeno v příkladu) na podřízenýého působí pochvala spíše negativně. je to proto, že "už ví", že se něco stalo. "Pochvala" tak působí spíše jako upozornění na to, že se nastal nějaký průšvih. Popisovaná metoda je spíše zastaralou a velmi zjednodušující "pomůckou", která vykoná spíše medvědí službu.

Doporučení je zcela jednoduché. Při jakémkoliv hodnocení člověka mít v hlavě, že se jedná o člověka, který nejen dělá chyby, ale má také své kvality. Díky tomu se do "kritiky" nepochybně dostane také nějaké ocenění.

Pro kritiku stejně jako ocenění pak platí další jednoduchý tip - popis konkrétního chování, které se mi nelíbí nebo líbí.

Další tipy by mohly následovat, ale k tomu není diskuse určena.

Moc mě mrzí, že se na těchto stránkách objevují takové velmi zjednodušující a vlastně velmi neodborné články.

0/0
6.11.2006 22:43

Villy

Re: Sednvic = velke zjednoduseni

Souhlas. Problem trosku je, ze nove, modernejsi zpusoby si organizace stale jeste tak trochu taji a docela dost draze "prodavaji" :-(

0/0
6.11.2006 23:17

Kniga

Re: Sednvic = velke zjednoduseni

Jo tendle clanek ma dost nulovou informacni hodnotu. Proste todle u nas v mekaci vedi uz i sestnactileti decka, ze kdyz delaj checklist takže musí mít vlnovku (tak tomu "sendviči" říkáme u nás) - tedy pochvala, kritika, pochvala. Ale je fakt ze to zabira :-D jenze zase na ty sestnactilety decka, bo todle mazani medu kolem huby nakonec vede k tomu ze se pak dotycny divi, proc se mu nepridavaj penize, kdyz ho vlastne v checklistech vic chvali nez kritizuji...

0/0
7.11.2006 0:58

miloslav simek

pepsi veci - zadny kecy

Vyhodit, nabrat neco jineho, vyhodit, jinak to nejde ...

0/0
6.11.2006 21:09

Plha

Re: pepsi veci - zadny kecy

Pravda. Svatá pravda. A co třeba taková druhá šance. Smozřejmě ne do nekonečna. Jestli je zaměstnanec neschopný tak co sním. Ale dát šanci není nic špatného. Ona věta Mýlit se je lidské platí už proto že nepracujeme s roboty ale s lidmi. A to je dost často řehole. Ano pokárat, potrestat, trvat na odstranění chyb,  A když to jinak nejde pak máš pravdu. Prostě vyhodit a vzít někoho jiného.

0/0
30.1.2007 18:40

Ludek_II

Z*rdala vas sefova...

... za spatny projekt ?

Zrdejte ji s kolegou taky...sendvicem ;-D

0/0
6.11.2006 20:17

MPík

Nekritizovat

Nekritizovat, dávat doporučení. Sendvič je určitě dobrá metoda, ale to uvnitř by neměla být strohá kritika, nýbrž doporučení (bylo by lepší, kdyby jste...).

0/0
6.11.2006 13:53





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.