Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pilotní průkaz: hořká cesta se sladkým koncem

Dívat se na svět z výšky je snem mnohých z nás. Získat oprávnění k létání ale není až tak jednoduchá záležitost. Než budete moci usednout do kokpitu ultra-lehkého letadla, je nutné splnit mnoho potřebných předpokladů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr Hrabal

Pilotní průkaz : hořká cesta se sladkým koncem

Jaké je věkové omezení  pilotního průkazu

0/0
25.9.2008 9:45

Kang

Re: Pilotní průkaz : hořká cesta se sladkým koncem

obecně 17 let dolní hranice(výcvik je možno zahájit dřív) - platí pro ULL, GLD, PPL

pro CPL(komerční pilot) je min věk 18 a pro ATPL(dopravní) 21. Horní hranice stanovena není, je to o zdravotní prohlídce.  Záleží co chceš létat, jestli ULL tak můžeš zařít kdykoliv.

Pokud je Tvým snem dopravní mašina tak nejlepší šance je začít studovat pilotní obor na VŠ, součásti je většinou licence PPL, kterou si ale platíš sám. Pokud jsi už předtím dělal plachtařinu, máš velké +, umíš už totiž létat a PPL zvládneš na minimálním náletu. Pak se všichni absolventi přihlásí na konkurz a jestli budeš mít štěstí, letecká společnost tě vybere a zaplatí zbývajicí výcvik. Toto je asi nejlepší a nejlevnější cesta, jak se stát dopr. pilotem. Existuje ještě cesta, že si všechny licence až po ATPL frozen děláš sám= letecké společnosti to tak neuznávají a zaplatíš asi 1,5 mil korun, bez toho že budeš mít místo.:-(

0/0
2.10.2008 22:50

Zase

Cena

Taky bych vyvrátil jeden nesmysl. 100.000 Kč potřebujete na PPL, a to především pro dvojnásobný počet hodin výcviku, na ultralight vám stačí i 35000 Kč. Podívejte se aspoň někdy na stránky jakékoli letecké školy. A to jsem laik co má o průkaz zájem, nikoli pilot, takže vím i tak prd oproti profíkům... iDnes nePŘEKVAPUJE. Rv

0/0
13.4.2007 13:41

Ing.Radovan Burkovič

Vzduch je naše moře

Zase klasika, o letectví píše někdo, kdo neletěl ani jako cestující s ČSA. Prosím Vás v redakci, připlaťte pár kaček a nechte to napsat odborníka a redaktor to pak trochu zpopularizuje do čtivosti. Vy děláte jen to druhé. Jako dlouholetý spolumajitel pracovní agentury se vždy nervnu nad články o pracovním trhu a právu, jako stavitel a majitel rodinného domu nad realitami a jako bývalý pilot paraglidu také nad tímto výplodem. Pokd si chcete zalítat, svezou Vás kluci za pár stovek na bigu, padáku pro dva, z kterékoliv letové hory. Nejblíže ku Praze na Rané u Loun. K vyvrácení dalších nesmyslů doporučujiwww.laa.cznebo vydání časopisu Pilot. Zůstávám s pozdravem Šťastná přistání

0/0
12.4.2007 23:41

Jakub Kolář

Díky za popularizaci letectví, ALE...

Bohužel i já musím konstatovat, že ten článek je nepěkný. Osobně jsem letec i novinář a v obou těchto oborech je tento výplod katastrofální!

0/0
12.4.2007 22:56

kecyvklecy

Já vám řeknu co to je.

PRDEL. ;-D

0/0
12.4.2007 21:45

Stary Bruna

Poněkud zdivočelý článek

Díky za článek o letectví, ale jsou v něm dost podstatné nepřesnosti. Mluvíte o průkazu pilota ultralehkého letadla nebo o průkazu soukromého pilota? To jsou 2 různé věci. Na PPL (private pilot licence) vám nestačí 20 hodin praxe. Současně "šedou teorii" nemusíte absolovovat předem, ale můžete až před praktickou zkouškou. Také UCL není Ústav, ale Úřad civilního letectví (ale chápu, že se to plete s ULZ - Ústav leteckého zdravotnictví).

0/0
12.4.2007 16:34

Stary Bruna

Re: Poněkud zdivočelý článek

Ještě bych rád věděl, co je to "meteorologická navigace." To jsem fakt nikdy neslyšel, i když si myslím, že v tomhle oboru nejsem laik :-)

0/0
12.4.2007 16:41

někdy jim to nevyjde

Re: Re: Poněkud zdivočelý článek

Je pravda že idnesům to někdy "ujede", ale já většinu těch jejich článků i s těmi chybami čtu docela rád. Ono když se trochu zamyslíte tak se dá většinou přijít na to co měl autor správně napsat. Tady to není až tak těžké, mám za to že místo "meteorologická navigace" mělo být "meteorologie a navigace". Chápu že novinář by měl být jazykově i "tématicky" na výši, ale co by jste chtěl po internetovém deníku. Vždyť dokonalý není nikdo

0/0
12.4.2007 19:56

Zase

Re: Re: Re: Poněkud zdivočelý článek

Nezlobte se, ale nesouhlasím. Právě když píšu o něčem o čem vím minimum věcí, ověřuju si to jinde. A myslím že stránky letecké asociace nejsou ze stolu pana autora jistě dál než ode mě. V opačném případě se můžeme dočíst takových nesmyslů jak se povedlo v nedávné minulosti pisálkovi z New Yoirk Times, kdy Bratislava leží ve Slovinsku u Jaderského moře, dokonce si dali i práci s mapu, kam tu Bratislavu zakreslili...Nebuťme tupci.

0/0
13.4.2007 13:45

CSA957

clanek

...a jeste me bavi ten obrazek na upoutavce.Dat stihaci letoun pro clanek o UL je docela humor:-)

0/0
12.4.2007 16:30

Jane

Re: clanek

Cessna je stíhačka? Neke...

0/0
12.4.2007 19:03

cejkis

Re: clanek

hornet zaujme víc než třeba blaník ;-D

0/0
12.4.2007 20:14

laik

stydte te se p. "redaktore"!!!

pride mi ze toho o letani vite asi tolik co ja... jenze narozdil od vas mi doslo ze tenhle clanek je opravdu smesny - takze neni laik jako laik! ja nepisu (ani zadarmo) clanky o tom jak pestovat begonie, matu tim lidi, prestoze ani newim ja takova kytka vypada...:-© 

0/0
12.4.2007 16:24

CSA957

LETANI JE NADHERA

Tento clanek je opravdu velmi zmateny.Terminy jako "meteorologicka navigace" jsou zvlastni a behem vycviku jsem je nikdy neslysel:-).

Tak jen par info:Vycvik se da rozdeli do zakladnich kategorii... licence - pilot UL(ultralehkych letadel), PPL (soukromy pilot) a ATPL (dopravni pilot).To deleni je velmi zlehcene,protoze tam spada CPL (obchodni pilot),IFR (letani podle pristroju) atd.Pokud pujdete v letani dal,ceka vas jeste IFR anglictina.Zdravotni prohlidka 2.tridy se da zvladnout v pohode,1.trida uz je docela sila.

Cenove to zalezi na kazdem,jak si poradi s letadlem a teorii a take na jakem typu leta.Je to kolem 50 tis.za UL,150 tis. za PPL a kolem 900 tisic.za ATPL.Pokud letate s Piperem,je to samozrejme drazsi nez Cessna nebo Tecnam.Jde take hlavne o to,kolik hodin potrebujete na zvladnuti pilotaze.

Je ale pravda ze - LTEANI JE HORKA CESTA S NDHERNYM KONCEM:-)

0/0
12.4.2007 16:20

pinkluda

Re: LETANI JE NADHERA

Dekuji!!! R^

0/0
12.4.2007 17:49

cejkis

Re: LETANI JE NADHERA

R^ měl jste to napsat celé vy, bylo by to lepší ;-)

konečně mám nějakou představu

0/0
12.4.2007 20:13

PedroKV

pilotní průkaz

Ten článek je hrozný. Ale jinak jsem se tak pídil po podmínkách získání piloťáku na UL a zjistil jsem, že se mi vyplatí si vždycky zaplatit na pár hodin pronájem éra i s pilotem. Aby si člověk udělal pilotní průkaz, musel by na to mít peníze a následně i čas létat a létat. A navíc: když pilotujete, nemůžete (jako já) fotit. A pokud fotíte a máte chuť vzít za knipl, nebývá problém se s pilotem domluvit. Já mám jasno: bez pilotního průkazu se obejdu.

0/0
12.4.2007 16:06

pinkluda

Re: pilotní průkaz

kolik stojí hodina letu?, da se letet treba i z Cech na Moravu a zpet??

0/0
12.4.2007 17:52

PedroKV

Re: Re: pilotní průkaz

záleží, čím se lítá, na vyhlidkovelety.cz jsem objevil cenu 130kč/min (7800kč/h) za zlín nebo cessnu, ale mám dojem, že jsem viděl i lety za polovinu a nebylo to větroněm. Každopádně jsou to 3 místné letou, tak se dělíte o náklady s dalšími (ale poté i o trasu).

0/0
13.4.2007 6:14

Honza

Jejda, jejda. . .

Je to opravdu zmatené a nepřesné. Pletou se tam lajty a "dospělé"motorové éra, ikdyž byl asi původní záměr psát o ultralajtech. Pro zájemce o ultralehké létání doporučuji raději tento daleko přehlednější a přesnější článek o výcviku, který je na trošku jiné úrovni...

http://www.aeroweb.cz/clanek.asp?ID=391&kategorie=24

0/0
12.4.2007 15:17

old fashioned Vince III...

pane redaktore Peterko,

nějak se vám popletly hrušky s jablkama, co?

0/0
12.4.2007 15:11

Martin

To jsou mi ale věci

Pane redaktore, co to je ta "meteorologická navigace"? Prosím vysvěttlit, prosím, prosím....

0/0
12.4.2007 14:38

Bonelord

Pane redaktore Vas clanek je zmateny a zavadejici!

Pletete si pilotni vycvik pro ziskani licence soukromeho pilota a pilotni prukaz pro rizeni ultralehkych letounu. Oba vycviky se vyrazne lisi jak jejich obsahem, tak i cenou. Myslim, ze jste chtel psat o ultralightech, ale nejak se Vam to pomotalo. Na fotce mate Cesnu 150, coz je letadlo k jehoz pilotovani potrebujete licenci soukromeho pilota, stejne tak se Vam plete do ultralightoveho vycviku uvaha o komercnim letani, ktere s takovymi licencemi vubec neni mozne. Dalsi nesmysly uz nemam silu komentovat!Rv

0/0
12.4.2007 14:35

I

Re: Pane redaktore Vas clanek je zmateny a zavadejici!

Já to sice dočetl, ale byla to hrůza. Ale navíc se mi velmi líbí věta 'cena se pohybuje do osmi set a více korun'. Myslím, že se poněkud častěji používá 'cena se pohybuje od osmi set korun' ;-D

0/0
12.4.2007 14:57

AceBird

Re: Re: Pane redaktore Vas clanek je zmateny a zavadejici!

Taky je dobra informace "Cena za výcvik soukromého pilota se zpravidla pohybuje nad sto tisíc korun ... Musíte ale počítat s finanční rezervou, protože konečná částka se může až zdvojnásobit."

Informacni hodnota absolutni nula. Neni tu uvedena ani priblizne, napr. nejnizsi castka, popr. odhad prumeru. Nakonec se dozvime, ze nejaka neznama castka se muze zdvojnasobit :-) Ale ktera castka bude dvojnasobna, popr. za jakych okolnosti se nepise.

Fakt sranda clanek. Jestli chcete, napisu Vam takovych do zitra 10 z oboru, kterym vubec nerozumim (a taky to bude znat) :-)

0/0
12.4.2007 15:15

BrainLess

Re: Re: Pane redaktore Vas clanek je zmateny a zavadejici!

Jo jo nad tou vetickou jsem se take zastavil. A i kdyby slo o preklep od/do tak tam proboha snad nemusi byt to "vice". Priznam se bez muceni ze ja osobne davam cestinovi na prdel ale koukam dneska uz muze delat redaktora asi i analfabet meho razeni ..

0/0
12.4.2007 16:38

vitom

Kde je Celtic ??!

Že by už po ránu seděl za kniplem ? ;-D To ale předtím musel zaběhnout za Čunkem, aby mu dal na benzin :-P

0/0
12.4.2007 7:45





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.