Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při výběru velké hotovosti se připravte na problémy

Jestliže potřebujete ze svého bankovního účtu vybrat větší hotovost, připravte se, že budete muset překonat i různá úskalí. Volit přitom můžete mezi výběrem z bankomatu a návštěvou pobočky. Co bude rychlejší a lacinější? Záleží na bance.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_Warapeidza

ehm

15 000 E * 25,2 = 378 000Kč, tak nevím kde je problém...

0/0
10.4.2008 15:56

loginname_

No bóóóže

ta obejdu několik poboček s výběrem 99 999,- Kč R^;-D

0/0
10.4.2008 14:28

martiXXX

hmmm

To jistě...proto tam je bezpečnostní agentura a kamery..a bez zbraně vám to nikdo nevydá 

0/0
10.4.2008 14:22

Glock každopádně bez -e

Máte nějak výpadky ne?

Znáte zákon č. 254/2004 Sb., o omezení plateb v hotovosti? Víte něco o limitu 15.000 EUR? Víte o pokutě v rozmezí 10.000 -5.000.000 Kč? 8-o

Tohle číst byla ztráta času. Rv

0/0
10.4.2008 12:16

Václav

není to problém

Téměř všechny banky se snaží přizpůsobit svým klientům. Peníze vám vydají, pokud je tedy mají. V některých případech si musíte připlatit oněch pár desítek korun za nenahlášený výběr a připravte se na to, že v některých případech bude pokladník kontaktovat vašeho bankovního poradce, aby vás pro jistotu ověřil. Jde o bezpečnost našich peněz.

0/0
9.4.2008 23:06

Mar__tanka

výběr hotovosti

můj přítel potřeboval narychlo vybrat něco kolem 200 tis. a v KB mu to dali na počkání za speciální přirážku ( která dělala něco kolem pade)

takže to zase takovej problém není...;-)

0/0
9.4.2008 16:23

František Procházka

Nechápu co tady řeší

já si vybíral 500 000 000 kč, dopředu to nehlásil, a bylo to bez problémů.

0/0
9.4.2008 16:06

medved_cz

Re: Nechápu co tady řeší

Ty jsi jiz z Lipna vyplaval?

0/0
9.4.2008 17:02

sprav

buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

1) Mám VISA a na poště jsem zaplatil za balík normálně kartou2) To je fakt horší, ale pokud prodejce nepočká za zboží den, dva, tak takové "horké" zboží opravdu nekupuji...

3) Dovolenou u CK jsme vždy platil kartou nebo převodem z BU, kdy mi banka vystavila po malu certifikát úhrady s elektronickým podpisem, který jsem mohl napsat v kopii i na mail CK, tedy CK má 1000% jistotu, že bylo zaplaceno. S CK, co toto neuznávají zásadně nejezdím....

4) Stejně jako bod 3...

0/0
9.4.2008 9:15

marek

KB

KB mi vydala 200000kc na prepazce bez nutnosti hlaseni do predu.

0/0
8.4.2008 19:00

r41

Re: KB

jo, ale v roce 2007 pro ne v Brne byl problem vydat 120 tisic, musel sem prijit druhy den a to podotykam, ze sem tam sel v 10:15 rano...

0/0
9.4.2008 1:07

Morgan

čsob bez nahlášení milion

a to v roce 2002

0/0
8.4.2008 17:50

aůslkdjf

mBank.CZ

Jeste ze jiz mam mBank.CZ jelikoz limit na karte si urcuji sam v inet klient. prostredi tudiz me nic neomezuje. A vyber mam ZADARMO - 3x! a pak za smesny poplatek 19,-Kč. Vrele doporucuji poplatky jsou SKUTECNE 0,-Kč a nzadne podvodne " nemusim, ale nemusim..." Ucet je veden zadarmo i kdyby mi tam mesicne chodila jen 1 koruna!!!;-D a na ostatni banky (Y)

0/0
8.4.2008 15:37

Tw_ista

Re: mBank.CZ

No... jestli je spravnej muj dojem, ze jejich inet aplikace je chranena akorat jmenem a heslem, tak mi to neprijde nijak uzasny a dokonale to v mejch ocich degraduje tu nulu na poplatcich |:

0/0
9.4.2008 8:14

berushka

Re: Re: mBank.CZ

Váš dojem není správný, čímž zbytek Vašeho příspěvku postrádá smysl. Doporučuji nedat na dojem a před hodnocením si informace zjistit.

0/0
9.4.2008 8:51

vass

Re: Re: Re: mBank.CZ

A jak to tedy je. Velmi by mě zajímalo jak je přístup ke správě účtu chráněn. Tedy spíše přístup k zadávání převodních příkazů. Je to zabezpečené alepoň tou SMS na mobil ?

Na jejich webu jsem toto nezjisti. Chci do ní jít, ale bezpečnost je pro mě priorita.

Díky za info.

0/0
9.4.2008 10:32

Tw_ista

Re: Re: Re: Re: mBank.CZ

No, koukal jsem na demo... zakladni pristup tam se tvari jako jmeno/heslo (a tohle jsem minil vyse svym dojmem), a zasadni operace se pravda alespon autorizuji via sms. Bohuzel mam opet dojem, ze naprosto normalni sms, zadny sifrovani, jako by bylo v pripade pouziti sim toolkitu (coz je z myho uhlu pohledu minimalne nemily a kdysi s tim mela dost potiz CS).

Osobne bych docela rad videl komplexni popis tyhle zalezitosti primo na webu mbank, abych si napravil dojmy.

0/0
9.4.2008 12:38

Tw_ista

Re: Re: Re: mBank.CZ

Necht tyto informace mbanka hodi na svuj web.

http://demo.mbank.cz/ - toto prihaseni do systemu v demu odpovida realite, nebo nikoli? (po kouknuti na realnou login stranku mam dojem, ze zhruba odpovida) ZCELA nedostatecne, i pres autorizaci zmen pres sms.

http://mbank.cz/pruvodce/bezpecnost.html - to muj dojem nijak nevyvraci. Navic vzhledem k popisu autorizacnich sms nabyvam dojmu, ze tyto nejsou nijak sifrovane, a kdo ma telefon v ruce, ten je precte. Coz me taky nikterak neuklidnuje.

Muzete tyhle dva body konkretne vyvratit, nebo umite jen rict, ze mam spatny dojem, ktery jsem navrch nabyl pri zkoumani webu mbanky?

0/0
9.4.2008 12:52

BořekŠikula

Re: Re: Re: Re: mBank.CZ

Ano, přihlášení přes číslo+heslo, platební příkazy ověřovací SMS. Stejně, jako ČSOB nebo ČS.

Potvrzovací SMS je jednorázové heslo, to může jít v zásadě otevřeným kanálem - protože jeho získání (třeba ze ztraceného mobilu) není k ničemu, vztahuje se jen k prováděné transakci. To platí pro ty SMS obecně.

0/0
9.4.2008 14:01

medved_cz

Re: Re: Re: Re: Re: mBank.CZ

Ano, mBank, CS i CSOB NEMAJI bezpecne internetove bankovnictvi. Jejich zabezpeceni je prolomitelne bud pharmingem anebo trojanem a kapesni kradezi.

Proste heslo musis generovat pomoci externiho nastroje chraneneho pinem.

0/0
9.4.2008 17:06

Tw_ista

Re: Re: Re: Re: Re: mBank.CZ

Takze jsem to pochopil dobre. Docela smutny, protoze to opravdu nepokladam za prilis bezpecny. 

Jinak proc je dany zpusob malo bezpecny - zcizeny mobil (a nemusi bejt bejt zcizenej, staci nekdo znamej se spatnym umyslem, pocitaje v to i vlastni rodinu) a zjistene heslo. U toho hesla se mi moc nelibi, ze je pravdepodobne mozny dostat se pres nej k osobnim udajum, stavu uctu atp. Mozna jsem divnej, ale necejtil bych se prilis dobre, a to i presto, ze se citim proti pharmingu a phishingu docela odolnej.

Chjo ...

0/0
9.4.2008 21:50

Bodie

Re: Re: Re: Re: Re: Re: mBank.CZ

Pokud ti někdo sebere mobil a zná tvoje přihlašovací číslo, tak jsi nahranej i když máš eBanku, která má poměrně bezpečný internet banking.

0/0
10.4.2008 13:46

Tw_ista

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: mBank.CZ

No, u ebanky to prave _neni_ tak zhavy, diky tomu, ze zpravu od ni

prectu pouze pri znalosti dalsiho pinu v tlf, ktery se po trech

pokusech zablokuje a znemozni dalsi pokus o zneuziti. Bohate by mi

stacilo, kdyby mbanka vyuzivala pro autorizacni sms sim toolkit nebo

jeho ekvivalent. Ale stejne tu brecim na blbym hrobe...

0/0
10.4.2008 15:14

matyas

ochota

tak minuly týden jsem si poprve vybiral vetší částku a byl jsem mile překvapen ikdyž mne všichni upozornovali ze by to mohl byt problem tak nakonec velice ochotné dámy na přepážkách mi peníze vydaly a nebo mi telefonicky domluvily výběr v nejbližší pobočce. jinak jedna částka byla 250 tis a šlo to takže nebojte se přijít a slušně požádat jinak byly to dámy z GE money bank.

0/0
5.4.2008 20:47

PetrP

Re: ochota

Přesně tak, většinou  se domluvíte v GEMB přímo na pobočce a jde to i bez nahlášení předem, ale mám i opačné zkušenosti. Pravda je, že v interním předpisu mají, že výběry nad 100 tis. se nahlašují předem. V tomto ohledu je pro mě lepší ČSOB -  žádný problém s hotovostí a poloviční poplatek oproti GEMB.

0/0
8.4.2008 12:34

xxx

Re: ochota

Tak Ti peníze vydaly a nebo Ti telefonicky domluvily výběr v nejbližší pobočce? :-)

0/0
8.4.2008 18:19

CrayXMP

Re: ochota

Souhlas, ale vždy musíte brát aspon trochu v potaz velikost dané pobočky. Když půjdete do centrály v Praze, tak vám jako stálému klientovi třeba dají i milion, když půjdete do nějaké ušmudlané expozitury v Kobylisích, kde jsou tři lidi a denně pobočku navštíví 10 lidí, tak tam vám nedají ani 100.000 (někdy ani 50) a budou se ohánět vytištěnou cedulkou na pultě..

v zásadě bych ale opravdu souhlasil, že pokud banka hotovost má, tak jí dá a nedělá průtahy.

0/0
9.4.2008 0:33

Kubelka František

Nepravdivé údaje

Prosím autora článku aby si dal více práce s ověřováním údajů , které uvádí v článku! Kolikrát nestačí si zavolat na infolinku banky, ale je nutné pochopit hlouběji celou problematiku.

0/0
5.4.2008 9:26

virgill

Re: Nepravdivé údaje

Prosim autora prispevku aby laskave napsal co je v clanku nepravdive! Kolikrat nestaci jen vykrit do tmy ale jsou potreba fakta.

0/0
8.4.2008 11:47

Petr V.

Re: Nepravdivé údaje

Přesně, mystifikace je například to, že Česká spořitelna nepožaduje hlášení předem.... požaduje, bylo nám pro výběr 150tisíc řečeno na pobočce až 3dny předem.

0/0
8.4.2008 17:53

albertan_bear

Socialisticka Evropa

No jo socialisticka Evropa - my na to mame seky a neni problem si zavolat do banky a overit si splatnost seku - pak neni problem s vyberem a transportem penez. Kdyz jsem kupoval auto (Nissan XTerra OffRoad) vypsal jsem sek na 40,000 CAD, prodejce kontaktoval banku - Scotia Bank a za 10 min jsem si auto odvezl. Takhle se to ma delat a ne jak u Vas ...

0/0
3.4.2008 22:28

albertan_bear

Re: Socialisticka Evropa

Samozrejme vse bez poplatku a jelikoz jsem platil v "hotovosti" tak jsem jeste dostal 3 roky servisu + 1 rok vymeny oleje zdarma (to po sleve cca 4,000 CAD z cenikove ceny ...)

0/0
3.4.2008 22:30

regazzi

Re: Re: Socialisticka Evropa

No musim uznat, ze jsi nam to nandal excelentne. Ty budes asi velkej borec, muzu s tebou kamaradit? ;-D;-D;-D

0/0
3.4.2008 23:46

Kadlíček

Re: Re: Socialisticka Evropa

No tak si s tím tvým džaponcem zajeď někam do divočiny a už se nevracej. Kdyby měla být Evropa tak nudná jako Kanada nebo tak šovinistická jako USA, tak se asi odstěhuju do Ruska.

0/0
4.4.2008 12:18

Chytracisko

Re: Re: Socialisticka Evropa

Vy musíte být asi hodně nechápavý? Rozlišuje váš malej mozeček mezi platbou "v hotovosti" a platbou "šekem" ? Už vidím, jak nějakému exotovi co chce cash se snažíte nacpat šek ;-D;-D;-D Vás pošle leda tak do (Y)le ;-D

0/0
5.4.2008 11:21

Ondráš

Re: Socialisticka Evropa

Ineligent platí kartou, kterou v civilizovaných krajích bere každý, Ještě senám pochlub, že jsi za tenšrot platil třemi medvědími kůžemi a jednou pazourkovou sekyrkou a všichni před tebou padneme na p.r.d.e.l.

0/0
5.4.2008 11:25

Jimmy

Re: Re: Socialisticka Evropa

Zajímalo by mě, kolik lidí má limit na operaci kartou 40 000 CAD nebo v Čechách ve článku zmíněných 100 000 Kč ?

0/0
5.4.2008 16:46

aůslkdjf

Re: Re: Re: Socialisticka Evropa

Ja mam limit 250000 ale muzu si to nastavit klidne i na 1 mil. Jelikoz mBnak:CZ je jiz bankou na urovni a sve klienty nema jako rukojmi. Ale jelikoz tam mam velkou cast penez tak limit mam jen na 150tis. kazdopadne karty jsou zabezpeceny PINkodem i pro platbu!!!

0/0
8.4.2008 15:45

MULTI

A takový pakatele v řádu statísíců někdo strká do banky?

8-o8-o Vy nemáte doma trezor? 8-o8-o

0/0
3.4.2008 20:26

Chytracisko

Re: A takový pakatele v řádu statísíců někdo strká do banky?

Ti co se neživí prostitucí si nechávají posílat výplatu rovnou do banky, takže to nejde přes domácí trezor, ty jelítko.

0/0
5.4.2008 11:23

theKing

prilis tlusty stocek

to si delate legraci, ze bankomat nevyda pozadovane mnozstvi protoze nevyjedou otvorem. tak hold 100kKc vyberu na dvakrat. kdyz mam zlatou kartu, tak obvykle taky neplatim nic za vyber, takze jedine co me muze vadit, je ze musim dvakrat zasunout :D

0/0
3.4.2008 17:18

Mard

Re: prilis tlusty stocek

Nech toho, jako kdybys neznal novináře. Zkrátka ještě nikdy nejen že nevybíral 100 kilo z ATMka, ani ani nikdy asi takový "balík" neviděl pokopě :-(

0/0
3.4.2008 19:04

Ladha

Re: Re: prilis tlusty stocek

problém je v tom, že bankomat ČS (a asi i ostatní) nedají naráz víc jak 40 kusů bankovek .... a na vesnicích a menších městech jsou většinou nakrmený max. tisícovkama. Jednou jsem takhle vybíral zrovna stovku (víc za den nemůžu kvůli limitu) a musel jsem 3x ...do kapsy od kalhot se to už nevešlo, tak jsem to dal do kapsy u bundy k šedesáti vybraným dnem předtím

a mladá mi dala bundu vyprat :) ještě že ty dnešní bankovky něco vydržej ;)

0/0
3.4.2008 20:26

Katka

Problémy?

Tak mi tato informace nepřijde moc seriózní. Nedávno jsem byla vybírat 300 000,- od Komerční banky. STačil na to jen jeden den dopředu a ani nebyla třeba jen výčetka mincí. Jen doplnit osobní údaje a číslo účtu. A poplatek? jen 100,-

0/0
3.4.2008 16:37

wolker

Re: Problémy?

jj neni problema u komerčky záleží na pobočce a na lidech předevčirem jsem vybiral 600k a nebyl problem sice jsem si chvili počkal asi 10 min než je splašila ale dostal jsem je bez ohlášení

0/0
3.4.2008 18:55

berushka

Re: Re: Problémy?

Ano, chtěl jsem napsat to samé, že záleží na lidech. Potřeboval jsem vybrat 16000 EUR z eBanky, což je potřeba ohlásit 3 dny předem. A stačilo obvolat pobočky a domluvit se s pokladními. Nakonec stačila návštěva 2 poboček během 2 dnů. Takže limit je pouze administrativní.

0/0
5.4.2008 12:28

Tw_ista

Re: Re: Re: Problémy?

Limit je v internich predpisech - kolik smi mit pokladni v jednu chvili bezne na pokladne hotovosti.

0/0
9.4.2008 8:20

analytik

Re: Problémy?

ale u KB je limit pro ohlášení 500tis. a nikoliv 100 :-)

0/0
4.4.2008 10:29

Kadlíček

Re: Re: Problémy?

To je tak, když se takové příspěvky píšou od stolu a pisatel má o skutečných možnostech a o běžné praxi (která se nemusí někdy úplně shodovat s nějakými obecnými prokamacemi) jen povrchní informace. Konkrétně ta Komerčka opravdu má ve vnitřních předpisech povinnost hlásit výběr 2 dny předem už od 100tis., jenže pokud se jedná o stávajícího a proklepnutého klienta a na kase ty prachy mají, tak je dají naprosto klidně i bez nahlášení.

Stejně tak bankomaty. Někdy nevydá víc než pár tisíc, protože k němu prostě někdo přijde těsně před dotací a jinak má jediné omezení - velikost výstupního otvoru.

Jojo, když píšou rádobyodborné články amatérští diletanti, tak to potom může přinést hodně zmatků. To je asi tak, jako když na Nově o něčem informují a to by se potom jeden pos..., co ty jejich polopravdy dokáži vyvolat u lidí za reakce.

0/0
4.4.2008 12:25

Bankomat

A když si někdo vybíráte 100 tis z bankomatu, počítáte je ? Nebo se bankomat neplete ?

0/0
3.4.2008 16:22





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.