Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdo chce vhodnou hypotéku, nespoléhá ani na média, ani na poradce

Úrokové sazby hypotečních úvěrů nepřestávají růst, letošní rok tak přinesl konec levných hypoték. Sazby s roční fixací nyní dosahují hodnot, které ještě v červenci patřily sazbám pětiletým. Přesto zájem o hypotéky neklesá a pro většinu žadatelů vůbec není nejdůležitější výše úrokové sazby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zdenál

Takže nezbývá

než spoléhat na sebe dle nadpisu - pak se lidé kteří hledí jen na sazbu a neumí si zhodnotit své další aspekty (složitost schvalování, rozumná výše zátěže, tzn. třeba slevit z představ, detaily ve smlouvě, na které je bankéř neupozorní, časová honnota peněz, možnost dokonce využít vyššího dluhu a delší doby splácení paralelně ke tvorbě kladného kapitálu ...) dostanou do situace, kdy si vezmou složitý krajíc a pak jsou špatní všichni okolo, jen oni ne.  Plus rozšířená teze - do baráku je to přece 100% sicher investice ..... :-/

0/0
23.11.2007 15:54

Jerry Seinfeld

Neblbnout, pockat, kavky oskubat!

Ja bych lidem, kteri trochu rozumi financim, doporucil aktivnejsi taktiku. Pripravit se na to, az po zpomaleni hospodarskeho rustu zacnou mnozi lide nezvladat placeni hypotek, budou se v tisni nemovitosti zbavovat, a pak tyhle kavky oskubat do posledniho pera.

0/0
23.11.2007 16:14

Zdenál

Re: Neblbnout, pockat, kavky oskubat!

I toto může časem nastat. Jsou lidé, kteří se splátkou hypotéky vysilují  nadoraz a zbývá jim jen na základní výdaje pro chod domácnosti. Tihle se budou divit, pokud třeba stoupnou sazby, když každá pětistovka je u nich sakra cítit ve výdaji ..... 

0/0
24.11.2007 0:07

Jerry Seinfeld

I par tisic jich bude stacit

Je to presne tak. Takovych lidi nemusi byt davy, ale par tisic jich urcite bude a to vam i mne bude bohate stacit. :-)

0/0
25.11.2007 5:22

redy

Re: Neblbnout, pockat, kavky oskubat!

neboj, takhle si ja planuji koupit nejake ty nemovitosti :)

0/0
24.11.2007 20:46

Dalibor

vlastni zkusenosti,

Hypoteku jsme si vzal pred 5-ti lety. Cinila asi 25% z celkove investice domu. Po 5-ti letech jsme zaplatil na radnych a mimoradnych splatkach 2/3. Takze mi zbyva nekolik procent z celkovych nakladu. Bylo to ale dost premysleni, hledani, porovnavani nabidek. Nevim jak jsou na tom ostatni, ale teprve casem se ukaze jestli umi pocitat, ale pokud se rozhodnu pro investici do bydleni, tak bych uz mel mit neco nasetreno, abych si vyzkousel jak to bude vypadat, kdyz bud pak splacet. Ne vsichni to asi ustoji, ale vetsina urcite.

0/0
23.11.2007 10:31

sociál

hm

Nejlepší hypotéka je ta AMERICKÁ ...a koupit si za ní pořádný hifi, bednu a fáro:-)

0/0
22.11.2007 16:38

Fefi

Re: hm

jojo v dehtu na hlinach a svihadla vzadu nevadi, jezdim prece vepredu

0/0
22.11.2007 16:40

massa bob

Re: Re: hm

Dodá někdo překlad? 8-o

0/0
23.11.2007 15:01

Fefi

Re: Re: Re: hm

to byla reakce na to auto :))) V dieselu na litych kolech, okna vzadu na klicky (pohyb, ktery delas pri otvirani okna klickou, simulujepohyb kdyz skaces pres svihadlo)

:D

0/0
26.11.2007 7:43

zut

investice...

Je mi jen záhadou, kde všichni zastánci hypoték berou jistotu, že tak jak se zvedly úrokové sazby fixací (řádově více jak o 50%) během cac 1 roku, si lajsnou tvrdit že je to výhodné v horizontech 20 a více let. Uvažte geopolitickou a ekonomickou situaci, která se v dnešní době může zhroutit s jedním atentátem a následně vám ať už hypotéku či vaše finanční investice pošle do kytek během 1 dne. Proto hypotéky bez moznosti (dostatek krytí) jejich okamžitému splacení (to může věřitel chtít, např. v případě krachu, již dnes) si netroufám hodnotit jako investici, zvlášť v případě vlastního bydlení!!!

0/0
22.11.2007 15:56

deklokan

Re: investice...

Toho bych se nebál. Hypoška je super volba, není levněji půjčených peněz, doba je o.k., práce bude, nějaký navýšení se nás netýká (pro nás co je splátka hypošky v řádech 6-15 tisíc, a dělá nám jen do 20%ti procent čistýho platu), nemůžeš prodělat, pouze se z toho podělat:-):-P:-P:-P

0/0
22.11.2007 16:09

Fefi

Re: investice...

V teto diskusi to nikdo netvrdi, ale neni to zahada, v tebou zminovanem pripade lidi tvrdi to cemu chteji verit. A jsou rizika, jejichz pravdepodobnost je mala proto jsou zanedbavana i kdyz s rostouci delkou (casem) hypoteky je pravdepodobnost vyssi a zanedbavana by byt nemela.

Ja neverim, ze nastane udalost, ktera posle mou hypoteku do kytek.

Dle meho nazoru je vetsi pravdepodobnost, ze budes mit uraz a nebudes schopen splacet, nez tebou uvedeny atentat.

Dulezite je jestli si jsou ti co maji hypoteky, o tech rizicich vedi a zamerne je podcenuji, nebo o nich vubec nevedi - ten druhy pripad to ma v zivote lehci pokud je vsechno v pohode a krici a ma velky problem pokud neni vsechno dle planu.

0/0
22.11.2007 16:13

redy

Re: Re: investice...

"Ja neverim, ze nastane udalost, ktera posle mou hypoteku do kytek." 

- v 87 se v USA menili danove zakony, prave ty vyvolali poradnou krizi na poli s realitami (nejen tam)....

Nerikam, ze by se to melo stat prave tobe, na druhou stranu riziko z hypo je tady vzdy a ne nadarmo se rika, ze hypo je uver az nadosmrti.

0/0
22.11.2007 18:54

Fefi

Re: Re: Re: investice...

Ano o riziku vim, ale ne kazde riziko nastane, u nekterych rizik snizuji pravdepodobnost vyskytu u jinych snizuji dopad nasledku, nektera ignoruji jelikoz pravdepodobnost a dopad jsou minimalni, ale vim o nich a v pripade zvyseni pravdepodobnosti, nebo dopadu jesm schopen reagovat :) Pokud v nejblizsich letech nezemru, tak to bude uver na cast zivota ale ne nadosmrti :)))

0/0
23.11.2007 10:41

Jerry Seinfeld

Co poradit tem, kteri o hypotece uvazuji...?

Jen ted nevim, co poradit tem, kteri o hypotece uvazuji a nevi, zda by pro ne byla vyhodna. Sami si to tezko spocitaji (jak pisu nize). A jakeho vhodneho poradce jim doporucit? Mnohy financni poradce jim totiz automaticky hypoteku doporuci, ma z ni prece provizi. Snad jen takovy financni poradce, ktereho klient plati za nezavisle poradenstvi. To ale v CR (alespon myslim) neni bezne. Tak fakt nevim... :-/

Urcite bych jen doporucil vybornou knihu autoru Luxe a Sunegy: "Jak dobre investovat do bydleni". Je psana "blbuvzdorne", a pritom je odborne na vysi. Odkaz na recenzi v tydeniku Ekonom pripojuji:

http://ihned.cz/3-19068110-ochrana+nepou%E8en%FDch+investor%F9-000000_d-30

0/0
22.11.2007 15:19

Jerry Seinfeld

Kolik je u nas znicehonic odborniku na finance...?

Je zajimave, kolik je u nas znicehonic amaterskych "odborniku" na finance. Ja kdyz nerozumim instalaterstvi, nebudu si sam opravovat rozvody vody v byte. Ale mnoho lidi laicky rozhoduje o bytu a hypotece, aniz by meli sebemensi poneti o tom, jak funguji finance, a pritom jde o radove vyssi castky nez u nejakych kapajicich trubek...

Staci si vsimnout, jak maloktery z nadsenych prijemcu hypoteky na internetovych forech vubec rozumi otazce casove hodnoty penez (natoz si to dokaze spocitat). Jak temer nikdo nezohlednuje u nakladu na investici take s ni spojene riziko. Jak si leckdo neuvedomi, ze kdyz 90% svych volnych prijmu na mnoho desitek let dopradu sazi na jednu investici (byt), tak cela diverzifikace jde do kytek. A tak dale.

No, dobre jim tak! Cimz samozrejme nerikam, ze hypoteka je sama o sobe spatna vec. Ani nahodou, mnoha lidem se vyplati. Ale mnoha lidem ne. A naivni nazory nekterych diskutujicich naznacuji, ze ta druha skupina bude proklate velka...

0/0
22.11.2007 14:23

Fefi

Re: Kolik je u nas znicehonic odborniku na finance...?

Ano v tom mas pravdu, akorat v diskusi pod timto clankem neni mnoho takovych jake popisujes. Svou hypoteku tady hajime asi tri a pomer splatky hypoteky vuci jistine je temer opacny, tj blize k 10% nez k 90%.

Diskuse pod timto clankem je po dlouhe dobe, v trochu jinych dimenzich nez: hypotekar = blbec x nehypotekar = blbec.

Spise v teto konkretni diskusi hypoteku (svou) haji lidepro ktere je vyhodna.

0/0
22.11.2007 14:47

Fefi

Re: Re: Kolik je u nas znicehonic odborniku na finance...?

chybka :) pomer splatky vuci prijmu ne vuci jistine :))) to byl preklep v hlave, kdyz jsem premyslel o tom jak to napsat jednoznacne :(

0/0
22.11.2007 14:48

Jerry Seinfeld

Re: Re: Kolik je u nas znicehonic odborniku na finance...?

Zrovna vas jsem treba na mysli mit nemusel. Tato konkretni diskuze je opravdu ponekud rozumnejsi, nez tomu byva obvykle.

Jen jsem chtel podotknout, ze mnoho z vyse uvedeneho se netyka jen "hypotekaru", ale i tech, kteri koupi nemovitost za hotove, bez pouziti nejake formy uveru. Napriklad porovnani alternativnich vynosu vuci vynosum z realit, a se zohlednenim rizika...

0/0
22.11.2007 14:56

Fefi

Re: Re: Re: Kolik je u nas znicehonic odborniku na finance...?

:D s tim neni mozne nesouhlasit, je jednoznacne, pokud existuje produkt (nastroj) s vyssim vynosem, nez je urokova sazba u hypoteky, pripadne jineho typu uveru, tak je minimalne nezodpovedne, penize utopit v koupi bytu za prostredky, ktere je mozne investovat ve vyse zminenem produktu.

Jenom mne obcas stve to generalizovani ohledne urcitych skupin, pricemz, jednotlive skupiny jsou vzdy poskladany tak, ze existuji vyjimky od "obecnych pravd" a casto se stava, ze tyto vyjimky jsou skupinou nemalou, tudiz generalizovani je nesmyslne. Coz je konkretne pripad: zaryti hypotekari x zaryti nehypotekari.

0/0
22.11.2007 15:02

bunny.hug

Re: Kolik je u nas znicehonic odborniku na finance...?

Naprosto s Vámi souhlasím.. Mnoho lidí brzy "spláče nad vejdělkem", jak říkávala moje babička.. Taktéž mi v dětství "vtloukala do hlavy", a dělala jedině dobře, "Musíš se naučit vyjít jak s hodně penězi v kapse, tak i s málo korunkami, a hlavně umět šetřit !".. "Když na něco máš, kup si to, když ne, šetři na to, ale nikdy nedělej dluhy, když nevíš, jestli to budeš schopna splatit..."  Jo,  má milovaná babi !  Jak jsem jí dnes za tato slova vděčná. Vychovala mě dobře. Dluhy nemám, velmi slušně si vydělávám a dopřávám si hojně toho, na co mám..Na to, na co nemám, si úvěry neberu..Maximálně si vezmu menší úvěr ze stavebního spoření, a ten v poměru k výdělkům během roku hravě splatím. Nevím, co je finanční nouze a ani se do ní nemíním dostat. ;-) Hypotéku bych také doporučila jen těm, kterým bude činit maximálně 15-20procent z čistých příjmů, ale nejsem ekonom, jen praktická ženská... 

0/0
22.11.2007 19:04

Jerry Seinfeld

Nikdy jsem netvrdil, ze hypoteka je a priori spatna

Ja ale nerikal, ze hypoteka je a priori spatna. Ja jen rikal, ze lide bez financnich znalosti tezko mohou rozhodnout, zda je vyhodne si ji vzit, nebo ne. Pro mnohe lidi muze byt hypoteka vyhodnou volbou.

Ona babicka zase zila v jinych casech - zadluzit se je dnes mnohdy vyhodne, nez jen sporit a sporit. Ale je nutno dobre rozvazovat.

0/0
22.11.2007 21:29

bunny.hug

Re: Nikdy jsem netvrdil, ze hypoteka je a priori spatna

Ani já netvrdím, že je hypotéka špatná, to jste mě špatně pochopil. :-) Jen by lidé měli umět dobře zvážit své finanční možnosti. Pokud někdo na hypotéku dosáhne s odřenýma ušima, navíc je zatím bezdětný, může, ale i nemusí si na sebe do budoucnosti uplést bič...

0/0
22.11.2007 21:52

Jerry Seinfeld

Re: Re: Nikdy jsem netvrdil, ze hypoteka je a priori spatna

Zvazit financni moznosti je teprve prvni krok. I kdyz si clovek muze hypoteku s prehledem dovolit, nemusi pro nej byt zdaleka vyhodna/vhodna.

0/0
23.11.2007 0:55

ANAR

Re: Re: Kolik je u nas znicehonic odborniku na finance...?

No jo, babicka asi paku ve svych investicich moc nepouzivala...

0/0
25.11.2007 17:04

xxx

Moje hypo

Byt 3+1/B, 74 m2 v Praze jsem koupil 2005 za 1,7m na hypo 1,2m/12 let,splátka 10t měs.Totální reko (prakticky nový byt) přišla na 0,6m, tzn. pořizovací náklady cca 2,3m.Dnešní tržní cena bytu cca 3m. Hypo přeplatím o zhruba 300t. Kolik jsem tedy prodělal? Mohl jsem vlastně platit 13t tržní nájem majiteli a za 12 let být na ulici s holou prd.....

0/0
22.11.2007 12:14

Re: Moje hypo

To mizerných 74 metrů už stojí 3 mega ? No to je teda síla.

0/0
22.11.2007 12:16

xxx

Re: Re: Moje hypo

Bohužel, jako skorovlastník nemovitosti sleduju vývoj cen bytů v okolí...:-) V roce 2005 mě nabízeli vedle v domě garsonku za 0,8, teď je za 1,4...:-(

0/0
22.11.2007 12:29

Re: Re: Re: Moje hypo

No garsonka je min. polovina těch 74 metrů a cena míň než polovina ? Většinou malý byty stojej na metr víc než velký, takže cenu toho 3+1 bych viděl tak na 2,5 mega.

0/0
22.11.2007 13:05

xxx

Re: Re: Re: Re: Moje hypo

Sousedé z domu mohli mít jen štěstí na kupce, ale podobně rekonstruovaný byt (dělali to na kšeft) prodali v květnu za 2,9m...

0/0
22.11.2007 13:11

Petr

Re: Re: Re: Re: Moje hypo

Garsonka přes 30 m2? To jsi spad z višně ne?

0/0
22.11.2007 13:31

jardaP.

ach jo...

Tak 1-3 roky zpátky byly nejnižší sazby u krátkých, nejlépe jednoletých fixací. Co na tom, že během ty krátký fixace se ty baráky/byty sotva dostavěly a že tu nízkou sazbu čerpali sotva pár měsíců. Ale všichni vlastníci hypoték se tady předháněli, že mají nižší a ještě nižší sazby u krátkých fixací.

0/0
22.11.2007 10:14

jardaP.

Re: ach jo...

Dneska zase mají všichni výhodný pětiletý a kolik že mají dalších volných peněz na moderní investice, kterýma  maximálně v horizontu 1-2 výročí celou hypotéku doplatí. ;-D To jsou jen planné diskuze u tendenčních článků a kecy místních srábotků, co žádnou hypo nemají a mají jen zbožná přání... Skuteční hypotékaři s jakoukoliv sazbou a fixací jsou vazalové bank v dlouhodobém horizontu, kteří mají moderní produkt a bydlí v upocených a zoufale nekvalitních barácích šitých horkou jehlou ukrajinskýma učitelama, které po dvaceti letech budou na odpis.:-©  

0/0
22.11.2007 10:14

klokan

Re: Re: ach jo...

R^R^R^

0/0
22.11.2007 10:54

Kantorek

Re: Re: ach jo...

No vidím že jste se konečně s Klokanem našli (jak dole přiznal, privatizoval, tedy vydělal na sice asi právně čisté, ale amorální tunelárně našeho společného majetku v gesci neschopných nebo zkorumpovaných místních samospráv). Bydlím na hypo v prvorepublikové rekonstruované vile na dobré adrese, každý nebydlí ve šmoulím satelitu).

0/0
22.11.2007 11:20

jardaP.

Re: Re: Re: ach jo...

Čest světlým výjimkám, ale můj plošný popis sedí na min. 80% současných hypoték a takto financovaných staveb.

0/0
22.11.2007 11:25

Kantorek

Re: Re: Re: Re: ach jo...

no to je bohužel pravda

0/0
22.11.2007 11:27

Fefi

Re: Re: Re: Re: ach jo...

s temi 80% nesouhlasim. Jelikoz procento novych bytovych domu sitych horkou jehlou je v nasem panelakove mnohem nizsi.

0/0
22.11.2007 11:29

jardaP.

Re: Re: Re: Re: Re: ach jo...

Tak dobře, nebudeme se bavit v jednotkách hypoték ale v objemu investic do těch či těch staveb. Pak těch 80% bude sedět;-)

0/0
22.11.2007 11:35

Fefi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ach jo...

Ano, byty v novostavbach jsou kupovany ve vetsine pripadu z hypotek, ale objem bude jak jsi spravne napsal nizsi. Tak prosim negeneralizuj tak jak jsi pred chvili predvedl. :) A uvadej veci tak jak jsou ihned :))) Pak to trochu zavani manipulaci.

0/0
22.11.2007 11:39

Fefi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ach jo...

misto "objem", tam melo byt "podil objemu" s tim co jsem napsal by to bylo vice zamotane :)))

0/0
22.11.2007 11:46

klokan

jen si ji berte...

Hypotéka je pro všechny, kteří nejsou schopni jiného, důvtipnějšího řešení a musí mít všechno hned a "jednoduše". Odměnou jim bude po ukončení hypotéky nejdražší pořízení bydlení;-D;-D;-D

0/0
22.11.2007 9:42

Kantorek

Re: jen si ji berte...

Klokane Tys spal v noci sám?

0/0
22.11.2007 9:46

Satch

Re: Re: jen si ji berte...

I to je možné. Spíš jen čeká až se ho někdo zeptá na jeho fantastické metody investování.

0/0
22.11.2007 9:54

klokan

Re: Re: Re: jen si ji berte...

Kluci, myslím že jste géniové a že ty banky na těch hypotékách pořádně natáhnete!!!! Držím palce;-D;-D;-D

0/0
22.11.2007 9:58

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: jen si ji berte...

už jsem se ho dole ptal, tak jsem zvědavý, co odpoví a jaký fígl měl on. ?

Já mám hypo na 10 let s úrokem 3,29 na 3 roky fixu. No a splatím to za 3 roky. Přesně v době změny fixu. Heč, klokane. ;-D

0/0
22.11.2007 10:20

klokan

Re: Re: Re: Re: jen si ji berte...

A kolik sis bral??? Jinak odpověď máš dole...

0/0
22.11.2007 10:27

Pjotr_Pjotrovic

Re: Re: Re: Re: Re: jen si ji berte...

"Jen" 900 tisíc. Zbytek vlastní úspory a pomoc rodičů.

Byt jsem kupoval za 1575000,-.

Odpověď si přečtu. ;-)

0/0
22.11.2007 10:57

alenka

Re: jen si ji berte...

můžete mi prosím říct jak bydlíte vy? v nájmu? nebo?

0/0
22.11.2007 11:06





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že stát stále přispívá až 2000 Kč/rok na stavební spoření?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.