Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nakažlivé reklamy opět vítězí: jak funguje virální marketing

Kromě běžného dopisování a záplavy spamů a různých virů se v e-mailové schránce občas najde i nějaká ta srandička – vtipný klip, například. Potěšení z vtipného klípku nijak nezkazí ani to, když se na konci objeví jméno firmy. I komerce může být zábavná – a příjemci reklamy se zcela spontánně stávají jejími dalšími šiřiteli. A roztáčí tak kola virálního marketingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aygo

šromek

"Souvisí to s konzervativní českou povahou a částečně pasivitou některých internetových uživatelů, kteří informace pouze přijímají a nedokážou je aktivně rozesílat dál, potvrzuje Jan Šromek."

Nepodceňujte inteligenci internetových uživatelů, usmívající se pane Šromku. Jde spíš o to, že ti uvědomělí přijaté informace NECHTĚJÍ šířit dál, než že by to nedokázali. Vy ten reklamní virus prostě musíte podsouvat čtenářům i těmito výrazy, že (=nedokážou)...?

0/0
11.12.2007 22:18

Milan Jirasek- Beroun

mmmm

;-O;-O;-Osamy keci,prochazka je mimochodem davno mrtvej... miliony ma davno nekdo jinej

0/0
11.12.2007 12:39

CZE_Lecco

To nebyla

reklama na Menthos, ale na Poontos.;-DR^ (znalí vědí ;-))

----------

!;-€

0/0
11.12.2007 11:34

kombajn

Re: To nebyla

presne tak, zadne bonbony, ale cokoladova tycinka a navic verim tomu, ze podle toho, jak mela profi kameru, tak to rozhodne nebylo urcene jen pro internet, ale za velkou louzi to bezelo v TV. Coz je dost nestastny pripad viralni reklamy ;)

nemohl by autor psat o necem, o cem neco vi?

0/0
11.12.2007 22:08

Hanes

Mentos

Ta zmiňovaná reklama v článku hlavně vůbec nebyla na Mentos. :-)

0/0
11.12.2007 9:02

martin

Re: Mentos

Přesně tak a ještě hůř. Nejen, že to nebyla reklama na Menthos, ale na energetické tyčinky Japp, ale především to vůbec není virální reklama. Ani být nemohla, protože vznikla už hodně dávno, v letech, kdy žádný internet ještě pořádně ani neexistoval. :-)

0/0
11.12.2007 9:52

Ex

Re: Re: Mentos

Tak tak, uplne normalni reklama, zadny viral! Klasika pribeh a na konci happy end s "logem firmy". Ale internet v ty uz fungoval, diky nemu jsem to zhruba pred temi 10 lety videl. ;-) A nebyl to jeden klip, ale serie. Takze pani "redaktori", kdyz vam tece mliko po brade a nevite o co gou, tak si do tech slintu dejte musli a prezvykujte, to vam pujde lip! Na ty vase dusevni zvratky :-© plne dezinformaci, nikdo neni zvedavy! ;-O

0/0
11.12.2007 14:49

Better red than dead

.

to neva...

0/0
11.12.2007 21:48

Harvester_CZ

...a nebo to neumí

"České firmy zatím na virál koukají z větší části tak trochu skrz prsty. „To proč některé firmy virální marketing považují za pochybný nástroj, je ve většině případů fakt, že se „virál“ šíří na hranici práva a morální etiky a proto, že nápad pro virální kampaň není vůbec jednoduché vymyslet."

Neřekl bych, že to jsou ty pravé důvody. Spíš mě připadá, že to nikdo pořádně neumí. Zmíněná reklama na Menthos je také zahraničního původu. Občas, když někde vidím sestřih nejlepších zahraničních reklam, je to velmi zábavné a pořád se divím, že je to u nás tak žalostné. Spousta našich reklam jsou stále stupidní deriváty polistopadového boomu čistících a pracích prostředků, vložek, pojištění apod.

0/0
11.12.2007 6:30

martin

Re: ...a nebo to neumí

Tady někdo plete páté přes deváté... Takže - téměř všechny ty "stupidní deriváty" jsou zahraničního původu stejně jako ona zmiňovaná reklama na Japp (ne Menthos). V tom problém není. Ty reklamy jsou jiné, protože každá věc se musí prodávat jinak - prací prášek jinak než pivo nebo čokoláda. Jako u lidí - od komika očekávám jiné chování než třeba od chirurga. A firmy vynakládají miliardy na to, aby zjistili, jaký styl reklamy, "tone of voice" zabírá na lidi nejvíc. Procter and Gamble je ve svém segmentu jedničkou i proto, že zvolil nejúčinnější styl komunikace -ten "vědecký", s mikroskopickými detaily účinku prostředku, odbornou přednáškou atd. A pokud jde o to, že to tu "nikdo neumí": Částečně možná ano - podobně jako když srovnáme Olympic s Coldplay, Viewegha s Hellerem nebo Donutila s Dustinem Hoffmanem. Tady má ale agentura na vymyšlení reklamy týden nebo dva, venku několik měsíců. A Orava není Sony. Přesto by se dal udělat z dobrých českých reklam hodně dlouhý a vtipný sestřih.

0/0
11.12.2007 10:19

jacobsen

Re: Re: ...a nebo to neumí

nechtěl byste pro mě pracovat?

0/0
11.12.2007 21:45





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.