Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnavatel zkrátí pracovní týden, neplacené volno nařídit nesmí

Zkrácenou pracovní dobu i mzdu ve vašem podniku musí schválit odbory nebo úřad práce. Neplacené volno vám zaměstnavatel nařídit nesmí. A doma zůstanete minimálně za šedesát procent mzdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marička Magdonova

"Lenka Požárová sklízí"

Zapálená kuchařka

Stačí zadat název nadpisu příspěvku do kteréhokoliv vyhledávače a podívat se na diskuzi.

V časovém intervalu od 24.2.2009, 14:19 hodin až do 25.2.2009, 7:35 hodin si tam "autoři" nechali vyrobit velmi "hodnotnou" diskuzičku o 1793 příspěvcích, tj. přibližně 104 duchaplných diskuzních příspěvků za každou minutu.

Po 18 hodinách byla diskuze ukončena, asi by se z toho vydalo více než 15 svazků "sebraných spisů". Těm se muselo kouřit od rukou ;-D Nechápu, jak si někdo udělá takovou reklamu. Už stačí jen stáhnout trenky pod kotníky. Rv

0/0
2.3.2009 22:51

Opravátor

Re: "Lenka Požárová sklízí"

104 duchaplných diskuzních příspěvků za každou hodinu, 1,5 příspěvku za minutu.

Ale i tak je to SILNÁ DISKUSE.

0/0
3.3.2009 9:14

Spytouš

Re: "Lenka Požárová sklízí"

No a co?

0/0
3.3.2009 22:27

Balos

Re: "Lenka Požárová sklízí"

Prý místní ingredience :-)

http://www.praguepost.com/galleries/restaurants/686-playing-with-her-food.html

0/0
6.3.2009 21:44

Ieroepp

Zisky

Ceny jako na zapade, platy manazeru a majitelu jako na zapade, ale platy zamestnancu na nule. Prodavacka v Lidlu v Nemecku si vydela vic nez u nas tri ucitele. Uklizecka na zachodech v Nemecku si vydela vic nez uz nas vysokoskolak. Nojo ... hlavne, ze nam zrusi zarovky, abysme si museli kupovat jednu za 200,- a sporivou a pak nam stejne zdrazi elektrinu, protoze ji budeme malo kupovat. No neni snad lepsi zacit volit treba KSCM ?

0/0
2.3.2009 20:31

Serf

Re: Zisky

Neni. Do koncentraku vas za to, ze to napisete na internet diskusi, nikdo nezavira.

0/0
2.3.2009 21:19

Dead_Man

Texas

Přijdu na poradu a - bum! 10% z platu dolů. A když jo nebude odbyt, tak to tu klíďo každej pátek zavřeme. Kolik si myslíte, že dostanou za ty pátky lidi zaplaceno? ...minimálně 60% ? ;-D;-D ...nikolivěk - maximálně 0%. ...jak říkal Vincent Vega - "...little differences..."

0/0
2.3.2009 19:11

Serf

Re: Texas

V Americe je blaze ... :-P

0/0
2.3.2009 21:18

trebovsky

Jde o přežití

Něco jiného je Neplacené volno a něco jiného Zkrácení fondu pracovní doby. Výsledek se zdá být stejný, ale druhá cesta je, se souhlasem zaměstnace, legální, kdežto první sporná. Jinak takovéto články lidem ani firmám moc nepomohou. Teď  jde opravdu o PŘEŽITÍ paní redaktorko. S případně zkrachovalou firmou už zaměstnanci asi mnoho nevyjednají.

0/0
2.3.2009 17:55

johny

Re: Jde o přežití

Je lepší, když kulhající firma zkrachuje, než aby lidi u ní rok přežívali za 60 %. To je pro zaměstnance ztráta času a zaměstnavatel zbytečně zabírá pracovní sílu jiným zaměstnavatelům, kteří by jí třeba využili lépe. V regionech, jako je Praha nebo Plzeň je práce dost a je lépe takovémuto kulhajícímu zaměstnavateli dát sbohem a najít si práci jinde, než rok živořit za 60%

0/0
2.3.2009 20:51

wandering star

Re: Jde o přežití

Však tam ty zaměstanace nikdo násilím nedrží, když pořídí jinde lépe, mohou jít.

0/0
2.3.2009 21:58

skrbling

Pro platit za něco, co se neodpracuje

Upřímně řečeno, nerozumím tomu, proč by měl zaměstnavatel platit 60% za něco, co se neodpracuje. Lidi by měli být rádi, že vůbec nějakou práci mají.

Největší tragédií Evropy je to, že se z čistě obchodního vztahu zaměstnanec-zaměstnavatel pozvolna stala jakási sociální zaopatřovna.

0/0
2.3.2009 17:37

wandering star

Re: Pro platit za něco, co se neodpracuje

Zlatá slova.

0/0
2.3.2009 17:38

Praotec

Re: Pro platit za něco, co se neodpracuje

Je videt ze v EU celkove se ten soc-komo system buduje tezce a zadna konkurence schopnost ze svetovymi navyky.Modne stesti a delejte pro sebe ve vyrobe predrazene  veci.:-P

0/0
2.3.2009 19:57

Serf

Re: Pro platit za něco, co se neodpracuje

Mate jiste pravdu. Problem muze byt v profesich, kde je treba nedostatek pracovnich sil a nebo dlouha doba zaskolovani noveho zamestnance. A krize tady nebude vecne... Firma ma treba prechodne obdobi, kdy vi, ze od cervna najede na plny vykon a "sve" zamestnance (s praxi, zkusene, atd) bude znovu potrebovat. Vyhodi je? Asi ne... Ale bude je platit 100% do cervna, i kdyz nic nedelaji? To asi taky ne.

Ja jen, ze nic neni cernobily.

0/0
2.3.2009 21:16

snoopy

Re: Pro platit za něco, co se neodpracuje

pokud by to byl čistě obchodní vztah - prodávám zaměstnavateli svou práci, tak má zaměstnavatel větší problém - mám s ním smlouvu na 40 hodin týdně a je jeho problém, jestli je dokáže využít, nebo ne. Plat je v podstatě paušál za služby...

0/0
4.3.2009 11:53

raf

sousta nesmyslů

Paní "novinářka" ať raději nepíše. Například tohle "Pokud by tato částka tvořila méně než osm tisíc, neváhejte a obraťte se

na úřad práce. Podáte-li si tam žádost o dorovnání mzdy, stát vám

pomůže." je ale naprostý nesmysl.

0/0
2.3.2009 17:14

Jirka

Re: sousta nesmyslů

Paní redaktorka by si nejdříve měla přečíst zákoník práce. Zaměstnavatel - ne úřad práce - má povinnost vyplácet alespoň minimální mzdu. Pokud by 60 % mzdy bylo nižších než minimální mzda, tak přesto musí vyplatit alespoň tu minimální mzdu. Zaměstnavatel, ne stát!!!

0/0
4.3.2009 20:46

sprav

CO MÁM DĚLAT

 Práce jak na kostele, makáme víc a víc a peníze navíc žádný...

0/0
2.3.2009 16:48

wandering star

Re: CO MÁM DĚLAT

Buďte rádi, že vůbec makáte.

0/0
2.3.2009 17:30

kodlik77

zkrácená pracovní doba

paní autorko,

nedávno jsem se zúčastnil semináře na toto téma. Na něm vystupovala i zástupkyně jednoho úřadu práce. A tam jsem se dozvěděl něco trochu jiného. Bylo nám tam řečeno, že pokud jsou odbory, může se o výši mzdy za zkrácenou pracovní dobu jednat právě s odbory. Pokud ale toto zkrácení pracovní doby povoluje Úřad práce, je tato mzda striktně daná, a to ve výši 60 procent průměrné mzdy. Nevím, kde je pravda, nechci však věřit tomu, že by nás zástupkyně úřadu práce uváděla v omyl. Také je možné, že se v něčem pletu já. Mohla byste to prosím objasnit?

0/0
2.3.2009 13:01

kodlik77

Re: zkrácená pracovní doba

Teda mluvíme-li o tzv. částečné nezaměstnanosti. Jednalo by se o §209 odst(3) Zákoníku práce.

0/0
2.3.2009 13:12

loolee

Re: zkrácená pracovní doba

Ano, je to tak - v případě zaměstnavatele a odborů jde o dohodu, čili dvoustranný právní akt a zákon limituje spodní hranici (nejm. 60% prům. výdělku). V případě rozhodnutí úřadu práce zákon určuje procentní výměru (přesně 60% prům. výdělku) a také stanoví maximální dobu, kdy tomu tak může být.

0/0
2.3.2009 14:41

raf

Re: zkrácená pracovní doba

Ano, pokud povoluje úřad práce, je nárok na pevných 60%.

0/0
2.3.2009 17:25

Petra

jistě, pracovní úřad to nemusí schválit,

ale ať se pak nedivěj, že budou vyplácet podporu v nezaměstnanosti.

Chápu, že jsou nějaké zákony, ale zkrácená pracovní doba je dle zákona možná, takže si pracák může akorát vydloubnout oko.

0/0
2.3.2009 12:38

anžto

no a

může zaměstnanec během té doby, třeba někde dělat jinde? ne třeba plný úvazek, ale nějaký ten přivýdělek..to je celkem důležitá informace ne? 

0/0
2.3.2009 9:32

Petr

Re: no a

Nikdo nikomu nezakazuje mít více zaměstnání (kromě výjimek). Pokud to člověk časově zkloubí, nevidím problém.

0/0
2.3.2009 10:14

salinka

pro firmu to je určitě výhodné,

0/0
2.3.2009 9:18

salinka

Re: pro firmu to je určitě výhodné,

(nějak mi to uteklo)...ale co pro zaměstnance? Když budou rok na 60% a pak jim firma řekně ádié, budou na pracáku dostávat minimum. Takže by možná bylo lepší odejít rovnou. Otázka je, zda je kam.

0/0
2.3.2009 9:20

martin

Re: pro firmu to je určitě výhodné,

ano pro firmu je velmi výhodné platit 60% mzdy někomu, kdo firmě nepřináší ani korunu.

0/0
2.3.2009 16:47

raf

Re: pro firmu to je určitě výhodné,

Tak opět malé upřesnění. Pokud je zaměstnanec na překážce v práci (tj. doma např. na 60%) tak tato doba není výkonem práce a nepočítá se do průměrného výdělku. Do něj se počítá je odpracovaná doba nebo (pokud za čtvrtletí neodpracujete dost), tak je vystaven pravděpodobný výdělek, jakého by zaměstnanec dosáhl kdyby pracoval.

0/0
2.3.2009 17:24

Prickrose

Ty voe to je kocourkov...

Co je lepsi delat tri, ctyri dny v tydnu, nebo nedelat vubec? kazdy rozumny clovek by bral to prvni. Podnikat v CR, to se radsi zastrelim. Ze pry zamestnavatel musi uradum dokazat, ze pro zamestnance nema praci8-o Kvuli kazde volovine se musi s bumaskou letet na urad? Jak to lidicky delate?

0/0
2.3.2009 6:49

muf

dovolena??

A co treba naridit dovolenou??

0/0
2.3.2009 6:03

VlK_VlK

Re: dovolena??

Zaměstnavatel vždy nařizuje dovolenou, bohužel... Ale jen se souhlasem zaměstnance může být rozkouskována po dnech. Pokud si to pamatuji dobře, aspon jeden kus dovolené musí trvat 14 dní (nesouhlasí-li zaměsznanec).

0/0
2.3.2009 12:10

Míra

Re: dovolena??

Proč bohužel?

Má vyšší prioritu výroba nebo dovolená? Když nepojede výroba, nemusel by se také zaměstnanec z dovolené kam vrátit!

0/0
2.3.2009 16:13

wandering star

A když se budete moc ohávět svými právy a odbory

případně si jinak řezat větev, na které sedíte, může zaměstnavatel taky zavřít krám a smíchy se neudržíte. V dnešní době buďte rádi, že pracujete, a snažte se udržet nad vodou zaměstnavatele, který vás živí.

0/0
2.3.2009 1:42

chios

Re: A když se budete moc ohávět svými právy a odbory

Presne tak. Nebo se take muze stat : Zavrit kram, "druhy" den ho otevrit s novymi zamenstnanci, kteri nevymysleji ptakoviny a jsou ochotni delat za mensi peniz nebo kratsi dobu.

0/0
2.3.2009 6:00

hmm

Re: A když se budete moc ohávět svými právy a odbory

Ale takový zaměstnavatel si nezaslouží moje pracovní nasazení, protože si ani trochu neváží zaměstnanců jsou to pro něj jen roboti na peníze. Takového šmejda je potřeba poslat do,... A pak na něj poslat čoi, finančák a bezpečnost práce, aby pochopil, že lidi jsou lidi a ne stroje a že jim nebude plivat do obličeje kdy se mu utrhne sopl,..

0/0
2.3.2009 8:55

Petr

Re: A když se budete moc ohávět svými právy a odbory

Podnikání je PRIMÁRNĚ o maximalizaci zisku. Všechno ostatní jsou je jen prostředek (dobré platy, dobré zacházení). Vždy je to o dvou stranách zaměstnavatel,  zaměstnanec a existující právní předpisy. Pokud se nedohodnou, nic z toho není. Pokud se tedy tobě nelíbí a zaměstnavatel si "nezaslouží tvoje pracovní nasazení", tak odejdi. O nic přece nejde.

0/0
2.3.2009 10:17

Míra

Re: A když se budete moc ohávět svými právy a odbory

No ty si hlava, ty svou práci prodáváš a on ti za ní platí, tak jaké zaslouží - nezaslouží. Pracovní sílá funguje také tržně. Je to stejný blábol jako kdyby on napsal "Takový zákazník si nezaslouží moje výrobky". Rozdíl je v tom, že on chápe tržní ekonomiku a ty žiješ asi v komunismu. Dle mé zkušinosti takhle nejvíc řvou ti nejlínější, a ti co nic neumí. Pokud se tyto vlastnosti kombinují je to k zblití.

Zaměstnanec, který si neváží svého místa a není loajální k zaměstnavateli dnes obstojí maximálně jako politik ČSSD. Jistě uznáš, že tam všichni nemůžete!

0/0
2.3.2009 16:10





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.