Diskuze
Vyhněte se chybám při reklamacích, nenechte se nachytat na finty prodejců
Děkujeme za pochopení.
Auris
Jak reklamovat zaseklý zámek ve dveřích
Dobrý den, před rokem a půl jsem si v železářství koupil zámek do vchodových dveří. Před několika dny se rozbil tak, že klíčem nelze otočit, a ani nejde vyndat. Účtenku mám, ale nevím, co s tím. Zámek do prodejny nedostanu, jen s celými dveřmi. Mám nárok na to, aby mi tam poslali zámečníka, který by vložku odvrtal a to vše aby hradil, spolu s novým zámkem prodávající? Nebo jak mám postupovat? (Když sám vysekám či rozvrtám zámek, tak mi to asi jako reklamaci neuznají a navím si třeba zničím u toho dveře a fabku. Tu mi taky nahradí???)
Děkuji za odpověď
auris@razdva.cz
Miroslava Hriňová
Dálniční známka
Mohu vrátit dálniční známku na osobní automobil v případě že jsem jí nepoužila?
Je sedmidenní a zakoupila jsem ji dva dny před plánovanou cestou, kterou jsem ze zdravotních důvodů nemohla použít. Známku jsem zakoupila na poště a platná měla být od 5.7.2008 na sedm dní.
Tom
Nesmysl
Přece nebudu vyřizovat reklamaci za někoho jiného. Koupí-li si zákazník výrobek v jiné prodejně na opačné straně republiky, určitě nejsem povinen výrobek přijmout do reklamace.Vůbec jste to nerozebrail,jedná-li se o jiný subjekt,nikdo mi nepřikáže ani nenařídí výrobek přijmout,proč bych to dělal,proč bych ztrácel čas s reklamovaným výrobkem z jiné firmy z jiné prodejny...Tohle by udělal jenom idiot...
spahn
Re: Nesmysl
klid, tam byla řeč o stejné firmě, ale jiné pobočce kámo ;)
carten
Reklamace základní desky
Já jsem si koupil před nedávnem základní desku a po kompletaci PC jsem zjistil, že není funkční.Po různém pátrání po diskusích jsem zjistil, že to opravdu není nějakým nastavením, ale deskou samotnou. A navíc tyto symptomy popisovalo víc lidí, kteří pak následně desku reklamovali. Tak jsem šel za prodejcem a ten mi po čase oznámil, že na patici jsou ohlé piny a že jim to jejich dodavatel nevzal, takže to neuznávají ani oni mě. Tak jsem se podíval na tu patici a žádné ohnuté piny tam nebyly. Pouze některé byly mírně deformovány, ale to se vzhledem k jejich tvaru zákonitě stane už samotnou montáží procesoru. Takže jsem utratil 3000 za úplně novou desku a teď vylítly komínem. Ale hlavně, že 2 technici prodejně co tam tu desku očumovali, tvrdili že se jim to taky nezdá. Zkoušel jsem obchodní inspekci a tam mě odkázali na soudního znalce. Tem mi zase řekl, že pokud posudek nebude uznán, tak se to musí řešit soudně a to může trvat i 2 až 3 roky. To je situace.
live.strong@seznam.cz
zkušenost s Baťou
Přístup některých obchodníků je zarážející. Sám mám zkušenost s firmou Baťa, konkrétně pobočka v Českých Budějovicích, OD Merkur, kdy jsem reklamoval pánskou obuv. Reklamace nebyla uznána neboť se prý jednalo o nadužívání. Podotýkám, že obuv jsem vlastnil 3měsíce a choval se k ní naprosto běžně. Nechal jsem si proto provést znalecký posudek a znovu se obrátil na obchodníka. Po měsíci jsem dostal zpět jak peníze za obuv, tak peníze za vypracování znaleckého posudku ... Musím říci, že s firmou Baťa jsem, ale skončil neboť takovéto jednání bych čekal u malých společností. A rozhodně nemám čas a chuť 2 měsíce řešit nějaký spor ohledně bot. (měsíc reklamace, 14 dni vypracování posudku, měsíc druhá reklamace) Jak je možné, že jejich člověk ve Zlíně, kam byla obuv odeslána, to posoudí jako nadužívání a soudní znalec to posoudí jako vadu výrobku????
meo
opakovaná reklamace
Dobrý den, měl bych dotaz jak je to se zárukou na opravu? Koupil jsem si v roce 2005 mobil z internetového obchodu. Byl už dvakrát na reklamaci (pokaždé stejná závada - řešení: vyměnění stejné součástky). Nyní, rok po poslední reklamaci, ale už po záruce, mobil vykazuje stejnou závadu. Mám nárok na reklamaci, když je jasné, že oprava bude ve stejném duchu? Děkuji
Michal
Nejlepsi
Zatim nejlepsi se mi jevi lidska dohoda s prodejcem, protoze to zabira nejvice i psychologicky zpatky na prodejce, a az v pripade jasneho odmitnuti ze zcela nesmyslnych duvodu to resit temito zakonnymi postupy....prodejci sou taky jen lidi, a kdyz je nastvete, mozna vam to naopak zbytecne zdrzi, protoze videt znova u pultu "prudice" byste asi taky hnedtak znova nechteli... :)
Michal
a proc?
1) zakaznik by se nemel plest tim, ze to muze reklamovat kdekoliv - ANO MUZE, jenze spousta znackovych firem ma jine majitele a zakon rika jen v provozovne TE SAME FIRMY ktera pobocky provozuje, tzn. zbozi ze site nejakeho retezce obchodu pak opravdu stezi vyreklamujete o pul republiky jinde...
2) pracovnik prijimajici reklamace tam byt sice musi, nicmene MA PRAVO na zhodnoceni opravnenosti reklamace, a to 3 dny, tzn jestli nekdo pocita s vymenou kus za kus ihned a bude se toho dovolavat, opet se mu prodejce vysmeje !
3) zadny zakon sice neuklada povinnost predlozit doklad o nakupu primo, ale je to tim jasne dane - zkuste mi napriklad dokazat ze jste zakoupil dane zbozi u me v obchode, kdyz na to nemate paragon a predmet nema seriove cislo ? :)) Uhrada platebni kartou napriklad bohuzel neudava dany predmet a zakaznik NEMA podle zakona zadne pravo nahlizet do ucetnictvi ci bankovniho uctu jakekoliv firmy.
Ten zbytek je spravne dle zakona, a kazdy dobry prodejce ho dodrzi :)
Michal
vtipny clanek :-)))
Rad bych panu redaktorovi vzkazal, at si nejdrive precte spotrebitelsky zakonik, jelikoz pulka z toho co tu je napsana je zamerne napsana tak, aby to nabudilo dojem ze zakaznik ma pravo na vsechno temer....NE NEMA, a zadny zakon mi to jako prodejci ani neuklada primo, a jestli ano, najdete mi jeho konkretni podobu v zakonu !
Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy
Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...
Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku
Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit
Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...
Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?
Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?
Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...
Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna
Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...
Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka
Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...
Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?
Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...
Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit
Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...
Přípravář staveb/rozpočtář
PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat:
40 000 - 50 000 Kč