Diskuze

Rodiče dostanou od státu více než 200 000 korun

Dva, tři nebo čtyři roky doma s dítětem, a podle toho rodičovský příspěvek, to je nová možnost pro rodiče. Ať už zvolíte jakoukoliv variantu, musíte o peníze znovu požádat do konce ledna 2008.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mafie

30. 11. 2007 22:30
podpora rodin

také řeším stejný problém. Přijde mě to postavené na hlavu. Nechci od dětí odcházet kvůli penězům,ale kam je mám dát, školka je mě nevezme, babička není....

0 0
možnosti

karla

28. 11. 2007 12:56
proc si stezujete?

myslim, ze se zase ukazjue klasicka nestastna ceska povaha. Porad si jen stezovat:-((( V zapadnich zemich temer neexistuje neco jako dvou, tri ci dokonce ctyr leta "materska". O necem takovem si mohou v nemecku, svycarsku i jinde nechat jenom zdat. Myslim ze nemusime pro priklady chodit nijak daleko. Vzdyt kolik to u nas bylo jeste nedavno? 3500? Tak na co si stezujete??? Ja osobne pujdu po dvou letech zpatky do prace na castecny uvazek a cca 80% meho platu padne na soukromou anglickou skolku. Presto si myslim, ze nas stat mi poskytuje maximalni servis ve srovnani se staty jinymi!! Navic mi da tu moznost, abych si sama vybrala!!

Vsem radim, at se na kazde skutecnosti snazi najit neco dobreho. Budou mit mnohem jednodussi zivot. A urcite i stastnejsi.

0 0
možnosti

lenka

13. 2. 2008 20:44
Re: proc si stezujete?

Ohledně typicky české povahy souhlasím, nicméně Váše řešení mi připadá chladné a bez dostatku mateřského citu. Ač VŠ se znalostí 2 světových jazyků bych rozhodně nevydělávala na to, aby někdo jiný za mé peníze trávil čas s mým dítětem. Raději zůstanu doma na nižší rodičovské a dítě budu třeba i učit sama - věk mezi 2 a 3 rokem je tak krásný a roztomilý a žádná kariéra Vám chvíle strávené s Vaším dítětem nikdy nevynahradí. Zároveň mohu z vlastní zkušenosti říct,že na studium cizího jazyka postačí věk od ZŠ, záleží hlavně na kvalitě výuky a nadání dítěte  ke studiu, tlačit mu anglinu do hlavy ve chvíli, kdy ještě neumí ani rodný jazyk, mi připadá spíše snobské než rozumné. ale jedná se jen o můj názor, ostaní maminky ať mluví anglicky třeba už i na kojence:-)

0 0
možnosti

šárka

27. 11. 2007 18:05
všechno je ještě složitější

Ano, rozumní rodiče, kteří plánují dvě děti rychle za sebou, by si pravděpodobně zvolili variantu 2 roky+ následná 3 nebo 4 letá mateřská Ale nemohou. Pokud jste nebyli připojišteni pro případ pracovní neschopnosti nemáte právo volby vůbec.

Studentky a před porodem nezaměstnané matky mohou čerpat jen nejpomalejší mateřskou.

Týká se to také podnikatelů, kteří si toto nepovinné připojištění neplatili - týká se to i mě. A to i přesto, že jsem nikdy nebyla nezaměstnaná, platila jsem a platím tomuto státu daně, zdravotní i sociální pojištění (přispívám tedy nemocným, důchodcům i nezaměstnaným).

Úřad práce a naši zákonodárci mě postaviil před hotovou věc. Až bude mé dceři 21 měsíců, vrátim se "na plný úvazek" k podnikání.

Úředníků na MPSV jsem se raději neptala, jakou dávku může dostávat maminka, která mezi jednotlivými dětmi nebyla znovu zaměstnaná a jde tedy z jedně mateřské do druhé, tak, jako ve vámi publikovaném příkladě.

0 0
možnosti

falcon.cz

27. 11. 2007 16:54
Kalkulačka

Já teda nevím ale podle kalkulačky je 11400 x 24 273600 a ne 216000

a to pokud vím tak nemusím ani pobírat rodičovský příspěvek pokud byla žena před mateřskou nezaměstnaná nebo se smlouvou na dobu určitou. tak by mě zajímalo jak to vlastně doopravdy je a kdo tady neumí počítat, nebo na co kdo zase zapoměl.

0 0
možnosti

Endy

28. 11. 2007 16:25
Re: Kalkulačka

Rodicak se dostava az po materske, takze to neni x24, ale cca x18 (pul roku se bere materska) - aspon tak mi to potom vychazi ;o)

0 0
možnosti

alemka

27. 11. 2007 12:38
podpora rodin?

Co je vlastně cílem těchto změn ? Nepochopila jsem, proč se systém mění, když při všech variantách zaplatí stát téměř stejnou částku? Má to podpořit maminky aby se co nejrychleji vrátily do zaměstnání? OK, ale proč znepříjemňují už takhle složitý život těm, které nemají šanci dát dítko do školky (systém se tváří, jako když je na každém rohu volná mateřská školka). Synovi bude 1. 4. 3 roky a ráda bych ho dala na dopoledne do školky, abych si mohla aspoň trochu přivydělat. Jenže, pokud ho školka na 4 hodiny nevezme, takže zůstane se mnou doma, já budu mít o 3000 Kč méně než teď, dítě doma, takže možnost přivýdělku omezená, nebo dám dítě do školky jako celodenní=budu úplně bez přídavku a pravděpodobně i bez práce (nemocnost malých dětí a zájem zaměstnavatelů o matky asi nikdo neřeší...). Povede to jenom k tomu, že lidi začnou čachrovat s nedostatkovým zbožím = místo ve školce. Děkuji státu za podporu.  

0 0
možnosti

Maxxa

27. 11. 2007 13:10
Re: podpora rodin?

Jednoznačně s Vámi souhlasím. Momentálně řešíme s manželkou stejný problém.

0 0
možnosti

Dubak

27. 11. 2007 10:10
spatne

anja, vas vypocet je spatne, rodicovsky prispevek se totiz nevyplaci dva roky ale do dovrseni dvou let ditete. A prvniho pul roku ( resp myslim mesic pred porodem a 5 mesicu po) se plati pomoc v materstvi a ne rodicovsky prispevek. Takze nemuzete pocitat 24 mesicu ale pouze 19.

0 0
možnosti

Martin10

27. 11. 2007 10:36
Re: spatne

aha, taky jsem se nachytal :-). Ale v případě, že žena nepracovala, tak 2-letá i 3-letá varianta vychází stejně. Tedy myslím :-).

0 0
možnosti

anja

27. 11. 2007 10:02
celková výše příspěvku?????

24*11400= 273 600 (a ne 216 600)

36*7600= 273 600  (a ne 235 600)

21*7600+27*3800= 262 200  (a ne 224 200)

0 0
možnosti