Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

BSA brzy zaútočí na softwarové piráty v malých a středních firmách

Protipirátská organizace BSA bude v polovině listopadu kontaktovat 15 tisíc tuzemských firem a zkoumat četnost nelegálních softwarů v jejich firemních počítačích. Manažerům také bude bude radit, jak se s tímto problémem vypořádat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pirát

BSA brzy zaútočí na softwarové piráty v malých a středních f

Na velký firmy se bojí,mohli by dostat přes prsty.

0/0
12.11.2007 0:07

Beldor

blbost...

Nechapu kdo pise tydle clanky.2/3 popisovanych pripadu jsou z hlediska pravniho blbosti.Clovek by rekl ze ten redaktor si to cele vycucal z prstu.Jen dodam ze napr. ta firma ktera musela zaplatit 250k kc vyuzivala nelegalni souf. pro komercni aktivity.to ze mate nainstalovany neregistrovany program jeste neznamena ze vas muzou pokutovat.To by vam museli prvni dokazat ze ho vyuzivate pro ucely zisku/obohaceni.Cely ten clanek je jen dalsi PR reklama na BSA.strasaci strasaci do toho:-©Rv

0/0
11.11.2007 14:03

zlej_protiva

Adoblééé...

To, že v kreativních agenturách je velký podíl nelegálního softwaru je způsobené tím že Adobe dosáhlo téměř monopolu v tomto oboru a podle toho se chová. Krásným příkladem budiš software Flash MX, který se dal od Macromedie koupit za nějakých 5000,- je nyní po skoupení Adobe k dispozici jen v balíku za desítky tisíc. Který začínající grafik má peníze na kupování programů, které nepotřebuje? Je to s prominutím sviňárna.

A pokud jde o aktivity BSA, objevili se už i v článcích typu "jak zničit konkurenta". BSA by neměla NIKDY(!) přijímat anonymní udání a při udání jít skontrolovat software i u podatele udání. U mě se snížili na úroveň zloděje stíhajícího zloděje.

www.vysemnesmite.cz

0/0
11.11.2007 12:15

zlej_protiva

Re: Adoblééé...

Chtěl bych upravit svůj předchozí příspěvek. BSA neměla odkud klesnout a neměla by přijímat vůbec žádná udání. Neměla by žádnou činnost vyvíjet vůbec. A to dokonce i v zájmu producentů softwaru.

0/0
11.11.2007 12:52

Kirk

Pouzivam Linux a pohodicka

Prvni rok (1999) jsem dost tapal a nicemu nerozumel, ale ted mam do od Microsoftu pokoj a to se vyplati.

0/0
11.11.2007 10:38

+-

bu

bu bu

bu bu bu bububu

bu bu bu bu bu

bu bu bu

bu bu

0/0
11.11.2007 10:11

SZYslak3

Re: bu

lková

0/0
11.11.2007 10:20

SZYslak3

no comment

Katerino Bulkova, jsi debilni krava !!!

0/0
11.11.2007 10:02

vaan

BSA je odpad

Tahle organizace je mi z ní :-©:-©:-©, oni zjistí server s nelgálkama, jako ten poslední mediální případ se studenty, nechají ho běžet dokud nevidí, že na pokutách vydělají dost a pak rozdávají účtebky až za půl mega, jak říkám organizace, s hovádkama v čele, která v důsledku své neschopnosti musí strašit lidi přes média, aby se o nich vědělo a někdo je náhodou nezrušil, jako jeden z nejhorších policejních útvarů, jaký tu je.

0/0
11.11.2007 9:57

Vočko

Re: BSA je odpad

No dobrý, až na to, že BSA není žádný policejní útvar... Takže nemůže být ani nejhorší a už vůbec ho kvůli tomu nemůže někdo zrušit :-)

0/0
11.11.2007 18:51

michal

tak tohle je nase organizace hajici zakonne pravo...

http://www.digisys.cz/bsa.htm

0/0
11.11.2007 9:13

Nikola

Re: tak tohle je nase organizace hajici zakonne pravo...

To vážně vtipný. To si dneska každej pologramotnej vykuk může založit firmu a štrachat se sousedům v prádelníku? Notabene za nadšeného okounění státní policie? Kdo vlastně uděluje ty pokuty? Nějakej pan vypečenej Zdenda Weig z Horní Dolní? Ať žije právní stát, kde se dá státní moc koupit mafiánskejma organizacema.

0/0
11.11.2007 20:59

NT05

BSA

co je to BSA ? V ČR zadna organizace toho jmena neni registrovana....

Banda parazitu,,,

0/0
11.11.2007 8:31

luke

legálnost stahování hudby a filmů

Dobrý den,

nevíte jak je to s legálností stahování v ČR? slýchám ruzné názory, třeba že hudba a muzika pro vlastní potřebu jsou legálně stažitelné, jen soft downl. je nelegální. jak to tedy je? děkuji

0/0
11.11.2007 4:43

oId fashioned Vince III..

Re: legálnost stahování hudby a filmů

'si chodíš do Intersparu pro maso pro vlastní potřebu taky zadáčo, móko???(Y)

0/0
11.11.2007 6:28

lukeII

Re: Re: legálnost stahování hudby a filmů

maso: delitelny statek; informace: nedelitelny statek... v tom je ten rozdil, diky kterymu jsou ekonomove jako Hayek, kteri povazuji vlastnictvi informace za nesmysl; nez se do me pustis, tak predesilam, ze pouze informuji o kvalitativnim rozdilu mezi masem a mp3kou

0/0
11.11.2007 8:25

lukeII

Re: legálnost stahování hudby a filmů

hudba a programy pro vlastni potrebu nejsou nikde prohlaseny za nelegalni a nikdo za uzivani ci drzeni neceho takoveho nebyl odsouzen

0/0
11.11.2007 8:22

Lubos

Re: legálnost stahování hudby a filmů

Stahování je legální, kromě software:

http://www.sedazona.cz/warez-stahovani-rapidshare-zakon-policie-dotazy.htm

0/0
11.11.2007 8:38

sprej na blbost

Demence už zaútočila... na autorku.

Copak, z Blesku i z Aha už ji vyhodili, že se vnutila na iDnes? Ale jistě, vždyť to je stejná "kvalita"...ještěže ji čtu jen jednou za uherských deset let, ta koncentrace  blbosti, blábolů, a senzacechtivých titulků by častěji škodila.:-©

Je to k popukání, jak zoufale žalostná je situace některých rádoby autorů, pisálků, kteří jsou patrně placení od halíře za slovo ;-D

Co jen všechno za křečovité bláboly si dají do titulku své snůšky blbostí, jen aby ukořistili svých usmolených pár clicků ;-DRvRv

0/0
9.11.2007 6:50

Davis

BSA zase vystrkuje ruzky, ale ...

Mironetem se uz nechlubiiRv

0/0
9.11.2007 0:12

SZYslak3

no comment

Ty STBacke BSAky je treba poradne zmrskat a pak jeste jednou. Opakujeme podle potreby.

0/0
8.11.2007 20:13

kombajn

pasivne tolerovat = kriminal HA HA HA

Ani manažeři a majitelé firem nestojí mimo odpovědnost. Ta totiž padá na kohokoli, kdo se na šíření pirátského softwaru podílel, a to ať už aktivně, třeba samotnou instalací, či pasivně jeho tolerováním nebo schválením. Konečnou míru odpovědnosti vyměří až soud.

Takze kdyz nahodou zahlednete autonehodu a nevolate policii, protoze mate pocit, ze tam uz nekdo vola, vlastne kryjete vinika, ne? TREBAS. To jak tajemne BSA funguje a leta tvrdi lzi je na povazenou. co to je pasivne tolerovat piratske chovani? ukazte mi takovy zakon!!! to uz by mohli treba autory idnesu zavrit za sireni poplasnych zprav...

0/0
8.11.2007 18:43

zdenál

digisys

http://www.digisys.cz/bsa.htm

0/0
8.11.2007 18:17

shr3k

Slečno/paní autorko,

zkuste něco investigativně zjistit v kauze BSA CS vs. Digisys. Čtenáře by to možná zajímalo víc, než přepsaná tisková zpráva. Děkuji. R^

0/0
8.11.2007 17:41

Michal

Bojim,bojim....

;-D

0/0
8.11.2007 17:10

slina

je kuriozní

že "přední společnost pro potírání softwarového pirátství" je také sama svým způsobem pirátská, protože není k nalezení záznam, jakou právnickou osobou vlastně je. Asi by bylo moudré prověřit finanční a daňové procedury této "společnosti", která nemá na svých stránkách ani zmínku u svém sídle, identifikačním číslu, nebo to má hrozně dobře schované.

0/0
8.11.2007 16:02

Jarda

Re: je kuriozní

Tak ona BSA v ČR právně neexistuje. Po prohraných soudech se raději zrušila a teď jí tu jen mediálně zastupuje nějaká advokátní kancelář.

To ale novináře nezajímá.

0/0
8.11.2007 22:25

jmeno

cena USA:CZ

Myslim,ze kdyby nedelali takove akce proti piratum a popremysleli jak snizit cenu SW pro cesko, tak by vydelali mnohem vice. Kdyz se podivam do online shopu v USA, tak pripepoctu na CZK je software o 1/3 nebo polovinu levnejsi a to radeji prumerne prijmy tam a u nas nebudu porovnavat. Dalsi skupinou jsou hry, co se tady prodava "jako" v akci za 599 tam stoji kolem 10$ a jednoduchym prevodem zjistim ze to tu mame 3x drahsi. Ja koupil Photoshop u nas za 30 tisic a hezky me zralo, kdyz jsem ho videl na netu v licenci pouze pro severni ameriku v akci za 14 tisic... to proste nas.ere ;-O

0/0
8.11.2007 14:36

xman

Re: cena USA:CZ

Přesně tak. A nejhorší je když tu pak má firma monopol na prodej a zakazují mi si program koupit v zahraničí.

0/0
8.11.2007 14:39

Desperado

Re: Re: cena USA:CZ

To je také k zlosti když si chce člověk legálně koupit originální nelokalizovanouverzi software v angličtině a dokonce softwarová společnost mě ten software neprodá a že se mám obrátit na českého distributora, který prodává jen verzi v Češtině a ještě o třetinu dráž (aby se zřejmě kromě marže zaplatilo i za tu lokalizaci o kterou nestojím). Některé zámořské společnosti hlavně z USA nedovolí ani stáhnout software, nebo dokumenty z jejich stránek,  pokud je člověk připojen z IP adresy která je přiřazena komplu například z ČR.

0/0
8.11.2007 15:05

slina

Re: Re: Re: cena USA:CZ

To platilo vždycky - ten největší pacholek měl vždycky tu největší ochranku a nejaktivnější pomahače.

0/0
8.11.2007 16:04

eMan

Aha

"Nejčastěji je nelegálně využíván Microsoft Office, Windows, antivirové programy".... Takze je jednoznacne potreba, aby dotceni manazeri dostali spravne informace o tom, ze vse vyjmenovane je dnes vyreseno - v spickove kvalite a zdarma a byli pouceni o open scene... :-)R^

0/0
8.11.2007 14:12

Desperado

Re: Aha

Jak jsem psal níže až bude free open source software tak odladěný, že to bude běžet kdykoliv načemkoliv bez překvapenív podobě tuhnutí a padání už během instalace, problémů se závislostmi, knihovnami, etc. potom nebude problém přejít na něj. Zatím je to často amateřina a hlavně je tam často plno drobných, ale otravných nedodělků, které dokážou řadu uživatelů odradit.

0/0
8.11.2007 14:27

Lama.Vikuna

Re: Re: Aha

Hmm.. Tak jsem si přečetl všechna Desperadova sdělení a mám trochu pocit, že ten člověk asi ani neví o čem píše....

Já používám jednu distribuci již hafo let a musím se přiznat, že uspokojivě. Nejsem žádný mág a dovolím si tvrdit, že až na vyjímky mi šel vždy upgrade či new install bez problému i ve verzi dle BFL (big f*cking Looser).

Navíc i dost aplikací má to distro a při použití wine jedou MS Office 2003 - 2007 poměrně korektně a bez větších problémů.

Desperado, nebuďte tak přísný, máte v příspěvcích příliš silné řeči.

Ale co, jsem jen Lama...

0/0
8.11.2007 14:42

Desperado

Re: Re: Re: Aha

Jo zřejmě jste jeden z těch co měl holt štěstí a všechno jelo na první pokus. Stačí ale aby nějaký nadšenec zvyknutý na vidle chtěl zkusit nějaké distro Linuxu, nenadetekovala se grafárna pro X-windows a je po nadšení. Co na tom, že na netu jsou diskuze řešící tento problém týkající se právě jeho hardwaru. Prostě se na to vykašle a vrátí se zase k vidlím. A prosím nevztahujte to na mě, píšu obecně i když po čerstvém zklamání z pokusů o instalaci dvou nejnovějších dister na desktopové použití. Stařičký Debian mě v textovém režimu už také funguje 6 let jako síťový server.

0/0
8.11.2007 14:54

Lama.Vikuna

Re: Re: Re: Re: Aha

Ale Desperado, nevymlouvejte se na aktuální nezdar vašeho počínání. Štěstí jsem neměl. Jen rozumný HW a vhodně zvolené distro. Jak jsem již naznačil, jsou distra (vím o třech), která se dají instalovat shodným, pohodlným způsobem jako windows. Pro začátečníka jsou i dost přehledná a grafická a odpadá nutnost složité konfigurace.

Na druhou stranu je jejich odladěnost a rychlost poplatná obecné filosofii.

Nechtěl bych se vás dále nijak dotknout, ale stařičký debian 6 let v text modu není nic zajímavého, asi jako W2k 6 let v grafickém modu... :-)

Pokud jste opravdu tak dobrý, jak tvrdíte ve všech vašich příspěvcích, tak nebudete dále reagovat vychloubáním a házením nezajímavých čísel a cizojazyčných výrazů. :-) Laikové nepochopí a ostatní již představu mají. :-)))

0/0
8.11.2007 15:01

Desperado

Re: Re: Re: Re: Re: Aha

Jéžišmajrá a jak se mám bavit když chcu popsat problém, který jsem řešil, nebo s jakým se obecně člověk přecházející na Linux může setkat, bez použití výrazu kterým to přesně pojmenuju? Nejste doufám zastánce otrockého překladu všech výrazů do češtiny i když existují ustálené výrazy? Jinak nebylo od věci když někdo zná ta úžasná spolehlivě fungující distra, že by je také vypsal o jaká se jedná. Víte všechno se dá vyřešit dokonce i ty nečekané pády  instalačního průvodce, ale je otázka zda se potenciální zájemce prostě na to nevykašle, než zkoumat proč se místo dalšího okna zobrazí chybová hláška a proces spadne - takto neošetřená aplikace se kterou se uživatel jako první setká prostě nemůže vypadat. Opět píšu obecně, netahat za slova, nevztahovat na mou zkušenost s instalací posledních dvou dister doma, nebrat jako výmluvu, ale jako konstatování o stále setrvávající uživatelské nepřívětivosti Linuxu.

0/0
8.11.2007 15:14

cc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aha

tohle se mi ve windows ale stalo mnohem vicekrat (pad instalace kvuli hw nebo blby volbe v biosu). ale taky jsem jich instaloval mnohem vic, nez linuxu.

0/0
8.11.2007 15:18

cc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aha

Jo, tak me napada, ze je dobry nejdriv jen tak na nezavaznou zkousku nabootovat z LiveCd te distribuce, kterou chce clovek zkusit. A kdyz to jde bez problemu, tak by to melo jit i po instalaci.

A rozhodne mi nepripada jako amaterismus, ze dam do mechaniky CDcko a do minuty z nej nabootuju do funkcniho 3D desktopu, na ktery Aero nema ani ve snu a jeste s polovicnima hw narokama.

0/0
8.11.2007 15:26

Desperado

Re: Re: Re: Re: Re: Aha

Jinak zpomenutí Debiana v textovém módu neměl jiný smysl než vyjádření, že hodně záleží na tom co člověk bude chtít na tom provozovat...

0/0
8.11.2007 15:17

jmeno

Re: Re: Aha

to je divne, zajimalo by me co za sw pouzivas... windows to urcite nebude, protoze ten je nedodelany od dob 3.11, ms office je sice dobre odladen, ale je to nechutny zrout pameti a nektere veci taktez delaji problemy zato openoffice 2 chodi dobre, je desne rychly a pri trose praxe hodne userfriendly, jedine co je nenahraditelne je photoshop. Actobat ma take mene narocnou konkurenci ktera je free, Flash ma taky nahradu ktera je prehlednejsi za 70$, tak nechapu co pouzivas, mozna jsem jen hloupy ;-D

0/0
8.11.2007 14:52

marekrex

Re: Aha

A co takhle OS X. Když sem řekl, že legální systém stojí pro 5 PC cca 5500 s daní, nepotřebuji žádnej MS Office, minimac sprůměrnou  spotřebou 50 W stojí 17500 s daní tak tomu nechce věřit... Prej bla, bla, bla atd.

Jo holt i já doma se budu řídit hesla, mé další PC je Mac

0/0
8.11.2007 18:01

king_tiger

Re: Aha

no rekl bych ze opravdu velke firmy by prechodem na linux ci open source moc neusetrili -- kdyz vezmem v uvahu ze pc se kupuji s jiz nainstalovanym OS, berme v uvahu i nejake ty slevy pro me -- to jsou jenom klientske stanice, pokud vezmem server tak velka spolecnost potrebuje placenou podporu a ta opet neni zadarmo... a tak by se dalo pokracovat... a najdete mi nejakou nahradu treba za SAP a podobne aplikace... tak ze pro velke korporace neni opensource reseni

0/0
8.11.2007 21:59

Tommy

Re: Re: Aha

Nemate pravdu. Velke spolecnosti urcite nekupuji PC s predinstalovanym softem. My teda urcite ne. Je treba si vytvorit image presne na miru pro co budou dana pocitadla urcena. Dovedete si prosim predstavit, ze nastavujete jednotlive kazde Pccko rucne? Resi se to nakoupenim korporatnich Woken a vyse zminenymi imagemi.

Zaroven mate pravdu v tom, ze neni vyhnuti Woken. Pokud jste nuceni pouzivat soft zakaznika, kterej ma  ve specifikacich napr. Win2000, musite ho proste pouzit. Zakaznika nebude zajimat ze je nejakej opensource a vy si momentalne hrajete s jeho nastavenim a proto on musi pockat. OS je opravdu spis jako domaci alternativa. A ted mne kamenujte, ze vsichni pozivaji treba proxy server na Linuchu a jede no problemo... ;-) che, che.

0/0
9.11.2007 10:44

yarri

Kradený AutoCAD

Z pozice prodejce architektonického softwaru nesouhlasím s pirátstvím,

nad kterým zavírá oči firma Autodesk a vesele tak staví svůj monopol na

své nedokonalé "2,5 D" technologii!!! Ani nemluvím o státní zakázce a totálnímu odrovnání konkurence v 90. letech.

0/0
8.11.2007 13:47

pasdof

Re: Kradený AutoCAD

Asi te prekvapim, ale nejen v AutoCADu se da kreslit. Dobre je treba Rhino, sice je trochu o necem jinem, ale vetsinou s prevahou nahradi AutoCAD

0/0
8.11.2007 16:03

Grafická firma 18 zaměstnanců

Konečně!

My v naší firmě máme draze zakoupené software, náklady musíme kalkulkovat do nabídek. Je jasné, že konkurence s ukradeným software je levnější, takže doplácíme na to, že jsme poctiví. A to není fér.

0/0
8.11.2007 13:32

Karel72

BSA banda hajzlů podporovaná státem

Soudruzi s BSA si chcou asi dát bohatého ježíška tak potřebujou oškubat pár firem;-D

0/0
8.11.2007 12:31

alien

Re: BSA banda hajzlů podporovaná státem

prober se, soudruhu, doba, kdy vsechno bylo vsech a zadarmo a kazdy si mohl nakrast, co chtel, je pryc. Zly kapitalista tyje na tvem potu ;-D

Navic se v CR trapne respektuje dusevni vlastnictvi, takze soudruhum z Ciny muzes jen tise zavidet...

Tvuj prispevek mi pripomina chovani prislusniku jedne nejmenovane mensiny - kdyz ho chytnes pri kradezi za ruku, zacne ti nadavat, ze jsi rasista.

Tahni do Ciny, komunisticka luzo!

0/0
8.11.2007 14:54

Jméno

BSA?

Jakže to vlastně dopadlu ve sporu BSA s Digisysem - http://www.digisys.cz/bsa.htm .;-D

Mimochodem, dokonce i podle BSA - http://w3.bsa.org/globalstudy//upload/2007-Losses-Global.pdf - jsme s 39% mezi 20 zeměmi na světe s nejnižší mírou pirátského SW, např. taková Francie má 45%.

0/0
8.11.2007 12:12





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že cestovní pojištění vás chrání proti vysokým výlohám na léčení v zahraničí?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.