Diskuze

S vysokou školou práci najdete snadno

Studujete vysokou školu? S tímto vzděláním máte největší šanci, že najdete práci. Naopak hůř si ji hledají vyučení. Podle výzkumu někdy i proto, že se jim nelíbí nabízená pracovní místa.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vtech

6. 9. 2008 19:23
..a bez ni taky

viz. aktualni mira nezamestnanosti

0 0
možnosti

sysel

5. 9. 2008 23:44
ne humanitni oborum

nekde tady zaznelo nepouzitelne obory a s tim jen plne souhlasim. osobne jsem mel moznost parkrat videt ucitele co nechteji ucit, sociology co nechteji sociologovat, prekladatele co nechteji jit prekladat a byla to totalni tragedie (celkove humanitni obory). Tito lide proste neumeji pracovat a co hur dat je nechat neco ridit je naprosta tragedie. oni si neveri, nedokazou rozhodovat a postradadji logicke mysleni. damy prominou (znam i super zeny), ale pokud se toto skombinuje s "zenskym elementem", je konec. pro personalistu by takove vzdelani melo okamzite znamenat - vyhazuji do kose. tito lide jsou nuly.

pak tak uvedeno ze manazerem muze byt kazdy - tak tady opravdu nesouhlasim. ridit projekty a lidi je sakra narocne a opravdu jen pro uzky okruh schopnych, to nevylucuje ze se tam pripletou i ti neschopni napr viz muj text vyse. 

0 0
možnosti

Honza

6. 9. 2008 8:37
Re: ne humanitni oborum

Zato vy jste určitě eso. Soudě dle vašeho slovníku bych ve vás cítil buď závist a nebo co hůř - hloupost.:-/ Vy jste také nula - nula duševní.

0 0
možnosti

M

5. 9. 2008 17:01
Jste mlady

Jste mlady, kreativni, inovativni, pracujete s pocitacem, hovorite anglicky? Jste ochoten cestovat a pracovat za 100tis/mesicne?

Tak jdete do p&dele, my hledáme truhláře.

;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Hempknight

5. 9. 2008 18:11
Re: Jste mlady

hahah;-D

0 0
možnosti

petr

5. 9. 2008 16:54
mně se to nepovedlo

hledal jsem po vš (potraviny) jak vzteklej a ve středních čechách jsem nic nenašel. odstěhovat se od rodiny někam daleko to není nic po čem bych toužil, nehledě na to, že kdoví zda bych něco našel vůbec někde jinde.

nemáte praxi nemáte praxi nemáte praxi.. krom toho jsou potravinové provozy v čechách značně likvidovány. naposled třeba v praze drůbežárna xaverov či balírny douwe e.

nepoznal jsem jedinou malou výhodu, kterou by mi vš dávala. to bych musel být leda progrmátor nebo tak něco. nezbylo mi než dělat poskoka v supermarketu za pár tisíc. zatím se dobře nemám.. živím se poctivě, ale asi v tom neumím chodit

0 0
možnosti

ac97c

5. 9. 2008 17:43
Re: mně se to nepovedlo

Jestli zde tak trochu nebyla chyba ve výběru oboru. Přece jen inženýr elektro (silno, slabo, telko...), informatik nebo strojař se asi na to bude dívat jinak, než někdo kdo si vybere obor, který dnes není právě na trhu práce tím nejžádanějším.

Ale jinak obecně, kombinace VŠ diplomu z nějakého dobrého oboru s alespoň minimální prokázanou praxí v tom, o co se pak bude ucházet jako zaměstnání, dává více než dobré šance. Nemůže ovšem nikdo čekat, že bez praxe, jen s titulem před jménem, hned bude brát 30kKč a více. Ale bude muset ukázat co umí a potom, až někde alespoň rok bude pracovat, si může klást nároky a nebo najít jiného zaměstnavatele, když ani potom nebude platově a funkčně růst.

0 0
možnosti

Lapan

5. 9. 2008 16:12
Tohle bych tak jistě netvrdila

kámoška má dokonce 2 VŠ a sice pracuje v jednom s oborů,které vystudovala,ale bohužel na odst podřadném místě a dcera naší známé  má VŠE,ale práci shání přez rok a nic všude chtěj praxi tak zatím vzala něco úplně jinýho a takových lidí znám spousty.

0 0
možnosti

Hempknight

5. 9. 2008 18:13
Re: Tohle bych tak jistě netvrdila

Nj taky ekonomku ma kazda pipka:) Mela delat jaderku a nemela by s praci problem.

Ale.....

0 0
možnosti

Zarate

5. 9. 2008 15:56
to by jeden neřekl:o)

To je teda článek, to už vědí snad děti v první třídě, že budou mít větší možnost se uplatnit pokud vystudujou vejšku.

0 0
možnosti

Rudi

5. 9. 2008 18:23
Re: to by jeden neřekl:o)

nehlede na to že v článku je o VŠ max. první věta...

0 0
možnosti

lenka

5. 9. 2008 14:33
Absolvent VŠ

reagoval na náš inzerát ( pracuji jako personalistka ). Chtěla jsem mu nabídnout pozici z oboru, který vystudoval a neměl žádnou praci !, u které nezáleží na vzdělání zda SŠ nebo VŠ, ale na tom, jak mu ta práce půjde, jak bude šikovný... Jeho první otázka byla " a je tato pozice vhodná pro vysokoškoláka ? " a když jsem mu řekla,že ano, ale i pro SŠ, tak odmítnul.

To, že má možnost za rok postoupit na vyšší pozici a řídit tým lidí ( když na to bude mít ) a že budeme otevírat pobočky v zahraničí, kam bude mít možnost jet, už jsem mu raději neříkala... když pohrdá začít u píky:-/

0 0
možnosti

XXL

5. 9. 2008 15:01
Re: Absolvent VŠ

Výraz od píky pochází z armády, značí řadového vojáka. Kdysi platilo, že běžný voják se od píky mohl dostat až na plukovníka. Dnes absolvent vš nastupuje jako poručík, pokud jde o Bc, tak podporučík, u lékaře jako nadporučík. Za vojína nenastupuje ani maturant, ale do jako rotmistr. I když rotmistři dnes fungují jako řadoví vojáci.

Např. lékař - začíná od píky, ale lékařské. Než operuje, tak nejdřív kouká, něco přidrží. Pak ho nechají něco zašít, řezat - pod dohledem. Kromě toho má kolečko po všech odděleních nemocnice. Lékař ovšem nezačíná od píky - jako uklízeč nebo zřízenec, ani jako laborant nebo zdrav. sestra. Mezi ním a sestrou s dvacetiletou praxí je jasný předěl.

Já si myslím, že člověk s vš vzděláním by ho měl využívat. Většinou opravdu ty pozice zvládne i středoškolák, což v dnešní době znamená výběr 70% populace. Tj. skoro každý. Ani vystudovaný matematik by neměl dělat účetního, i když by se zde rychle zapracoval.

0 0
možnosti

spydy

5. 9. 2008 13:53
prace

hledam praci, 21let, SS v IS, FCE certifikat priprava na BEC higher, soucasna prace u Mezin. firmy, pozice jednoduse administrativa (faktury, hledani, pomoc key acc, product, service, etc. management). Hledam plat. podminky +35-45tis hrubeho, stravenky, flex. prac. doba... ;-D

0 0
možnosti

Sky

5. 9. 2008 15:25
Re: prace

Hledete, treba najdete. Sama Vam do klina nespatne

0 0
možnosti

ekspert

5. 9. 2008 13:35
když

jste ochotný bušit 12hod směny za minimální plat taky práci seženete snadno

0 0
možnosti

XXL

5. 9. 2008 13:22
Je to trošku jinak

Dnes "vystuduje" plno manažerů a ekonomů, kterých je nadbytek. Pak jsou obory jako absolventi Ped fakult, kteří nechtějí jít učit. Jistě, učitel dějepisu může dělat personalistu. Což může dělat i inženýr nebo taky absolvent gymnázia. Dále tu jsou nepotřebné obory - religionisté, vystudované feministky (Gender Studies), kulturologové. Některé obory jsou solidní, ale potřebné málo. Čeští egyptologové jsou špička, ale potřeba v praxi jich moc není. Obory na technikách jsou zpravidla neobsazené, zájem je o snazší studium.

Než vystudovat pseudovědu nebo neuplatnitelný obor, to je lepší umět pořádné řemeslo. I zde je třeba udělat výběr. Zlatník, holič, klempíř se snadno uživí na živnost. list. Ve zlatnickém krámku či kadeřnictví je buď sám sobě šéfem, nebo společníkem. VŠ bankovní úředník má ve skutečnosti menší míru samostatnosti, dokonce i když třeba šéfuje 5-10 lidem.  I příjmem může být vyučený na tom lépe.

0 0
možnosti

Sky

5. 9. 2008 15:34
Re: Je to trošku jinak

Dovolil bych si nesouhlasit - kvalitnich manazeru je velky nedostatek, proto dnes manazera muze delat kde kdo. Kvalitnich manazeru je malo, proto jsou naramne dobre placeni.

Zajimave je take mnoztvi absolventu hlasenych na uradech prace. Zrovna vcera jsem to hledal - podle mpsv je  absolventu vysokychskol (ne vysokoskolaku), hlasenych na urade prace v CR, jen asi 2ooo. (na strankach mpsv se to da velice rychle zjistit).

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...