Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Snadné půjčky jsou plné rizik. Pozor na podvodníky, kteří vás připraví o peníze

Rychlé půjčky s měkkými podmínkami, na které dosáhne skoro každý. Peníze za vámi přijdou až domů. To jsou nabídky některých nebankovních institucí. Možná vás zaujaly. Ale dřív, než se k nim zavážete, spočítejte si, co budou znamenat pro vaši rodinnou kasu. Tento typ půjčky nebývá levný, a když narazíte na podvodníky, může se stát, že žádnou půjčku nedostanete, jen budete platit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Baronec

Základní matematika

Pokud dokáži ušetřit měsíčně 2tis. a vezmu si úvěr se splátkou 3tis. budu na konci roku 12tis. v prodlení... kdo si toto nedokáže vypočítat, ať se drží od úvěrů dále.

0/0
27.2.2009 9:09

TVK

Příklady zde

Pro pobavení doporučuji si přečíst nějaké konkrétní případy na:

 

 https://isir.justice.cz/isir/common/index.do

 

Pakliže si někdo půjčí třeba za 460% p.a., což firmy  ve smlouvách a podmínkách uvádějí, tak pak to asi nemá smysl vůbec komentovat a rozebírat.

0/0
24.2.2009 13:25

Jára1

Re: Příklady zde

Ale jak je možné že státní správa je nechává podnikat?Vždyť to jsou samí lichváři!Rv

0/0
24.2.2009 15:05

Helmut_Zazvorka_von_Tschoschl

Re: Příklady zde

Obávám se že člověku, který je schopen podepsat smlouvu o uvěru s 460% p.a. nepomůže státní správa, ale opatrovnický soud, který ho zbaví svéprávnosti.

0/0
24.2.2009 17:51

Arnold J.Rimmer BDP

Re: Příklady zde

Stačilo kliknout hned na prvního a

a) Profireal 44 tis....  Cofidis - 50.000..Essox (karta+úvěr) 16+21 tis. Ebanka 114 tis...8-o8-o8-o

0/0
26.2.2009 13:17

watchdog

Financni gramotnost

Financni gramotnost vetsiny lidi v CR je az na vyjimky nulova. Mozna by bylo lepsi na zakladni a stredni skole misto stupidnich letopoctu 1000 let starych, naprosto nepodstatnych udalosti, vzdelavat lidi jak funguji penize. Predeslo by se katastrofickym scenarum, kdy rodiny konci kvuli nesplacene 50.000 Kc pujcce na ulici a rozkveta exekutorska mafia napojena do statni zpravy.

Dale by urcite neskodila prisnejsi kontrola ze strany instituci financniho dohledu, vetsina nebanovnich poskytovatelu pujcek hranici s lichvou a smluvni podminky jsou minimalne proti dobrym mravum.

0/0
24.2.2009 11:02

watchdog

Re: Financni gramotnost

Sorry za preklep.

0/0
24.2.2009 11:03

Honza

Re: Financni gramotnost

finanční gramonost některých lidí je v mínusu. U nás v baráku už byly dva případy, kdy lidi neplatili nájem a kvůli dluhům (200 000,- a 30 000,-) byli odejiti z družstva - ztráta tržní ceny bytu. A pak to nemá jít na světe do kopru, když místo elit rozhoduje ve volbách lid ;-D

0/0
24.2.2009 13:20

Tomáš

Re: Financni gramotnost

Co mám infromace, tak lichva u nás není trestná. Bohužel je pouze proti dobrým mravům. Ale myslím, si že každý gramotný člověk by měl mít rozum vždyť počty měla ve škole i moje babička. A my jsme na prvním stupni ZŠ četli Poplach v Kovářské uličce, pěkná výchovná literatura.

0/0
24.2.2009 14:00

Pavel

Re: Financni gramotnost

Lichva je trestná, viz §218 tr.z.

0/0
24.2.2009 17:20

kublakubla

CSOB - taky slusny :(

Leasing splaceny hned 1.mesic (predcasne splaceni) a z 50 000,- pujcky se za jediny mesic vyklubalo 64500,- dobrej urok za jediny mesic - jsem to ale hlupak a nenadelam nic ani s takovejma institutcema ... no vim, ze se polepsim

0/0
24.2.2009 10:46

ufi

hezký článek, ale bez efektu

protože skupiny, kterých se týká, tak ty internet nemají, buď kvůli penězům nebo protože máňa v krámě říkala že je to něco fuj, plný vrahů a úchylů.

tohle by se mělo balit k levným pivům, levným cigárům a levnějším barvám na vlasy a trvalým, pak je šance, že se to k těm správným dostane

0/0
24.2.2009 8:53

Vitana

Cuniku

Vy musíte být příšerny suchar, pripominate mi toho blazna z Basniku jak mel vse naplanovane na ty petiletky:) My jsme si taky koupily auto a a nevydelava jen nas stoji, ale stoji nam za to, dojedeme s detma do zoo, na nakupy, za rodici , proste pohoda, Cili nevydelava nam penize , ale neskutecne zprijemnuje zivot.)

0/0
24.2.2009 8:34

ten.kdo.to.vi

Re: Cuniku

ma treba jiny uhel pohledu na to co je a co neni dobre/vhodne/potrebne a tak  .......

0/0
24.2.2009 8:38

cunik

Re: Cuniku

Já psal o novém autě. Na trhu je nespočet i dobrých ojetých aut, kterou vámi uvedenou funkci splní při mnohem nižší investici za stejné kvality. Je to otázka priorit, ale pak se často takoví lidé kvůli půjčkám (jen aby měli nové auto) dostávají do problémů - sám takové znám.

0/0
24.2.2009 8:43

ten.kdo.to.vi

Re: Cuniku

no ojete auto nikdy nemuze mit kvalitu noveho ... to je jenom takova z nouze ctnost ktera se rika ...... jiste, ze se da i koupit ojetina ve spickove kvalite, ale to je jako vyhra ve sportce ....

0/0
24.2.2009 8:48

cunik

Re: Cuniku

Tak to je ale i s novým autem. Vím o lidech, kteří byli rádi, když po roce nové auto prodali, protože bylo stále poruchové. Je to kus od kusu u nového i u starého. Takže v tom velký rozdíl nevidím. A v čem je starší auto třeba 2 roky staré méně kvalitní oproti novému? Že má najeto třeba 50 tis. km? To pro takové auto nic neznamená. Vyměním ojeté gumy, kapaliny a svezu se za poloviční investiční cenu se stejným komfortem.

0/0
24.2.2009 9:02

ten.kdo.to.vi

Re: Cuniku

ted si to spravne pojmenoval,  myslis ze se clovek zbavi auta s 50k Km ? to asi ne ... ten duvod bude asi jak si napsal, uz z vyroby to byl smejd .... a ty keci o kvalitnim aute od nemeckeho duchodce .... tomu snad sam neveris ...

0/0
24.2.2009 9:05

cunik

Re: Cuniku

ale lidi neprodávají auto jen proto, že je to zrovna šmejd, ale třeba taky proto, že se dostali do finančních potíží (třeba právě kvůli půjčce)

0/0
24.2.2009 9:11

Tamoos

Re: Cuniku

Tak s tim nesouhlasim, koupil jsem si 4 roky starou Audi A6 3.0 quattro za cenu 260 000 Kc dovoz z USA. Ted si vem ze za ty penize bych nemel ani z poloviny tak vybavenou novou Fabii ktera je oskliva, bez vykonu a o pohodli cestovani nemluve. Proste dobra ojetina a z USA obzvlast se vyplati!!!

0/0
24.2.2009 11:03

Vitana

Re: Cuniku

No i to jsme zvazovali, ale díky internetu jsem nasli nabidku na Hondu v takove ceně , že se lišila od ojetiny o nějakých 20 000, takže proto nové auto .:)

0/0
24.2.2009 10:23

Já 1.

Re: Cuniku

no, z hlediska ekonomického, je investice do auta jedna z nejhorších, protože již v okmažiku, kdy s novým autem vyjede od prodejce, ztrácí auto minimálně 20 % z ceny. Ale zpříjemnění života je auto náramné. To je jeho plus.

0/0
24.2.2009 9:33

gromik

Re: Cuniku

Proto jsem také nekoupil auto nové, ale zánovní. V době koupě bylo staré 14 měsíců, najeto 12.000km, po prvním majiteli, stále v záruce (serviska) a cena o 100.000 kč menší, než funglovka :-)

Auto mi dělá radost, dostaneme se s přítelkyní, kam jsme dříve nemohli (nebo by to bylo zdlouhavé), výlety, dovolené ... takže jakápak malichernost

0/0
24.2.2009 9:59

Niky79

Re: Cuniku

Ale hloupost.

Kdyz si auto kupujete, abyste v nem jezdil, a ne ho za rok, dva prodaval, tak vas VUBEC NEZAJIMA, kolik ztrati z ceny v okamziku prodeje.

Kdyz si kupuju auto na 5-8 let, nebudu si kupovat ojetinu, to da rozum!

0/0
24.2.2009 11:05

cunik

Re: Cuniku

Abych to celé shrnul.......auto je jen o tom, jak se chce člověk cítit pohodlně na cestách a hlavně, kolik má peněz. Když někdo neví, co s penězi, tak pro něj není problém nové auto. Když někdo musí hodně počítat, tak je velmi nerozumné brát si půjčku na nové auto. PS: Sám jsem projezdil východní Evropu ve felicii a nemůžu si stěžovat. Samozřejmě, že modernější auto by poskytlo lepší komfort, ale když se člověk uskromní.......tak i s levným kašpárkem se dá dělat velké divadlo.

0/0
24.2.2009 11:44

Vitana

Re: Cuniku

Ja Vas ještě doplním. Byl jste poněkud nepřesný, pokud jste to myslel tak že pokud auto v rodině je , tak je blbost kupovat dalši. to samozřejmě souhlasím. Ježe mi si kupovali první auto .Auto Vám ušetří dost peněz na čase a na nakupech . Je opravdu rozdíl jet autem jednou tydně na připraveny nakup do hypermarketu a nebo to každy den tahat po kouskách MHD. A mám pocit že už při počtu tři dojíždějící členové se auto vyplatí víc jak MHD .

0/0
24.2.2009 13:36

pedro

Nepochopím

Nikdy nepochopím lidi, kteří si půjčí takovou to sumu peněz (z hlediska půjček malou částku) a jsou ochotni ji během jednoho roku o tolik přeplatit (ikdyby to bylo o 500 tak je to podle mě blbost). Pochopím půjčku jen ve třech případech - nový byt + jeho vybavení. auto (ale jen v některých případech ne že člověk s příjmem 20 tis. chce auto za 1,5 milionu) a vzdělání. V ostatních případech jde podle mě o lidskou hloupost a basenci selského rozumu a tato hloupost by měla být po zásluze potrestána mnohdy lichvářským úrokem.

0/0
24.2.2009 7:20

Petr

Re: Nepochopím

Ja si myslim ze se to ted jeste zhorsi, ted hci financovat nove vozidlo (diky nizkym cenam vozu) z pulky cash, z pulky uver. A pitomych 200tisic mi v bance s potvrzenym temer 50tis cistym mesicnim prumerem za lonsky rok i posledni ctvrt rok nepujci. A samozrejmne temer vybornym vypisem z bankovniho registru. Tak to holt odlozim, protoze nejsem sebevrah abych sel do jimy doporuceneho jejich financovani vozidel, kde jsem spocital navyseni cca 60tisic navic oproti neucelovemu uveru... Ale je spousta lidi co nepocitaji a kdyz jim nedaji v bance a to ted uz daji malokomu, tak proste pujdou za temi sejdiri... 

0/0
24.2.2009 7:44

ten.kdo.to.vi

Re: Nepochopím

Tak ty mas 50k netto mesicne a nemas na zaplaceni auta cash ? Potom se teda nedivim uz nicemu ......

0/0
24.2.2009 8:01

cunik

Re: Nepochopím

tak tak.....asi si někdo žije na vysoké noze a pak nemá na auto:-)..........ale nezávidím

0/0
24.2.2009 8:14

Gromik

Re: Nepochopím

Já žádal o půjčku 200.000 loni v květnu s doloženým čistým příjmem 17.000 měs. a bez problémů jsem ji dostal. Byť za tři roky zaplatím cca 235.000 ... ale chtěl jsem si ve svých 26-ti koupit své první auto a udělat si radost :-)

0/0
24.2.2009 8:10

ten.kdo.to.vi

Re: Nepochopím

Jenze loni v kvetnu bylo Euro za 25 a predpoved ze ropa bude za 200 USD, jinymi slovy, pujcilo se temer kazdemu ....

0/0
24.2.2009 8:13

cunik

Re: Nepochopím

radost z auta?.......velmi malicherné........aby se běžnému občanovi s průměrným příjmem vyplatilo nové auto, musí buď hodně hodně jezdit nebo auto musí vydělávat.........jinak je nové auto k ničemu

0/0
24.2.2009 8:16

Hamoun

Re: Nepochopím

Když si s takovým příjmem nenašetříš, jak chceš těch pitomých 200t. splácet?

0/0
24.2.2009 8:28

qwak

Re: Nepochopím

Asi špatná banka, já mám účet u České spořitelny a 200 tisíc si můžu půjčit přes internetbanking na 3 kliknutí (měsíčně 3653 Kč, RPSN 14,39) a nic dalšího nemusím dokládat a to nemám ani polovinu tvého příjmu.

0/0
24.2.2009 8:53

noboty666

Re: Nepochopím

Sazba CNB 1.75%, sazba CS 14.39%

Nechci mluvit sproste, takze nic nerikam.

0/0
24.2.2009 10:03

GEN-

Re: Nepochopím

Tak si pujc u CNB woe ;-D;-D;-D

0/0
24.2.2009 14:37

ufi

Re: Nepochopím

tady bude spíš jinej háček, pokud je to banka, kam ti nechodí plat, tak se nedivím, si podezřelý proč s takovým přijmem nežádáš u vlastní banky, která má krásný přehled o tvé super solventnosti. a nebo je to tvoje banka, ale na účet ti chodí jiný částky, než si měl v potvrzení.

0/0
24.2.2009 8:58

Já 1.

Re: Nepochopím

no, řekl bych, že problém bude v tom "téměř výborném výpisu z bankovního registru". A jestli při 50 tis. čistého nemáš 200 tis. na auto, tak to je fakt k pláči.

0/0
24.2.2009 9:37

hufnágl

Re: Nepochopím

Co to je "téměř výborný výpis z bankovního registru". Buď ho máš výborný, nebo jseš v loji.  Zřejmě jseš tedy v loji. A jestli s příjmem 50 kilo čistého řešíš půjčku 200 kilo, je v tom další háček nebo spíše háčky - asi ti moc nezbyde, asi platíč hypotéku nebo alimenty, ale hlavně hodně kecáš.

0/0
24.2.2009 10:13

blabla

Re: Nepochopím

tak to se nedivim ze pitomych 200k czk banka nepujci. co delas s 50 tisici cisteho mesicne, ze blbych 200k czk nemas in cash? mam o neco mene nez ty (sorry za tykani) a banka by to schvalila na koleni za pet minut.....takhle v jedne bance koloval dopis od temer klienta, kteremu banka neschvalila kreditku na par desitek tisic korun a temer klient se vztekal, ze on ma spoustu mobilu a kupuje si ponozky u versaceho a banka mu neda blbou kreditku? drzost........jasne, na co by takovej machr prece potreboval pujcit......

0/0
24.2.2009 11:37

cunik

Re: Nepochopím

Naprostý souhlas. I u toho auta bych byl opatrný a pokud člověk najezdí cca 10 tis. km ročně a auto nevydělává, tak kupovat nové auto vidím taktéž jako velmi nerozumné.

0/0
24.2.2009 8:22

Anonym

Re: Nepochopím

Jeste bych tam pridal zdravi.

A naopak bych byl hodne opatrnej u toho auta.

0/0
24.2.2009 10:28

redy

Re: Nepochopím

castecny souhlas, ja to vidim podobne, ale spis bych schvaloval pujcku pro dobrou investici, tzn. vim, ze potrebuju auto, protoze pak dostanu na nekolik mist denne a tim vydelam i vic penez? Pak pujcku beru. Kdyz vim, ze novy pocitac mi umozni zvysit rychlost me produkce, tak si tu pujcku vezmu....a tak bych mohl pokracovat do nekonecna. Proste pujcka neni spatna, jen clovek musi premyslet na co ji potrebuje, zda se mu to vyplati a zda si ji bude moct dovolit :-)

0/0
24.2.2009 23:20





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.