Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hypotéky vedou nad stavebním spořením. Prozatím

Každý, kdo potřebuje získat úvěr na vlastní bydlení, řeší otázku, zda zvolit stavební spoření nebo hypotéku. A stále častěji volba padá na stavební spoření. Čas ukáže, zda budou stavební spořitelny financovat bydlení více než hypoteční banky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ali

HxSS

Hypotéku upřednostní proti překlenováku+stavebku jen člověk, který neumí počítat (za současných podmínek). Úspora je v současné hodnotě celkem vysoká - 5-8% úvěru..:-P

0/0
29.1.2009 20:11

TVK

Re: HxSS

No vidíte, já jsem to velmi podrobně řešil zhruba před půl rokem. S mým SS poracem jsem počítal možná deset variant úvěru s překlenovákem. Volba byla - buď hypo na 2,2M nebo 2x "staré" SS na 1,1M, na každé naspořeno přes 160 litrů. A výsledek? Ta tehdy nejvýhodnější nabídka obecných podmínek hypo asi 100 litrů pod nejlepší variantou SS při srovnatelné splatnosti. A to jsem počítal s průměrnou sazbou pro hypo 5,5.  Příští pohyblivou splátku mám za 4,15  a to ještě ČNB za týden něco ubere ... Takže ve finále nechávám obě mé SS dohnívat a lehce doplácím do chvíle, kdy budu mít nárok na úvěr za 3% a přitom platím mnohem flexibilnější a co do případné změny mnohem operativnější hypošku (absolutně nulové poplatky za vedení i vyřízení, možnost mimořádných splátek kdykoliv, změna fixu kdykoliv ...)

0/0
29.1.2009 20:47

Ali

Re: HxSS

Tak to jste udělal při výpočtu chybu:-P Proto říkám, je to o matematice..

0/0
29.1.2009 21:23

TVK

Re: HxSS

Bohužel ne. kouzlo je totiž v tom, že při hypo si nemusím půjčovat vlastní peníze, zatímco při SS a překlenováku ano. Při překlenováku dostávám za vlastní úložky standardně 2% + státní podporu, ale tutéž sumu si půjčuji za 4,5%. Tzn, že u starých smluv od naspořené částky 180tKč prodělávám, u novách smluv je to dokonce jen 120 tKč!!! Ale budu rád, když mne vyvedete z omylu, tohle jsou čísla z kalkulace mé stavební spořitelny. Potčebuji 1,1M:

SS: Zústatek 165tKč, překlenovák do 40% z 1,1M za 4,84%, splátka 4437 po dobu 101 měsíců.  Úrok za překlenovák celkem - 448tKč. Následně úvěr za 5%, 655t na 128 měsíců, splátka 6600, úrok celkem 190tKč. K tomu poplatek za CČ 1% 11t. Vedení účtu 19 let - 5,7t. Vyřřzení úvěru - 12,5t. Celkem 666tKč.

0/0
29.1.2009 22:13

TVK

Re: HxSS

Naproti tomu hypo 930t (170 vyberu ze SS) na 19 let (101+128 měsíců viz výše) na průměrných 5,5% s nulovými poplatky je za 6583 měsíčně, tzn. úrok celkem 561tKč (viz. http://www.hypoteky-pujcky-uvery.cz/hypotecni-kalkulacka.php).

 

Delta = 105 litrů na 1,1M. Mám 2 smlouvy a chci 2,2M, takže vynásobeno dvěma je 210tKč.

Tohle je naprosto konkrétní případ na smlouvy z roku 2002 a nejlepší možné podmínky, které S-spořitelna byla schopna nabídnout.

0/0
29.1.2009 22:24

Ali

Re: HxSS

Problém je, že výpočet je trošku složitější a je potřeba si modelovat nejlíp v excelu. Je fakt, že při SS jakoby platíte marži stavební spořetelně, jenže je třeba oddělit část plateb, která je kvůli podpoře výhhodnější a počítat ztrátu na dotaci spoření odděleně. Každopádně vám ve výpočtu chybí výnosy vkladového účtu. Další věc je rozdílná daňová úspora - u SS si můžete odečítat plné úroky delší dobu. Nevýhoda je, že u SS neuděláte fixaci úroku jak u hypo, pokud chcete třeba na 20 let, tak máte fix jen na začátku (6 let, překlenovák) a na konci (až se dostanete do módu klasického úvěru ze SS). Ten rozdíl v zaplacených úrocích se mi nicméně ve vašem případě nezdá ani tak..

0/0
31.1.2009 12:36

Grinch82

potěšilo mě to

Tenhle článek mě celkem potěšil, je to 3týdny co mi schválili úvěr ze stavebního spoření ;-D

0/0
29.1.2009 15:23

Volič Národní strany

stavební spoření

a já myslel, že je třeba mít pro úvěr ze stavebka naspořeno 50 procent cílové částky. Sám mám cílovou částku 1 500 000, nyní naspořeno 560 000, spořím 20k měsíčně, až budu mít 50 procent, tj. 750 000, beru zbylých 750 000 za 3,75 úrok a zbytek do kupní ceny bytu(cca 1 200 000 - 1 500 000) beru na hypo...

0/0
29.1.2009 12:36

Petr

Re: stavební spoření

Existují i překlenovací úvěry.

0/0
29.1.2009 12:42

salča

Re: stavební spoření

Úvěr se dá vzít už od nula korun. Vaše možnost je nejvýhodnější z hlediska nízkého úroku. Rozhodně však nemusíte dospořit půlku.

0/0
29.1.2009 13:05

janča

úvěr

Možná mám k hypotékám předsudek, že jsou obecně drahé, neměla jsem možnost ji vyzkoušet. Mám však již 2. úvěr ze stavebka a problém nebyl. Úroky bych řekla, že vždy nižší a hlavně!!! po celou dobu splácení. Nevýhoda by byla, kdyby úrok klesl o několik bodů dolů, ale zase snad porostou mzdy. A hlavně se dá splatit bez poplatku. A částky se dají upravit na co nejnižší. Ovšem vzít si na úvěr na 2 mega si fakt může dovolit jen podnikatel nebo politik příp. jiný státní zaměstnanec nebo .... Rozhodně ne člověk (80% lidí) s podprůměrným platem a nebo nějaký magor.:-P

0/0
29.1.2009 11:21

janča

Re: úvěr

oprava ....takto velký úvěr si může vzít magor...nějak se mi to tam popletlo.

0/0
29.1.2009 11:22

Šimon

Re: úvěr

Proč by člověk,který fin.dosáhne na úvěr nad 2mil a je schopen ho bez problémů splácet a mít za něj např.dům musel být nutně magor?

0/0
29.1.2009 11:30

Tomáš

Re: úvěr

Milá Jano,nechci být sprostý,ale dle příspěvku nepatříte jen k těm,co mají podprůměrný plat,ale především podprůměrnou inteligenci. 

0/0
29.1.2009 11:33

janča

Re: úvěr

:-P:-P

0/0
29.1.2009 11:38

janča

Re: úvěr

Magor je zrovna silný slovo. Jsem pragmatik a snažím se brát v potaz všechny situace, které mohou nastat v průbehu splácení. Jedna z nich je ta, že nebudu mít takový příjem, abych splácela tak vysokou splátku. Což není nemožné. Přijít o práci může kdokoli. Takže bych se rozhodně neuvázala na takovou sumu a hlavně, při představě, že si budu 30 let utrhovat od huby tolik peněz a na důchod si nic moc nenašetřím mi prostě přijde zhýralý. Jednoduše řečeno, to může utáhnout většinou ten, kdo má nějaké příjmy bokem a nepřinává je a ví, že budou.

0/0
29.1.2009 11:36

Tomáš

Re: úvěr

Jano jsou lidé,kteří peníze mají a mít budou,sám mám hypotéku na dům 3,5mil,splácím bez problémů,práce tolik že nevím kam dříve,na nic si nestěžuji,ničím se nestraším a rozhodně se netrápím teď tím,co bude v důchodu,ten mě opravdu nechává klidným.

0/0
29.1.2009 11:45

salinka

Re: úvěr

hm, každý to máme jinak. Tak hodně štěstí.

0/0
29.1.2009 11:59

Kaja

Re: úvěr

to jsou ale kecy jano, vazne, patrne patrim taky mezi magory nebot mam pujcku na 3 mega. Nikdy nevis co se stane, ale s takovouto muzu rict ze magor jsi ikdyz si beres pujcku na mega.... Ono vezmi si 2 mega a bez si koupit byt v Praze napr... takovy abych nemusel spat v kuchyni....a dodavam, nemam prijmy bokem a na nemakacenka prispivam poctive.....

0/0
29.1.2009 15:16

janča

Re: úvěr

vy jste dneska všichni nejací chytlaví? Diskutuji s vámi na úrovni akorát jsem použila hrubší slovo a už je oheň na střeše? Kdyby to pronesl takový frndis, to by byla pohoda a klídek co, ale jakmile to řekne ženská, tak je blbá, ničemu nerozumí,  ke všemu je určitě blondýna a kráva, která určitě žije s hnojem a chodí spát se slepicema.

Přeju všem hodně práce a hodně peněz.:-)

0/0
29.1.2009 16:41

Ali

Re: úvěr

Chytlaví jsou lidi, kteří si vydělávají poctivě - já tomu rozumím. Koupil jsem si byt a auto, něco mám v akciích a taky už jsem se setkal s názorem, kde jsem to nakradl.. A přitom jenom umím dobře matematiku:-)

0/0
29.1.2009 20:16

General-

Re: úvěr

Mila Janco, nenadavej lidem do magoru, tobe tady taky nikdo nenadava. Delej si co chces, ja si taky budu delat co sam uznam za vhodne. To, ze dane problematice asi moc nerozumis, te castecne omlouva.

0/0
29.1.2009 11:28

salinka

Re: úvěr

Proč jste všichni tak vztahovačný? To je dnes úplněk nebo co?

0/0
29.1.2009 12:01

Grinch82

Re: úvěr

Nedá mi to a musím reagovat, podle mě bydlíš buď někde na vesnici, nebo v malém městě, já si teď bral úvěr na 2mega a to jsem koupil jenom byt 2+1. V plzni je to normál, bohužel na 3+1 nějaký slušný 2600000 už jsem zatím nešel. Plat špatný nemám, ale radši si budu utrhovat od huby a pobírat výhody velkoměsta než dřepět na vesnici !!!  ;-O;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
29.1.2009 15:27

janča

Re: úvěr

nebydlím ani na vesnici ani na malým městě. Na byt jsem si také půjčovala, ale s rozumem a na menší. To se radši uskromním a pak se to zhodnotí a mohu pokračovat dál v rozšiřování nemovitosti. Je mi jasný, že 2+1 v Praze je za přemrštěný peníze. Natož pak 3+1 nebo barák. Kdo na to má, tak to neřeším, spíš nechápu lidi, kteří jen taktak vyjdou nebo vyjdou o chlup líp a uvážou se na x desetiletí s velkými splátkami. JInak na vesnici bych taky nedřepěla, už jsem si to zkusila a nee.

0/0
29.1.2009 16:20

Míša

Re: úvěr

Ono je to na každém,znám lidi z vesnice,kteří ten klid tam prostě milují:-),město a lidi absolutně nevyhledávájí a třeba jen muset jet tam na nákup nebo na úřady je pro ně očista a tím jim město stačí.

0/0
29.1.2009 16:32

janča

Re: úvěr

Ale to je přeci jasný, téma této diskuze je trochu jinde, ale jste snad jediná, co mi neopakuje, že není magor. Já bych na vesnici žít nemohla, ale lidí z vesnice si vážím víc než měšťáků.

0/0
29.1.2009 16:45

Míša

Re: úvěr

je to o prioritách,někdo má náročnou práci ve velkoměstě a lidí a ruchu si užije přez den tolik,že se rád vrací někde na dědinu k lesíku,jde se projít s hafanem,děti má na zahradě za plotem,bazének,někdo zas žije kavárnami,obchody,obojí má to své,také mám město ráda,ale takový myslivecký nebo hasičský bál na vesnici,posvícení nebo zvěřinový hody:-).Měj se fajn

0/0
29.1.2009 16:53

Míša

Re: úvěr

Jančo-já jsem taky ženská-Michaela a vůbec jsem nereagovala špatně,navíc to není vůbec téma do diskuze město x vesnice,tak se nezlob:-(.Už aby bylo jaro,slunko,člověk si šel dát někde na zahrádku kafčo nebo pivko a neslyšel jen ze všech stran krize,strach,obava a rady rádoby odborníků když teď neví stejně nikdo a nic.Hezký den:-)

0/0
29.1.2009 16:47

ntw

Re: úvěr

Nechápu, proč kupovat byt v Plzni, když chceš žít ve velkoměstě?

0/0
29.1.2009 18:27

aaa

Re: úvěr

ne takto velky uver si MUSI dovolit clovek, kterej nema nic jinyho na vyber..  Samosebou.. ze si muzu na byt sporit... kdyz bych si odecetl nutny podnajem... sporil bych na ten byt 100let... to se mi opravdu moc nevyplati..

0/0
29.1.2009 17:18

Patrik

Re: úvěr

Tak tak,protože život prchá jak splašená mrcha a nějak bylo,nějak bude,dobu si člověk nevybere,takže myslet pozitivně:-)

0/0
29.1.2009 17:23

mstuch

Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

poctivý,slušný a pracovitý člověk dovolit,protože za opravdovou poctivou práci nejsou odpovídající mzdy.Jó to zloděj,tunelář,nebo manažer hrající si na práci a jim podobní ti ano,ti jsou nesmyslně přepláceni právě na úkor lidí vydělávajících si poctivě a ještě k tomu prací.!!!!

0/0
29.1.2009 8:52

Roumen

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

Proletariat vzdycky trpel pod imperialistou. Jen na Kube se maji dobre. R^

0/0
29.1.2009 9:00

mstuch

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

jéje ty jsi ale blb

0/0
29.1.2009 9:07

Petr

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

To víš, krompáčem v kanálu nebo plněním regálů v supermarketu na hypo nedosáhneš. Jakou další práci povžuješ za "opravdovou poctivou"?

0/0
29.1.2009 9:27

akademik Richard

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

kazda prace je poctiva, jen je proste asi treba se smirit tim, ze pokladni v tescu ma vyplatu mensi nez nekdo, kdo musel chodit x let do skoly, aby se neco naucil, pokladni muze delat kdokoli, nicmene to neznamena, ze bych si o pokladni mel myslet, ze to je tupa krava

0/0
29.1.2009 9:34

SocPredator

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

Troufám si tvrdit, že jste trochu přestřelil s tím, že pokladní může dělat kdokoli. Je to pouze v teoretické rovině - je na to kvalifikovaný, ale to je vše. Více než 50% vysokoškoláků by tuto práci absolutně nezvládlo dělat déle než ve zkušební době - teď mi to můžete vyvrátit - hodně štěstí :-)

0/0
29.1.2009 10:28

Petr

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

Jelikož praktický důkaz nelze provést (těřko naženeš všechny VŠ k pokladná a budeš zkoumat, kolik vydrží), tak je to jen názor proti názoru. A já si troufnu tvrdit, že drtivá většina VŠ tuto práci zvládne (po krátkém zaškolení v ovládání pokladny). Že by je to nebavilo a snažili by se najít něco jiného? O tom se nehádám.

0/0
29.1.2009 10:41

SocPredator

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

Když se chcete opájet teorií, tak prosím. Zvládnout neznamená tu práci dělat. Sáhněte si do svědomí. A ještě zkuste popřemýšlet, proč jsou pokladní nedostatkové zboží, když to zvládne každý :-)

0/0
29.1.2009 11:11

General-

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

Ze by to bylo nizkou mzdou? A ta je nizka prave proto, ze tu praci zvladne kazdy?

0/0
29.1.2009 11:12

SocPredator

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

Podle mě je to tím, že ten, kdo ty pokladní potřebuje zaměstnat, má naivní představu, že to zvládne každý :-/

A od toho se už odvíjí ta mzda atd. :-)

0/0
29.1.2009 11:49

General-

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

Nesouhlasim, vyvracim. Zkuste sve tvrzeni dokazat - hodne stesti :-)

0/0
29.1.2009 11:11

Roumen

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

Jsem blb, protoze s tebou souhlasim? ;-D

0/0
29.1.2009 10:34

Ali

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

..říká hlupák..Rv

0/0
29.1.2009 20:13

Libor

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

A jakou má přímou souvislost slušnost, poctivost a pracovitost se mzdou nebo platem?

0/0
29.1.2009 9:19

ntw

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

Práce je nejhloupější způsob jak příjít k penězům.

0/0
29.1.2009 18:29

akademik Richard

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

dobra recese. vazne to snad myslet nemuzes?

0/0
29.1.2009 9:33

Michal

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

Tak ty si dej studený na čelo jestli tě tak pálí že ty na ní nedosáhneš,je to o tom makat,makat,makat,nejen v týdnu,ale i v sobotu nebo nějaký melouch,na rodinu mít vyhrazenou prostě jen neděli,o času na koníčky a kamarády nemůže být ani řeč,život je prostě o prioritách a buď mákneš a něco budeš mít,nebo budeš v 15h doma na gauči s pivkem a pak můžeš psát tyhle bláboly.Pravda bolí,ale když nebudeš makat,budeš mít prostě kulový a velký8-o

0/0
29.1.2009 9:43

Petr

Re: Hypotéku v dnešní době si nemůže nikdo

Pracovat doma po večerech a o víkendu? Proč? Není lepší si najít práci, kde děláš osm hodin, máš silně nadprůměrný plat a tedy dost času a prostředků ŽÍT? Já jsem takovou práci našel (komerční firma) a jsem spokojený. Ale na druhou stranu, workoholictví je volba a pokud jsi spokojený - je to OK.

0/0
29.1.2009 9:56





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete nechat peníze úročit a zároveň je kdykoliv vybrat?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.