- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Každá pojišťovna má své koeficienty, dle kterých vypočítává povinné ručení. Taková tabulka by byla třeba ale byla by myslím dost složitá. Záleží na stáří, cizí či domácí značce, ujetých kilometrech, pojistných událostech, délce pojištění, nehodovosti v okrese atd. Tato tabulka je příliš všeobecná a může být i zavádějící. Nejsem odborník, jen mám rád matematiku a při sjednávání pojištění jsem proto dával pozor abych alespoň trochu věděl oč jde.
Zajímala by mne spíše tabulka pro výpočet ceny pojištění u jednotlivých pojišťoven, dle druhu, stáří vozidla, okresů s nízkou nehodovostí, prostě ty různé koeficienty, kterými jednotlivé pojišťovny povinné ručení vypočítávají. Toto je příloš obecné a možná i skreslující. Jinak se hodnotí i cizí vozy, dle kubatury, počtu nehod, najetých kilometrů atd. Ale taková tabulka by byla asi příliš složitá. Možná by některé pojišťovny v rámci obchodního tajemství vše ani nezveřejnily aby si zachovaly zákazníky.
Tak nevím, ale Triglav má 1253,- Kč u vozů do 1000cm3. V posledním příkladu použitý Favorit má mít 1450,- Kč.
Jen by me zajimalo, proc vetsi obsah motoru znamena vetsi pojistku? To jako ridici co si kupuji velke obsahy casteji bouraji?
Auta s větším obsahem jezdí více kilometrů za rok. Typicky jde o auta podnikatelů, kteří najezdí mnohem více km než děda z vesnice... Takže proto...
Samozřejmě že segmentace je nesmysl. Ač sám jsem pojišťovák, tak s tímto nesouhlasím. Spravedlivé je pouze to, jak kdo jezdí. Ten, kdo nikdy neboural, by měl platit 10% základní sazby. Naopak ten, kdo bourá hodně, tak těch zbylých 90% ke své základní sazbě. Tak !!! Samozřejmě i tohle je ovšem k diskuzi
když uplatňují odlišné částky ve velkých městech a na venkově. Jezdím od roku 1963 v Praze a doposud jsem neuplatnil žádné pojistné plnění z povinného ručení. Proto v momentě, kdy ČSOB Pojišťovna začala tento princip uplatňovat, šel jsem k jiné. Myslím si že by měli více preferovat beznehodové řidiče a ne uplatňovat kolektivní trest za to že jsou z velkého města. Taky by měli umožnit uzavírání smluv po internetu a nenechávat to zprostředkovatelům.