Diskuze

Krok ČNB přinese levnější hypotéky. Otázkou zůstává, která z bank bude první

Snížení úrokových sazeb o čtvrt procentního bodu je krok správným směrem a lze očekávat, že v nejbližších měsících využije Česká národní banka prostor pro jejich další snižování. Následující měsíce by měly přinést levnější hypotéky, nižší úročení bankovních vkladů a stabilnější korunu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Michal

8. 8. 2008 13:15
Nesouhlas

Pane Miller, to chce odvahu kritizovat FED a Evropskou centrální banku..... jestli jste takový odborník, tak byste měl minimálně kandidovat na Nobelovu cenu. Jinak nerozumím, jaká je výhoda, že klesnou hypotéky, když snadnější dostupnost hypoték vede pouze k zvyšování cen bytů. Kdyby nebyly hypotéky, nestalo by se v USA to co se stalo a ceny nemovitostí by mohly růst přiměřeně s růstem mezd. Takhle se pouze roztáží inflační spirála. Také snižování úrokových sazeb potápí penzijní připojištění.... co si při tak vysoké roční inflaci účastník penzijního připojištění na 20-30 let  koupí... ?

0 0
možnosti

Kantorek

8. 8. 2008 15:14
Re: Nesouhlas

Nekoupí si  samozřejmě nic, ale měl by mít jednu vlastní střechu nad hlavou a druhou pronajímat a bude v pohodě. ;-D

0 0
možnosti

i

8. 8. 2008 9:20
banky uz hypo snizuji

Tak mam dobrou zpravu pro hypotekare, UniCredit kterou dlouhodobe sleduju uz sla se sazbou dolu a to jeste pred vcerejsim CNB. Fix 1/3/5 cervenec-srpen 5,43-4,79 / 5,39-4,96 / 5,45-5,04.

Nicmene ten pokles je dan spis poklesem sazeb PRIBOR a to docela verne.

Na druhou stranu vcerejsi snizeni sazeb si nemyslim ze byl dobry napad. Inflace se roztoci. To zas budou bankeri zaskoceni. Pokud nemusite nesporit, rozumne si pujcit, utracet-investovat. Zdravi analytik amater. :-P

0 0
možnosti

vsp

18. 8. 2008 12:10
Re: banky uz hypo snizuji

Ono banky pro stanovení sazeb hypoték samozřejmě více zajímá ten PRIBOR než repo sazba. Ale ten PRIBOR už zahrnoval očekávání, že ČNB půjde dolů s repo sazbou.

0 0
možnosti

####

7. 8. 2008 22:50
nacasovani

a ta CNB jako neco dokazala nebo vsichni v cestovkach zacali panikarit ze by mohla jako neco dokazat a splaci faktury se kterymi cekali nebo mohli pockat podle toho co na to vyvoj kurzu...

0 0
možnosti

Aloisik

7. 8. 2008 20:36
Mimoň

Pan Miloň Miller je opravdu mimo, kdyz dokaze vypustit takhle "odborny" clanek s kritikou ECB. Inflace v EU kolem 4%, inflace u nas kolem 7% a nejaky pablb bude psat o tom, jak rozhodnuti CNB zastabilizuje menu, podpori rust a jak se vyplati odkladat euro. ;-€ Tenhle clovek si muze podat ruce se slecnou Vitamvasovou z X-trade brokers :-© a spolecne by meli jit sazet brambory, na to jedine se mozna oba hodi!

0 0
možnosti

Blbec z Xenemunde

7. 8. 2008 19:47
<>

Jak může vůbec někoho dnes vzrušit čtvrt procentního bodu 8-o ? To prostě nikdo nemůže nikdo poznat ani s lupou - ani firmy, který si přepočtu úspory čtvrt procentního bodu z úvěru ani nevšimnou, natož občan lama, kterému žádná banka nenabídne zítra levnější spotřebitelský úvěr - jo v 1997 to bylo přece jenom poznat, když úrok byl 27% a nemohli jste ho promítnout vzhledem ke konkurenci do ceny výrobku nebo stavebních prací ;-D

0 0
možnosti

Ex-treme

7. 8. 2008 19:16
na otázku existuje jednoduchá odpověď:M-Bank

mám variabilní úrokovou sazbu dle Priboru :-P

0 0
možnosti

marty

7. 8. 2008 21:03
Re: na otázku existuje jednoduchá odpověď:M-Bank

To je pech co??:-) Ale na druhou stranu jste určitě naprosto spokojenej;-)

0 0
možnosti

Petros

7. 8. 2008 18:19
Jste si opravdu tak jisty?

Citace: "V situaci, kdy inflace není primárně vyvolávána poptávkou spotřebitelů, ale tlačena náklady – růstem cen paliv, potravin a v případě ČR ještě doznívajícím skokovým růstem regulovaných cen, není možné proti inflaci bojovat politikou vysokých úrokových sazeb, jak to chybně dělá Evropská centrální banka a v minulosti stejně chybně postupoval americký FED."

Kdo napsal tohle? Mam rad filuty, ktery vi vsechno nejlip, lip nez ECB, lip nez FED, lip nez Bank of England.... R^R^R^

0 0
možnosti

Petr

8. 8. 2008 7:53
Re: Jste si opravdu tak jisty?

Jsem už z idnesu zvyklý na leccos, ale tohle je zase jednou extra silné kafe.

0 0
možnosti

Josef

7. 8. 2008 18:04
M-bank

;-DJá mám M-bank a zatím naprostá spokojenost;-D

0 0
možnosti

GEN-

8. 8. 2008 10:34
Re: M-bank

A ja mam hypo jinde a mam fix na 3.99%, u mbank bych uz ted mel cca 5%. Dekuji velice. :-©

0 0
možnosti

7. 8. 2008 16:50
Mamlas

Kterej mamlas psal tenhle článek ?

0 0
možnosti

Richard

7. 8. 2008 17:30
Re: Mamlas

Psal to mamlas Milon a znovu tak potvrdil bulvarni uroven rubrik Ekonomika a Finance na IHeute. Bravo !R^ 

0 0
možnosti

Želva

7. 8. 2008 16:08
Blábol nad blábol

Levnější hypotéky - a proč vlastně ? Nejsou náhodou byty a domy tak nesmyslně předražené právě díky levným hypotékám, dotacím stavebního spoření, daňovým úlevám ? V Praze stojí postavení 1 m2 bytu asi 20 - 25 tis. Kč. A prodává se nejméně za dvojnásobek. Ostatní kraje Prahu pomalu následují.  Tak jaký má vlastně smysl levná hypotéka ? A u starších bytů a domů je to tak, že jich bylo mnoho skoupeno a jsou pronajímány. Pronájem totiž vynáší daleko víc, než úroky. Tenthle kšeft také zvýšil cenu bytů. Takže snížení úrokových sazeb u hypoték bude mít jen ten efekt, že byty a domy budou v konečném důsledku dražší. Je jich totiž na trhu nedostatek, takže podpora jejich nákupu povede ke zvýšení cen. Tak stará a jednoduchá ekonomická poučka ... .:-)

0 0
možnosti

Petr

7. 8. 2008 16:45
Re: Blábol nad blábol

Ale houby, ČNB snížila o 0,25 , banky sníží max o 0,1 , to hypotéku tak neslevní ;-)

0 0
možnosti