Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sbohem, šéfe, štveš mě

Podle amerického výzkumu lidé odcházejí z práce kvůli nadřízeným. Plané sliby, přivlastňování cizích zásluh a pomlouvání. Takové vlastnosti připisuje americkým šéfům studie provedená floridskou státní univerzitou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karel

šéfové

vedoucí pracovníci jsou v průměru na světě stejní, většina jich je neschopných, který kolují dokola po firmách v oboru, řeší jenom pozitivní věci, jakákoliv aktivita podřízených je hodnocena dle míry pochlebování a hlavně neohrožování jeho pozice.udělejte stejný průzkum v čechách a zjistíte jednoznačný výsledek jako v usa, nebo se jenom ptejte svých známých na adresu jejich šéfů. kolik z vás by odpovědělo že jsou rádi kde, za kolik a pro koho pracují???Rv

0/0
9.1.2007 10:27

Pracující

Sám šéfem

Znám to z trochu jiného pohledu, možná to sem i nepatří, ale čistou shodou okolností jsem se jaksi stal neoficiálním šéfem oddělení není to lehké, ale dle mého zase to není taková věda, dokud na nás náš oficiální šéf neměl čas vše bylo fajn. Ale od doby co se šéfova agenda rozpadla a zůstalo mu pouze naše oddělení, stává se to co mně bavilo a to beru 12 hodinovou pracovní dobu za normální, spíše důvodem k naštvání a začíná mně to sporiminutím srát, šéf se po mně denně vozí a i když si vedení týmu nijak nenárokuji všichni jen chodí za mnou abych to vyřešil ale největší sranda je že ani vedení nemá zájem našeho šéfa vyměnit, nebo alespoň vyměnit mně ;-), prostě je to nezajímá a tak zvažuji i ostatní nabídky a pravděpodobně do max. 4 měsíců odejdu;-O

0/0
9.1.2007 0:26

Katka

Na tečku ....

Nedá mi to, musím souhlasit. Ve firmě se za poslední 4 roky vystřidalo tolik nových a rychle vzápětí mizejících kolegů a kolegyň, že by to vydalo téměř na šanon. A i po těch čtyřech letetch Vám bude vedení na pohovoru tvrdit, že z této firmy se neodchází.... Ano mají pravdu, odtud se vyloženě utíká. Kdo po nějaké době procitne, uteče, je-li soudný a chce si zachovat zdravou mysl a nervy. O valorizacích platu si můžeme jen nechat zdát, přitom stále dostáváme ocenění jako firma, jak úžasně expandujeme atd. Naprosto padlé na hlavu. A dodnes nikoho nenapadlo, že kdyby se stávající zaměstnanci sebrali a odešli, že to firmu vrátí zpět nebo položí úplně. Hlavně že vedení je dobře zaplacené .... :-)

0/0
8.1.2007 23:39

hkpok

Re: Na tečku ....

Není tahle expandující firma náhodou v Karlíně?

0/0
9.1.2007 0:49

karel

Re: Na tečku ....

bohužel jsou dvě teorie: Jedna tvrdí, že zaměstnatni jsou to nejcenější co firma má. a druhá: Všichni jsme nahraditelní!

0/0
9.1.2007 10:30

play-boy

Vzdycky je to komplex...

...mnoha vlastností, které dělají dobrého šéfa dobrým šéfem. Schopnost naslouchat, zhodnotit podřízené,umět je ocenit. Můj názor je, že nesouhlas či přímo rozpory s vedením bývají důvodem odchodu mnohem častěji, než jsou i personalisté ochotni připustit. Jen kvůli penězům zřejmě neodejdete, když totiž máte všímavé vedení, jistě udělá všechno pro to, aby si vás udrželo...samozřejmě v rámci možností společnosti.

0/0
8.1.2007 21:32

krkrtek

Odchod šéfa.....

Před svátky nám šéf oznámil, že odchází. Ani jeden z kolegů tomu nemohl uvěřit a říká me si, že dobře již bylo. Jeho zkušenosti se prostě nedají nikým nahradit. Sám začínal od píky a vypracoval se až nahoru. Vážíme si ho my i zákazníci. Je to prostě průšvih.

0/0
8.1.2007 21:21

kefalín

Re: Odchod šéfa.....

Máme u nás v jedné nejmenované bance podobnou situaci.. Nejhorší je, že ten, co po něm přichází, je zcela jiný typ, který nemá žádnou autoritu a proti tomu minulému je to manažerská nula, dosazená vrchností z dobrých starých známostí. Mnoha lidem se tu dál kvůli tomu nechce dělat. Některé nevhodné změny lidí na vedoucích místech mohou firmou docela dobře zatřást.

0/0
8.1.2007 23:54

jana

sám šéfem

Když jste nespokojení se šéfem je nejlepší být sám šéfem, spousta z nás si říká, to já bych....., ale když dostane příležitost dost rychle na to zapomene

jo, taky se mi osvědčilo, nechat své podřízené dělat třeba jeden den mojí práci - někteří docela se divili

0/0
8.1.2007 18:59

honzarov

Re: sám šéfem

no to Ti věřím , celý den hrát solitaire , to je fakt na palicu , to vydrží málokdo

0/0
8.1.2007 20:03

PF

Re: Re: sám šéfem

Teď už letí SUDOKU ;-D

0/0
9.1.2007 13:15

Franta vod lopaty

Re: sám šéfem

Takže když se ke mně chová číšník v hospodě jako hulvát, nemám ho za to kritizovat, nedejbože chodit do jiné hospody, mám si zkusit jaká je to číšnictví dřina a ještě číšníka politovat a odprosit! Vynikající argument, jen co je pravda. Díky bohu, že nejsem tvůj podřízený. ;-D

0/0
8.1.2007 20:44

pipina

Re: sám šéfem

Ty budeš asi pěkná kráva...

0/0
8.1.2007 21:57

30letýdůchodce

sám šéfem

A co kdybyste se vy, co tu fňukáte;-(, stali sami šéfem? Co takhle rozjet vlastní firmu a jít příkladem? hmm??R^;-)

Kdo tvrdí, že má super práci v zaměstnání, tak se pohybuje ve špatném prostředí :-);-D

0/0
8.1.2007 18:09

Aleszek

Re: sám šéfem

Víš, ne každý člověk má povahu na podnikání, tím samozřejmě neobhajuju ty ubrečence níže. Měl jsem nadřízeného který mi na konci výpovědní doby řekl, že je škoda že odcházím protože se mnou za poslední dva měsíce neměl jediný konflikt, vůbec mu nedošlo, čím to je :-). Dneska jsem jinde, poměrně spokojený i když za dočasně menší peníze. Člověk si musí umět vybírat ať už dělá s lopatou, počítačem nebo miliony a ne jenom sedět a nadávat.

0/0
8.1.2007 18:38

Jarda Brada

Re: sám šéfem

Podobné kecy jsem slyšel i od svých bývalých šéfů. Jenomže každý má dělat to svoje a dobře. Správně to napsal Franta od lopaty o něco výš (ten příklad s číšníkem). Ale tahle teorie - když se ti něco nelíbí, běž to dělat taky, nebo drž hubu a krok by vyřešila mnohé - úplně by se tím vyřešily problémy s reklamacemi - rozpadnou se ti boty, ušij si je sám, nefunguje ti televize, sám si ji oprav nebo ještě lépe si ji sám postav atd. atd. A vůbec místo všech těch zaměstnanců mohou šéfové tu práci konečně začít dělat pořádně, protože ti hajz.i zaměstnanci s mizivou produktivitou houby dělají a chtějí za to nicnedělání dokonce výplatu...

0/0
8.1.2007 21:40

karel

Re: sám šéfem

krákáš kraviny, nerozjedeš firmu bez dobrých lidí, na to zapomeň, leda že bys prodával kabelovou televizi.. :-)

0/0
9.1.2007 10:33

Thomas

Take souhlas

Pred rokem nam odesel kolega a nas povysili o pozici vic. Nicmene dodnes neni nahrada a delame praci sekretarek a sef na prd ...taky uz hledam misto jinde, i kdyz je ta prace super, ale delat 11 hodin denne za stejne prachy a s recma o organizaci casu .. no comment ... zlomte vaz, vsichni! :-)

0/0
8.1.2007 18:02

bekzi

šéfové

nejhorší je, když máte šéfa, který bere nehorázný prachy, ale firmě neodevzdává ani 1/10 toho, co dostává. nic s tím nemůžete dělat, než to buď tolerovat, nebo odejít. Všichni zaměstnanci to ví, ale nejhorší je, že to "nevidí" zahraniční majitel. Jediný štěstí bose je, že firma má dobrý výsledky.Ale co s tím? Jedině fakt odejít....:-(

0/0
8.1.2007 17:49

jmeno

Re: šéfové

Nedelame ve stejne firme? Tam uz i personalista otevrene rika, ze shanet tem trotlum stale nove lidi uz dlouho nebude.

0/0
8.1.2007 20:08

sunka

Re: šéfové

Jojo, zavist je fakt priserna vlastnost :-(. Proc resis veci po kterych ti vubec nic neni, je ciste vec majitele jakeho lempla plati.

0/0
8.1.2007 20:54

bekzi

Re: Re: šéfové

tady nikdo nezávidí, to je bohužel realita. před rokem k nám přišel nový kolega z nadnárodní společnosti a dnes nevěří svým očím, jak to u nás "funguje". bohužel šéf je typ "manažera", který nastoupil v devadesátých letech a drží se zuby nehty svého místa. dnes ale manažer vypadá úplně jinak. stačí mi, když se účastním porady vedení, to člověk někdy hodně potlačuje úsměv na tváři.

Chtěl bych šéfa, kterého si mohu vážit a který má přínos pro firmu, dokáže motivovat své podřízené a hlavně se k nim chová jako jejich kolega a nedává jim na jevo, že on si stejně nakonec prosadí to, co sám chce.

0/0
9.1.2007 7:51

karel

Re: Re: šéfové

tak to měli říci při pohovoru, hele nic nenabízíme, šéf stojí za prd atd...pokud ti ale namažou med kolem huby a pak procitneš, tak je to divný ne???8-o

0/0
9.1.2007 10:35

Franta vod lopaty

jak se říká

Důležité je, jestli jsou za práci dobré peníze, jestli je dobrý kolektiv a jestli vás práce baví. Pokud jedno z toho neplatí, zbylé dvě skutečnosti to mohou vynahradit. Jakmile už neplatí dvě, je čas se poroučet.

0/0
8.1.2007 17:39

Apophis1

Re: jak se říká

Za minimalni mzdu v perfektnim kolektivu a praci ktera je zaroven tvym  konickem jiste delat nebudes.Rv

0/0
8.1.2007 17:52

Franta vod lopaty

Re: Re: jak se říká

Samozřejmě, že v extrémních případech to neplatí. Když to přeženu, tak podobně nezůstaneš v dobře placené práci, která tě baví, ale šéf tě fackuje. Já myslím, že v perfektním kolektivu a práci, která je zároveň  koníčkem, za relativně málo peněz dělá spousta lidí. Ale je pravda, že v dnešní společnosti je kvalita života až hanebně spojena s materiálním bohatstvím, a s tím souvisí i pokřivená měřítka kvality zaměstnání.

0/0
8.1.2007 18:35

Šéf

Re: Re: Re: jak se říká

Jo, jo, jak říkával kdysi náš kapelník: "Pojď s náma hrát v sobotu a neděli na hody. Dobré dvě stovky, no ne. S náma si sice nevyděláš, ale aspoň se zasměješ." Kapela vyjela v sobotu v 6:00, v 7:30 se začalo hrát, během dvou dnů odehrála cca 38 hodin, skončila v pondělí po ránu, kolem půl páté konečně doma a v 6:00 hurá do práce. Co by mladý člověk neudělal za pár stovek, že :-)

0/0
8.1.2007 18:59

Ivana

Re: Re: jak se říká

Budeš se divit, budu. A radši, než dělat za o 1000 vyšší než minimální plat práci, kterou mi nějakej debil šéf třikrát denně osladí potřebami svého ega...

0/0
9.1.2007 11:27

Inženýr

SOUHLASÍM!!!!

Naprostý souhlas. Ten kdo tenhle článek psal, věděl asi svoje. Nejsem žádný pracovní turista, ale po zkušenostech s prací v řetězci zahraničních diskontů potvrzuji, co je psáno. Někdy mám pocit, že čím víc arogantní hňup, tím vyšší post. Nejsem zahořklý, hledám dál šéfa, který pro mě bude autoritou a nebude se chovat jako prospěchářské a úplatné hovado.

0/0
8.1.2007 16:51

Jenda

Re: SOUHLASÍM!!!!

PodepisujuR^

0/0
8.1.2007 17:23

petra

Re: SOUHLASÍM!!!!

Máš pravdu. Náš ředitel je stejný, přezdívaný vyžírka. Vyhrává on, naordinuje si vždy všechny výhody a schopné lidi stále jen úkoluje. Úspěch nezapomene sklidit, ale pochválit neumí. Výhodou je být neschopný a nic neumět. Jako on! Pak je vyhráno! Také nás donutil uvažovat nad změnou pracoviště

0/0
8.1.2007 17:39

Zerovan

vegan

0/0
8.1.2007 16:48

Šéf

Umění

Když jsem před nějakou dobou uvažoval, že změním zaměstnání, oznámil jsem to jak svému nadřízenému (kvůli kterému už odešlo více kolegů), tak i svým podřízeným. Nakonec jsem zůstal, snad proto, že mi nabízeli pozici, kde by byl můj nadřízený ještě větší blbec než já, a mj. i proto, že mí spolupracovníci, které "řídím", by také odešli, pokud bych odešel já. Rozhodně nechtěli zůstat, byť by někdo z nich možná postoupil na moji pozici (ale musel by  komunikovat přímo s mým nadřízeným). Tak nevím, je větší umění sebrat se a jít, nebo sebrat se a zůstat? :-)

0/0
8.1.2007 16:25

xy

Re: Umění

neni neobvikle odejit do jine firmy i s celym teamem....

0/0
8.1.2007 16:36

petra

Re: Re: Umění

Až zase něco napíšeš, dej si pozor na pravopis!

0/0
8.1.2007 17:30

p266

Re: Re: Re: Umění

Souhlas. Ja si taky myslim, ze neni dulezita myslenka, ale gramatika:-)

0/0
8.1.2007 17:34

xy

Re: Re: Re: Umění

sorry, na to obvykle nemam cas

0/0
8.1.2007 18:33

x

Re: Re: Re: Re: Umění

muzu potvrdit ze i dyslektit si v soucasny dobe muze prijit na slusny penize, staci umet dobre prodavat:)

 

0/0
8.1.2007 22:54

wostrey

Re: Umění

dalsi moznost je jit za sefem toho tveho nadrizeneho a rict mu, ze s tvym rpimym nadrizenym se spatne spolupracuje a ze pokud se s tim neco neudela, ty a tvuj tym opustite firmu. Pokud jste pro firmu prinosem, tak s tim nadrizeny nadrizeneho bude neco delat.[>-] 

0/0
8.1.2007 17:23

kukulin

Re: Re: Umění

takhle by to mozna melo byt, ale v real zivote to moc nefunguje a to rikam z vlastni zkusenosti :(

0/0
8.1.2007 20:19

J

Re: Re: Re: Umění

Ale jo, funguje to, jen musi byt dotycny "vyjednavac" rozhodnut odejit i sam a pocitat s tim, ze se na nej ostatni vybodnou. Je az s podivem, co vsechno je mozne ve chvily, kdy clovek polozi na stul vypoved.

0/0
8.1.2007 20:38

sunka

Re: Re: Re: Re: Umění

Muzu jenom souhlasit R^. Kazda normalni firma si chce udrzet klicove zamestnance kteri produkuji penize. Hledat nove lidi na trhu a zaskolovat X mesicu neni moc lacina zalezitost. 

0/0
8.1.2007 21:02

lucinka81

Souhlas

Naprosto bezkonkurenčně napsaný článek, vše v něm mě jen utvrdilo, že mám opravdu hledat jinde...svou práci mám ráda, ale co se týká přístupu zaměstnavatele a vztahů zde, je to opravdu dost mizerné;-€...

0/0
8.1.2007 14:42

xy

Re: Souhlas

ano, ale ne vzdy a za vse muze jenom zamestnavatel. nekdy je to i neochota zamestnance pohopit duvody

0/0
8.1.2007 16:35

troll

Re: Re: Souhlas

spíš neschopnost vedení své důvody vysvětlit.

0/0
8.1.2007 22:27

Pamtovak

...

Jsem si vzpomnel na hlasku ze Simpsnu: "Ne, sefe, ty mas padaka" ;-D

0/0
8.1.2007 14:11





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.