Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Společné zdanění manželů: většině párů se vyplatí

Víte, že i letos můžete uspořit na daních díky společnému zdanění manželů? Jde o snadnou a zajímavou šanci, která si loni našla obrovský počet zájemců. I za rok 2006 tohoto institutu využije spousta manželských párů. Kdy má společné zdanění manželů smysl?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

živnostník

je to blbost

mě se teda podle zákonú vůbec společné zdanění netýká-nemám nárok !!!! Co to je v tomhle článku za kecy???

0/0
20.2.2008 22:38

gabriela

společné zdanění

Chtěla jsem se zeptat, chceme si dát s manželem společné zdanění. Já jsem na mateřské dovolené a splácím úvěr, ale teď nevím zda si můžu odečíst ty úroky nebo ne? 

0/0
12.2.2008 18:36

zno

jaké dokumenty?

Zajímá mě, co má doložit manželka ke společnému zdanění, byla-li v roce 2007 na rodičovské dovolené a od 22.10.2007 je na mateřské dovolené s 2.dítětem? Děkuji

0/0
31.1.2008 18:36

L.Č

dotaz na rod.příspěvek

Prosím, počítá se rod. příspěvek do příjmů na společné zdanění?

0/0
29.1.2008 18:59

mark

Re: dotaz na rod.příspěvek

Rod. příspěvek se nezapočítává.Pouze mateřská ta ano.

0/0
13.2.2008 15:11

juton

výsluhový příspěvek

Kam uvádět výši výsluhového příspěvku

0/0
14.3.2007 19:57

Honza

Společné zdanění manželů

Prosím vás.Jsem živnostník,manželka bez příjmů ale platí si zdravotní a penzijní.Může se to odečíst z daní? A kam to do formuláře zapsat?Moc děkuji za odpověď

0/0
11.3.2007 19:03

Irena

Společné zdanění manželů

Prosím o radu, při vypisování SZM si do ř.64 manžel napíše částku 7200, do ř.65a na manželku která neměla žádný příjem částku 4200 a manželka si do svého přiznání napíše též na ř.64 částku 7200 a na ř.66 1500, jelikož je ČID. Bylo by to tak správně???

0/0
10.3.2007 18:12

Kratochvíl

společné zdanění manželů

Dobrý večer, prosím o radu, v dubnu jsem začal podnikat a výdaje uplatnuji % z příjmu. 1.sleva na daň na mě, manželku i každé dítě se tedy krátí na 3/4? 2. Třetí dítě se nám narodilo 29.4., započítává se do součtu měsíců i duben? 3.Po odečtení slev na mne a manželku mi vychází záporná hodnota, může slevy na děti uplatnit tedy manželka? Děkuji za odpovědi.

0/0
8.3.2007 20:37

miška

společné zdanění manželů

Můžou si podat společné zdanění manželů i ti ,kteří mají děti dospělé?Děkuji za odpověď

0/0
7.3.2007 19:21

Roumen

A to...

...pak jako manzelka poda take danove priznani? To by ale musela mit DIC? Nebo kdo plati tu jeji cast? ?

0/0
5.3.2007 15:39

monkoci

rozvod a spolecne zdaneni

Dobry den, rozvod nabyl pravni moci 2.2.2007. Muzeme podat spolecne zdaneni za rok 2006? Dekuji za odpoved.

0/0
22.2.2007 7:58

modrasek

Re: rozvod a spolecne zdaneni

Jinde jsem nasel:

Nelze uplatnit ani v případě rozvodu manželů před podáním

přiznání.

0/0
15.1.2008 11:25

Evka

podpora v nezaměstnanosti

Dobrý večer,mám dotaz  - podpora v nezaměstnanosti se započítává do příjmů? Nejsem si jistá a tak se raději ptám.:-/

0/0
19.2.2007 22:07

alena

dokdy se uplatnuje společné zdanění!!! díky

dokdy musím zažádat o společné zdanění na FU díky moc

0/0
19.2.2007 8:55

Daňový poradce na volné noze

Re: dokdy se uplatnuje společné zdanění!!! díky

Přiznání bys měla podat do 31.3. (letos vzhledem k víkendu to je až do 2.4.).

0/0
19.2.2007 11:48

aaaa

Společné zděnění manželů to je zkouška bsdfthdfgnbghndhn

0/0
18.2.2007 21:34

ježura

Společné zdanění manželů

0/0
18.2.2007 21:20

Záškodník

Re: Společné zdanění manželů

ano, je to přesně tak, jak říkáte ;-)

0/0
19.2.2007 7:27

Kendak

Úroky ze stav. spoření

Chtěl bych se zeptat kolik mám napsat do kolonky úroků ze stav. spoření, když mám sumu 19663,6 kč a v tiskopise je napsáno v celých. Dle mého je to 19664 kč. Chtěl bych si to ověřit. Děkuji za odpověď.

0/0
18.2.2007 19:16

Daňový poradce na volné noze

Re: Úroky ze stav. spoření

Myslím si, že to je detail, na tom by (snad) finančák bazírovat neměl. Vůbec bych si s tím nelámal halvu a napsal bych si 19.664 Kč.

0/0
18.2.2007 21:05

Dr. Fe1

Re: Úroky ze stav. spoření

Já tam vždycky pro jistotu píšu tu menší částku tj. ve Vašem případě 19 663, aby mě z FÚ nemohli zbytečně popotahovat kvůli takový blbosti.

0/0
19.2.2007 9:27

Martin2007

Hodnota daru ř.508 př5

Dobrý den, je nějak omezena výše doru při darování krve. Mohu uplatnit při 10 odběrech částku daru 20 000Kč? Děkuji za odpověď

0/0
18.2.2007 8:50

Daňový poradce na volné noze

Re: Hodnota daru ř.508 př5

Dary si můžeš uplatnit maximálně ve výši 10% ze základu daně, minimálně ale 2% ze základu daně NEBO alespoň 1.000 Kč. Ale POZOR! Pokud využíváš společné zdanění manželů, jako základ daně se nebere společný základ daně obou manželů z řádku 507, ale musela bys to posuzovat podle řádku 506 ve svém sloupečku "poplatník"!! Pokud tam máš více jak 200.000, tak by sis mohla uplatnit všech 10 odběrů krrve.

0/0
18.2.2007 17:16

Jitka

Vrácení daně

Dobrý den. Prosím o radu. Nevíte prosím, zda se do daňového přiznání za rok 2006 do nějaké kolonky zapisuje částka, která byla vrácena díky společnému zdanění za rok 2005?

Moc děkuji.

0/0
17.2.2007 22:47

paskudilek

Re: Vrácení daně

to se nezapisuje

0/0
18.2.2007 11:46

Eva

Společné zdanění

Dobrý den.Prosím o radu nejedná se mi o společné zdanění,ale o vyrovnání daní.Kamarádka je na MD a byla na rigádě asi 5 měsíců  (přivýdělek k mateřské) po této době zase jen na MD.Chce si udělat vyrovnání daní a neví jak tam zapsat děti. Zda jen 5 měsíců co byla na brigádě a nebo celých 12 měsíců.Její přítel je na tom obdobně 6 měsíců pracoval a po zbytek roku byl na pracáku.Má na sebe psané jedno dítě.Prosím poradíte mi.Děkuji.

0/0
17.2.2007 20:58

Daňový poradce na volné noze

Re: Společné zdanění

Pokud opravdu vyživovala dítě celý rok, tak si ho samozřejmě může uplatnit za celých 12 měsíců. Možná ale po ní bude finančák chtít, aby prokázala, že si to dítě za rok 2006 neuplatňuje otec toho dítěte.

0/0
18.2.2007 17:09

holmar

Uplatnění ztráty

Prosím o radu -  do jaké kolonky uplatnit ztrátu v daňovém přiznání fyzických osob při SZM, tato ztráta vznikla z podnikání před zavedením SZM. 

0/0
16.2.2007 15:18

karel

Re: Uplatnění ztráty

Do kolonky 897 - bezodpočtové ztráty

0/0
16.2.2007 17:08

Šidím stát na daních

Re: Re: Uplatnění ztráty

;-DR^  Ale mi do toho formuláře tenhle řádek zapomněli vytisknout... ;-D

0/0
18.2.2007 17:19

civess

paušální náklady

Nevíte prosím někdo, zda je možné společné zdanění manželů, když jeden z manželů si jako osvč uplatňuje pušální náklady?  Někde jsem totiž zaslechl, že ne a ještě jsem to nikde neověřoval ...

Děkuji za odpověď.

0/0
16.2.2007 10:21

Tom

Re: paušální náklady

není

0/0
16.2.2007 12:51

Daňový poradce na volné noze

Re: paušální náklady

Společné zdanění si uplatnit můžeš. Výdaje uplatněné paušálně na to vliv nemají. Možná sis to spletl s pojmem "daň stanovená paušální částkou". To je ale úplně něco jiného. Tady bys společné zdanění využít nemohl.

0/0
16.2.2007 13:06

bendová

PPM

V březnu loňského roku se nám narodilo druhé dítě a v té souvislosti jsem pobírala peněžitou pomoc v mateřství. Na potvrzení o příjmech od zaměstnavatele mám vyjádřenu pouze vyplacenou dovolenou na zotavenou. Kde si mám obstarat potvrzení o výši PPM? A mám PPM vůbec započítat do svých příjmů? (není to sociální dávka, tak asi ano?)

0/0
16.2.2007 9:36

Dr. Fe1

Re: PPM

PPM není zdanitelný příjem, je to nemocenská dávka. Počítá se ale do posouzení příjmů pro slevu na dani na manželku s výdělkem do 38040,- Kč.

0/0
16.2.2007 10:14

auticky

jeste jedna otazka

Ješte jedna otázka.. pro prilohu "prijmy z pronajmu".

Vlastnim byt, kde nebydlim. Prijmem je najem, ktery dostavam, chapu. Jediny naklad ktery platim je "fond oprav". Mohu tento vydaj uplatnit jako naklad? Je to samozrejme vic nez by byl pausalni odpocet 30 %

0/0
16.2.2007 9:01

čechpavel

odpoví někdo?

Když jsme oba s manželkou v nejvyšším zdaňovacím pásmu, tak asi máme daně ouplně stejný, ať daníme společně, nebo zvlášť. Neníliž pravda?

(jsme oba pouzí zaměstnanci a poslušní subalterní úř....)

0/0
15.2.2007 18:44

Honza

Re: odpoví někdo?

Pak vám to nepomůže

0/0
15.2.2007 20:47

paskudilek

Re: odpoví někdo?

záleží, jestli máte hypotéku, jak vysoké zaplacené zálohy na daň,pokud máte živ.pojištění, penzijní, darujete krev atd. Můžete si to zkusit vypočítat, ale nějaká závratná částka to asi nebude.

0/0
18.2.2007 11:55

milanwinner

dotaz

v cervnu se nam ma narodit mimco, je to mozne uplatnovat uz od cervence nebo od 1.1.08? ono je to asi jedno, doufam ze bude zavedena rovna dan a odpadnou tyhle zbytecnosti:)

0/0
15.2.2007 16:17

autor článku

Re: dotaz

No to si musíte počkat na příští březen, pokud legislativa společné zdanění nezruší, tak  to budete uplatňovat za zdaňovací období 2007. Za rok 2006 to bohužel ve vašem případě nejde.

0/0
15.2.2007 18:16

Daňový poradce na volné noze

Re: dotaz

Nerozumím přesně tvé otázce. Pokud se vám dítě narodí v červnu a manžel je zaměstnán, tak dítě si v práci může uplatnit už i za červen. Pokud ale podniká nebo byste za rok 2007 chtěli využít společné zdanění, tak to si musíš počkat a přiznání podat až po 1.1.08.

0/0
16.2.2007 9:18

jirka

registrace

zajímalo by mně, jak se tento zákon aplikuje v případě registrovaného manželství.

ne, že bych byl buze...., ale docela bych to rád věděl.

0/0
15.2.2007 16:17

autor článku

Re: registrace

To je zajímavá otázka a taky jsem o této odpovědi přemýšlel, když jsem psal tento komentář. Zákon nespecifikuje pohlaví manželů a pokud přijmeme fakt, že registrované partnerství je postaveno na roveň manželství, tak by tomu nemělo nic bránit. Samozřejmě je zde ještě nutné, aby registrovaní partneři pečovali o osvojené dítě. Nepředpokládám, že by měli svoje vlastní....:-)

0/0
15.2.2007 18:19

Daňový poradce na volné noze

Re: registrace

Nejsem homokláda, ale řekl bych, že přesný název je "REGISTROVANÉ PARTNERSTVÍ" a né manželství. Tímto je to jasné, nejsou to manželé a nemohou využít společné zdanění.

0/0
16.2.2007 9:10

berushka

vyplatí se to?

Pro všechny, co se ptají, zda se to vyplatí vřele doporučuji stáhnout přiznání, vytisknout, vzít obyčejnou tužku a vyplnit - jednou jako společné zdanění manžeků a jednou jako každý sám. je to práce tak na jeden večer a výsledek víte přesně.

0/0
15.2.2007 16:15

macx

Re: vyplatí se to?

Anebo namlátit sem, pardon vyplnit kolonky, je to práce na pár minut:

http://www.schekonom.cz/kalkulacka/manzele.php

0/0
18.2.2007 22:12

koukol

zavisla cinnost, podnikani a danova ztrata

Kdyz mam z podnikani za 2006 ztratu a mam prijem ze zav. cinnosti a udelame SZM tak za rok 2007 si tuto ztratu nebudu moci pri SZM odecist,ze?Musel bych NEUDELAT SZM ale zdanit soloa  pak si ji odectu za prijmy z podnikani, ze?

0/0
15.2.2007 14:35

autor článku

Re: zavisla cinnost, podnikani a danova ztrata

Ano, je to tak. v tomhle je SZM nevýhodné - právě pro živnostníky, kteří mohou umořovat ztrátu z minulých let.

0/0
15.2.2007 18:21





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.