Diskuze

Témata, která jsou při hovoru s podřízenými tabu

Udržet si profesionální odstup je pro šéfa nutnost. Může být přátelský vůči podřízeným, ale nikdy nebude jejich kamarád. Také proto musíte mít jako šéf na paměti, že jsou témata, o kterých se svými podřízenými nikdy nemluvíte. Mohla by se vám totiž pořádně vymstít.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ProRadar a ProAtom

17. 8. 2008 22:54
sorry za ten zmatek (viz níže-jsa ITanalfabet)

;-(

0 0
možnosti

ProRadar a ProAtom

17. 8. 2008 22:52
š4

neschopenku a že mě to stálo, při mém platu, mraky peněz. Ideální šéf je věřící....v pátek Ti nakálí na hlavu;-€...v neděli se vyzpovídá, zaplatí odpustky a v pndělí nanovo....!(Y) ?![>-]

0 0
možnosti

ProRadar a ProAtom

17. 8. 2008 22:52
šéf 3

...!(Y) ?![>-]sportovní, rádoby kamarádský, víkend, který nakonec firma nedoplatila a přísahám bohu, bylo to poprvé, co jsem si vzal bezdůvodně

0 0
možnosti

ProRadar a ProAtom

17. 8. 2008 22:51
šéf...

sportovní, rádoby kamarádský, víkend, který nakonec firma nedoplatila a přísahám bohu, bylo to poprvé, co jsem si vzal bezdůvodně neschopenku a že mě to stálo, při mém platu, mraky peněz. Ideální šéf je věřící....v pátek Ti nakálí na hlavu;-€...v neděli se vyzpovídá, zaplatí odpustky a v pndělí nanovo.

0 0
možnosti

ProRadar a ProAtom

17. 8. 2008 22:50
Šéf nemůže být kamarád...

v tom pravém slova smyslu!Rv Nefunguje to nejen teoreticky, ale mám to ověřeno v praxi! Pouze výjimka potvrzuje pravidlo a gratuluji nejen podřízeným, ale hlavně šéfům, kteří to dokáží.R^  Jednou nám byl taky naordinován teambulidingový

0 0
možnosti

radim

17. 8. 2008 12:39
autor je diletant bez přirozené autority

Po přečtení článku jsem pochopil, že autor článku asi moc přirozené autority nemá, když napíše, že šéf a podřízený nemůže být kamarád.... Šéf s přirozenou silnou autoritou umí najít hranici, kde může v týmu podřízených najít kamaráda, který je kamarád a respektuje přitom v pracovních záležitostech role...

0 0
možnosti

XXL

17. 8. 2008 19:41
Re: autor je diletant bez přirozené autority

Povězme si, o žádnou přirozenou autoritu nikdy nešlo a zas tolik nejde. Jde o autoritu z pozice, z pozice moci. Přirozenou autoritu měl Hitler, který zfanatizoval davy a lidi za ním šli dobrovolně. Pak už i nedobrovolně.

Autorita šéfa - může snížit prémie, dělat potíže s volnem, dovolenou, může člověka vyhodit z práce. To lidi vědí, a proto se ho bojí. Dále může - nezvýšit plat, což při roční infaci znamená trvalý pokles. V tom je autorita. Při tom ovšem může být člověk přátelský, vůbec nevadí se svěřit s některými osobními věcmi. Věci hodně důvěrné - to ovšem není na místě říkat v práci nikomu, či jen dlouholetým známým. To se netýká jen šéfa, ale platí obecně.

Vrátím se, co jsem již někde zminoval. Hrají se hry, že lidi jezdí na víkendy, na firemní večírky či jdou spolu večer do hospody. Je to umělé, lidi se tam dál chovají jako v práci. O žádné důvěrné vztahy nejde. Ty buď jsou, nebo nejsou.

0 0
možnosti

Karla

17. 8. 2008 12:13
Nevhodný šéf

Náš šéf naopak strká nos do soukromí všech podřízených.  Nás podřízených je 16 a proto má mezi námi svého koně který ho informuje o tom co kdo řekne mezi ostatními. Největší zálibu má pak v tom, že dotyčného zesměšní nebo poníží. Není tedy divu že si ho jako šéfa nikdo neváží. On není vzdělaný ale bohužel je mistrem slova. Svoji autoritu si vynucuje sprostými nadávkami ,neustálým kontrolováním každého znás a největší radost mu dělá když nám může krátit odměny. Průměrný plat u nás v expedici je 53 Kč za hodinu a 10% premii při pracovním úvazku 7.5 hodin denně je to dost málo. A to mám maturitu ekonomického směru a pracuji s laserem.

Sám nastupoval ve firmě jako elektrikář ale nástavbové studium z něj udělalo velkého šéfa který si víc zakládá na titulu funkce než na tom aby se snažil být k nám alespoň trochu lidský.

0 0
možnosti

Petr

17. 8. 2008 14:55
Re: Nevhodný šéf

Tak proč nezměníš práci? Nebo ti těch 53,-/hod stojí za to nechat se buzerovat idiotem?

0 0
možnosti

jara

17. 8. 2008 10:37
co když se stane šéfem někdo z týmu?

Souhlasím s článkem, ale jak ustát situaci, kdy na post šéfa je povýšen někdo, kdo byl doteď řadovým pracovníkem toho týmu? Tento "návod" mi v článku chybí a je to škoda, takových situací je spousta.

0 0
možnosti

roberto22

17. 8. 2008 11:29
Re: co když se stane šéfem někdo z týmu?

to, ze sa ste sa stali sefom vas stejne zmeni a zmeni sa aj vas vztah s ostatnymi -- tomu sa neda predist.

vy si brzo zistite (ak nenosite ruzove bryle), ze spoliehat sa na priatelstvo ako nastroj vedenia ludi bude cim viac neefektivny. Jednak sa zmeni dynamika vasho vztahu: zrazu od nich budete nieco ziadat a ludia su prirodzene resistentni voci 'povelom'. Budu hladat vo vasich rozhodnutiach chyby a dovody, preco ich nerespektovat. Z toho dovodu aj vy sa zmenite a budete sa vo vztahu k vasim zamestnancom viac spoliehat na presvedcovacie schopnosti, argumentaciu a predovsetkym na motivacne schopnosti, nez na priatelstvo.

Tiez si musite si uvedomit, ze kym chybu kolegy vacsinou kazdy toleruje,

podobna chyba  u sefa je z pohladu zamestnanca omnoho zavaznejsia.

urcite vas niektori zacnu pomluvat a je len na Vas jak ste schopny pritom zachovat s nimi priatelstvo.

0 0
možnosti

Kurděj

17. 8. 2008 8:22
slovákům je tenhle styl blízkej ...

mají rádi hadry a stylizaci. Bohužel jim to vydrží tak jeden rok a pak začnou pomlouvat  ostatní a vymlouvat se na všechno možný.

Němci, Španěláci, Italové, Češi jsou v tomto mormální a je vidět, že protestantská puritanska moralka zde nema sanci, nakonec i v UK je už polovina atiestů nebo katolíků a začíná to tasm být normální.

NL, DN, část Fr, Finsko, Svedsko, CHF a vetsina USA ma podobny styl uvazovani jako autor, ale už to pomalu taky končí.

0 0
možnosti

Taky vedoucí

16. 8. 2008 17:57
Nesmysl

Autor článku je buď úplně neschopný nebo nikdy nevedl lidi. Z pohledu podřízeného i nadřízeného nemohu souhlasit s obsahem a prezentovaným doporučením. Přirozenou autoritu si udržíte vždy, pokud správně vedete rozhovor a komunikaci. Předpokladem je však přirozené charisma a ne uměle vytvářený odstup, který většinou komisním způsobem dává najevo nadřazenost v postavení a musí ho tímto způsobem udržovat, protože chybí přirozené charisma.

Těmto tzv. vedoucím většinou chybí sebereflexe a netuší, že vypadají jako směšní blbci před podřízenými.

:-)

0 0
možnosti

JirkaCV

16. 8. 2008 19:26
Re: Nesmysl

Naprosto souhlasím s pisatelem tohoto příspěvku. Jsem totiž jedním z podřízených podobného šéfa. Náš šéf nemá problém jít s námi na pivo (nikoli však v pracovní době), uspořádat doma párty, na kterou zve všechny, ne jen sobě rovné. Samozřejmě nevím o stavu jeho financí, ale jeho rodinný život je nám znám. Autoritu si udržuje přirozenou komunikací a hlavně znalostmi a pracovitostí. Všichni víme, že jeho pracovní doba nekončí naším odchodem. Všechno toto se odráží na příjemné pracovní atmosféře a finanční situaci nás všech. Podotýkám, že jsem prošel za svůj dosavadní život čtyři pracovní kolektivy. Nikde se nedělalo s takovým nasazením, jako zde, ale také nikde jsem si tolik nevydělal.

0 0
možnosti