Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyhněte se chybám při pozdravu a tedy i trapným situacím

Ačkoli si většina lidí myslí, že s pozdravem nemůže mít nejmenší problém, opak je pravdou. Lidé dělají při pozdravu běžně dokonce celou řadu chyb. A taková chyba jim můžeš pořádně nabourat kvalitu dalšího projevu, zvláště pokud se jedná o pozdrav v rámci profese − se šéfem či obchodním partnerem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PUDr!

JUDr. MUDr.

http://www.youtube.com/watch?v=11i5A2qT8L8

0/0
9.4.2008 22:33

PUDr!

dobrá diskuze!

http://www.youtube.com/watch?v=e_VjcZ2Z2vw&feature=related

0/0
9.4.2008 22:43

ceskejPigmej

Pane řediteli, už je tam?

Už dávno, slečno sekretářko!

Ó to je macek!

Názorná ukázka chování ke společensky postavenějším...;-D;-D;-D

0/0
9.4.2008 22:17

Danny_Kay

Muz je...

...spolecensky mene vyznamny nez zena? To me pobavilo...zeny v historii lidstva nedokazaly vubec nic...teda krome toho,ze obcas zplodily muze, kteri lidstvo posunuli o kus dal! ;-)

0/0
9.4.2008 22:12

bejby

Re: Muz je...

těch významných mužů bylo pár. ostatní je odpad

0/0
9.4.2008 22:26

Johny

Re: Muz je...

Nebyt zen, tak nemame duvod se o nic snazit :-P

0/0
12.4.2008 18:40

Inžinýr

Služebníček pane inžinýre, líbám vás na tváčičku

pane inžinýre, nechcete přepucnout botičky pane inžinýre? ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
9.4.2008 21:33

krikri

Užívání titulů

Myslela jsem že tituly patří na akademickou půdu, jinde mi to přijde trapné a nemístné- obzvláště pokud si na tom někdo enormě zakládá.

Pište si je do životopisů - tam mají své místo, ale do práce nebo  běžného života nepatří... To že jste studovaní z vás nedělá lepší lidi.

Znám exota, který se všude podepisuje i představuje jako RNDr. Kubát, MBA;-D

tituly jako MBA, BBA, MSc apod...bych vůbec neuváděla, protože u nich jednoznačně platí zaplatíš - dostaneš...

Jinak pro případné kritiky mého názoru - vejšku mám řádně dostudovanou, takže titul nikomu závidět nemusím, osobně mě oslovení titulem vadí - je to jak z pravěku:-P 

0/0
9.4.2008 19:14

BBB

Re: Užívání titulů

Přesně tak - zcela souhlasím. To je typické pro ČR. V zahraničí zcela absurdní. Tady si ovšem různí provinční "vzdělanci" asi potřebují častým opakováním svého titulu dokazovat jak jsou "dobří". Na jaké úrovni tito ve skutečnosti jsou si lze domyslet právě z jejich vyžadování titulu.Rv

0/0
9.4.2008 19:57

ginaX

Re: Re: Užívání titulů

Přesně tak - pracuji v zahraniční firmě (VŠ u nás má i sekretářka) a k firemní kultuře patří zásadně při oslovování nepoužívat tituly, pouze křestní jména. Takže např. pan ředitel je i pro uklízečku Petr. Já nevím, co to tu píšou za bludy ještě z dob reálného socialismu.

0/0
9.4.2008 21:13

snajp

Re: Re: Užívání titulů

Pausalne to samozrejme neni pravda. Treba v takove Italii si na tituly velmi potrpi.

0/0
9.4.2008 23:25

honysek

Re: Užívání titulů

az tak jednoznacne to s temi MBA,... neni!

0/0
9.4.2008 20:38

Mates

Re: Užívání titulů

Ono například na akademické půdě je běžně povoleno oslovovat přednášející jak akademickými tituly, tak i pozičními tituly...takže například oslovujeme rektora VŠ "pane rektore",  tedy pozičním titulem, popřípadě akademickým titulem "pane doktore"...Ve firemní hierarchii je dnes běžné používat spíše poziční tituly.;-)

0/0
12.4.2008 3:08

AceBird

Re: Re: Užívání titulů

Nene, rektor se zasadne oslovuje "Vase magnificence rektore".

0/0
12.4.2008 16:26

blazir1

pro pisatele clanku

upreny pohled do oci neni to pravy orechovy - znejisti to toho cloveka a vystavi vas do uhlu "jsem nad tebou" - takhle se moc pratel neziska. Pohlednout by se pri pozdravu melo, ale na kratickou chvilinku a pak jit po svych vecech(plati pro zdraveni pratel). Stejne tak usmev - je to nesmysl - ja se vzdycky kdyz potkam lidi co znam usmeju(nemuzu si pomoct desne me to stve) - a muzu vas ujistit ze vypadam jak kret*n(v lepsim pripade jen jako "male decko co ma radost", v horsim pripade zdravim-li muze pak jako homo). Ale je to jen muj nazor.

0/0
9.4.2008 7:57

Feminista

Tak to si delate srandu

"Podle pravidel slušného chování zdraví jako první osoba společensky méně významná osobu významnější. Tedy podřízený šéfa, muž ženu"

.

.

Tak to si delate srandu?! Od kdy jsou vy ***** muzi "spolecensky mene vyznamni" nez zeny?! !?!8-o

0/0
9.4.2008 0:28

Markus

Re: Tak to si delate srandu

Myslím, že tady nejde o společenskou významnost jako spíš o slušné chování. Muž ženě drží dveře, pouští jí jako první, vstává když přichází a také jako první zdravý. To jsou pravidla slušného chování, nejde tady o podřízenost, ale úctu. Ale feministce tohle snad vysvětlovat nemusím? :-)

0/0
9.4.2008 23:04

Karel Endler

Re: Tak to si delate srandu

Ale no tak - samozřejmě, že jsou ženy společensky významější. Sami si je stavíme na piedestal. Sami je obdivujeme, lichotíme jim, děláme jim rytíře. Kdo to nedělá, je buran.

Alespoň tu jednu oblast jim uznejte...;-D

0/0
9.4.2008 23:05

Nedobík Josef

Re: Re: Tak to si delate srandu

No ty moje dvě bejvalky už za významné nemám!!!  ;-D

0/0
12.4.2008 9:02

XXL

Pomíchané rady

Pravidla, kdo zdraví první a kdo podává ruku, to píšou dobře. Ale ne úplně. Pokud jde např. starší muž a naproti mladší žena a mladší muž, tak první zdraví starší muž - ženu. Jinak je dobrá rada- pozdravit i mladšího, pokud nepozdraví první. To jde udělat občas. Pokud někdo mladší nezdraví zásadně, tady není na místě velkorysost. Je zajímavé, že občas mě pozdraví kolegy stejně stará či starší. Kolegyně výrazně mladší, tam pokud nepozdravím první, tak ty nepozdraví ani náhodou. Ve firmě, kde potkáváte spoustu lidí a zdravíte se na potkání, tak občas pozdravit nestihnete. Taky by měl zdravit ten, kdo vejde do místnosti, i kdyby to byl ředitel. Zaměstnanec ale bude zas tak chytrý, aby pozdravil, i když ředitel sám nepozdraví.

Oslovování tituly a funkcemi. Ve většině firem se akademické tituly neužívají. Nejčastěji se užijí v písemném styku, jsou v jmenovkách na dveřích apod. Ale neoslovuje se pane inženýre, doktore. S výjimkou lékařů.

0/0
9.4.2008 0:04

XXL

Re: Pomíchané rady

Oslovování funcí mi přijde jako větší zhovadilost, než oslovovat titulem. Pane řediteli, to chápu. Ale titulovat : pane mistr, pane vedoucí?? Ale ředitelé a generální ředitelé se často oslovují jménem - tj. ne pane generální řediteli, ale pane Vopičko. Někde se oslovuje funcí generální ředitel, další ředitelé nikoli. To chce vypozorovat, každá firma má svoje pravidla. Není chybou oslovit jménem ani funkcí, je ale lepší si všimnout místní zvyklost či preferenci dotyčné osoby.

0/0
9.4.2008 0:07

Hekynen

Aha, takže uctivá poklona, služebníček, pane Šeditel?

Uznávám, že pozdravit "generálního" stylem "Tak jak ti stojí, starej pardále? Už trénuješ skoky do hrobu?" asi není zcela dle Gutha Jarky...:-)

0/0
8.4.2008 23:08

Michal

Re: Aha, takže uctivá poklona, služebníček, pane Šeditel?

No pokud jsi ho viděl naposled před 4ma hodinama v baru pak je vše v pořádku :-D

0/0
9.4.2008 18:20

Atilius

Podavani ruky

Jeste bych dodal, ze jiny kraj, jiny mrav. U nas neni zvykem s lidmi v praci kazdy den podavat ruku, ale treba ve Francii to delaji - a ted si predstavte, ze prijdete do prace, kde jsou otevrene kancelare a mijite spousty lidi - a je neslusne si se vsemi nepodat ruku - cesta do vlastniho kamrliku trva i nekoli desitek minut :)

A meli byste si taky pamatovat s kym jste si jipodali, protoze behem dne budete potkavat i dlais lidi - a s kym se vidim poprve - tomu podavam :) Nekdy je to fakt uchylarna, ale pro dobre nejen pracovni vztahy je to nutnost....

0/0
8.4.2008 21:58

Mates

Re: Podavani ruky

Ano, souhlasím, ony totiž pravidla etikety jsou taková, že návštěvník se musí přizbůsobit hostiteli a všem jeho kulturním zvyklostem! A jak píšete, pro hostitele je téměř samozřejmé, že se host přizpůsobí, je to projev úcty a mnohdy na těchto "maličkostech" zavisí velké peníze!

0/0
12.4.2008 3:13

Brainwashington

Topí se Klaus a vedle něj Venca zedník.

Koho zachránit? :-/ .... safra, špatný případ ....

0/0
8.4.2008 18:31

lukinoo

to jsou divné pravidla a u nás ve firmě se nenosí

 Já všem tykam, ruku nepodavám. Pracuji jako zednik...

0/0
8.4.2008 18:27

sud__Urquellu

Re: to jsou divné pravidla a u nás ve firmě se nenosí

Ale podáváš cihlu, co?   ;-D

0/0
12.4.2008 8:58

Bobr

tituly

nevím proč prosazujete používání titulů. je pravda, že dotyčný musel pro to "něco" udělat, ale používání titulů prosazují většinou lidé, kteří se k titulu (jakémukoliv) dostali podivnými cestami a chtějí, aby i jejich titul vyniknul. a že má někdo titul čehokoliv, neznamená to, že by v tom daném byl specialista apod, ale puze to, že "něco" absolvoval nebo se k tomu nějak dostal. to až činy ukáží, co v člověku je. trochu skromnosti by neškodilo.:-):-(?!

0/0
8.4.2008 8:09

Horle

Re: tituly

žijeme v bývalé Rak-Uhersko monarchii, kde se na tituly vždy trpělo. Stačí se podívat na nějaký film pro pamětníky. Osobně mě dostává oslovení paní doktorová/ředitová :)

Při svém představování jsem titul nikdy nepoužil, ale na vizitce ho samozřejmě mám. Proč ne?

0/0
8.4.2008 15:33

barara

Re: tituly

V tomhle článku navrhuje autor používání titulu hlavně v případech, kdy se můžeme vyhnout komolení příjmení - taky mám radši oslovení titulem (za posledních 20let jsem se nesetkala s člověkem, který by mi ho minimálně jednou nezkomolil) R^

0/0
8.4.2008 16:31

blabla

Re: tituly

i ti pocitvi ho radi slysi, prece jen je to jejich osobni vlastnictvi :)

0/0
8.4.2008 16:46

Josef

Re: tituly

Přesně to mě prudí když Ti všelijací zahradkáři oslovuji v pořadu Receptář p. Podlahu pane doktore, čeho on vlastně je vůbec doktor, nemá to ještě z dob, kdy učil na VUMLu.

0/0
8.4.2008 17:21

Hekynen

Re: Re: tituly

Dochtore, kuerwa, řekli sme bez bab!

0/0
8.4.2008 23:05

XXL

Re: tituly

Tituly dnes nikdo neprosazuje. Kromě lékařů. V nemocnici bych nikomu neradil k oslovení lékaře nepoužít titul, ale pane plus příjmení. Podobně myslím v advokacii a u notářů, soudců apod.

Jinak jsem si všiml, že proti používání titulů bývají lidé, kteří žádný titul nemají, tj. mají nanejvýš maturitu. Ti brojí proti titulům. Takže pokud si navzájem neříkají tituly lidé akademicky vzdělaní, beru to trošku jinak, nekdy když vynechává titul někdo bez vš vůči osobě graduované.

Abych nekřivdil negraduovaným. Zažil jsem jednu osobu vš, která u kolegů nikdy titul neuváděla, třeba do nějakých výkazů v práci apod. Na titulu si prý nezakládala. Pak složila doktorskou zkoušku, a hned druhý den, už byl nový titul na dveřích. Nebylo třeba ani čekat na promoci a formální předání diplomu. Kdo se všude píše zásadně s titulem a druhé zásadně bez titulu, s výjimkou nadřízených, tak to bývají skutečně divné osoby.

0/0
9.4.2008 0:15

ceskejPigmej

Tak s tím mám problém...

Co je to - "osoba společensky méně významná a osoba významnější"....?;-D;-D;-D

Jděte se vycpat!

Autority neuznávám! Každý člověk je hodnotná lidská bytost a všichni máme díru do zadku stejnou!

0/0
8.4.2008 7:36

Guth

Re: Tak s tím mám problém...

Při kydání hnoje taky žádnou autoritu nepotkáš. Jinak Guth Jarkovský....

0/0
8.4.2008 8:05

ceskejPigmej

Re: Re: Tak s tím mám problém...

Ale to by ses divil, jak slušné a poctivé lidi najdeš i při tom kydání hnoje, a především šťastné... Před člověkem v monterkách a s mozoly na ruce, který svou poctivou prací živí dalších deset příživníků v kravatách a nic od společnosti nechce, nemám problém sklonit s úctou hlavu...:-)

0/0
9.4.2008 22:14

Mates

Re: Re: Tak s tím mám problém...

R^R^:-)tak tak, otec etikety

0/0
12.4.2008 3:16

RK

Re: Tak s tím mám problém...

No jo, buran. Jinak hodně úspěchů, český Pigmeji !

0/0
8.4.2008 8:12

ceskejPigmej

Re: Re: Tak s tím mám problém...

Kdybyste jen tušili, jací grázlové a verbež vám vládne, nejen že byste se zděsili, ale byli byste stejného názoru.

Uznávám autority jen ty, které si to zaslouží svými činy a ne vynutí namyšleným respektem, Stoupové...;-D;-D;-D

A těch je na světě opravdu málo!

0/0
9.4.2008 22:10

farous

Re: Tak s tím mám problém...

Samozřejmě - všichni máme díru do zadku stejnou a všichni budou dřív nebo pozdějc prdět do země!

0/0
8.4.2008 21:28

honysek

Re: Tak s tím mám problém...

ba ne, nekteri maji holt `vyznamnejsi` diru;-D;-D;-D;-D

0/0
9.4.2008 20:59





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.