Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve výpovědní lhůtě máte nárok na půl dne volna v týdnu, abyste si našli práci

Ztráta práce je pro každého náročný okamžik v životě, ale nikoli konečná stanice. Je velmi důležité udržet si energii, schopnost reagovat na změny a kreativitu. Zkuste si hledat nové zaměstnání už během výpovědní doby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Flopps

...

Za šesté...pomstěte se. ne každá výpověď je oprávněná.

0/0
1.3.2009 20:09

wandering star

Re: ...

Nejlepší pomsta je dobře si žít. Tudíž se přestaňte ohlížet do minulosti a koukejte, abyste viděl. Potom můžete bývalému šéfovi zamávat ze své limuzíny, pokud si na něj ještě vzpomenete.

0/0
2.3.2009 17:37

robert,pardubice

opravdu jsme

narod primitivu.dnes a denne se na desitkach a stovkach diskuzi setkavam s naprosto stejnymi reakcemi na muj prispevek.lidi,kteri naprosto nerozumi tematu,tak jsou v reakcich na muj prispevek ti nejchytrejsi a jedine co umeji,tak jsou nadavky a obvinovani.bravo,Cesi.opravdu jsme -jednicky-Rv  

0/0
1.3.2009 18:07

xxxxx

Re: opravdu jsme

snad nečekáš že ti tady někdo bude děkovat za to, že půl roku z roku nechceš dělat a neděláš?

0/0
1.3.2009 18:27

robert,pardubice

Re: opravdu jsme

ty primitive,tak tenhle svuj nazor prijed sdelit dalsim mym 28 kolegum.pochopil si vubec to,ze pracujeme v zemedelstvi..............ze jsme sezonni delnici..............ze,proste,kdyz je uroda sklizena,tak nas zamestnavatel uz nepotrebuje.............. vis,ze treba v cervenci a srpnu odpracujeme i 400 hodin za mesic...............tak se laskave zklidni.mame pravo na to,rozhodnout se,zda budeme pracovat i po zbytek roku nebo ne.prijed v cervnu k nam do sadu a predved,co umis,ty nulo.nevydelal by sis ani na slanou vodu.my za ten pul rok mame vic odpracovanych hodin,nez ty za cely rok.tomu se rika produktivita prace,vis,ty zabednence.Rv

0/0
1.3.2009 19:02

bob

Re: opravdu jsme

Právě, že něco umím, tak nemusím makat v sadu, nula...:-) Produktivita práce nemá s počtem odpracovaných hodin nic společného, produktivnější člověk může pracovat i třeba jen 130 hodin měsíčně...jako já...:-) A někdo může mít víc odpracovaných hodin za půlrok než jiný za celý rok a stejně tak si někdo může vydělat víc za měsíc než jiný za půlrok...;-)

0/0
1.3.2009 21:39

robert,pardubice

Re: opravdu jsme

tak mi povez,ty umelce,kolikpak korun si vydelal napriklad shortovanim akcii ORCO............hmmmm..............my,je nas 15,na shortech ORCO vydelali za poslednich 17 mesicu pres 8 a pul milionu korun............R^

0/0
2.3.2009 14:33

ZH

Re: opravdu jsme

Jo, jasně, vyděláváš statisíce obchodováním s akciemi a ve  volných chvílíš chodíš v létě pracovat v zemědělství, a to i 400 hodin za měsíc... a teď tu o Červené Karkulce..;-D

0/0
2.3.2009 18:39

xxx

realita

je taková, že když zaměstnavatel na zaměstnance zatlačí, tak 90 % lidí udělá, co chce.

0/0
1.3.2009 11:13

spartakus

Re: realita

jj presne tak...naprosto s tebou souhlasimR^

0/0
1.3.2009 11:25

djsano

Jak to mám já

Povím Vám svůj příběh, abyste viděli, že ne každý je flákač a že jsou i lidé kteří na současný systém doplácejí. Před půl rokem jsem dokončil vysokou školu. Po měsíci jsem nastoupil do práce v jedné velké chemické továrně, jenže přišla krize, začalo propouštění a já jako nezkušený nováček jsem šel na řadu jako první a to ve zkušební době bez udání důvodů. Znamená to, že nemám odpracováno půl roku, takže od státu nedostanu ani korunu. Doma jsem od Listopadu, byl jsem asi na 10 pohovorech, nikde jsem neuspěl, bez pořádné praxe v mém oboru a za současné ekonomické situace moc šancí nemám. Mimo svůj obor zas nemám dost znalostí a zkušeností. Kdybych nebyl spořivý a neměl našetřeno tak jsem skončil na ulici. A nikdo se o Vás nepostará, stát už vůbec ne. Do Lyžařského mistrovsví narvou miliardy pro pár vyvolených, ale obyčejným lidem...

0/0
1.3.2009 11:09

AKSAMIT

Re: Jak to mám já

vidis a kdybys tu praci mel,tak tu ted kopes za modrobolseviky a pises,jak jsou vsichni nezamestnani flakaci...:-/

0/0
1.3.2009 17:53

kiv

Re: Jak to mám já

A ono je někde psáno / dáno , že po absolvování jakékoli VŠ máš z Ústavy dané právo na zaměstnání v daném oboru??? 8-o  Pokud Tě vylili coby eléva ve zkušební době, jest to osobně smutný avšak zcela  přirozené (byť se Ti to logicky nelíbí) , bo firma  ve srabu se snaží nejprve zbavit lidí, co jí nic jeijich vylití nestojí. Nechápu však, proč tu bulíš, když pořád je zde nezaměstanost na míře menší něž jaká je tzv, přirozená  a kdo chce opravdu dělat, tak pracuje... :-/  Holt  i za cenu , že je třeba se dočasně lekce  pokořit a vzít i práci, na kterou jsi  nestudoval ..... :-)

0/0
1.3.2009 22:34

wandering star

Re: Jak to mám já

Stát není od toho, aby se o tebe staral, chlapečku. Starat se musíš sám. A u McDonalda berou skoro pořád.

0/0
2.3.2009 7:37

Mirek

Re: Jak to mám já

Přesně tak, neni problém najít nějakou brigádu a hledat si práci přitom. Jenom chtít a neflákat se.

0/0
3.3.2009 14:20

robert,pardubice

co tady zase

resite.uz pomilionty to tady pisu,jak to delam jiz pres 10 let ja.vzdy pracuji sest mesicu v kuse a pote jdu na sest mesicu na podporu na urad prace.pote se opet vratim k puvodnimu zamestnavateli.momentalne jsem na podpore z uradu prace ve vysi 9 875 kc cisteho.............proste sest mesicu pracuji za 19 000 cisteho a sest mesicu jsem na podpore za cca 9 500 kc.od letosniho roku se to tedy meni,podporu budu dostavat jen pet mesicu,ale v podstate ve stejne vysi jako doposud po dobu sesti mesicu...........takze uz tady prosim nereste podobne nesmysly jako v clanku a zacnete to delat jako ja.je to perfektni system,jak pro vase telo,tak pro vase nervy.ten pul rok na pracaku si vzdy bajecne odpocinu a kolikrat se ke konci dokonce uz tesim do prace.navic potom tech pouhych  sest mesicu v praci neuveritelne rychle utece.R^ 

0/0
28.2.2009 18:45

prezident

Re: co tady zase

A kvůli takovejm, jako jsi ty, který dávky zneužívaj (takovejch lidí je menšina) na to doplatí ty ostatní. Nemysli si, že stát o takových jako jsi ty neví a nic s tím neudělá, bohužel na to doplatí ostatní.

0/0
1.3.2009 11:07

robert,pardubice

Re: co tady zase

jaky zneuzivani,prosim te.vzpamatuj se.zneuzivaji se socialni davky,kdy lidi berou tzv socialku a zaroven na cerno pracuji.pletes tady dohromady dve veci.na podporu v nezamestnanosti ma narok i milionar,vis.takze se vzpamatuj.pokud prijdes o zamestnani,at uz te vyhodi zamestnavatel nebo skoncis sam ze sve vlastni vule,tak pokud mas za posledni 3 roky odpracovano 12 mesicu,tak ziskavas AUTOMATICKY,rozumis AUTOMATICKY,narok na podporu v nezamestnanosti.takze se opravdu zklidni s obvinovanim ze zneuzivani,ano.pletes si hrusky s jabkama.;-O................ano,tzv -socialka- se zneuziva.ovsem podpora v nezamestnanosti se zneuzit neda.tu proste na pracaku dostanes,i kdyby si ji nechtel. 

0/0
1.3.2009 17:49

Hamoun

Re: co tady zase

No vyčuraný mistře, nárok na podporu od úřadu práce nemůže takhle fungovat. Byly tam taky 3 roky nepřetržitého zaměstnání, aby vznikl nárok na podporu v nezam. Nevím jak je to teď, ale určitě to zpřísněno bude.

0/0
1.3.2009 16:39

robert,pardubice

Re: co tady zase

prosim te,laskave me nepoucuj o necem,o cem nic nevis.pro priznani podpory v nezamestnanosti je treba splnit dve podminky.musis mit za posledni 3 roky odpracovano minimalne 12 mesicu  a z poslednich dvou zamestnani nesmis odejit sam z vlastni vule.jelikoz mi zamestnavatel dava smlouvu na dobu urcitou,tedy na 6 mesicu,tak jsem pri splneni druhe podminky z obliga.................ano,od 1.ledna to bylo -zprisneno-.misto sesti mesicu dostavas podporu v nezamestnanosti jen 5 mesicu.ovsem financne to vyjde na stejno................opravdu me nepoucuj.delam to takto jiz deset let a skutecne v tom ja, ani pracovnice na uradu prace nevidi problem,protoze vedi,ze vzdy za pul roku opet nastoupim do zamestnani.nebo mi snad chces rici,ze tresne,visne a jablka se daji sklizet i v jinem obdobi nez od cervna do listopadu.................;-O

0/0
1.3.2009 18:00

Hamoun

Re: co tady zase

Zneužíváš to,  je to pro tebe samozřejmý a už to ani nerozpoznáš.;-O

0/0
1.3.2009 18:28

robert,pardubice

Re: co tady zase

ty si jelito,vid.............chapes,ze kdyz se zaregistrujes na uradu prace,tak on sam ,ANIZ BY SI O PODPORU V NEZAMESTNANOSTI ZADAL,tak sam urad prace ti tu podporu prizna,pokud splnujes vyse uvedene podminky................opravdu se nestacim divit nad tvoji tuposti.zneuzivaji se socialni davky,ale podpora v nezamestnanosti se zneuzit neda.uz sem radsi nepis,nebo budu chtit od admina znat tvoje inicialy a za tvoje narceni moji osoby ze zneuzivani na tebe podam trestni oznameni pro pomluvu.vzpamatuj se,jelimane.Rv

0/0
1.3.2009 19:09

Hamoun

Re: co tady zase

Platí co jsem napsal,jelito.

0/0
1.3.2009 19:23

robert,pardubice

Re: co tady zase

plati,co jsem napsal ja,ty jelimane.ty nemas ani na to,aby sis sporil na stavebni sporeni a penzijni pripojisteni.natoz,aby si investoval do akcii nebo komodit.vsechno toto my take delame,vis.potom si totiz muzeme dovoli takovy luxus,ze pul roku nemusime pracovat,vis.R^

0/0
1.3.2009 19:33

Jimmy888

realita

Mate nekdo zkusenost ze vam vas zamestnavatel opravdu plati pul dne tydne na hledani prace ve vypovedni lhute? Nebo ze vas dokonce sam na tuto moznost upozorni?

0/0
28.2.2009 17:12

Jarek

Práci si hledej ve vlastním volnu!!!

Vždy platilo pravidlo...bez práce nejsou koláče.......takže-pracuješ-bereš mzdu.............nepracuješ-nebereš nic............Nechápu,proč mám platit někomu za to že nevytváří žádné hodnoty.........Všude píšou o krizi.....stačilo by pár změn,např. pokud dá zaměstnanec sám výpověď a jde na pracák,žádnou podporu bych mu nedal,sám dobrovolně se zřekl placeného místa.Pokud ji dostane od zaměstnavatele tak mu ji vyplatím po dobu 2 měsíců.Nabídnu mu 3 zaměstnání a pokud odmítne,má smůlu.Pak bych snížil státní správu o polovinu.Je to největší žrout peněz v systému.Nevytváří,nevyrábí,neprodávají..pouze parazitují na pracujících.....V tomhle státě mohou stávkovat pouze státní zaměstnamci......

0/0
28.2.2009 11:51

Jakub

Re: Práci si hledej ve vlastním volnu!!!

pokud dá zaměstnanec sám výpověď a jde na pracák,žádnou podporu bych mu nedal,sám dobrovolně se zřekl placeného místa. X Hm uvazme situaci, ze sef je na zamestnance opravdu ras a tak jej zneuziva ze jej prakticky donuti podat vypoved dobrovolne. Je fer, ze pak nedostane cas na hledani prace behem vypovedni doby ani nedostane moznost podpory na pracaku? Jinak pokud jste uz sam nekdy hledal praci jiste vite, ze temer vsechy pohovory probihaji behem obvykle pracovni doby (9 - 17), takze i kdyz si zamestnanec napise CV, prohleda nabidky a rozesle zivotopisy, konkretni pohovor nemuze absolvovat pokud jej neuvolnite z vasi prace.

0/0
28.2.2009 17:10

djsano

Re: Práci si hledej ve vlastním volnu!!!

Ty jsi asi nidky nebyl bez zaměstnání co?Rv

0/0
1.3.2009 11:01

xxx

Re: Práci si hledej ve vlastním volnu!!!

to už je jen krůček od Hitlerovo systému. Za následek to bude mít sociální bouře a možná, že tě nějakej žebrák potom okrade a zabije kvůli pětistovce.

0/0
1.3.2009 11:10

(_!_)

Re: Práci si hledej ve vlastním volnu!!!

;-D ty jsi trouba

0/0
1.3.2009 12:16

AKSAMIT

hihi,

pul dne jo,me by stacila i hodina....;-D

0/0
28.2.2009 8:53

antichipka

Re: hihi,

Jasně,brouku.Pokud máš střední školu a chceš dělat zametače chodníku,pak ano.Ale i tak bude muset vysvětlovat,proč tak přeučenej chceš dělat práci,kterou nezvládne jen handicapovanej.Moje zkušenosti jsou takové,že zaměstnavatelům pořád na tobě bude něco nesedět a pořád budou koukat,co a jak děláš a i když to děláš zcela správně,ještě nemusíš shodnout s kolektivem,což například Nečase vůbec nezajímá,protože teď porušujíc zcela ústavu,nedává prakticky uchazečům možnost odejít z práce z vlastní vůle.Automaticky nemají nárok na podporu.Např. mě Nečasova politika dostává do hodně prekérní situace.A popravdě nevím,jak z ní ven,spoléhám se na to,že první co najdu bude rychle a s dobrejma lidma i penězi.Což se mi nepodařilo za celých mých 36 let.Takže pochybuji, že by se stal zázrak.Patrně vezmu něco,co nechci,za málo peněz a záhy budu chtít odejít.Když mi však nevyjde návaznost na další místo,budu v pytli, opět bez podpory,protože Nečas vymyslel.Tvoje hihi je trošičku hihi dementíka, viď?

0/0
28.2.2009 13:11

AKSAMIT

Re: hihi,

ne,to hihi patri tobe osle,kdyz nerozumis ani ironii.........;-D

0/0
28.2.2009 14:46

Xladi

Přijít o práci je blbý

Když není práce tak zaměstnavatel asi volno dá, ale jinak je všude zažitý, že když už mě tam má maximálně mě využije. Problémem je u nás špatná vymahatelnost práva, neznám moc firem, kde by se dodržoval zákoník práce, neříkám, že nejsem ochoten sem tam přimhouřit oko, ale pokud je to pravidlem tak je to špatný a dělat s tím něco je ještě horší. A inspektorát práce, no četl jsem si zkušenosti a nic moc, nemusí na nic přijít a vás jako zaměstnance to poškodí, protože firma na kterou jste to podali vás všude zviditelní co jste udělali. Nebo když to dopadne tak daj firmě směšnou pokutu a jede se dál. Všechny obchodní řetězce dělají dvojí účetnictví o evidenci zaměstnanců, jedno pro úřady a jedno pro sebe a kdyby se inspektoři snažili, tak by zjistili že počet zaměstnanců a otvírací doba nikdy nemůžou souhlasit, prostě je tam málko lidí.

0/0
28.2.2009 8:10

hm

Re: Přijít o práci je blbý

"když už mě tam má (zaměstnavatel), maximálně mě využije"

To je hodně idealistická představa. Kdyby to tak fungovalo, těžko by se našly zástupy lidí, kteří mají čas pracovní dobu trávit hraním pasiánsu nebo chatováním nebo rozesíláním všemožnýho spamu (obrázků v powerpointu, vtipů, atd.) na všechny strany. Skutečnost je jiná - spousta zaměstnavatelů leckdy ani netuší, co ten nebo onen v jejich firmě dělá, a hlavně jestli vůbec má dost co dělat. On totiž ně každý zaměstnavatel/nadřízený je génius, schopný vytížit efektivně svoje lidi. Spíš naopak.

Pro jeden typ zaměstnanců je potom takový režim buď natolik demotivující, že časem odejdou někam kde nemají pocit že nemají co dělat, to u těch nezdegenerovaných, a ti druzí to naopak uvítají a rychle se naučí "práci" předstírat, s tím , že když je zaměstnavatel takový blbec že ani neumí pořádně přidělovat práci svým zaměstnancům a ohlídat si zda jsou vytíženi, pak si to, že práci předstírají, prostě zaslouží. Vítej v realitě.

0/0
28.2.2009 15:37

Xladi

Re: Přijít o práci je blbý

Já neměl na mysli kancelářskou práci, spíš situaci na prodejnách, dělal jsem tam vedoucího a byl jsem nucen pracovat 5 dní v týdnu po 14 hodinách, kdybych nepřišel tak by se krám neotevřel a zodpovědnost mi to nedovolila. Náhradní volno zapomeňta to bych měl za 7 měsíců odpracováno za rok. Nevadilo by mi to tak třeba 4 dny a 3 volna ale takhle to prostě nešlo a když sem to řek vedení(němci) tak mi řekli že to je normální. A navíc jsme byli v obchodě o velikosti 2X LIDL jen 3. Já vedoucí, pokladní a chlápek z ochranky, fakt pěkný a když nám přivezli kamion zboží, tak bylo o zábavu postaráno, pokladní musela odbíhat doplňovat a když sem jim to říkal řekli mi že to musí zvládat a že na 3 prodavačku nejsou tržby. Podle mýho hrubýho odhadu ta prodejny vydělala 600tis. měsíčně, tak myslím že na ještě jednu prodavačku by se tam finance našli aspoň na den kdy dovezli zboží a ve dny kdy chodilo víc lidí.

0/0
1.3.2009 8:36





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.