Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hotovostní úvěr přeplatíte o 13, ale i o 23 %. Vyberte si podle našeho testu

Možná už dnes vybíráte tu správnou destinaci na dovolenou, stejně jako způsob, jak budete dovolenou financovat. Chcete-li více, než na co zrovna máte, nabízí se vám celá řada úvěrů. Vybírejte však dobře, ať nezaplatíte o desítky tisíc více.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

matematik

chyba se vloudila

Nevim jestli v redakci udelali chybu ale nejhure dopadla podle tabulky GE money ne Citibank. Nechapu jak muze pujcka s vyssi mesicni splatkou mit nizsi RPSN?!!!

;-D

0/0
27.8.2008 0:20

František

dobře zavádějící nadpis článku

Pani autorka se asi zbláznila a z obyčejných lidí dělá hlupáky. Jak jinak si vysvětlit, že uvedená procenta jsou procenta p.a tedy ročně. To znamená že při splátce za 4 roky přeplatím půjčku cca jednou tolik.

0/0
26.5.2008 13:53

iban

SPATNA DATA

Dobry den,

prosim vás páni redaktori, co tady matete verejnost ?

Kazdy obcan CR si v kalkulacce KB a.s. spocita ze pri spotebitelskem uveru 50000,- na 36 mesicu bude platit mesicne 1845,- coz je 66420,- tj. preplati o 16420,- za tri roky cerpani uveru. TJ. PREPLATI O 32.84pct jistinu + poplatky. A to je jen jeden pripad...Kde jste prosim vas sehnali vyse uvedena cisla ? Jste pravdepodobne jen prachobycejny bulvar placeny tim kdo da vic. Cekal jsem nejake seriozni porovnani, ale vidim ze si ho budu muset udelat sam. Takovyhle odpad radoby seriozni novinariny me opravdu vytaci.

0/0
25.5.2008 22:31

Only_one

KB - úvěr

zajímalo by mě jakým produktem s u Komerční banky jste se dostali na tak nízké RPSN

0/0
23.5.2008 7:41

Bubák

údaje

Nechápu např. úrokovou sazbu u Raiffeisenbank, to máte z webové kalkulačky ? Na pobočce vám totiž dají tak 22%

0/0
22.5.2008 18:29

Kamil

Já osobně

budu svojí dovolenou financovat penězma.

0/0
21.5.2008 13:55

Bob

je to správný

uroky by měly být ještě vyšší, protože ne chudé lidi je potřeba přísnost:-P

0/0
21.5.2008 12:47

reg

Re: je to správný

Bob hodil peknej bob(Y)...

0/0
21.5.2008 13:08

Re: je to správný

Souhlasím, chudý lidi maj peněz dost, tak bych jim dal větší úrky.

0/0
21.5.2008 13:11

x-bat

Re: je to správný

jj, on se zivot s rodicema za prdeli zacina hodne jednoduse :-)

0/0
21.5.2008 18:52

me

Predcasne splaceni

Nektere banky nabizi moznost predcasne splatky pujcky, nektere banky maji dokonce predcasne splaceni uveru bezplatne.

Nicmene, kdyz jsme se zajimal o tuto moznost, zadna banka mi nedokazala (nechtela) vypocitat, kolik budu dluzit po nejake dobe, rekneme treba po 12 mesicich splaceni, stejne tak mi byl odepren splatkovy kalendar, ze ktereho by byla videt vyse uveru v case. Pritom na internetu lze najit nekolik kalkulacek, ktere toto vypocitaji, tak mi neni jasne, proc s tim banky delaji takove tajnosti. Ale bez modeloveho vypoctu od banky nemohu spolehat na cisla spocitana internetovou kalkulackou, protoze nemam zaruku, ze banka pouziva stejny matematicky model... :-(

http://www.efunda.com/formulae/finance/loan_calculator.cfm

http://www.wheatworks.com/free-loan-calculator.htm

http://www.loanscalculator.org/

0/0
21.5.2008 10:21

rulemaniac2

GE krade

GE - 100tacu na 5let ... vysledkem je zaplaceni 195tacu .. moc prima pujcka

0/0
21.5.2008 9:52

Lojza

Re: GE krade

a nutí tě někdo násilím si u nich půjčovat? Místo kňourání se můžeš stát lidumilem sám a půjčovat bezúročně.

0/0
21.5.2008 11:26

rulemaniac2

Re: Re: GE krade

aha takze podle tebe to je normalni? chtit 100% skoro navic?

nejde o bezurocnost ale slusnost a tohle je svinarna

0/0
21.5.2008 13:56

iuos

hmm

jen se tu nerozbreč ;-D;-D;-D

0/0
21.5.2008 15:16

Jay Vandermark

Re: GE krade

Souhlasím s tebou. Proto je nejlepší obranou si vše předem podrobně zjistit na netu v nepřehledných sazebnících českých bank. S půjčkou mě trochu zklamala mBank, většina jejich služeb jsou GRATIS a to nemluvim o vychytanosti hypotéky. Jinak GE je všeobecně známé svými falešnými produkty, proto nepochopím, proč klienti využívají služeb GE. Zřejmě se jedná o ztroskotance, kteří vlezou do 1. banky a nezjistí si podrobnosti na netu.

0/0
21.5.2008 20:39

Mraky

Re: Re: GE krade

Ztroskotanec jsi pouze a jenom ty. Zvláště pokud nejsi schopný spočítat si půjčky. Pokud to vezmu jen tak obecně - skupina GE patří mezi největší firmy světa a zároveň nejdůvěryhodnější. Nevím, co je na jejich úvěrech falešného, pokud člověk umí číst, vše si jednoduše spočte. Navíc prakticky každý den je nějaká akce, kdy jsou úvěry bez navýšení atd. (týká se ge multiservis).

Další nesmysl jsou výpočty paní novinářky - GE má tolik produktů, že nechápu, z čeho konkrétně vychází. Taktéž koukám na tu komerčku a nemohu se dopočítat čísel, která v článku vyšla.

Mimochodem, GE je v ČR největší poskytovatel komerčních úvěrů - to je vcelku slušná pozice, na to že nabízí "falešné" produkty.

Nejspíš se nezaplatil nějaký úvěr včas a teď si tady vyléváš mindráky.

0/0
10.6.2008 13:13

nemamradpujckyalejednumam

Re: GE krade

no ja nevim - ale kdyz se podivam do jejich kalkulacky (Expres pujcka) - vynasobim 60 mesicu x splatka 2270 = dohromady 136200 Kc!!!!!!!!

0/0
28.5.2008 19:12

collage classic

u citi za 7,9%

a jsem docela spokojenej. Kdyz jsem videl, kolik chteji jine banky, tak mi vstavaly vlasy hruzou. RPSN je 8,9% ale porad je to dost v pohode.

Pravda, zrovna tam byla akce, tak se mi to jooo hodilo a KB jsem poslal do patricnych mezi. Sice jim to neva, ale me taky ne :-)

Moc se tesim na ten den, kdy jim ten uver splatim. Kazdy mesic me boli u srdce, kdyz jim ty penize posilam.

0/0
21.5.2008 9:04

rocky_krysa

Pujcky

Zrovna hledam pujcku na 100 000 splatnost 24 mesicu, vlastnim rodinny dum, nesplacim zaden uver, mam stavebko, penzijko, cisty prijem mezi 20-30 tkc, cili teoreticky bych mel byt bezproblemovy klient. Presto jsem se vubec nedostal na castky, ktere maji banky v internetovych kalkulackach. V clanku vubec neni uvedeno nekolik podstatnych veci, ze treba rada bank pozaduje za sjednani 0.8-1% z castky, ze u CS musite mit pojistku za 135 Kc mesicne proti nesplaceni, ze nekde stoji vedeni uveru 39 a nekde 49, nekde je uz zahrnut v cene splatky a nejsou uvedeny dalsi omezujici podminky, ze napr. musite mit u pujcky od GE bezny ucet u GE., atd. Nejsou v clanku uvedeny i nebankovni spolecnosti jako Cetelem nebo Home Credit. Pokud to nekoho zajima, tak nejlepe vysla se zapoctenim vsech nakladu pujcka i Postovni sporitelny za 4812 Kc/mesicne a pak Cetelem za 4859 Kc.

0/0
21.5.2008 8:45

rocky_krysa

Re: Pujcky

Jeste bych mohl uvest, ze nejdrazsi splatka vychazela u CS, kde chteli kolem 5132 Kc. Pokud jsou informace z clanku posbirane z internetu, tak nema velkou vypovidajici schopnost, lisi se to hodne.

0/0
21.5.2008 8:48

Elen

Re: Pujcky

U CS nemusis platit pojisteni proti nesplaceni - vlastni zkusenost. Nabidnou ti ho, ale pokud odmitnes tak jim je to jedno. Dale cisty prijem cca. 15k a 90 000 mi dali v CS naprosto bez problemu.

0/0
21.5.2008 9:56

rocky_krysa

Re: Re: Pujcky

Byl jsem vcera primo na pobocce. Pro castku 100 tkc je povinna pojistka 135 Kc proti nesplaceni. Na netu maji uvedenou castku 4677, na pobocce jim system vyplivnul 4930 Kc + 135 + 49 a jsme na castce pres 5 tisic. Vylozene jsem se ptal, jestli je pojistka povinna a opravdu nutna je.

0/0
21.5.2008 10:15

pobotom

Re: Re: Re: Pujcky

Otázkou je, jestli je to pravda. Ona je za to placena, že Vám ji tam dá nebo je povinna Vám ji tam vnutit.

0/0
22.5.2008 20:02

Tom

Re: Re: Re: Re: Pujcky

Rozseknu vás pánové - nedávno jsem žádal o půjčku přes 100k a to pojištění JE opravdu povinná novinka. Dřív to ale opravdu nebylo. Taky jsem se divil a říkal, že žádné pojištění nechci, ale bylo mi řečeno přímo vedoucí pobočky, že nad 100k je to nutné/povinné. 

0/0
18.8.2008 9:57

x-bat

Re: Pujcky

v dobe, kdy jsem potreboval pujcku (1,5 roku zpet), tak u CS 150tis. pri cistem prijmu 17tis. bez mrknuti oka a za 5 minut vyrizeno...

0/0
21.5.2008 10:13

x-bat

Re: Re: Pujcky

doplnim - bez pojistky proti splaceni, "pouze" 49kc za vedeni uveru...

0/0
21.5.2008 10:16

rocky_krysa

Re: Re: Pujcky

Kdybych souhlasil s tou nabidnutou vysi splatky, tak bych byl takzy za 5 minut vyrizeny. Pred 2 roky mi nejlip vysel Cetelem na 100 tkc - 24 x 4680 Kc. Letos ale Postovni sporitelna diky akci, ze do 30.6. se neplati poplatek za sjednani ve vysi 1% 

0/0
21.5.2008 10:18

x-bat

Re: Re: Re: Pujcky

jooo, tak urcite jsem nesel nevyhodnejsi cestou, jen pisu sve zkusenosti :) jinak doufam, ze kolem vanoc vezmu zbyvajici castku, prijdu do CS, doplatim uver a bude vyreseno... i kdyz me to bude stat 4% z necekane splatky...

0/0
21.5.2008 10:23

rocky_krysa

Re: Re: Re: Re: Pujcky

Poplatek za predcasne splaceni je opravdu nejvetsi kravina, jakou banky vymyslely. Mne by tech 4% bylo lito a castku bych jim splacel normalne, ne predcasne

0/0
21.5.2008 10:34

x-bat

Re: Re: Re: Re: Re: Pujcky

jasne, jenze ja mam 150tis. na 5 let... tzn. ze po dvou letech budu porad dluzit neco kolem 100tis. A to mam v planu jednorazove doplatit... takze napr. 104tis. je daleko levnejsi varianta, nez 100tis. + uroky za dalsi 3 roky :-)

0/0
21.5.2008 11:36

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pujcky

A co si rovnou vzít půjčku na 2 roky ?

0/0
21.5.2008 13:16

Huh

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pujcky

No tu mu právě třeba nemusej dát kvůli jeho příjmu a výši splátky, tak chce půjčku na 5 let s možností předčasného splacení.

0/0
21.5.2008 14:12

x-bat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pujcky

ja tu pujcku uz 1,5 roku mam... proc jsem ji bral na 5 let? protoze jsem se "s holou riti" prestehoval za praci jinam a musel jsem z neceho zacit... hned na zacatku jsem vedel, co chci - 5 let proto, abych mel mensi splatky a zbytecne me to nezatezovalo, s tim, ze se pokusim uver co nejdrive splatit... ten cas uz skoro prisel... ted to jen doplatim a bance podekuju, ze mi pomohla v zacatcich:-)

0/0
21.5.2008 18:41

rocky_krysa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pujcky

Nerozumim tem urokum, jake uroky byste musel platit, kdz byste splacel 5 let ?

Myslel jsem ze 60 mesicu platite stejnou castku. Maximalne bude prinosem to, ze nebudete muset platit 36 x 49 Kc za vedeni uctu, kdyz to zaplatite po 24 mesicich

0/0
21.5.2008 14:30

x-bat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pujcky

kdyz jdu predcasne splatit uver, tak snad musim splatit jen "zustatkovou hodnotu", ne? a ne ty uroky, co bych za 3 roky mel... kdyz se podivam na vypis z uveroveho uctu, ktery mi prisel, tak tam vidim, kolik z tech 150tis. je treba jeste zaplatit... Kde jste prisel na to, ze bych mel bance platit i uroky za obdobi (nasledne 3 roky), kdyz jsem ty penize uz nemel???

0/0
21.5.2008 18:43

x-bat

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pujcky

a rovna castka mesicne je sice pekna, jenze tu castku tvori uroky + splatka uveru a tento pomer se kazdym mesicem meni... priklad: uver 150tis., splatky 4tis./mesic... 1. mesic tu splatku tvori 3tis. urok + 1tis. uver... po tomto mesici tedy dluzim bance 148tis. ... 24. mesic uz splatku tvori 1,5tis. urok a 2,5tis. uver...

0/0
21.5.2008 18:49

Mraky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pujcky

pokud splatíte předčasně, opravdu ušetříte na úrocích.  Jenže je otázka jak moc. Obecně jde o to, že se prvě splácí úroky a až poté půjčka. Takže třeba prvních 6 splátek jde z největší části na úroky, minimální částka na splátku a překlápí se to čím blíže jste konci.

0/0
10.6.2008 13:17

MiHor

Tu tabulku nějak nechápu

Když hned v prvním řádku vynásobím 1.428,- * 24 měsíců dostanu 34.272,-

Chápal bych kdyby celková částka byla vyšší o nějaké poplatky, které nejsou součástí splátky, ale takhle? Kde dělám chybu?

0/0
21.5.2008 8:42

Raz dva

Re: Tu tabulku nějak nechápu

Jen mně napadá, že poslední splátka nemusí být  stejná, jako 23 předešlých .......

0/0
21.5.2008 8:48

Pakoň

a kde je komentář pana Okamury

vždyť jedni z nejdražších - GE Money Bank jsou přece členem té jejich slavné asociace za kterou kope, tak se divím, že jste ho to nenechali okomentovat

0/0
21.5.2008 7:35

Honza

lepsi alternativa

lidem, kteri jsou na tom tak spatne, ze nemaji penize na dovolenou, bych poradil, aby pocas dovolene pracovali.  To plati pochopitelne pro celou rodinu, vcetne deti.

0/0
21.5.2008 6:41

.

.

Uver na dovolenou si snad muze vzit jen totalni idiot. Pri castkach, ktere financni ustavy pozaduji a pri nemalych castkach navic je to uplna volovina ...8-o8-o8-o 

0/0
21.5.2008 4:20

Jay Vandermark

Re: .

Souhlas. Ani jako student jsem si nebral žádné půjčky, a to jsem si platil dovolenou v Evropě z toho, co jsem si vydělal. Lidi, kteří si berou půjčky na podobné věci, jsou u mě ztroskotanci. A to nemluvím o velké nevýhodnosti těchto půjček.

0/0
21.5.2008 20:46

Alfik

nepřeplatíte ani o korunu

zásada číslo jedna: na zbytné věci si neberu půjčky

0/0
19.5.2008 8:23

Alešu

Re: nepřeplatíte ani o korunu

Ano,to je správné,máme tu mnoho půjček na zbytečnosti.

0/0
12.6.2008 16:30





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.