- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
hlavne z duvodu jine implementace smernic eu do pravnichy predpisu ruznych clenu eu.. treba v nemecku maji uplne jiny podminky ohledne reklamacnich rizeni, na slovensku taky....
maximalne se da domluvit reklamace zbozi v jine zemi u stejneho prodejce, ale s tim ze reklamacni rizeni se bude ridit dle pravnich predpisu zeme zakoupeni a take s tim ze se nejspis nedodrzi terminy reklamaci (bude to trvat dele z duvodu preposlani do jineho statu)..
Vetsina znacek co se celoevropsky dodava, ma v kazde zemi jine dodavatele - distributory. To napr u JVC znamena ze co nemaji zavedeny v databazi jako prodane u nas, tak vam tady zarucne neopravi a poslou vas do zeme porizeni... Jsou treba vyjimky - Acer a jeho celosvetova jednorocni zaruka, ale to je asi tak vse..
A nejenom proto, co již bylo níže uveden v diskuzi.Například některé výrobky určené pro německý trh nelze u nás reklamovat z toho prostého důvodu, že mají třebas odlišný firmware odpovídající jiným normám. Je to, jako by si zákazník stěžoval, že mu nedali český návod na výrobek zakoupeny v Paříži. podle toho nesmyslu, to tady ten pisálek zplodil, by k tomu měl právo. Nemá.
...aby se povinnost reklamace přenesla z prodejce na výrobce, potažmo na libovolného dovozce či regionální zastoupení. Pak by to bylo všechno snazší.
Příklad: firma Nikon těžko může popřít, že foťák, který chci reklamovat, byl vyroben firmou Nikon. Když se mi proto rozbije Nikon koupený v Kanadě, donesu ho do české pobočky Nikonu a ta ho (na náklady výrobce) pošle do fabriky k opravě či výměně. Podmínka by byla jediná: reklamující musí být občanem té země, kde podává reklamaci (aby se sem masově nevozily reklamace ze zemí, kde je záruka výrazně kratší).
S tim obcanstvim se to takhle nemusi resit... pokud nekdo koupi zbozi v USA, kde na nej davaji rocni zaruku (to je jeden z duvodu, proc je to tam levnejsi), nemuze pocitat s tim, ze to tady po dvou a pul letech reklamuje... proste zaruka je napsana na smlouve, neni celosvetove stejna.
...ochrana spotrebitele kterou ma zaplatit prodejce.Nizsi cena na tom kterem zahranicnim trhu odrazi mistni podminky.Jednoho dne s pristupem ktere maji chranit pouze zakaznika to muze dojit do situace,ze vyrobce pripadne prodejce by mohl zakaznikovi napriklad uhadit cestu na misto zakoupeni,nebot prece nebude bit zakaznik za to,ze chtel usetrit anebo napriklad vratit plnou cenu vcetne vydaju odpovidajicich plnym nakladum na porizeni apod..Je to smesne.Pokud si koupim vyrobek ktery je radove levnejsi o desitky %,tak to byla ma volba,ze jsem se rozhodl pro misto nakupu mimo republiku.
Tak to bych chtěl vidět v praxi.. už vidím jak kterýkoliv ze zaměstnanců (prodavačů) nebo vedoucích toho kterého obchodu bude něco o čem nemůže rozhodnout připisovat do záručního listu.
Článkem jen matete české spotřebitele. Je sice pravdivý, ale absolutně nereálný.
zboží zakoupené v zemích EU je možné reklamovat i v ČR, pokud se zde ten stejný výrobek prodává a firma tu má samostatnou prodejnu - ty papíry okolo jsou dle mého soudu zbytečné
pokud je to jiný právní subjekt, tak si může napsat co chce. Apropo co když je to např. affiliate a jedná se i o jiného vlastníka? jak může cizí osoba rozhodnout o mých povinnostech? To že prodávám stejnou značku? Autore, autore!
navíc uvážíme-li, že by o tomto měl rozhodnout řadový prodavač se mi toto zdá taky pěkná blbost
Tak to už vidím, jak se obchodníček hrne do toho, připisovat něco kamsi někam...
Asi nebude moc prodejců co mi potvrdí že to budu moct reklamovat v jiném státě i když v jejich pobočce.
Neříkám až si budu kupovat body za 15 litrů tak mi to asi potvrdí, ale to mi bude jedno jestli to pojedu reklamovat kdoví kam nebo do sámošky za barákem.