Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnou recesi svět potřebuje

Ačkoliv finanční krize by mohla být historií, globální hospodářská recese teprve kulminuje. Není pochyb, že jde o nejsilnější recesi po druhé světové válce. Recese bude hluboká a dlouhá a následné oživení velmi pomalé. Svět potřebuje projít ozdravným procesem, jakousi dietou po dlouhém období přejídání se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Roman

Opak je pravdou

Opak je pravdou, jen silnější a větší pohltí (koupí ty menší) a pak už nebude žádná konkurence. Takže vše zase začne zdražovat a inflace nám poroste....Rv

0/0
17.2.2009 14:21

Marcus Aurelius

oprava

Jen bych opravil jednu chybu autora . recese bude silna  ,ale kratka. ne dlouha jak autor pise. v r 2010 jiz bude po recesi.

0/0
14.2.2009 17:09

Jan Traxler, FINEZ Investment Ma

Re: oprava

USA jsou v recesi od prosince 2007, coz nam dela jednu z nejdelsich recesi za poslednich sto let.

0/0
15.2.2009 2:19

wert

Re: oprava

a to mas z jakyho zdroje?? z toho vladou ovlivnenyma ekonomama?? tema stejnyma, co tvrdili pred rokem, ze ani zadna resece neni??  sni dal ;-D

0/0
16.2.2009 16:57

Vláďa

Blbost

Takovou blbost jsem už dlouho nečetl. :-©

0/0
13.2.2009 13:31

mstuch

Je to reakce na Kapitalistické

hospodaření a hospodářství,které je v naprosté většině ZLODĚJSKÉ ,tunelářské a okrádající.

0/0
13.2.2009 10:49

Marcus Aurelius

Re: Je to reakce na Kapitalistické

dokud se nevyporadas se svym ilusornim mysleni tak nikdy nebudes stastny.

0/0
14.2.2009 17:10

erben3

Re: Je to reakce na Kapitalistické

;-DR^

0/0
17.2.2009 18:27

erben3

Re: Je to reakce na Kapitalistické

Zato plánované hospodářství socialistické, kdy se plnily sklady nekvalitními šmejdy, které nikdo nechtěl a to, co lidi chtěli, tak nebylo, je naprosto v pořádku, že? :-P

0/0
17.2.2009 18:28

Chmelař

nevim jak svět

já ale žádnou recesi nepotřebuju ;-O

0/0
12.2.2009 23:15

Anonym

Clanek

Mne se clanek libi. Je to dobre napsany.

0/0
12.2.2009 22:55

hnusil

Hodne ubohe

Hodne ubohy a jednoduchy clanek, autor zrejme pracuje v materske skolce.

0/0
12.2.2009 19:52

erben3

Re: Hodne ubohe

Podívej, Hnus-ile, každý není expert na ekonomii, jako ty. Mně článek svojí srozumitelností vyhovoval.

0/0
17.2.2009 18:30

Jan Traxler, FINEZ Investment Ma

www.finez.cz

Dobry den,

omlouvam se vsem diskutujicim, ze jsem nereagoval na vase podnety. Pred chvili jsem byl upozornen kamaradem, ze zde je "okopirovany" muj clanek, ani jsem o tom nevedel.

Me clanky najdete na www.finez.cz.

Jan Traxler

FINEZ Investment Management

0/0
12.2.2009 14:25

drsvoboda@quick.cz

Finanční krádež,hospodářská recese-a pak i krize

Recese z nadvýroby je běžná - západ si nepřipopuštěl,že Asie chrlí za hubičku prakticky vše již mnoho let - a západní občané už nic jiného nekupují(boty,textil,auta,elektronika - prostě vše z Číny ap. To se muselo na výrobě západu projevit. K tomu ale po pádu železné opony přispěla "nová morálka" a internet. Krádeže,manipulace a podvody s vrcholem lidské činnosti - s penězi se rozšířilo z morálně devastovaných postkomunistických zemí do celého světa. Naše 90.léta byla ukázkou- skončilo to převzetím bank většími. To u  City či JPM či Bank of America nelze,není větší banka,která by to "koupila". Bez jakékoliv odpovědnosti za manko,které měl každý vedoucí samoobsluhy si bankéři manipulovali s půjčenými penězi od vkladatelů jako Pitrové,Krejčířové - a tím se to celé spustilo.Neplacením hypotéky se neztratily 2 biliony dolarů.Špatné úvěry jsou jako byly zde - falešné projekty,falešné diamanty,nadhodnocené zástavy- to je tunel,to je krádež historie! Krize , zima,hlad- to asi teprve přijde.

0/0
12.2.2009 1:26

brablenec

Dobre popsana situace ve srozumitelne cestine.

Naprosty souhlas s autorem.

0/0
12.2.2009 1:15

taktone

takovy blabol

jsem jeste na toto tema necetl. Doporucuji jako predlohu pro televizni Vecernicky. Uzasne falesne a prazdne!!!

0/0
11.2.2009 23:57

Andree

Povrchny clanok

Vazeni dislutujuci, skor ako budete oslavovat blaho krizy na uvedomelost spravania konzumenta, uvedomte si prosim, ze ani renomovani analytici momentalne nevedia, kde ma kriza koniec. Chore bunky globalnych spolocnosti maximalizujucich zisk za kazdu cenu, financny system postaveny na nekontrolovatelnych casovych bombach, monetarny system zalozeny na dlhoch a elektronickych peniazoch generovanych bankami multuiplikacnym efektom z nicoho, velkohubi politici bez realnych skusenosti a hlavne nevzdelani a lahko sa manipulujuci konzumenti su pre mna zarukou toho, ze sucasny system padne radovo v mesiacoch na drzku a chvilu potrva, pokial sa inovuje. Clanok na mna posobi povrchne, ale pochvalim ho aspon za naznacenie cesty z krizy a tou su nove technologie a nejaka rozumna revolucia.

0/0
11.2.2009 23:04

JSA

Výborný článek

Opravdu skvělé čtení, já jsem si toto uvědomil už dávno, ale lidí smýšlejících stejně, je málo. R^

0/0
11.2.2009 22:57

rh2

Po dlouhem pustu

zajimavy clanek. Je videt, ze autor vi o cem mluvi.

0/0
11.2.2009 21:49

Karel

???

"Nepotřebujeme náhodou omezit nadbytečnou výstavbu nových bytů"?

ČR na tuhle krizi šeredně doplatí, protože ani nenastala situace "přežrání" z minulých let diet a je tu dieta další. Česko je neperspektivní země pro normální život.(Y)

0/0
11.2.2009 21:36

honzajaka

žasnu

nad tím jakou mají někteří lidi z toho radost, to fakt nechápu, asi mají takoví autoři pocit, že jsou nenahraditelní a pro podnik nezbytní, to se budou za chvíli divit, to se budou divit až za něj přijde makat číňan za hrst rýžeRv

0/0
11.2.2009 21:24

MH07

Souhlas s autorem!

Velmi zajímavý článek, který mohu v mnoha bodech plně podpořit!

www.fotogalerie.nafotil.cz

0/0
11.2.2009 20:27

Jirka1938

Zajimavy nazor

Jeden postreh. Ve statistice odchylka 1% je vetsinou bezvyznamna. Jaktoze v ekonomii je pokles vyroby treba 1% povazovan za krizi? Proc se vse nahle hrouti? Proc jsou lide propousteni z prace? Nebylo by zdarnejsi snizit platy (o 1%?) a podrzet vsechny zamestnance? Pokud ovsem tato "krize" neni vyuzita k odstraneni neschopnych lidi, ktere je tezko propustit v dobe prosperity.

0/0
11.2.2009 19:51

jirka

Re: Zajimavy nazor

Protože se jedná o exponenciální funkce. Když něco roste tempem 1% ročně, tak za 70 let toho bude 2x více atd. Párkrát se to takhle zdvojnásobí a jsme na astronomických číslech. Tak jako ta pověst o odměně pro vynálezce šachu....

0/0
11.2.2009 20:00

Jirka1938

Re: Zajimavy nazor

Ta krize pravdepodobne nepotrva ani dva roky. Takze jestli je pokles exponencialni nebo aritmeticky je bezvyznamne. Projekce dopredu za 70 let nemaji zadny smysl.

0/0
11.2.2009 20:03

mfdnes-bulvar

Re: Zajimavy nazor

slovo "krize" je samozrejme prehnane, krize byla ve 30. letech, tedhy spadla prumyslova vyroba i o 50 %, nezamestnanost leckde i pres 25%, pokles zivotni urovne o jedno desetileti nazpet. to co mame ted, je spis jen takove lehke nachlazeni, ale asi nejvetsi od skonceni WW2. to co pisete s temi mzdami je naprosto racionalni uvaha, ale bezte to vysvetlit odborum.....

0/0
11.2.2009 20:02

blecha1

Re: Zajimavy nazor

Nemáš pravdu, leze na povrch krize nastavení bankovnictví částečních rezerv + politické zásahy centr. bank = instabilita systému insitu, už to trvá 100 let a dlouho to nevydrží.

0/0
11.2.2009 20:30

mfdnes-bulvar

Re: Zajimavy nazor

system castecnych rezerv trva daleko dele nez 100 let, jirousku...

0/0
11.2.2009 20:34

blecha1

Re: Zajimavy nazor

Od kdy??????

0/0
11.2.2009 21:10

blecha1

Re: Zajimavy nazor

Resp. od kdy v dnešní obludné podobě + centr. banka?

0/0
11.2.2009 21:11

mfdnes-bulvar

Re: Zajimavy nazor

systemu castecnych rezerv nedaly vzniknout centralni banky...ten system vznikl prirozenou cestou od doby, co se zlatnici (ti, co uschovavali lidem za poplatek zlato) postupne menili v banky, tj. nekdy 14.-15. stoleti. jinak jedna z prvnich CB vznikla v England nekdy v 17. stoleti....

0/0
11.2.2009 21:26

Marcus Aurelius

Re: Zajimavy nazor

souhlas , v 30 letech behem krize byla nezamestnanost v USA 30 % a Ceskoslovensku 17% pokles HDP vre svete o desitky procent . U nas v 90 letech kdyz byl pokles HDP byla krize vetsi nez nyni.

0/0
14.2.2009 17:17

Zdenda

Konečně pravdivá věta

ANO, bez výhrad souhlasím, že tuto "krizi" mají na svědomí média. A domnívám se, že z 90%.!

0/0
11.2.2009 19:50

fox

Souhlas

Pěkný článek.

0/0
11.2.2009 19:38

Petr

jen par doplneni

recese je vedle poklesu produktu doprovazena poklesem miry inflace, nebo dokonce poklesem cenove hladiny (tedy deflaci), to jen abychom odlisovali recesi a slumpflaci (slumpflace=pokles produktu a soucasne rust miry inflace). dale - nemyslim, ze az prijde oziveni, ze bude jen mirne. uvedomme si, ze ted jdou ekonomiky vyrazne dolu (viz dvojciferne propady prumyslove vyroby apod.), pricemz tento strmy pad je vyvolan z velke casti psychologicky (lide se boji utracet, banky se boji firmam pujcovat penize), tj. trhy maji tendenci hodne prestrelovat. takze az dojde k oziveni, myslim si, ze bude minimalne stejne razantni jako soucasny pokles. jinak clanek je celkem povedeny

0/0
11.2.2009 18:29

MU

Re: jen par doplneni

To je zase blábol!Autor tu píše z poloviny hovadiny.Jaké firmy atd.Tady se vůbec nedívá na normální lidi kteří poctivě pracují od vidím do nevidím.

Co stabilní a rovnoměrný fungování ekonomiky?Žádný propad ani růst......to přece jde taky ne?Přejídat se nemusí a ani utahovat taky ne.Prostě fungovat tak aby jste neměli hlad a ani se nepřecpali.A že lidé utrácejí a nešetří není jejich blbost.Když dají peníze do banky nic z toho nemají, naopak ještě jim ubude.Nevyplatí se to.Takže raději peníze spotřebují za účelem lepšího žití a potřeby.Ono dnes ani nejde tak moc šetřit, když máte výplatu akorát na to že pokryjete bydlení a služby s tím spojené, musíte se obléci, najíst atd.Zaplatit potomkům vzdělání a družiny atd.

Takže nemůžu souhlasit s blábolem, že si za to můžou lidi sami a měli by to odnést.

Za tím jsou jiné ekonomické zájmy jedince či spolku lidí, který to vyvolal a potřebuje si nahrabat.Peníze jsou nástroj jak hýbat se světem.

0/0
11.2.2009 19:43

mfdnes-bulvar

Re: jen par doplneni

rovnomerny rust je jen hezkou pohadkou. nez nekoho narknete ze psani blabolu, tak zkuste aspon otevrit nejakou ucebnici ekonomie, podivat se na realna data apod. lide se proste chovaji stadove, s tim tezko neco udelate....

0/0
11.2.2009 19:50

ruby15

Re: jen par doplneni

Člověče, niz ve zlém, ale vy jste snad spadnul z jiné planety...8-o

0/0
11.2.2009 20:00

Zdenek

ok

Souhlasim. Zaboli to, ale pro celkove zkvalitneni to je jen dobre

0/0
11.2.2009 18:26

blecha1

Hmm

Spořit na budoucnost je teď pěkná blbost, lepší je hodnotu ukládat v nefinančních aktivech - pozemky, zlato. Na světě je příliš, příliš mnoho nepslatitelných dluhů a političtí kamikadze, podporovaní tupou lůzou se rozhodli tyto dluhy požrat hyperinflací - viz zbytečné nalévání peněz, které nepomůže. Tak pravil blecha1, a tak taky bude. :-© :-P

0/0
11.2.2009 18:12

mfdnes-bulvar

Re: Hmm

aha, a ono ukladani penez do zlata a pozemku neni sporeni???

0/0
11.2.2009 20:08

blecha1

Re: Hmm

Ne ve smyslu stohování papírků.

0/0
11.2.2009 20:26

mfdnes-bulvar

Re: Hmm

stohovani papirku a ulozeni do banky je jen prevodni mechanismus k tomu, ze ty papirky do toho zlata a pozemku nacpe nekdo jiny.... takze kdyz neco usporite a koupite zlato a pozemky, tak jste 1. vytvoril uspory a 2. hned je premenil v investici bez jakehokoli financniho zprostredkovatele....proste S=I

0/0
11.2.2009 20:36

redy007

Re: Hmm

Ano, taky se obavam toho, ze prijde hyperinflace...

0/0
11.2.2009 21:27

mfdnes-bulvar

Re: Hmm

te se nebojim...alespon ne u nas, s tou by teoreticky mohli mit problem v amikove, ale nedavam tomu velkou pravdepodobnost

0/0
11.2.2009 21:35

JuraK

Děkuji

Děkuji autorovi tohoto článku.R^

0/0
11.2.2009 17:48

svarak z krabicoveho vina

Re: Děkuji

JJ, pravdivá to slova...

0/0
11.2.2009 18:00

TrueRobos

Co je to za teoretika?

Pane Traxlere, co tu povídáte o cyklech a "poučení pro západní vlády"? Západní systém zásahů vlády do ekonomiky vychází z První světové války, kdy se začalo masivněji zdaňovat (kvůli válečným výdajům, ovšemže poté, co vlády zjistily, že si to občané nechali líbit, už daně opět nesnížili). Celou dobu, co se stát pokouší o intervence do ekonomiky (= posledních 100 let) objem státních intervencí narůstá, zvláště když Keynes řekl, že to je dobré. Takže se státní peníze valí víc a víc, za konjunktury hodně, za krize ještě víc, kde jsou jaké přebytky??? Jediné, co se vlády za posledních 100 let naučily, je to paroubkovské "klidně si půjčíme a zase si půjčime" a žádná recese je z toho nevyvede. Systém "je třeba více zdanit, aby se přerozdělilo" se jenom utahuje a to až do doby, kdy důvěra subjektů ke státním dluhopisům půjde do kopru - a co se pak stane, ví jen Bůh. Současné nastavení je špatné, ale nikdo nehledá cestu ven.

0/0
11.2.2009 17:41

TrueRobos

Re: Co je to za teoretika?

Nebo si snad vážně myslíte, že politik, který zvýší daně, omezí výdaje, seškrtá podpory a začne dělat opatření, které pomáhají státu, bude zvolen znova? U nás stačilo 30 korun - a už se ke korytu zase valí ti, kteří se budou zadlužovat, protože tisknout peníze je tak snadné...

0/0
11.2.2009 17:42





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že metodiky bank při schvalování úvěrů se značně liší a jeho schválení ze značně individuální?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.