Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozor na agresivní obchodní praktiky. Nenechte se prodávajícími zmanipulovat

Ve snaze prodat výrobek či vnutit službu sahají prodávající často k násilným prodejním metodám. Zákon na ochranu spotřebitele takové praktiky zakazuje a prodávajícímu mohou kontrolní orgány uložit sankci. Dokážete rozpoznat agresivní obchodní praktiku a upozornit na to prodávajícího, nebo dokonce kontrolní orgán? Kde je hranice mezi povolenou a agresivní obchodní praktikou?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Spasy

Readers

zadnej pripad neni tak hroznej jak ten muj. Ja velmi rad soutezim (internetove) na potvrzeni souteze na readers sem zadal jmeno a adresu. Ihned po 2 dnech mi prisel balik nejaky atlas atd...... Nikde zadna cena ..... Na druhe strane slozence 549 kč. Přitom ja nevim ze bych si neco objednaval!!!!! Nekde sem cetl ze se jedna o nejakou nevyzadanou postu. Porad chodi dopisy zaplatte .......I po odeslani zasilky zpet se tvari jako by readers digest nic nedostal a porad chcou penize. 

Nevite co s tim plosííííímmmm? ;-( ;-€

0/0
12.11.2008 18:49

Mirek

České radiokumunikace

Už i tato firma lže a podvádí, slibuje rychlejší internet a levnější polatky, pak pošle smlouvu, kde je všechno jinak (milimetrovým písmem), v průvodním dopise napsáno: nic neopravujte a pak to vypukne. Telefon nikdy nezapojí (změní totiž HTS na ISDN) a začne posílat faktury. Vyvázat se nejde 12 měsíců a když ano, tak Vás to přijde na 9600 Kč. Takže ne jen ičaři a externisté ale i České radiokomun ikace.

0/0
27.7.2008 15:14

baby

Re: České radiokumunikace

to není tak úplně pravda. Byl to možná jeden případ stane se. Jinak to nelze samo od sebe změnit HTS na Isdn, když to zákazník nežádal a poplatek za odstoupení je cca 3000kč u ostatních spol. jako je TO2 je to úplně stejné , takže člověk si nevybere.

0/0
14.8.2008 13:08

rudastraka

vyhry

mymu otcovi chodi uz pres 5 let ze vyhral miliony. nikdy na nic neodpovedel, presto to chodi. i dva roky po jeho smrti. to hranici uz s etikou. zatim sme to vzdycky presli, ale priste s tim uz pujdu za pravnikem.

mate nekdo podobnou zkusenost??

0/0
24.7.2008 16:00

Ondra

Ulhané a okrádající cestovky

Myslím, že zákonodárci by měli udělat přítrž cestovkám, které si legálně přirážejí k ceně zájezdu zisk někdy až do výše 20%zájezdu(samo u nižší cenové kategorie) tím, že to maskují za palivové a letecké příplatky. A pan Okamura mluvčí CK je ještě v těch ulhaných praktikách podporuje:-(Rv

0/0
24.7.2008 11:15

ufi

na otravovače u dveří stačí jednoduchý dotaz

pokud je tak drzý a chce se cpát do předsíně. stačí se zeptat, jestli si myslí že je pevnější jeho noha nebo dubový dveře vyztužený plechem.

0/0
23.7.2008 23:31

Martin

Zlatá pravda našich předků

Zkráceno ...

Nic nepodepisuj.

Když si podepsal, tak se nediv :-P

0/0
23.7.2008 23:26

Milan

Výběr

Jo tak tohle znám....to tady dělá společnost  Výběr...už deset let jsem milionář ale pořád mi nic neposlali(Y)

0/0
23.7.2008 18:55

Hájková Vlasta

Pozor na agresivní obchodní praktiky

ODS manipuluje celou republikou a to je ještě horší,než nějaký spam.

0/0
23.7.2008 17:58

příjmení

a prosim vás,

co je to ten agresivní spam? To jako vyskočí z monitoru a začně vyhrožovat? Nebo rovnou útočí? Spamy mi samozřejmě choděj, ale co v nich je vážně netuším, neb je hned mažu

0/0
23.7.2008 17:26

bombai

myslet

myslet, myslet....prostě když něco nechcete, tak to nekupujte...kdo podlehne - jeho mínus

0/0
23.7.2008 17:04

Filip

jste si jisti

Pokud si dobre pamatuju, tak v pripade nevyzadaneho doruceneho zbozi toto musi prijemce na vlastni naklady vratit dodavateli...

0/0
23.7.2008 16:39

příjmení

Re: jste si jisti

a když ti přijde nevyžádaná dobírka tak jí jako nejdřív zaplatíš, vyzvedneš a pošleš zpět? Přebírat přece nic nemusíš, nebuď  trouba

0/0
23.7.2008 17:27

slina

Re: jste si jisti

tak to si pamatuješ tedy hodně blbě kemo.

0/0
23.7.2008 18:32

pavel

Re: jste si jisti

Nám takováto firma poslala doporučeně Obchodní zákoník a přiložila fakturu s tím, že pokud to nechceme, tak jim to máme vrátit zpět a naúčtovat jim jako dobírku poštovné. Převzala to za nás, bohužel, paní z vedlejší kanceláře, já bych to vůbec nepřevzal. Fakturu jsem nezaplatil a když se ozvali, že jim dlužíme paníze, tak jsem jim řekl, že jsme si nic neobjednali, nic jim posílat nebudeme, protože nám nikdo neuhradí balné a čas s tím balením a zasíláním spojený a ať si pro to osobně přijedou. Od té doby se neozvali.

0/0
23.7.2008 20:53

chovanecm

Vlastní zkušenost

Na domovní zvonek mi nedávno zazvonil jeden z prodejců Mobilkomu a

tvrdil, že tu má na starosti správu pevné linky - myslel jsem si tedy, že je

z TO2 a pustil ho do domu. Jenže pak mi zazvonil u dveří a vyprávěl, že je z telekomunikací. Na můj dotaz, z jakých telekomunikací, tvrdil, že "obecně" a že tu mají na starosti pevné linky. Opakoval jsem dotaz, z jaké je firmy. Prý z telekomunikací... 'Dobře, tak jste z ČTÚ?'. A zjistil jsem novinku: 'Ano, my patříme pod ČTÚ, já jsem

z firmy Mobilkom - u:fon'. 

- aha, takže žádné telekomunikace obecně. Nakonec si ještě rukou upravoval vlasy, aby mu drželi v culíku a slušně odešel.

0/0
23.7.2008 13:06

chovanecm

Re: Vlastní zkušenost

A to nemluvím o Reader's Digest Výběr, kteří neustále otravují svými "200 000 Kč, které můžete vyhrát jako jeden z mála právě Vy".

Ale nejlepší dopis od nich byl ten, kde psali "obec PRAHA je nám

dobře známa, protože mnoho jejích obyvatel se účastní našich soutěží". :-)

0/0
23.7.2008 13:07

Glock každopádně bez -e

Re: Re: Vlastní zkušenost

Na Readerš Digest Výběr jsem potřeboval 3 dopisy (/poslední sprostý), teprve potom přestali posílat "vyhráli jste, objednejte si".

0/0
23.7.2008 14:53

Pavel

Re: Re: Re: Vlastní zkušenost

Tohle máte stejné jako se spamem. Pokud na to budete reagovat, oni ví že žijete a budou otravovat dál. Mně poslali 4 dopisy a když jsem dělal mrtvého brouka, dali pokoj.

0/0
23.7.2008 16:01

Rostratus

Re: Re: Re: Vlastní zkušenost

Vždy se také podivuji nad tím, kolika ptákovinama v jedné obálce mě dokážou za sírat schránku. Zajímalo by mě, kolik blbů se jim chytne, že se jim to vyplatí.  Neskutečný ko ko ti v čele s Čechem kterej se nechal koupit pro reklamu :-©. Pardon.

0/0
23.7.2008 16:41

pavel

Re: Re: Vlastní zkušenost

Reader's Digest Výběru jsem se zbavil (doufám, že navěky), když jsem jim po soustavném obtěžování zásilkami jednou zavolal a upozornil jsem je, že si nepřeji být obtěžován, na což mám zákonné právo, a že v případě, že se ještě jednou ozvou, tak že na ně pošlu Obchodní inspekci. A už dlouho dlouho je od nich pokoj.

0/0
23.7.2008 20:43

Spořič

Re: Vlastní zkušenost

Přesně to se mi taky stalo,jen jsem se víc vyptával a pak nikam nepustil.Oni mluví mlhavě a to mate.Horší jsou různé sbírky,když třepou kasičkou pod nos.Nebo invalida si vyhrne nohavici bez nohy a pahýlem chce kasírovat.Veškerý soucit mizí a zůstane pachuť.

0/0
23.7.2008 15:00

Spořič

Re: Re: Vlastní zkušenost

Proti jednomu časopisu Jehovistů z Holandska,každý měsíc víc jak 5 let jsem nic nenadělal.Pak sami naštěstí přestali.

0/0
23.7.2008 16:21

cynická

Re: Re: Vlastní zkušenost

se sbírkama na kryply a zvířátka se zase roztrhl pytel. Ale na většinu těčh holek stačí hodit nasranejksicht a daj pokoj:-)

0/0
23.7.2008 16:33

Ludek

Re: Vlastní zkušenost

Vida, mam s ufouny podobnou zkusenost, clovek aby to z toho podomniho obchodnika pacil, z jake firmy vlastne je, to bylo jen same "cely barak ted na to prechazi" (a my budeme jedina vyjimka), "ukazte mi vas telefonni vypis", a to ze je ufoun, na to jsem se ho musel ptat nekolikrat, se za to asi stydel ci co. A kdyz jsem mu rekl, ze si podminky nejdriv podrobne prostuduju na internetu, tak se strasne nafrnel, pak ze pry nedostanu zadnou slevu ... a odesel otravovat mistni duchodce. Takze i kdyby mel ufoun jakkoliv pro me vyhodne podminky, tak k nim proste nejdu, kdyz pouzivaji tyhle praktiky, dekuji, stacilo.

0/0
23.7.2008 16:36

lukinoo

Re: Re: Vlastní zkušenost

já nevím. Jseš buď blbý, postižený, nebo státní zaměstnanec. Nikdo kdo chodí po domech není  zaměstnancem firmy. Ať už jde o Ufona nebo O2 nebo cokoliv jiného. Klepači na dveře jsou vždy Ičaři najatí externí agenturou. Operátor si najem externí agenturu ( ten kdo ti věčně volá domů není z T-Mobilu, ale z externí agentury, který ti bude za chvíli volat z novu a představí se jako pan XY a nabíne ti spodní prádlo), od které chce výsledky - predeje. Jestliže se objeví na jejich lidi stížnot, že mají nekalé praktiky, tak to s nimi operátor většinou ukončí. Věř že není v zájmu operátora ( poškození jména) ani v zájmu agentury ( ukončení smluvního vztahu) aby si zákazník stěžovali na nekalé praktiky. Je to prostě koncový prodejce, ten ičař, který za vidinou výdělku zneužívá, podvádí, lže.

0/0
23.7.2008 20:28

Poctivá lopata

Kluci a holky pouliční dealeři čehokoliv

objevili novou taktiku - chodí ve dvou. Pokud šli sami, většina lidi ani nezastavila a obešla je. Ve dvou ale zablokují cestu a vytvářejí tak docela nátlak, protože brání v pohybu. Jednou jsem se takovýho čípka optal, jestli by se mu líbilo nakopnutí do koulí, protože mám pocit, že mi chce omezit volnost pohybu. Na jeho obličeji by Freud udělal diplomku ale uhli chlapci, uhli. ....

0/0
23.7.2008 12:07

xxx

Re: Kluci a holky pouliční dealeři čehokoliv

mám strčený špunty v uších s hudbou a dělám že neslyším... ale jeden tady měl návod - při oslovení prodejcem ho osloví zpátky z otázkou: "a polykáš ?" a už mu dotyčný dá pokoj... :-)))

0/0
23.7.2008 15:47

ramese

Re: Re: Kluci a holky pouliční dealeři čehokoliv

dobra je take protinabidka, ak ze mu nabidnes lepsi sluzby nez ma on :o) a tim ho uzemnis. a ze chodi dva? je to proto ze ve dvou se lepe vnucuje ten produkt ktery pak lidi bezhlave koupi! a neupozornuji na to ze , kdyz jin vyprsi smlouva tak si musi zakanik SAM zazdat o zmenu tarifu nebot pak se nestaci divit jaky KC mu naskakuji za telefon atd. Jinak k oblekani poulicnich socek se vyjadrovat asi nemusim , vetsi "oblek" o pet cisel, pruhovane ponozky v sesmajdanych botach a tom ze kvam priskace jak kaspar o tom nemluve

0/0
24.7.2008 17:45

Eva a Vašek

M-banka

My M-banku nemáme a zatím naprostá spokojenost.

0/0
23.7.2008 12:00

Marki

A co policie?

Nechápu, proč mám upozorňovat toho obchodníka. Měla bych upozorŇovat spíš ČOI nebo někoho takového. Tak jako policie v televizním příspěvku varovala lidi, před fiktivními výhrami podmíněnými zavoláním na nějaké číslo. Že prej tam nemáme volat, ale neřekli, že máme dát podnět jim. Jakoby se s tím smířili.

0/0
23.7.2008 10:12

tojsouveci

Jsem odolný.

Naštěstí jsem odolný. Podomní obchodníky odbydu hned, ještě než stačí říct co vlastně nabízejí. V prázdném obchodě jsem nedávno diskutoval se třemi prodavači o pračce. Samozřejmě chválili ty, které měli na prodejně a haněli ty, které skladem neměli. Samozřejmě je všichni měli i doma a všem skvěle fungovaly. Takže jsem jik tomu pogratuloval a řekl jsem, že mnou vybranou značku si půjdu koupit do jiného obchodu, kde ji budou mít (stejně bych si ji koupil přes internet). Několikrát jsem byl i na nějakých akcích, kde jsem si dal v klidu jídlo, vyposlechl ohromnou chválu na nějaké děky, hrnce a já nevím co ještě a ani náhodou mě nenapadlo si něco od těch zlodějů koupit. Nejradši nakupuji přes internet, kde si v klidu vyberu, příp. přečtu nějaké recenze či zkušenosti lidí, kteří tu věc vlastní a pak i cenu.

0/0
23.7.2008 9:33

Slina

Re: Jsem odolný.

Ty jseš vážně čípek, ty jsi s nima vážně pěkně vydupal.

0/0
23.7.2008 12:01

XXL

Re: Jsem odolný.

Nákupy přes internet jsou taky riskantní. Nejlepší je internetový nákup, který vyzvednu v kamenné prodejně. Nebo který takovou prodejnu má, pokud to je z dovozem jako třeba pračka.. Občas je lepší zaplatit o malinko více.

Naposledy jsem cosi kupoval přes internet, "kamenná prodejna" byl fakticky obývák v něčím bytě. Bylo to levnější, zboží po drobné závadě mi vyměnili, ale čekal jsem déle a ztratil čas. Ta úspora peněz za to nestála.

0/0
23.7.2008 17:11





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.