Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozor na podezřele výhodné nabídky bytů aneb Jak poznat podfuk

Reklama přehání a prodávající kupujícím přinejmenším neříkají všechno. Všichni to vědí, ale málokdo se tím řídí. Pro většinu zájemců o bydlení jsou různé "výhodné nabídky" neodolatelným lákadlem. Právě na nich přitom kupující nejčastěji prodělá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomáš Marný

Ještě něco do tabulky...

Klidová zóna u domu = plácek, kde 20 hodin denně vřeští haranti, ponejvíce multikulti původu

Možnost parkování u domu = 8 míst na 20 bytů aneb kdo dřív přijede, ten dřív zaparkuje...

0/0
31.8.2008 1:11

Jarda

Pěkné

Opravdu dobře napsaný článek, hlavně nad překladem reklamních frází jsem se skvěle pobavil. Myslím, že autor nechce říct, že všechny realitky podvádějí, jak to pochopili někteří čtenáři. Spíše autor dociluje, aby si čtenář uvědomil případná rizika a dal si při koupi domu pozor. Díky.

0/0
29.8.2008 8:41

iuos

hmm

na inzerátech realitek mne fascinují dvě věci  - neuvedená velikost pozemku a "cena k doptání"...

0/0
18.8.2008 10:18

Jirka

Postřehy

Píšu několik zkušeností, kerých jsem byl svědkem při hledání bytu... Jeden byl v dezolátním stavu pod střechou, ale pěkně vymalovaný, hlavně stropy měly nádherné a nové obklady. Druhý měl v nabídce uvedeno: "v kuchyni kuchyňská linka" - že by v kuchyni byly i jiné linky než kuchyňské? Jiný majitel to prodával i se zařízením, které by mi samozřejmě nechal zadarmo. Ty těžké skříně z 50. let minulého století a postele bych likvidovat nechtěl, to by byla šichta a kde to vyhodím? Co říkáte velkému čtyřpokojovému bytu v paneláku, který má WC a koupelnu nově vyzděnou, hezky provedenou a zároveň společnou? Nebo nově rekonstruovaná kuchyň, ale staré lino, které se bude asi dělat někdy později?

0/0
17.8.2008 22:56

Yarda.

Pan Kohn chtěl prodat barák

a obrátil se na realitní kancelář. Navštívil jej makléř a předložil mu návrh, jak jeho nemovitost budou nabízet.

Pan Kohn to pozorně přečetl a řekl: "Žádný kšeft nebude, to bych byl blázen, kdybych tak výborný barák prodával.";-D

0/0
17.8.2008 21:04

jirka,bohumin

tady na severu,

tesne pod polskem se nam dari docela dobre.prodavame,pronajimame.lidi maji penize,zajem,banky jim rady pujcej.nevim,co tu resite.tady je nemovitosti dost a dost,takze si nastesti muzeme vybirat,co klientovi nabidneme a co ne.mam zkusenost,ze treba ruina ve vychodnich cechach se nabizi s komentarem presne dle tabulky,za 750 000,ovsem my tady na severni morave,bychom ji jednak do nabidky vubec nevzali a pokud by byl prodavajici neoblomny tak za polovicni,tedy ferovou cenu.musim priznat,ze kdyz obcas zavitam k vam do cech,tak se mi nad praktikami vasich makleru zveda zaludek.vsechno je o lidech.posledni dobou mam pocit,ze cesi jsou na rozdil od nas moravaku proste tak nejak vychcani,no.Rv

0/0
17.8.2008 20:06

fan

Doporučujeme!!!

Při čtení článku jsem si vzpomněl ještě na jednu oblíbenou frázi, která mě vždy ze strany agentů pobaví... :)

0/0
17.8.2008 18:45

Méněchápavá

Jak píší studenti seminárky

Kdysi se mi do ruky dostala podobná tabulka, co znamená, když student do práce napíše např. "Někteří autoři uvádějí" = alespoń jeden to tak napsal... Nevíte, kde by se to dalo najít, nemáte někdo odkaz? Bylo to vtipné.

Jinak tahle tabulka je také povedená :-)

0/0
16.8.2008 14:46

Tomáš Marný

Doplnění tabulky

Příjemní sousedé = blbci, s kterými se nedomluvíte ani na tom, jaký je právě den, natož třeba na výměně oken nebo zateplení domu.

0/0
16.8.2008 12:32

HHH

Ubohost

Tento článek je tak zavádějící a tak jednostranný, ovšem hlavně že tam napíšete: Bez záruky - tím se defakto bráníte případnému právnímu kroku.

To je jako bych já vydal článek o Vašich chybách tu na idnes.cz a taky napsal: Bez záruky. A kdo by si to přečetl, tak by defakto mohl říci, že jste absolutně amatérští reportéři......

Já jsem reality dělal a z 85% jsou realitní makléři slušní, nepodlí a féroví, ale dle tohoto článku jsou všichni zkažení a uvádějí jen a jen nepravdivé údaje při popisu nemovitosti. Styďte se!

0/0
15.8.2008 23:06

KKK

Ano, stydte se HHH

Ze jste za svou karieru potkal jen 15% zhovadilych makleru? Stastny to clovek:-/

0/0
16.8.2008 8:16

HHH

Re: Ano, stydte se HHH

Nemám za co, neb vím, že si to lidi min. z 50% dělají sami, a to špatným výběrem realitní kanceláře nebo makléře, myslí si, že se vyznají ve všem a že je nikod nemůže nikdy nijak obejít, poškodit apod. Když si půjdete koupit vozidlo a autobazar se Vám nebude líbit, jednání se Vám nebude líbit, půjdete prostě jinam....

RK s hesly: jsme největší, prodáváme nejvíc, máme nejvíc poboček apod. hesla prostě lidi láká a nezajímá je nic dalšího, což je chyba... Prodávají nejvíce, ale za jakých podmínek? Plno těchto RK přijde a řekne, že když jim nedáte exkluzivitu, tak že to oni nenanídnou klientovi... a pak se to obrátí, ne oni budou chtít prodávat vaši nem., ale vy sami budete chtít, aby jí prodávali a už je to špatně...

0/0
16.8.2008 8:38

Tomáš Marný

Re: Ubohost

Stačí se podívat na reality.cz, kde nejméně 85% inzerátů není ani napsáno správně česky, obsahují vyložené pitomosti a o fotkách ani nemluvě - co je mně potom, jakou mají současní majitelé sedačku v obýváku, spíš bych ocenil plánek bytu, ale ten je tak u 1 inzerátu ze 150. Nebo těch 85% makléřů na reality.cz neinzeruje?

0/0
16.8.2008 12:36

Tomáš Fuk

Re: Re: Ubohost

naprosto výstižné, bohužel

fotky mizerné kvality, a nedostatečně vystihující skutečnost (vyfocený záchod, sedačka, zátiší s lucerničkou a "obloukem"... výhled z okna - ale z chodby, případně úzkým průzorem do parku, a protější panelák či dálnice cudně chybí)

plánky bytů naprostá vyjímka, kecaj v obytné ploše, 1+1 je vydáváno za 2+kk, dobrá dopravní dostupnost znamená, že 5minut pěšky od domu je zastávka, kde jednou  za půl hodiny jede autobus na metro ...

0/0
17.8.2008 16:29

jenda

v původním stavu

ještě tam chybí byt v původním stavu - to znamená neudržovaný :-©a je stejný jako před 35 lety, kdy byl postaven.

0/0
15.8.2008 13:28

Filip Beňo

hmm

tenhle článek beru pouze úsměvně.. kdyby se měl každej řídit těmahle radama tak si nikdo nic nekoupí.. .psdát že výhodná cena je pouze nějakej podraz... nezlobte se na mě a le v dnešní době kdy se každej rozvádí a potřebuje si vyřešit majetkové vyrovnání to není žádná nenormální věc..

0/0
15.8.2008 13:04

BB

Luxusni holobyt

Naposledy me doslova rezchechtal inzerat na Sreality kde doslova stalo.

....luxusni byt (kolaudovano jako holobyt)....

Jinak vyborny je jeste oblibeny vyraz "byt v malebne ulicce"=temna ulice kde kazdej dostane pres hubu

0/0
15.8.2008 12:07

viky

Při prodeji chaty

realitka nazvala deštovou vodu, která je ovšem jenom tehdy, když prší!!! ... k dispozici  pouze užitková voda - ve skutečnosti v kýblu do umyvadla.... To, že nelze ani vyvrtat či vykopat studnu  pro naprosto nepoživatelnou pitnou vodu, ani nemluvě. Inzerovaná chata nezapsaná do katastru nemovitostí 15 let!!, rekreační objekt bez  jakéhokoli čísla - majitel si prý sám zhotoví z umělé hmoty!! Realitní pracovník ani neměl pověření nemovitost nabízet, i když toto drze tvrdil v jakési smlouvě o rezervačním poplatku, tato forma ani právně neexistuje, existuje pouze Rezervační smlouva. No prostě hrůza!!!

0/0
14.8.2008 19:35

O.M.

Další...

Veškerá občanská vybavenost v místě = 1 km je večerka

1. NP = napůl ve sklepě, Novostavba = panelák z r.1990, Luxusní byt = na chodbě je oblouk a mnichovská omítka

Standard = panelák s umakartovým jádrem

Jestli je tu někdo z UL:

Klíše = Za válcovnou

0/0
14.8.2008 18:34

Pribinacek

Re: Další...

Za rohem v realitce visí krásné nabídky v Praze 6: Nebušice - žádáná lokalita, Přední Kopanina - ticho u lesa, Suchdol - romantika na okraji Prahy. Všechny tyto oblasti mají jedno společné, vede nad nimi letecký koridor z letiště v Ruzyni.

0/0
15.8.2008 14:02

Tomáš Marný

Re: Re: Další...

A přesto jsou Nebušice jednou z hlediska realit jednou z nejdražších oblastí v Praze...

0/0
16.8.2008 12:39

Vomejt

To mi něco připomíná ...

Mám takový pocit, že tu tabulku si před pár lety lidé přeposílali jako humor ... schválně projdu starší věcí ... a jestli jí najdu, tak by to panu Bukačovi nemělo projít ...

0/0
14.8.2008 14:11

Ranito

ehm

no to srovnani "v inzeratu pisou" a "ve skutecnosti znamena" je trapne. jsou to normalni pozitiva a negativa zminenych veci, zadne lhani.

taky iDnes, ze jo... :-/

0/0
14.8.2008 12:31

RC

Re: ehm

Áááá, další pán z realitky. ;-D;-D;-D

0/0
15.8.2008 12:21

moopy2

většine je jich opravdu taková

...taky sem hledal byt asi 2 roky...to co některé realitky nabízejí za služby by se jeden podělal. Agentka ani nepřišla na prohlídku... a kdybych ten byt koupil, všechno bych si musel vyběhat sám a oni jenom shrábli prachy.

Naštěstí se najdou i jiné..které mi vyběhali v podstatě všechno.Ja se jenom nastěhoval.sem spokojenej.vše co sem se dozvěděl o byta byla pravda a sem spokojenej.chce to najít fer realitku a ne nějakou co sídlí v maringotce

0/0
14.8.2008 11:56

Vlk

proč?

To je všechno pěkné... U nás je velmi absurdní systém regulovaných nájmů, který způsobil, že lidé z průměrnými příjmy se houfně zadlužují a kupují si byty a domy. Přitom je z principu mnohem výhodnější si bydlení pronajmout, hlavně ve městě, jenže to se musí někomu platit, že? A na placení za služby tady jaksi leckdo není z minulé doby zvyklý... Já si chci pronajmout byt za normální cenu. Zrušte regulaci!

0/0
14.8.2008 10:44

Belzebub.Pekelny

Re: proč?

Si jej pronajmi, co ti brání, ja to udělal a ted jsem si koupil byt v centru prahy a neslintam tu nesmysly!

0/0
14.8.2008 17:03

andel.nebesky

Re: Re: proč?

Vůbec jste nepochopil pointu. Předchozí kometář byl o tom, že regulace deformuje ceny tržních nájmů nahoru a díky tomu si bere hypotéku kdekdo. Já ji mám také, ale kdybych mohl mít stejný minibyt za 3K měsíčně nájem, asi bych se rozhodl pro nájem. Ve chvíli, kdy nájem je vyšší než hypoteční splátky i s úrokem, nezbylo mi, než jít do hypotéky.

0/0
15.8.2008 11:48

Pribinacek

Re: Re: Re: proč?

Vy věříte tomu, že až se zruší regulované nájmy, tak nájmy u soukromníků zlevní? Proč by to dělali?

0/0
15.8.2008 14:05

augliáš

Moderní čtvrť blízko centra

= třikrát do roka vám vykradou auto

0/0
13.8.2008 16:13

Todd Berrttuzzi

No to sedí

ale já se naopak setkal s realitkou, kde ti mamlasové nebyli ani schopni sepsat smlouvu , resp. měli takovou smlouvu, že by člověk musel být blázen aby to podepsal ( žádné sankce za nesplnění podmínek atd. ) a to tak blbě napsanou, že by ani ta realitka v případě mnou neplněných podmínek  nevysoudila ani korunu. Prostě amaterismus. Celou smlouvu jsem tak navrhl já a vmontoval tam takové pasáže, že bych realitku oškubal o statisíce kdybych chtěl a ti pitomci to normálně podespali. Prostě sranda. :-) Nakonec  jsem od nich koupil velice výhodně chatu na horách ( výhodně v tom smylu, že slevy které jsem vydundal nesla realitka a nikoli prodávající ) . Takové realitky mám já naopak rád. ;-D;-D

0/0
13.8.2008 14:02

Belzebub.Pekelny

Re: No to sedí

R^R^R^

0/0
14.8.2008 17:05

Speedy

Re: No to sedí

Jasně Todde, zbožňuju hrdiny z diskuzí, kteří to všem natřeli.....

0/0
15.8.2008 7:43

Filip Beňo

Re: Re: No to sedí

plně souhlasim... zase někdo sežral všechen rozum světa.. R^

0/0
15.8.2008 13:06

Agx

Jeste by se mohly zminit dalsi finty...

Prodam obecni byt = provedu s pomoci znameho na radnici fiktivni vymenu za nemaly uplatek.

Nebo prodej OB s predplacenym najmem = obchod s velkou neznamou.

0/0
13.8.2008 10:53

andel.nebesky

Re: Jeste by se mohly zminit dalsi finty...

"Prodám byt v soukromém vlastnictví" = soukromé ano, ale ne mé. Jen vysávám majitele bytu díky regulovanému nájmu. A protože stát teď zaplatí majitelům odškodné několik miliard, pravděpodobně regulaci nuceně zruší, chci z toho ještě něco vytřískat a prodám právo bydlet za regulované na cizí úkor na příštích cca 20 měsíců.

0/0
15.8.2008 11:51

Mrakomor

clanek

Ne kazda realitka dela presne to co se pise v clanku. Mam celkem dobry zkusenosti s velkou mezinarodni realitkou, ktery mi hodne pomohli. Pri koupi nejakyho developerskyho projektu so prumerne inteligentni clovek danou lokalitu důkladne prohlidne a zvazi pro a proti. Jako obchodnik chapu text inzerátu 'klidná lokalita', prece tam nenapisete, ze je to prdel sveta.

Muj názor je, ze v ralitnich kancelatich jsou velky rozdily a je treba dukladne zvazit, ktere sverite prodej ci nakup nemovitosti.

P.S pro predchozi prispevek, znamy a znami vas vzdy akorat ojebou :-)

0/0
12.8.2008 23:03

Jolana

Re: clanek

Realitky prodávají co dostanou do nabídky. Některé hrůzy co dostanou do nabídky snad nelze ani prodat. Někteří prodávající jsou hov&da vyč@raný a neví co by za śvoji nemovitost chtěli.  Potom dělají co můžou. Kupuji byt, vidím co se prodává.

0/0
15.8.2008 7:45

Kuznecov

Je to tak

Lidi, to je ale fakt co tam ten pan pise - to je presny. V realitkach maj vymatlance -vymatlanejsi nez v autobazarech a vsechny byty a domy jsou "exkluzivni", "doporucujeme", "jedinecna nabidka" apod. Zadnej realitni vymatlanec tam neda skutecnej obraz veci - taky proc, nic by neprodal. A protoze kupujici jsou castejc vymatlanejsi  nez ty makleri co se tlemej v saku a kravate z tech prospektu tak jsme kde jsme. Reseni je jenom jedno: znamy, znamy pres znamy, znamy znamyho atd. Na vsechny relitky se v klidu vyserte  a kupujte jen to co uz davno stoji a vidite na vlastni oci jak to vypada a co je kolem. Chce to trpelivost. Do ty doby bydlete ve starym nebo v najmu. Nic vam neutece. Kuzma Kuzmic Kuznecov.

0/0
12.8.2008 22:28

j2

Re: Je to tak

tak přesně takoví debilové jako ty už několik let radí nic nekupovat a čekat - a kam se pročekali ti, co nic nekoupili? - k dnešním cenám. Kdokoliv cokoliv koupil před 2 a více lety, je teď dost v pohodě. Ty ale asi ne..

Teď se můžeš konečně probrat a pobrat trochu rozumu...

0/0
26.8.2008 14:02

Johny

PODVODY A SOCIALISMUS

Je to jako se socanskými sliby, na ty kraviny může skočit jen někdo hodně naivní anebo člověk ruzumu hodně mdlého, že...

0/0
12.8.2008 19:52

XXL

Doplnění dřívějšího příspěvku

Vyspělou Evropu sice doháníme pomalu, ale přece. Dokonce i současný trend - tj. vyšší inflace, růst platů a kurzu koruny tomu pomáhají. Za výplatu si možná člověk nekoupí o tolik více, celkově. Ovšem nominálně se Západní Evropě přinbližujeme víc a víc. A je to významné. Část komodit stojí stejně u nás jako v Německu, někdy jsou tyto věci na Západě levnější. Týká se to energií, ropy, benzinu, aut. Tady není pak podstatné, že Němci mají dražší brambory než my. Zatím je dojíždět dosti drahé. Drahá ovšem začíná být i hromadná doprava, takže volba auto vs. MHD není jen otázkou financí a času na druhé straně.

V Německu lidi často dojíždí jednu cestu i sto km. Podobně v USA, dojíždět 30-50 km je běžné, není problém. Zácpy na silnicích se netýkají tak dálnic, ale hlavně měst a jejich center.

Jistě, není to moc ekologické. Kdo ale většinu platu splácí na hypotéku, má jiné starosti. A jezdit autem bude výhodnější, než ležet doma a pobírat dávky. Takže jde o víc než o bydlení.

0/0
12.8.2008 17:28

XXL

Re: Doplnění dřívějšího příspěvku

Jelikož nefunguje trh s byty, je riskantní kvůli práci bydlení prodat a koupit nové. Můžu na tom tratit pár milionů. Za rok si vydělám pár set tisíc, takže taková výměna těžko. Trh funguje, ale je to velmi riskantní - díky různým šizunkům, viz článek.

Myslím, že dostupnoust automobilové dopravy toto podstatně změní. Velká centra dražší budou, stejně i satelity s rychlou MHD. Ale ten rozdíl nebude tak výrazný. Když Praha bude skvěle dosažitelná do hodiny, ne jen ze středočeského kraje.

0/0
12.8.2008 17:31

mmkk

Re: Doplnění dřívějšího příspěvku

"Zácpy na silnicích se netýkají tak dálnic, ale hlavně měst a jejich center."

Jsi asi nikdy nejel v Německu po dálnici v ranní nebo odpolední špičce. Taková cesta kolem Frankfurtu, Mnichova Kolína nad Rýnem nebo Dusseldorfu ;-) A že tam ta dálnice nebývá jen jedna, ale někde vedou i dvě nebo tři stejným směrem.

0/0
14.8.2008 18:05

mattiCZ

Jo, je to přesný...

česká klasika, týkající se čehokoliv, zdaleka ne jen realitek. Z tý naší český vychcaný a napalovačný povahy už je mi dlouho na :-©RvX(Y)

0/0
12.8.2008 16:19

franta

hezkýýý

Dost dobrá příprava redakce idnes, jak očekávat kupu placenejch PR článků o realitek/developerů, které to budou uvádět na pravou míru!!! Slušná práceR^

0/0
12.8.2008 15:15

pepa

Tak ta tabulka nemá chybu!!!

;-D;-D;-D

R^R^R^

0/0
12.8.2008 14:55

Radek0075

Já myslím že snad každý člověk má vlastní

rozum a nekupuje nemovitost jen na základě inzerátu. Je třeba se tam podívat, zjistit si co je okolo, podívat se do územního plánu atd.

0/0
12.8.2008 13:55

Povalec

Re: Já myslím že snad každý člověk má vlastní

Uzemni plan neznamena vubec nic. Dnes je pred panelakem parkoviste, zitra Lidl. Dnes je v centru Masarykovo nadrazi, zitra vytrhane koleje...

0/0
12.8.2008 15:06

freak

Re: Re: Já myslím že snad každý člověk má vlastní

R^R^R^

0/0
12.8.2008 20:12





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.