Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Investiční prognózy z loňského roku: jeden omyl vedle druhého

Investiční doporučení jsou většinou úspěšných investorů považovány za největší zlo, které mohou analytici nebo brokerské firmy páchat na svých klientech. Pokusili jsme se o menší náhled na to, jak si představovali odborníci směr některých akciových titulů před rokem a jak to nakonec dopadlo. Výsledkem je, že investičním doporučením se věřit takřka nedá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lubos

Nejen v Cesku ...

... jsou analytici a financni poradci bezcenni. Kdyz sedujete napr. exoty typu Jim Cramer ;-( ci Susan Orman, nestacite se divit, o cem placaji - kazdy tyden o necem jinem. De facto je to sinusovka "prodej-kup" s periodiu tak dva tydny ... casto se ptam, jaka je jejich kvalifikace - ale v tom to asi neni: problem je samotna ekonomika - ona to neni zadna veda, jen vesteni z orakula plneho cisel. Z onech historickych cisel muzete pak vydestilovat jakekoliv hodnoty, trendy a doporuceni.

Takze investovani zdar, vzdyt je to vsechno v podstate blbost ...

0/0
23.3.2009 15:52

dívenka prostá

pruměrny mamlas

trati na jakemkolif obchodě- futures, foreks aspol* Tak co se do toho síříte telata* A jediná cesta jak pruměrny imbecil muže na víše uvedenem profitovat je jít proti sobě samemu a všem a proti doporučení análníků* i těch deset procent, coto zvladne přijde o věškery majetek několikrat za život* Tak oplachnout přirození a postavit se spátki za soustruch, holoto proletařska*

0/0
14.3.2009 18:24

voška

Proč nazývat neodbornost a nekompetentnost

přiblblých amatérů z politických spolků za omyl? Stačí se podívat kdo a s jakou kvalifikací sedí ve vládě a hned jasné, že o omylu nemůže být řeč. Tito neschopové prostě neumí!!!!! Člověk se základním vzděláním je primátorem v Brně, automechanik byl donedávno místopředsedou vlády a invalida na vozíku se zcela jinou kvalifikací řídí zdravotnictví!!!! Znám jen jedno místo kde je to možné - Kocourkov. Je zajímavé, jak umíme všechen šlendrián zdůvodnit. Ve vyspělých zemích to tak nefunguje. Mluvím z vlastní zkušenosti z působení v těchto zemích.

Základním předpokladem k výkonu vysoké funkce tam je pro česko něco nepochopitelného :  musíte umět!!!!!!!!!!!!! Žádná politické ,,kvalifikace" vám nepomůže. To nám ale ještě dlouho nehrozí.  

0/0
12.3.2009 14:00

Kaiser_franz

Re: Proč nazývat neodbornost a nekompetentnost

blbost... vsude je to stejne

0/0
12.3.2009 16:15

velkotovarnik

))

zajimave je ze kdyz predpovedi analitiku pred par lety vychazeli tak si nikdo nestezoval a ted se z toho tady muzete p.....t. jestli jste prodelali tak si za to muzete sami a ne analitici.dobre vam tak)))

0/0
12.3.2009 10:10

velkotovarnik

Re: ))

ps:projel sem skoro 50% vkladu v US a na analitiky to nesvadim-ikdyz doporuceni meli bezva

0/0
12.3.2009 10:14

ajchi

Re: ))

Vychazely jen a jen proto, ze trh byl ve velmi silnem a dlouhem uptrendu, tam by byla hloupost varit z vody a kazdy mesic vyhlasovat, ze burza zacne padat :-) Udelali by ze sebe na nekolik let poradne neschopne blbce :-) Takze se spis predhaneli kdo strefi lepe dalsi vrchol, aby si to dali do svych newslettru, bulletinu a na sve home page, ze za tolik a tolik tydnu vydelali ti, kteri je uposlechli, tolik a tolik. Prevratne :-) Vydelavat v silnem a takhle dlouhem uptrendu umi velke procento lidi. Mensi procento lidi si umi sve pozice zmanagovat tak, aby o tydlety krasne zisky neprisli na konci tohoto trendu. A jeste mensi procento lidi umi vydelat v trhu netrendujicim. Analytikum neverit, uz jednou jsem na idnesu pred par lety cetl nejakou statistiku, kde hodnotili procentualne kolik tipu vyslo a kolik

ne. No bylo to zhruba fifty fifty :-) Samozrejme vsechny moudre knihy

radi take totez - neverit. Dali byste jim sve penize? Ja ne...

0/0
14.3.2009 0:11

Jimmy888

ceska burza

Ceska burza je hodne tragicka. Je tam velice malo titulu a navic plno z tech co tam jsou jsou naprosto o nicem. AAA jdou pryc, Zentiva jde pryc... Kdo bude dalsi? Ze by ORCO, NWR nebo stale cerny kun analytiku CME, tu stale povazujou za kvalitni a nadejny titul byt stale klesa a klesa... Otazkou zustava duveryhodnost nasi burzy v ocich investoru, kdyz tam spolecnosti nevydrzi ani par let ...

0/0
12.3.2009 8:08

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: ceska burza

Ceska burza je velmi mala a z toho mala je dost titulu problemovych (Orco, ECM, Erste, AAA). K tomu se pridava nejdulezitejsi fakt - zahranicni investori zde investuji zasadne pres ruzne fondy a tyto fondy byvaji zamerene na celou emerging Europe (fond zamereny ciste na ceske akcie neexistuje a vzhledem k velikosti nasi burzy ani existovat nemuze). Region vychodni Evropy je v ocich zahranicnich investoru aktualne rizikovejsi nez Asie i latinska Amerika, takze odsud pochopitelne ve velkem utikaji. Fondy pak musi prodavat vsechny sve pozice, i ty v ceskych akciich, i kdyz by je treba povazovaly za dobrou investice (to je napriklad pripad CEZu, ktery je snad v kazdem fondu zamerenem na rozvijejici se Evropu).

0/0
12.3.2009 10:51

Jakub

analytici a jejich lži

Pěkný článek o prolhaných analyticích. Ještě by bylo hezké přidat tabulku s názvy jednotlivých makléřských společností a jejich doporučeními a realitou, ať každý vidí kdo lže nejvíce! Je docela zábavné sledovat jak často své prognózy analytici mění, leckdy jim jejich dlouhodobá prognóza vydrží jen pár dní :-)

0/0
12.3.2009 7:56

Růžena

Pro zajímavost

Ariana + Raven vypracovali v lednu 2008 astrologickou prognózu na rok 2008 a

byli zřejmě jediní, kteří upozornili na 24. říjen 2008, o kterém již v

lednu 2008 psali jako o černém pátku na burzách, tentokrát nejen na

amerických, ale i na asijských a ruských. Vyšlo to přesně, ekonomové

mohli jen dodat, že to rovněž předpokládali. Pouze o tom nic nenapsali.

0/0
11.3.2009 17:15

Jimmy888

Re: Pro zajímavost

Wow, ze bychom zacali vsichni investovat podle techto astrologu? Pripravili bychom se vsichni na ten jeden den v roce co predpovi a poradne si zashortovali ;-D

0/0
12.3.2009 8:12

Kaiser_franz

Re: Pro zajímavost

Milá Růženo, můžete nám dát nějaký odkaz na článek (např. v Blesku, apod.) kde tato předpověď vyšla? Nebo to vytesali někde do skály? Jinak to je jen prázdné tvrzení, to můžu tvrdit taky, že jsem to již v lednu po pařbě na své narozeniny vyčetl ze dna pivní sklenice :).

0/0
12.3.2009 16:18

Růžena

Pro zajímavostAriana + Raven vypracovali v lednu astrologick

Ariana + Raven vypracovali v lednu astrologickou prognózu na rok 2008 a

byli zřejmě jediní, kteří upozornili na 24. říjen 2008, o kterém již v

lednu 2008 psali jako o černém pátku na burzách, tentokrát nejen na

amerických, ale i na asijských a ruských. Vyšlo to přesně, ekonomové

mohli jen dodat, že to rovněž předpokládali. Pouze o tom nic nenapsali.

0/0
11.3.2009 17:12

pingodik

analytici jsou na hov.o

Podle mého názoru je "analytik" ve finančním sektoru pouze nula, která občas něco plácne do médií.

Mám pro všechny, kteří mi nevěří návrh: Podívejte se na prognózny čehokoliv, co z těchto skvěle placených příživníků vypadlo. Jeden příklad za všechny - cena ropy a ceny pohonných hmot.

Proč je proboha všechny nevyperou na ulici????

0/0
11.3.2009 9:19

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: analytici jsou na hov.o

Ze je na rope bublina, ktera splaskne, o tom jsem psal v cervnu tesne pred tim, nez se tak skutecne stalo. Vsichni me tehdy oznacovali za blazna, kdyz jsem rikal, ze ropa spadne zpet pod 100 dolaru za barel. Ale ze by mohla spadnout az ke 30 USD, to me take ani ve snu nenapadlo.

http://www.finez.cz/odborne-clanky/detail/pravda-o-tom-co-stoji-za-rustem-ropy/

Ano, je pravda, ze analytici se temer ve vsem za posledni rok mylili, hodne mylili. Na druhou stranu stejne se mylili i vsichni investori. Znate snad nekoho, kdo pred rokem odhadoval CEZ pod 700 a Orco pod 100? Nebo ze koruna bude temer atakovat hranici 30Kc za euro? Jestli ano, rad ho zamestnam ve sve firme. Obavam se vsak, ze na svete neni jdiny takovy clovek.

0/0
11.3.2009 13:32

pingodik

Re: analytici jsou na hov.o

Pád akcií a dnešní situaci na burzách nikdo nepředpokládal. Nebo ten, kdo v tom má prsty a hodlá na tom vydělat (ale to je jen čirá spekulace :-) ).

Ale pokud se podíváte na stav "předkrizový", tak neznám analytika, který by nevěštil z křiš´tálové koule. Když šla cena benzínu nahoru, tak všichni plácali, jak bude atakovat 30 (nebo 35) Kč hranici. Když šla ropa nahoru, všichni předpovídali další růst ceny. Když koruna zpevňovala, tak všichni předpovídali atakování hranice 20 Kč, která je reálná. Takové prognózy vám budu dělat za polovinu toho, co berou dnešní "experti na finanční trhy".

0/0
11.3.2009 14:29

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: analytici jsou na hov.o

Nejsem analytik, ale jako investicni poradce se i analyticke cinnosti dost venuji... u ropy jsem varoval pred splasknutim bubliny (viz odkaz vyse) a u koruny pred moznou korekci (viz dubnovy a listopadovy investicni vyhled FINEZ Investment Management z lonskeho roku).

http://www.finez.cz/odborne-clanky/detail/investicni-vyhled-finez-investment-management-listopad-2008/

Rozsah korekce u ropy i koruny vsak byl daleko vetsi, nez jsem predpokladal.

0/0
11.3.2009 16:10

ja

Re: analytici jsou na hov.o

ale lide za spatne prognozy neberou nehorazne penize jako analytici, vime?

0/0
11.3.2009 15:23

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: analytici jsou na hov.o

Tak bezte nekam delat analytika a zjistite, ze vubec neberou zadne prevratne penize. Analytik neni moc vysoka pozice. Jejich vekovy prumer bude v Cechach do triceti let (jen tip). Na dobre penize si prijdou az vyssi manazeri.

0/0
11.3.2009 15:44

ja

Re: analytici jsou na hov.o

chcete mi namluvit, ze berou min nez 40k mesicne?

0/0
11.3.2009 15:52

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: analytici jsou na hov.o

Zpravidla si bezny junior analytik prijde zhruba na prumernou mzdu, 40k a vice maji jen zkusenejsi senior analytici. (Mluvim o CR.)

0/0
11.3.2009 16:18

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: analytici jsou na hov.o

Vetsina jich stejne jen preklada texty z anglictiny z Bloombergu a dalsich zdroju. ;-)))

0/0
11.3.2009 16:19

H.

Re: analytici jsou na hov.o

Vážený pane Traxlere, jsem jenom obyčejný vystudovaný ekonom, který má investování pouze jako koníčka, ale nic z toho co se stalo mne opravdu nešokovalo. Já sám jsem při investování udělal spoustu chyb, jako každý začátečník, ale chyby pramenily především z nedodržení některých hlavních zásad a také z nedostatku zkušeností. Můžu Vás ale ubezpečit, že lidí, kteří odhadovali pád akcií a komodit na tyto hladiny opravdu nebylo až tak málo a nedá až tolik práce na internetu dohledat jejich příspěvky. Daleko víc mne šokovala neskutečná neznalost lidí působících v oboru ( i když možná to ani nebyla neznalost, ale zoufalá snaha nalákat další důvěřivce do tohoto této rulety ). Právě toto mne přivedlo k tomu, že jsem definitivně ztratil důvěru ve finančně "poradenský " trh. Kdo se totiž v problematice opravdu vyzná, obchoduje sám. Kdo ne, povětšinou radí. Věřte, několik firem jsem poznal velmi podrobně a vím o čem mluvím, čímž nechci tvrdit, že nemůže existovat výjimka - nicméně nenašel jsem.

0/0
11.3.2009 21:30

H.

Re: analytici jsou na hov.o

Osobně jsem očekával už na počátku roku 2007 velice silný propad

akciových trhů (i když přiznávám, že takhle silný v té době rozhodně

ne), měl jsem vyprodané porfolio a byl jsem komplet cash. Bohužel jsem se nechal ukolébat prakticky nulovou reakcí trhů na americké průšvihy a když se dlouho nic nedělo, předpokládal sem, že trh situaci absorboval a ignorace této situace způsobí ještě nějaké pokračování silného býčího trendu. Zmýlil jsem se, teorie efektivního trhu selhala, resp. prodleva byla natolik dlouhá, že zmátla asi značnou většinu investorů.

To co předvádí "analytici" vůbec komentovat nebudu, protože každý soudný člověk po chvíli sledování pozná, že věřit jejich prognózám se opravdu nedá ani za mák. 

Blafy našich předních politiků (zvlášť Kalouska) - to už je naprostá šílenost. Jejich "ekonomické" výroky mne šokovaly již v době dávno minulé, nechápu, jak tokoví lidé mohou řídit stát. Končím, ale tohle jsem nemohl nechat bez reakce.

0/0
11.3.2009 21:43

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: analytici jsou na hov.o

Tak prosim zkuste nejaky takovy prispevek dohledat a podelit se s nami o nej. Mnoho stesti pri hledani.

P.S. Za ocekavani nepovazuji vyroky typu "mohlo by se stat", ale vyroky typu "ocekavam, ze se stane".

P.S.2 Bavime se o ceskych akciich, rope a ceske korune.

0/0
11.3.2009 23:25

H.

Re: analytici jsou na hov.o

Nemám potřebu něco vyhledávat, kdo si dá tu práci - najde si sám, doporučil bych nehledat na serverech typu Idnes.cz. Chápu, že je pro Vás důležitá Vaše vlastní propagace, já tu nic a nikoho propagovat nehodlám, pouze jsem napsal svůj názor. Kdo se nad mým příspěvkem zamyslí, třeba časem pochopí, co bylo vlastně jeho hlavní podstatou - Vám jsem pouze slušnou formou odpověděl na a dovolil si vyjádřit svůj nesouhlas s Vaším tvrzením.

0/0
12.3.2009 18:23

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

Re: analytici jsou na hov.o

Tak ten nesouhlas zkuste podporit argumenty - najit odkaz.

0/0
13.3.2009 1:27

pingodik

frank

0/0
11.3.2009 9:16

krakra

Známá věc

Všichni známí tradeři (spekulanti) - Elder, Williams radí - nečtěte názory analitiků téměř vždy se mílý. A mají pravdu.

Dále by mě zajímalo jestly tento článek četly i ti analitici a prognostici.

0/0
11.3.2009 8:51

keyz

Re: Známá věc

jestli ty doporučení nedávají naschvál špatné ( např. doporučení kupujte až za 1000, - Kč/ks = my se toho rádi zbavíme, protože cena bude tak 500Kč/ks ).

0/0
11.3.2009 8:59

ja

Re: Známá věc

Elder je pisalek knih a prodavac kurzu, stejne jako Nesnidal s Podhajskym. Williams napsal knihy o svem vitezstvi v soutezi typu vyhraj Porsche s XTB, jejimz systemem bys na burze z deseti pokusu 9x zkrachoval. tipuju, ze tu soutez hral tak 15x a 2x ji s tim systemem vyhral a zbytek rozstrelil ucet. o tom ale samozrejme nikdo psat nebude, ze? :-)

vsichni jmenovani si vydelavaji na zivobyti uplne jinak, nez bys cekal.

jedine co je pravda, je neridit se nazory analytiku.

0/0
11.3.2009 10:35

krakra

Re: Známá věc

Popravdě řečeno pro všechny to je také kšeft - je to ale také o životním stylu tradera, podělit se s ostatníma.

Jednou jsem byl na Elderově přednášce, která byla úplně zadarmo.

0/0
11.3.2009 12:13

ja

Re: Známá věc

i prednasky zadarmo jsou vyborny marketing. ale vam netreba nic vysvetlovat. na pravdu jednou sam prijdete.

0/0
11.3.2009 15:22

krakra

Re: Známá věc

Neboj te, nedělám si žádné iluze, i sám Elder v jedné své knize míří do svých řad.

Že Elder dělá kurzy kampy pro tradery - a nechává si za to platit - má to snad dělat zadarmo ?

0/0
11.3.2009 15:40

ja

Re: Známá věc

btw. pripadate mi jako fiktivni osoba pro zvyseni marketingu nejmenovaneho serveru, za kterou se skryva Nesnidal ;-D

0/0
11.3.2009 15:26

krakra

Re: Známá věc

Vy mi zase připadáte jako osoba která pomlouvat a postěžovat si.

0/0
11.3.2009 15:41

ja

Re: Známá věc

viz vyse, nema to cenu. jen vic takovych protivniku na burze :-)

0/0
11.3.2009 15:53

krakra

Re: Známá věc

?

0/0
11.3.2009 16:08

DIN

Re: Známá věc

Váš nick sem viděl na jiném fóru, že vy patříte k mužstvu největších guru papertradingu v ČR Podhajského s Nesnídalem, nebo se pletu? 

0/0
11.3.2009 17:34

krakra

Re: Známá věc

Ano zabývám se tradingem.

Snažím se také hledat pozitivní věci, né jenom negativa.

0/0
12.3.2009 0:17

ajchi

Re: Známá věc

Tak by me zajimalo, jak se hodnotite vy sam. Plivat umi kazdy, zjednodusovat take :-) I kdyby to byli jen pisalci, jejich knihy mi daly vice nez vas prispevek :-) Asi tak 1 000 000 krat :-) 

I kdyby Williams hral soutez 15x a vse rozstrelil, jak rikate, pak i jedna z tech dvou vyher bohate, opakuji BOHATE zaplatila ty rozstrelene ucty. Ale o tom uz psat nebudete, ze? :-) ...jen pouzivam Vasi retoriku...

Takze zpet k soustruhu, vice makat a mene pindat a trosku zkusit potrenovat matiku :-)

0/0
13.3.2009 23:50

Stanlik

Ještě že tak

Těší mě, když se AAA a taky developerům nedaří. A to z jediného důvodu: nemám rád zloděje. A konkrétně AAA i všichni developeři a realitky do toho pojmu přesně zapadají. Čím míň takovýchto firem, tím nám bude líp. R^

0/0
11.3.2009 7:26





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.