Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vybírání nejlevnějšího úvěru vás může nakonec připravit o jakýkoli úvěr

Pokud se rozhodnete vzít si úvěr, je ideální způsob, jak získat nejvýhodnější půjčku na trhu, obejít jednotlivé banky, nechat si navrhnout podmínky a ty pak porovnat. Ovšem pokud nebudete opatrní, můžete si takovým průzkumem nadělat problémy, které vám nakonec zamezí půjčku vůbec získat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Johny

Banky jsou šmejdi IV

Stávající banka, u které mám úvěr (GE), tak zase inkasuje peníze za každé uprdnutí a třeba za přiblblé zkrácení doby fixace si účtuje 2000 Kč, za odpověď na mojí písemně formulovanou otázku ohledně předčasného splacení si bez zeptání naúčtovali 200Kč, což sice není moc, ale bylo to stylem "oznamujeme že jsme za opdpověď naúčtovali 200Kč a rovnou si je strhneme z účtu", na což se nezmůžete ani pípnout, to je přímo gangsterská praktika. Napak ale prodloužení doby fixace je ale prý zdarma :-) ha ha banky mají také smysl pro humor.

Všimněte si, že nenapadám výši poplatků, výši úroků apod. ale svinstvo v tom smyslu, že vám nedají na výběr se svobodně rozhodnout, jestli chcete platit nebo ne.

0/0
18.4.2008 22:07

pczl

Re: Banky jsou šmejdi IV

To jsem nepochopil, ty strzene castky nejsou v ceniku ? Pokud jsou tak preci mas na vyber: nic nemenit nebo platit to co je v ceniku nebo smlouve. Kde je problem?

0/0
9.1.2009 22:18

Johny

Banky jsou šmejdi III

Jsou to šupáci a podvodníci. Sdružení na ochranu spotřebitelů se zaobírá ptákovinama jako že si někdo koupí nekvalitní boty,ale úvěr, který člověk splácí kolikrát skoro celý svůj život a nenažrané bankovní instituce (konkrétně v tomto případě ŽB, KB) - to je moc složité. Když nemáte na tatrnace cenovku, je to závažné provinění, ale když Vám banka nedá dopředu to nejdůležitější jako návrh smlouvy, ještě než se zavážete dalšími kroky, nic to neznamená, nezájem :-( A to když vám pak dají do smlouvy že třeba každej den k vám přijde generální ředitel na večeři a vy budete pod tlakem statisícových pokut za opožděnou platbu apod. tak to podepíše radši každej, ať banka předstrčí co chce.

0/0
18.4.2008 22:07

Johny

Banky jsou šmejdi II

A myslíte že se mi někdo věnoval a aspoň dohodl osobní návštěvu nebo chtěl detaily, výši úvěru nebo příjmů ? Cha, to byla moje naivní představa. Sotva mi odpověděli na email a hezky už aby mě měli z krku. jako kdyby refinancování nějak neměli vnitřne zaplacený, asi ti zaměstnanci nejsou motivováni uzavřít smlouvu stejně jako kdyby zavírali u někoho načisto.

0/0
18.4.2008 22:06

Johny

Banky jsou šmejdi

Já se ptal ve dvou bankách jestli by mi můj existující konkrétní úvěr s mým konkrétním existujícím doložitelným příjmem byli schopni + ochotni refinancovat a za jakých podmínek včetně návrhu smlouvy.

Co myslíte, jako to dopadlo ?

Horký brambor, telefonáty jestli si radši nechci o víkendu zajít na veletrh hypoték, že se tam někoho určitě doptám na !!obecné podmínky a že mi verzi smlouvy nedají protože prý se dělá individuálně :-) na míru blablabla a nějaké vágní všeobecné podmínky co najdu všude na netu.

Je to pěkné svinstvo, protože Vám sice řeknou nějaké číslo, kolik vám dají úrokovou míru ale všechno Vám dají hezky podepsat až pěkně pod presem, když zaplatíte odhadce, nemáte kam couvnout a jste naprosto jasně pod nátlakem a jste nuceni podepsat i o 2 procentní body horší úrokovou míru protože jste prostě už udělali spousty kroků vůči prodejci nemovistosti a nemáte šanci si svobodně honem zvolit jinej ústav.

0/0
18.4.2008 22:06

Anonym

Registry

Až na výjimky jde vidět, že  se nepohybujete v oboru a vůbec nerozumíte principu registrů, ať už bankovních nebo nebankovních.

Běžte pracovat do finanční sféry a potom teprve kritizujte.

Teď hodnotíte něco čemu vůbec nerozumíte!!!

0/0
16.4.2008 14:42

-dejf-

Re: Registry

tak vysvetluj ty mudrlante

0/0
16.4.2008 22:20

pája

Re: Registry

Svatá pravda. Vůbec nerozumím tomu, proč se po informaci o podmínkách poskytování úvěru octnu v registru dlužníků a musím si to sám vyžehlit. To jsou opravdu principy na (Y)

0/0
17.4.2008 7:35

piErcE

Re: Re: Registry

no, je to kec. samjozrejme ze do registru se dostane az uver, ktery zakaznik skutecne dostal , chtel , a podepsal . dotazy do registru nic neznamenaji.

0/0
18.4.2008 21:36

rzr

Re: Registry

Ano, ale jako klient můžete vyjádřit svůj názor. Nikdy se mi nestalo, že by informace z infolinky (shodou okolností GE) byla mě jako klientovi užitečná, nebo že by snad odpověděla na můj dotaz. Oni si lidi ve finanční sféře tak nějak neuvědomují, že jsou jeno servis a měli by se podle toho ke klientům chovat. Aspoň naoko, on jim to stejně nikdo nevěří, že jim jde o blaho klienta (-:

0/0
20.4.2008 12:47

Chytracisko

.

Takovéhle bezprecedentní špiclování přes registr by mělo být samozřejmě zakázané. Měly by se tam zanášet například maximálně zamítnuté úvěry ze strany banky (tedy ani ne případ kdy klient řekne "tak za těchto podmínek úvěr nechci, děkuji"). Je to šlendrián.

0/0
16.4.2008 12:45

PT

Pravidla registru???

Existují někde pravidla provozu tohoto registru? Vždyť to někdo (vláda?) musel schválit, jde o citlivé informace.

0/0
16.4.2008 10:42

Petr

Registr na H.

Jestli to takto s tím registrem funguje, tak je ten registr i pro banky na H. a budou se muset řídit něčím jiným. Prostě buď budou v registru pravdivé údaje o úvěrech, platební historii, nebo je to i pro byznys nepoužitelný.

0/0
16.4.2008 10:19

a

Re: Registr na H.

na tuhle svou ´pravdu´ jsi přišel jak, ty nepravdivá informace ? ;-D

0/0
16.4.2008 18:31

kombajn

pozor na nekale praktiky CSOB !

Neverte hlavne tem bankam, ktere si objednavaji na zakazku falesne blogy a v nich chvali svoje sluzby a hani konkurenci. Takto to dela treba CSOB, vice zde: http://kombajn.bloguje.cz/678915-lhari-z-csob.php

0/0
16.4.2008 10:19

peto

Re: pozor na nekale praktiky CSOB !

R^

0/0
18.4.2008 1:13

Sikin

Ano toto je nešvar

Pracuji v jedné nejmenované spořitelně. Toto řeším s klienty každý týden. U nás se dává dotaz až po podepsané žádosti a převzetí všech podkladů, dříve ne ! Nechci nikoho pomlouvat, ale opravdu někde se stačí trochu víc zeptat, a už máte v registru evidovanou žádost. Stalo to i mě a to dvakrát. Jednou evidovaná žádost - naštěstí se to vysvětlilo a dalo do pořádku a podruhé 4 roky splacený úvěr a pořád figuroval v registru jako závazek. Než jsem to al do pořádku tak jsem se hodně zapotil a řešilo se to s ředitelem, protože ta kravka v bance mě navíc řekla ať si sám zažádám o výmaz. Nemusím podotýkat jak jsem vypadal , když jsem žádal o úvěr a toto vyskočilo. Prvotní reakce byla - zatajil jste, nedostanete nic :-/

0/0
16.4.2008 10:11

mirek

Re: Ano toto je nešvar

to jsi poctivá, ale je to individuální, zrovna mě právě v té spořitelně do registru plácli... pravda žádost jsem podepsal, ale souhlas s předáním údajů třetí straně rozhodně ne a v tomto dělá spořitelna chybu...

0/0
23.4.2008 22:48

PetrP

Proč takové obstrukce?

Nevím proč se kolem hypotečních úvěrů dělají takové obstrukce. Vždyť prakticky veškerá rizika jdou na vrub žadatele o hypotéku. Banka si akorát pohlídá zástavní práva a ohodnocení zastavované nemovitosti a pak jen inkasuje. Navíc ceny nemovitostí neustále rostou. Ty všechny doklady o příjmu žadatele nejsou ničím jiným než zbytečnými obstrukcemi - nikdo neví jestli tyto příjmy bude mít i příští měsíc a už vůbec ne třeba za 5 let.

0/0
16.4.2008 9:33

Honza

Re: Proč takové obstrukce?

"Navíc ceny nemovitostí neustále rostou" - To si v USA taky říkali.

0/0
16.4.2008 11:44

PetrP

Re: Re: Proč takové obstrukce?

Pokud vím tak v USA ceny nemovitostí v posledních letech nerostly- naopak díky klesajícímu dolaru jejich cena klesala.

0/0
16.4.2008 13:32

a

Re: Re: Re: Proč takové obstrukce?

jo? ale všichni dělali jako že rostou a budou růst na věky...

0/0
16.4.2008 18:30

PT

Hajzl0vé

... a tak se opět dobře míněný (tedy aspoň oficiálně) registr změnil v bič proti zákazníkům, aby náhodou nemohli získat výhodnější úvěr. Pokud mi někdo bude chtít při žádosti o informace kopírovat občanku, tak mu jí samozřejmě nedám...

Měl jsem zato, že registr má fungovat proti podvodníkům, ve skutečnosti ale zdá se slouží ke sledování lidí. Banky jedny n3nažraný. Co je komu do toho, že někde žádám informace o možnosti úvěru. Pro zápis do registru by měla být jasná pravidla, a pokud je banky poruší, tak tvrdé pokuty.

0/0
16.4.2008 9:20

jen tak prochazejici

Re: Hajzl0vé

registr-pred lety sem prisel o praci krachem firmy,byl sem zraneny ale delal abych o praci neprisel, prodelal sem pak operaci atd a dostal se do financnich potizi. zadal sem banku o reseni uveru ze nejsem schopen platit neb nemuzu chodit,nemam prijmy atd. .. ge resp. homecredit me poslal dori/ti. doslo az na vyhruzky exekucema a teprve zde po 3mesich dohadu a zadosti kdy ze me udelali podvodnika vlastne mi pristoupili ze me neudelaji exekuci a ze budou tak milostivi a muzu to splatit v novym splatkovym kalendari (to uz sem mel praci a byl zdravy). je to tri roky a stale NRKI drzi me jako rukojmi a nikdo mi nepujci..a co sem udelal?ja od dne kdy sem zjistil ze nebudu mit prachy zadal o zmenu splatek ze to nezvladnu atd a nic.NRKI mi reklo ze mam pozadat banku o vymazani ze musi oni a tam? to my nedelame to jedine NRKI a nebo napiste na nase reditelsvi treba to nekdo udela ale my na tlf. to nedelame.jinak sem zkousel i znamosti uvnitr .. taky to nejde. grazlo

0/0
16.4.2008 10:08

Sikin

Re: Re: Hajzl0vé

Jo jo, byl jsem klientem GEMB, autonehoda, 3 týdny v nemocnici,  a po návratu doma obsílka, že pokud nezacáluju do týdne tak soudní vymáhání, jednalo se o splátku 750.- měsíčně a protože byla předposlední tak už jsem zrušil trvalák s tím že to doplatím naráz a do toho ta nehoda. hajzlo.... zasr.... Na účet mě tam 5 let chodilo ročně poměrně dost peněz. Když jsem od nich odcházel ? proč, zůstaňte, dáme výhodnější nabídky, atd.

0/0
16.4.2008 10:16

peto

Re: Re: Hajzl0vé

v NRKI  s to můžeš smáznout sám, hlavně tam nenadělej moc paseky, ať ten port nezavřou.

0/0
18.4.2008 1:25

Keni

ANO, toto nechapu

Dokud nepodepise zadost o uver, tak Vam nikdo nerekne presnepodminky. A ty ty uroky jsou silne priblizne. Mam velicespatnou zkusenost s Raifkou. Urok od hodne minimalni castky, ale nakonec vyce jak 2-nasobny.

S timto by mel nekdo neco delat. Proste by se v tom registru pouze overovalo az pri ziskavani uveru. Neni problem jim to vse prilizne rici.

Ale takto je to pro ne jednodussi a hlavne vam davaji nuz na krk.

0/0
16.4.2008 8:14

Tomáš Marný

Re: ANO, toto nechapu

jj, s tou Raiffkou máte pravdu... Rychlá půjčka, úrok od 9,8%, na webu měli kalkulačku, kde měli splátky vypočítané na těch 9,8%. Pak se mně jednou ozval někdo na telefonu, že prý jsem vážený klient a nabízejí mně výhodnou Rychlou půjčku...

Tak jsem se zeptal na RPSN, a dělalo to něco přes 23%... Tak jsem dámě řekl, že její nadřízený je zřejmě postižen duševní chorobou, protože kreditní kartu od konkurence mám za výhodnějších podmínek... A od té doby jsem měl klid ;-D.

0/0
16.4.2008 22:03

Pavel

Neumí česky?

A to snad v těch bankách neumí česky a nepochopí rozdíl mezi dotazem na podmínky úvěru a žádostí o úvěr? Nebo je ten registr udělaný tak blbě, že jakýkoliv dotaz do něj je interpretován jako žádost o úvěr? Nebo proč to vlastně tak je, vždyť to je zcela nesmyslné.

0/0
16.4.2008 8:00

dodo

Re: Neumí česky?

jak jsem psal, cesky umim;-D v KB jsem se pouze zeptal a rekl par udaju, aby to nejaky clovicek naklepal do kompu, behem par minut mu vyskocilo, kolik mi muze nabidnout

podekoval jsem, nic jsem nepodepisoval ani neprojevil zajem o dalsi jednani a odesel jsem

a jake bylo prekvapeni, kdyz jsem byl najednou KB veden v registru8-o

0/0
16.4.2008 8:11

dodo

KB

bohuzel take negativni zkusenost s KB a to mi ani neokopirovali obcanku, jen pouzili udaje obslehnute z predbezne kupni smlouvy (podotykam bez meho vedomi), take mi pak bankerka CSOB volala, ze hypo v pohode, jen si musim zazadat o vymaz udaju u KB, pry se jim to specialne s KB stava casto, takze vedela o co jde a ani nemela podezreni, ze bych bral hypo jinde;-D

po celice nas... telefonatu mi do druheho dne dala KB potvrzeni, ze u nich hypo nemama a ani nehodlam brat, tohle potvrzeni pak v CSOB stacilo a ani necekali, nez se udela vymaz, pry to trva vice jak mesic:-P

0/0
16.4.2008 7:55

Jana

Re: KB

Tohle je teda pěkný nesmysl.... Pracuji v bance, a můžu potvrdit, že teda sice při nahlédnutí do registrů vidíme, že třeba klient zkoušel úvěry i v jiných bankách, ale není tam napsáno kde!!!!!! To spíš vypadá, že se toho banka chytla na základě informací, které jste jim sdělil... Takže to, že se jim to stává specielně s KB je pěkný nesmysl.... Když má klient úvěr, nevidím, jestli je v KB nebo někde jinde - vidím prostě jen, že má úvěr!!!

0/0
17.4.2008 14:32

mirek

Re: Re: KB

Zdarec jani, tak to musím nesouhlasit. To že to ty v systému banky nevidíš, neznamená, že to v tom registru není. Prostě se ti to zpátky do banky z registru nevrací. Pošleš z banky žádost a do banky se vrátí odpověď, kde jsou aktuální dispozice klienta, ale možná bez uvedení kde (to asi záleží na implementaci v té či oné bance). Když si ale ten klient zajde pro výpis z NRKI nebo BRKI, tak tam je vše, každá smlouva v detailu (splátky, banka, typ produktu atd.) i žádosti - ano i to, že si zajdeš někde požádat v registru je (o kolik žádáš, u koho atd.).

Jak autor píše, není to legrace. Sám jsem si takto banky obešel se stejnými požadavky (délka a výše úvěru) a v předposlední na mě koukali mračivě a že mi půjčí ale míň a v poslední mě vyhodili úplně (v obou, že už mám záznam v registru, takže nazdar)... Tak jsem šel zpátky do první a že nakonec chci míň a oni že to nejde, že ta první žádost je schválená a jen na tu mi půjčí a na tu druhou nižší už ne, že jim to už neprojde scoringem...

0/0
23.4.2008 22:43

mirek

Re: Re: Re: KB

Myslím, že v CCB jen prostě spoléhají na to, že klienti jsou blbí a jdou do první banky dle nejzajímavější reklamy a tam to sjednají... Nikoho z týmu nenapadlo, že klient si bude chtít srovnat skutečné nabídky a ne jen RPSN od XY%... Chtělo by to pořádně rozmáznout, ať s tím pánové ve sdružení - což jsou mimochodem zástupci skoro ze všech bank u nás - opravili...

0/0
23.4.2008 22:43

pája_

Bacha na to!

Potvrzuji stejnou zkušenost u Komerční banky. Bylo mi sice divné, proč chtějí k pouhé informaci o podmínkách hypotéky okopírovat občanský průkaz ale byl jsem ujištěný, že se jedná o "běžný postup". Úvěr jsem nakonec vzal u své stavební spořitelny. Ještě před schválením mi volá rozčilená poradkyně, jaktože jsem zatajil, že mám už jednu hypotéku u Komerční banky 8-o.  Docvaklo mi to hned. Do pořádku to dal důrazný telefonát do komerčky a čestné prohlášení pro stavební spořitelnu. Ale i tak .... úplně zbytečná komplikace.

0/0
16.4.2008 7:16

AgX

Re: Bacha na to!

Me se stalo neco podobneho - kdysi jsem si nechal "zdarma" vystavit kreditni kartu u CityBank. Vubec jsem netusil, ze se tim okamzite dostanu do registru jako dluznik toho potencionalniho kreditu. Zjistilo se to az pri zadosti o hypoteku.

Nicmene musim uznat, ze po jednom telefonatu do City Bank jsem dostal potvrzeni o zruseni kreditni karty a vymazali me. Celkem rychle a bez problemu.R^

0/0
17.4.2008 12:53

piErcE

Re: Re: Bacha na to!

u kreditek je to bezne. pokud mate kreditni kartu, tak v registru se to objevi jako uver ve vysi kreditky.

0/0
18.4.2008 21:38

mirek

Re: Re: Re: Bacha na to!

Sám jsem si takto banky obešel se stejnými požadavky (délka a výše úvěru) a v předposlední na mě koukali mračivě a že mi půjčí ale míň a v poslední mě vyhodili úplně (v obou, že už mám záznam v registru, takže nazdar)... Tak jsem šel zpátky do té první a že nakonec chci míň a oni že to nejde, že ta první žádost je schválená a jen na tu mi půjčí a na tu druhou nižší už ne, protože už jim neprojde scoringem... to je bordel.

Myslím, že v CCB jen prostě spoléhají na to, že klienti jsou blbí a jdou do první banky dle nejzajímavější reklamy a tam to sjednají... Nikoho z týmu nenapadlo, že klient si bude chtít srovnat skutečné nabídky a ne jen RPSN od XY%... Chtělo by to pořádně rozmáznout, ať s tím pánové ve sdružení - což jsou mimochodem zástupci skoro ze všech bank u nás - opravili...

0/0
23.4.2008 22:44





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.