Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nereklamujte jen vadné zboží, ale i jím poškozené věci. Právo je na vaší straně

Už jsme si zvykli na to, že vadné spotřební zboží reklamujeme do dvou let od nákupu. V důsledku kazového výrobku nás ovšem mohou potkat ještě další finanční újmy, které s vadou výrobku bezprostředně souvisejí. Poradíme vám, jak uplatnit nárok na úhradu takových škod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

venaRD

zajimavost

Nezda se vám zvláštní, že autor článku píše že by se měl spotřebitel připravit na dotazi prodejce a alespoň si přečíst uživatelskou příručku (např. u pračky). To by snad měl udělat ještě před použitím výrobku. Možná je to jen slovíčkaření, ale když se tady autor snaží o dodržení práva mezi kupujícím a prodejcem tak by to mělo být dodrženo i druhým směrem. Problém je taky v tom, že ve velkých řetězcích se stejně práva zákazník nedovolá a tak si pak tihle naštvaní spotřebitelé vybíjej vztek na malejch obchodnících...

0/0
20.8.2008 17:08

Tomáš

Kdo stojí o "ochranu spotřebitele"?

Evropa na tu ochranu spotřebitele jednoho dne dojete. Ochrana spotřebitele se rovná šikana prodejce. I když už v tom pár let nedělám, mám z maloobchodu bohaté zkušenosti a vím, co musí obchodník všechno dodržet a za co ruší, tak vždycky když vitím tu k*ávu ze spotřebitelských odborů, pardon Sdružení obrany spotřebitele, otevírá se mi kudla v kapse.

Nejhorší ale je, že se toho zákazníka nikdo neptá, jestli o takovou ochranu má nebo nemá zájem. Obchodníkům samozřejmě zvyšuje náklady, ti ji promítají do cen a tím se stávají méně konkurenceschopnými.

Proto poslední dobou kupuju většinu spotřebního zboží přes eBay z Ameriky nebo dokonce Číny, sice bez ochrany spotřebitele, ale zato někdy až o desítky procent levněji a to včetně dopravy.

Každý by měl mít volbu jestli chce záruky a práva a zaplatit je nebo jestli je nechce a koupit si to levněji, jinak jsou domácí obchodníci diskriminováni.

0/0
30.5.2008 18:57

svarak z krabicoveho vina

Re: Kdo stojí o "ochranu spotřebitele"?

Ale ty tu volbu máš - buď koupíš tady dráže, ale s jakoustakou zárukou, nebo levněji venku, bez záruky. Tak co se čílíš?

0/0
2.6.2008 14:32

David

Re: Re: Kdo stojí o "ochranu spotřebitele"?

ale ano,tady si diskuteje o tom,ze je to nesmysl chtit po prodejci prebirat zaruku v jine zemi.:-)

0/0
4.6.2008 11:26

Jirka

Jak zní ten zákon?

V článku není ani zmínka o tom, jak vlastně tento zákon zní ani bližší určení jak ho najít - nezaškodilo by přinejmenším napsat co je to za paragraf atd. a pokud možno i něco ocitovat. Napíše to sem někdo??

Připadá mi dost divné, že by normální záruka byla 2 roky, ale záruka na další škody byla neomezená.

Taky z tohoto článku není jasné, jestli se tato "rozšířená" záruka má vztahovat jen na škody způsobené vadou materiálu nebo výrobní vadou (stejně jako normální dvouletá záruka), nebo snad i na něco víc.

Když to vezmeme rozumem, je jasné že je to blbost - každá věc má přece omezenou životnost. Bohužel hodně zákonů se rozumem neřídí:-/

0/0
30.5.2008 18:28

trabant3tdi

Re: Jak zní ten zákon?

záruka na škody neomezeně je prostě nesmysl

0/0
31.5.2008 19:33

Jirka

Re: Re: Jak zní ten zákon?

Taky si myslím, i když článek tvrdí něco jiného... ale vhledem k tomu že se autor zatím neozval aby své tvrzení doložil, tak to vypadá že si vymýšlí a jenom oblbuje lidi. Ale moc nerozumím proč - že by jim to stálo za malé zvýšení návštěvnosti?

0/0
4.6.2008 17:21

Martin

Záruka a další...

Ano, o smysluplnosti záruky a odpovědnosti za škodu tu můžeme diskutovat...

Nicméně, pokud je zákonem něco dáno (např. 2-letá záruka), tak je na výrobci, jak se k tomu postaví - zda opravdu vyrobí věc tak, aby ty 2 roky vydržela plně funkční a tím pádem měla vyšší cenu, nebo ji vyrobí úmyslně levnější a jednodušší a pak akceptuje výměny/opravy bez mrknutí oka...

Pokud vím, tak firmy používají obojí taktiku - záleží co je kdy výhodnější.

A co se týká odpovědnosti za škodu, tak je také na výrobci, aby si spočítal možná rizika a zakalkuloval je do ceny - pokud tak neudělá, jeho smůla.

Čili v případě batohu na notebook by měl počítat s nějakou pravděpodobností, že dojde při x-tém kusu ke zničení notebooku...

0/0
30.5.2008 17:09

Karel

a ještě jedna věd

Podnikatel, který díky vadnému disku přide o data ? Hm má smůlu. Má zálohovat  to v první řadě a druhá řada je ta, že podnikatel nenakupuje podle občanského zákoníku.

0/0
30.5.2008 13:09

Karel

chytrá firma udělá co ?

chytrá firma udělá to, že u batohu v návodu pro použití specifikuje, že se jedná obal k uložení notebooku , aby se do něj při uskladnění neprášilo. A co pak udělá kupující? Nemůže nic, použil zboží k jinému účelu než bylo stanoveno a tím pádem porušil podmínky on a je bez nároku. A že se to tak děje stačí sledovat TV. Viz boty jsou určené jen k občasnému nošení, nejsou vhodné do deště, mrazu ani horka. Bác. Běž reklamovat . Proděláš boty jen na zaplacení soudního znalce.  A Dole Josef má také pravdu

0/0
30.5.2008 13:08

Zivan

Re: chytrá firma udělá co ?

To je blbost. Prodejce elektra nemuze do rohu na nastenku napsat, ze vsechny vyrobky slouzi jen jako policky na odkladani veci a pokud to nekdo zapne do elektriny, tak je to na jeho riziko.

Prohral by kazdy soud.

0/0
30.5.2008 13:17

Stanley

Re: Re: chytrá firma udělá co ?

Tobě se musí točit hlava, jakou bublinu jsi z té předchozí reakce nafoukl. Ve tvém případě by to znamenalo že prodejce do návodu na použití napíše nebo k němu přiloží, že elektrický výrobek musí být připojen k zásuvce, která je chráněna přepěťovou ochranou. Pak se stačí šikovně zeptat při reklamaci a cesta k uznání reklamace je zase trošku těžší. Nebudeme si nic nalhávat, kdo z nás čte návody na použití. Třeba u vysavače.

0/0
31.5.2008 3:09

Josef

matení lidí

celý článek je tak trošinku postaven na hlavu, že pane redaktore ?. V zákoně sice je uvedeno, že ........., ale je tam i dovětek, zjednodušeně řečeno - zákazník musí prokázat - důkazní povinnost na straně zákazníka, že k poškození došlo vinou výrobku a NEBYLO možné předvídat. Takže zničená košile za 4000 ? Ad a) neznám mnoho lidí co nosí košili za 4000.- , ad. b) věrohodným způsobem dokázat dle našich zákonnů znamená - (již jsem o tom psal jinde) - otevřete pračku, zavoláte státního notáře, ten sepíše co jste do pračky v jakém stavu dali, pračku zapečetí a vy perete. Po vyprání, zavoláte státního notáře, který provede kontrolu pečeti a zjistí stav košile za 4000.-. A s batohem a rozbitým NTB?  Dá se předpokládat, že soudní znalec  zjistí, že popruh se trhal postupně a zákazník, jež by si kontroloval stav , mohl škodě předejít. A jistojistě firma bude mít víc prostředků než  zákazník  byť i s košilí za 4000 :-)))))

0/0
30.5.2008 13:04

xko

Re: matení lidí

A to nemuze ten notar pockat chvilku u te pracky nez se to vypere? :)

0/0
30.5.2008 16:29

trabant3tdi

Re: matení lidí

jj s tímto názorem souhlasím....lidi nadávají na přístup prodejcu jak se chtějí ze všeho vykrouti ale přitom se chovají jako hov.a.da s vymyšlením toho jak okrást prodejce!:-©

0/0
31.5.2008 19:26

David

Re: Re: matení lidí

Souhlasim:-)

0/0
1.6.2008 12:08

trabant3tdi

Dělám v elektru

máme vše uloženo v systému...účtenky i velmi staré. Zákazník  který nemá žádný doklad a požaduje kopii má šanci uspět v případě, pokud platil např. kartou - dá se z výpisu vyčíst datum nákupu, nebo mu byla vystavena účtenka na jméno apod. Pokud ale platil v hotovosti a neví přesné datum ale např jen měsíc tak může mít i smůlu....protože těch výrobků se prodá víc za dané období a stejně jako on mohlo nakoupit více lidí. Z tohoto důvodu mu nemuže být vydána kopie protože se může stát že ji zrušíme někomu jinému.....za další výrobek bez jakkéhokoliv dokladu brát na reklamaci je kravina....lidi jsou totiž blbí a pletou si docela často obchody (vlezou do jednoho chtějí reklamaci ale na reklamačním jim jednoduše řeknou máte to z jiného obchodu-např podle učtenky nebo zaručaku)...takže s tím prohlášením co bylo uvedeno níž si laskavě vytřete prd.el.

0/0
30.5.2008 12:49

Zivan

Re: Dělám v elektru

No spis bych to napsal tak, ze pokud neni zadny doklad a prodejce odmita uznat zaruku, tak to musi k soudu. A ten rozhodne.

Je chyba zakaznika, kdyz nema zadny doklad. U soudu to pak stejne musi nejak dokazat, pokud chce vyhrat.

0/0
30.5.2008 12:59

David

Re: Dělám v elektru

souhlasim,obcas se stane,ze zakaznik chce kopii dokladu s tim,ze ten puvodni ztratil,znicil apod.Podle jakych indiicii mam vydat kopii kdyz shodneho zbozi muze byt nekolik desitek?O pleteni si obchodu s obchodem vim rovnez z vlastni praxe.Presvedcovani,ze pred iks mesici,lety jsme byli na nejakem miste a musime to byt my kdo jsme neco prodali.:-)

0/0
30.5.2008 15:51

sl

Re: Dělám v elektru

staci svedek, ktery potvrdi, ze zbozi bylo koupeno v urcitem obchode. A je to :)

0/0
30.5.2008 16:29

trabant3tdi

Re: Re: Dělám v elektru

No ale kolikrát se stalo že přišli dva manželé jeden z nich tvrdil a řval já to koupil tady ale pak ten druhý říkal ty to není ten obchod ten vypadal jinak, ty pokladny měly jinde atdatd:-©:-© takže možná to je v někde v zakoně(a je to absolutně na hlavu), ale pokud by přišel takový zákazník tak bych mu doporučil at si to řeší soudní cestou protože s takovýma lidma se nemá cenu bavit.....to je tvrzení proti tvrzení....já jako prodejce bych mohl taky řict že ten tulpas si spletl obchod anebo na něj ušít pokus o podvod:-P

0/0
31.5.2008 19:22

David

Re: Re: Re: Dělám v elektru

...znam to.Naprosta pravda.

0/0
1.6.2008 12:10

Michal

Nesmysly

Jsem prodejce drobného elekra, internetové marže jsou dneska okolo 3 %. může mně někdo vymyslet, co se to tu vymýšlí za nesmysly? já nikomu nad rámec dvouleté záruky za nic neručím, jestli někomu něco způsobí škodu, tak at si to řeší s výrobcem!

V současných českých zákonech se neustále operuje s termínem PRODEJCE místo výrobce či dovozce.

Představa, že bych měl živnostnák, prodal dvě pračky se ziskem 150 kč na kuse, pak bych přestal, protože dneska se v takovýchto oborech začínat nevyplací, trh je již rozebrán ... skončil bych živnost, za 45 let až bych šel do důchodu by mně původní kupující začal nahánět, že mu pračka zničila šaty od Versaceho s diamantama a že po mě požaduje náhradu škody 850 tisíc Euro...

zdá se vám to přitažené za vlasy? bohužel v čechách je tohle možné! znám mnoho vychcánků, kteří používají zboží jenom proto, že ho vyreklamují před koncem záruky (každá závada se dá nasimulovat) a tak dokola! prostě HNUS.

Michal

0/0
30.5.2008 10:11

trabant3tdi

Re: Nesmysly

0/0
30.5.2008 12:34

trabant3tdi

Re: Nesmysly

S tím souhlasím. Je mi na zvracení z těch vychcánků dole...jde vidět jak to mají všechno promyšlené. Je hovadina chtít něco po prodejci, který na kvalitu prodávaného zboží nemá vliv....tady tyto věci by se měly řešit s vyrobcem. A když jsme u toho.....tak vy tupci pitomí co tady chcete neomezenou záruku na kde co se pak nedivte že je všechno tak drahé:-©:-©

0/0
30.5.2008 12:37

Zivan

Re: Re: Nesmysly

Jakto, ze prodejce nema vliv? Kdyz je neco nekvalitni, tak to nebude prodavat a nemusi to porad reklamovat, ne?

0/0
30.5.2008 12:44

trabant3tdi

Re: Re: Re: Nesmysly

Ne nemá jak má poznat jestli výrobek nemá skrytou vadu???ha? pokud by se to opakovalo nebo hromadily reklamace na jeden typ výrobku myslim že samotný prodejce ve svém zajmu by takovéto zboží stáhnul z prodeje

0/0
30.5.2008 12:54

Zivan

Re: Re: Re: Re: Nesmysly

Ale nikdo ho nenuti prodavat veci od prodejce, ktere se casto kazi. A naklady na reklamace by mely byt v cene zbozi.

Tenhle clanek je pro lidi, kteri netusi, ze maji pravo na uhrazeni poskozenych veci a prodejce jim tvrdi, ze je tohoto prava jednou vetou na nastence zbavil.

A myslim, ze je to dobre i pro ostatni prodejce. Zakaznici zacnou vyzadovat stejna prava i v levnych obchodech, ktere zamitali reklamace (tim snizovaly naklady).

0/0
30.5.2008 13:08

David

Re: Re: Re: Re: Re: Nesmysly

i ten sebelepsi vyrobek se muze porouchat,takze doporuceni neprodavat to co se kazi je damagogie.

0/0
30.5.2008 17:36

Zivan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesmysly

...a prodejce s tim musi pocitat a zapocitat naklady na reklamaci do ceny.

0/0
30.5.2008 19:20

David

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nesmysly

toto je reakce na tebe Zivane.O jakych nakladech tady hovorich?O tom to prece vubec neni.Tvrdis,ze prodejce ma prodavat takove zbozi ktere je kvalitni anebo respektive bezchybne.Je to tedy podle tebe :-)pouze na prodejci.Nekolik prikladu.Vyrobci mobilnich telefonu.Nokia40% trhu,Motorola,SonyEricsson a Samsung dohromady zhruba 35% trhu a zbyva nekolik mensich vyrobcu.Zbozi je poruchove ode vsech vyse uvedenych znacek.Takze nam tady porad,od ktere znacky by si mel prodejce vybrat zbozi do sve prodejny.

Pokud jsi znaly tak pravdepodobne znas znacku Viking,jedna z nejdrazsich a nejlepsich ve svem oboru a kupodivu rovnez se poroucha.Co takhe Miele anebo Blanco?

0/0
30.5.2008 22:52

trabant3tdi

Re: Re: Re: Re: Re: Nesmysly

však to jsem psal jestli sis to dobře přečetl....a zákaznické práva jsou na.... a poškození věci po zaruční době prodejce nemusí zajímat....dva roky a šmitec a to ještě by bylo složité dokazování jestli ten vyrobek zákazník používal tak jak má

0/0
31.5.2008 19:25

Luke

Re: Nesmysly

1) Nikdo nikoho nenutí podnikat. Pokud nejste ochotný dodržovat zákony, tak můžete jít (třeba) kopat latríny nebo něco jinýho.

2) Prodejce by měl reklamaci podstoupit tomu, kde koupil poškozenuo věc. Tedy náklady za reklamaci/poškozeou věc by se měly přesunout až na výrobce. Je to jinak? Z vlastní zkušenosti mám dojem, že ne, ale možná to je jinde jinak...

0/0
30.5.2008 13:07

Zivan

Re: Re: Nesmysly

Muze to byt trochu jinak. Zalezi na smlouve mezi prodavajicim a vyrobcem.

- vyrobce muze protahnout reklamaci treba na 3 mesice, prodejce musi po mesici vratit penize

- vyrobce posle po 3 mesicich opravene (treba rok pouzivane) zbozi a prodejce ho se ztratou proda jako pouzite

- prodejce muze za poskozene zbozi dostat aktualni hodnotu, ale zakaznikovi musi vratit hodnotu zbozi pri nakupu

Clanek na tohle tema by byl taky zajimavy. Pro spoustu zakazniku urcite.

0/0
30.5.2008 13:14

botička

Re: Re: Re: Nesmysly

V tom případě prodejce poškozuje výrobce, ne zákazník a přijde mi sprosté, že se tady spousta prodejců naváží právě do zákazníků.

Zrovna dneska jsem si udělala výlet do průhonic s trekovými botami, kterým se prošlápla pata co jsem je neměla ani desetkrát na noze. Najetých 20km tam a zpátky a zabitá půlka odpoledne + zkažený výlet, kdy mě bolela noha jak kdybych si jí podvrtla, protože jsem musela dojít i s rozbitou botou. Naštěstí celkem celkem vstřícní lidé v obchodě, i když reagovali stylem "já nic já prodejce", když jsem jim řekla, ať mi dají teda kontakt na výrobce, když oni s tím nic nezmůžou, tak řekli, že by to vlastně nešlo.

0/0
8.6.2008 20:30

Matysek.

Jak by to bylo s daty?

U právnické osoby, tedy firmy se takto uplatnit nedá, tam je to myslím smluvní vztah.

Dejme tomu, že jsem  fyzická osoba, mám na svém počítači datové pole složené s několika disků a řadič, tedy výrobek se mi porouchá a následkem toho přijdu o data, či jejich část (v mém případě by byla maximální možná ztráta 12hodin od posledních záloh). Nicméně, mám tedy právo žádat o náhradu škody? Respektive jak dokázat, že na onom poškozeném diskovém poli byla nějaká data, která jsem třeba programoval/upravoval/vytvářel X let? Prakticky bych danou věc rožšlapal/reklamoval a šel bych sestavovat pole znovu + srovnávat se zálohami, nicméně  je toto reálné?

U laptopů, když se posílá na reklamaci a oni mi zformátují disk s dady, třeba jen kvůli výměně LCD, tak by to také měli zaplatit, či ne?

0/0
30.5.2008 9:21

golemič

Re: Jak by to bylo s daty?

to víš, že máš nárok, určitě jsi tam měl plány raketoplánu, a sídliště na Barandově, chtěj náhradu, možná už nebudeš muset do konce života hrábnout...[>-]

0/0
30.5.2008 9:25

Matysek.

Re: Re: Jak by to bylo s daty?

To byla teoretická otázka.....

0/0
30.5.2008 10:56

J

Re: Jak by to bylo s daty?

Spotrebitel je povinen mimo jine prokazat, ze skode nemohl predejit a ze ji ani jinym zpusobem nemohl snizit.

Tudiz co se dat tyce, muzete je zalohovat ? Muzete => da se uznat nejaka relativne "mala" skoda (napr jste nemel zalohovan posledni tyden ...), ale neda se uznat totalni ztrata dat. Pripadne se da uznat vydaj za obnovu dat (napr 5 hodin prace dodavatele).

BTW: A mimochodem, pokud si pamatuju, tak za skodu neodpovida prodejce, ale vyrobce pripadne dovozce do CR, pouze pokud by jej nebylo mozne zjistit, bude to prodejce.

0/0
30.5.2008 14:28

Zivan

Re: Re: Jak by to bylo s daty?

To je blbost. Kdyz nekdo doveze zbozi z Ciny, tak prece zakaznik nebude vymahat skodu na nejake garazni firme z Ciny. A ta se zase tezko bude podrizovat vsem zakonum na svete.

0/0
30.5.2008 19:24

Tom

DICOTA

No já jsem se setkal, s něčím jiným. Kamoška má baťoh na notebook od značk Dicota za 2500kč, po 4 měsících se ji při nasazování na rameno utrhlo jedno ucho, a baťoh spadl na zem. Notebook má hodně poníčeny, plasty a jeden roh hodně zníčený, ale naštěstí jede. Když jsme se obrátili na prodejce, tak ten nám řekl, že máme smůlu, protože DICOTA má ve svém reklamačním řádu, že vžádném případě neručí za škody způsobené vadou výrobku. Ale byli ochotni, kdyby to stálo málo škodu uhradit, jenže škoda je vyčíslena na 8000kč a tak kámošce jen vyměnili baťoh, a hotovo. Jak mám postupovat v takovém případě, fakt v každém případě je obpovědnost na prodávajícím.?

0/0
30.5.2008 8:24

Tom

Re: DICOTA

Jo a co jsem se díval, tak v reklamčních řádech to má spousta firem, že neručí za škody způsobené vadou výrobku, není to náhodou porušení zákona. A nebo tím jen chytře házejí odpovědnost na prodávájící.

0/0
30.5.2008 8:27

Zivan

Re: Re: DICOTA

Prodavajici se toho nejenom nemuze zbavit, ale kupujici se toho prava nemuze ani vzdat. Pokud kupujici vlastni rukou napise, ze se vzdava prava, tak je to stejne neplatne.

0/0
30.5.2008 13:19

echo

Re: DICOTA

Prodávající se nemůže zprostit písemným prohlášením odpovědnosti. Právo na náhradu škody vám přisuzuje občanský zákoník a prodávající se ho nemůže zprostit.

0/0
30.5.2008 10:37

trabant3tdi

Re: Re: DICOTA

A co má s tím jak je výrobek vyroben společného prodávající?? nějaká kravina ne? příště bych si takovou posr.anou brašnu nekoupil...to si koupim obyčejnou za pár stovek a ta vydrží. Navíc já byt prodávajícím řešil bych to reklamací a vyřizoval si to s výrobcem

0/0
30.5.2008 12:39

Zivan

Re: Re: Re: DICOTA

Prodejce pri prodeji garantuje, ze zbozi vydrzi 2 roky bezvadne. Bud se toho drzi nebo musi prestat podnikat.

0/0
30.5.2008 12:48

trabant3tdi

Re: Re: Re: Re: DICOTA

2 roky.....to je taková kravina.....ale bohužel je to tak....ale každý soudný člověk ví že častým používáním se zboží optřebovává a po dvou letech nemá takovou kvalitu jako při nákupu. Navíc všechno je ted spotřební zboží které se neděla aby vydrželo sto let, ale aby odešlo a lidi si pak koupili věc novou. a garance 2 let je ze zákona....prodejce to prostě musí respektovat bohužel

0/0
30.5.2008 12:53

Zivan

Re: Re: Re: Re: Re: DICOTA

Mohl by tu byt i clanek o tom, jake problemy ma s reklamaci prodavajici. Spousta zakazniku si mysli, ze dostane vsechny penize od vyrobce.

0/0
30.5.2008 13:27

David

Re: Re: Re: Re: Re: Re: DICOTA

souhlasim.Vyrobci,pripadne velke korporace dodavajici zbozi maji az 90dni na reseni reklamace a ja jako prodejce jsem jiz iks krat vracel penize anebo menil zbozi s tim,ze nebyla dodrzena doba 30dni a jako na potvoru po 5-6 tydnech se zbozi vratilo se zdelenim reklamace se neuznava.Ted mohu tak akorat vsechny prisahajici zakazniky poslat v duchu k certu anebo dohledavat udaje a zkouset soudit se o nahradu skody.Pochopitelne bez jakekoliv sance nebot je pouze na prodejci aby rozhodl do 30 dni o vyrizeni reklamace.Na jedne strane je 30 dni a na druhe strane je 90 dni.Aspon nam se to zda jako nepomer;-€

0/0
30.5.2008 16:01

Zivan

Re: DICOTA

Uzavrel jsi smlouvu s prodavajicim. Jeho smlouva s vyrobcem/dovozcem se te netyka.

0/0
30.5.2008 11:18





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že termínovaný vklad je obvykle lépe úročený než spořicí účet?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.