Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Byt jako zajímavá investice: záleží na lokalitě

Koupit byt jako investici a pronajímat ho se může jevit jako dobrá investice. Je však třeba pečlivě vybrat lokalitu. V Praze se cena bytu nezaplatí ani za 24 let, zato v Mostě je investice "zpět" za necelých 10 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jarda4

Cesko vs zbytek sveta

Cena investicnich nemovitosti = rocni hruby vynos x 10, to ale plati ve svete ne v Ceske republice. Zadny normalni investor pres tuto hranici nepujde.

0/0
21.3.2009 19:35

Lojza

pujcovat

vyprdnete se na takove nesmyslne investice.Lepsi je pujcovat penize se zastavou nemovitosti na cca 30% rocni urok a klienti vam urvou ruce.Pujcis 310 000 na 10let s mesicni splatka 8171,-kc, klient vrati 980 000kc.Pokud mate zajem a mate volny kapital,dejte vedet na sklo.Klientu mam mraky a nestiham vse financovat ze sveho;-D.Vse pote nazorne predvedu na svych klientech a vysvetlim problematiku.

0/0
21.3.2009 9:07

Novák

Re: pujcovat

To zní zajímavě...můžete mi poslat více podrobností na e-mail onnovak@centrum.cz. Díky

0/0
22.3.2009 9:47

Lojza

Re: pujcovat

nevim jestli vam prisla ma odpoved,email se mi vratil zpatky od vas.-).muj email lojzano@seznam.cz

0/0
23.3.2009 10:49

MM

Re: pujcovat

také mám zájem o podrobnosti. Jak máš např. ošetřená rizika ?

0/0
23.3.2009 16:50

Lojza

Re: pujcovat

to je na dlouho,piste na mail prosim.  lojzano@seznam.cz

0/0
23.3.2009 17:44

MM

Mam to spocitane a overene

To,co tu diskutujete,mám spočítané. Vytvořil jsem si podrobný Business case na takovou investici, s různými LTV (procento hypotéky), různými dobami obsazenosti v roce, mám tam všechny náklady okolo koupě a správy a pojištění a daní a tvorby rezerv na rekonstr. (všechna čísla ověřena s odborníky a z tisku), mám tam citlivostní analýzy (jak se změní moje výnosnost IRR když se stane to a to), a navíc jsem si vším prošel v praxi-od vytypování lokality,výběru bytu,počítání výnosnosti, získání hypotéky, sepsání smluv, nalezení nájemníka. V mém případě vychází výnosnost 18%, a ani v pesimist. scénářích neklesá pod 13%. Najdete v dnešní době podobnou investici ?

Věřím, že jsem schopen většinu dotazů a hypotéz, které tu vyslovujete, ukázat na konkrétních číslech. Rovněž tak podložit případné rozhodování o takové investici solidními výpočty a skutečnými zkušenostmi.

Celý postup jsem připraven se zájemci sdílet. Podrobnosti rád sdělím mailem. mila_s@centrum.cz

0/0
20.3.2009 17:25

Tonda Rakos

priklad

Tady je namatkou jeden baracek z Cape Coral.

http://www.realtor.com/realestateandhomes-detail/2725-Northwest-19Th-Ave_Cape-Coral_FL_33993_1105996203

musite ten link prepsat na jeden radek jinak to nefunguje...

0/0
17.3.2009 19:08

badongo

wtf

nejlepší je mít za nájemnici nějakou rozvedenou maminu s jedním děckem, kde se dá nájemný vybírat i jinak - nemáš peníze ? tak co s tím uděláme ? :-P

0/0
17.3.2009 18:51

sunka

Re: wtf

Ja teda plnostihle tupe maminy nemusim :-P.

0/0
17.3.2009 23:16

tiron

Makléři zvyšují cenu bytů???

Milý pane Zahradníku (autore článku),

rád bych věděl kde jste sebral konstatování, že ceny bytů na vysoké úrovni udržují realitní makléři? To si opravdu myslíte, že pokud mám zajištěnu provizi od prodávajícího ve výši 3-4% z prodejní ceny, budu se všemožně snažit prodat byt nikoliv za 3, ale za 3,3 milionu? To jste asi spadl z višně nikoliv na znak, ale rovnou na hlavu!!! Prototyp klienta prodávajícího byt, je tento: "Já chci za svou garsonku v Modřanech 2 miliony a vy si svou provizi navyšte jak chcete." A teď mi řekněte kdo "šponuje" cenu vzhůru? V takovou chvíli můžu klienta přesvědčovat jak chci, že je to nereálná cena, že navyšováním provize se pouze opticky zvyšuje cena bytu na trhu, fakticky je ovšem nereálná. Ba co víc, najdou se další takoví chytráci, kteří po shlédnutí inzerovaných 2,1 mil. usoudí, že "přece i ten jejich byt musí být za tolik prodejný" a ihned vyseknou: "já chci 2,1 milionu a vy si svou provizi navyšte jak chcete." Nic vám to nepřipomíná?

0/0
17.3.2009 18:32

Tonda Rakos

Alternativa

Mozna zajimavejsi investice v Cechach by mohla byt investice v domku na Floride.Za 120 000 $ coz je dneska 2 460 000 Kc muzete koupit pekny, par let stary baracek. Zalezi na oblasti ale vetsinou by nemelo byt vubec problem ho pronajmout za 900-1000 $ a kdyza by byl zrovna volny zajet si tam na dvoumesicni dovolenou.Samozrejme jsou mirne komplikace,musite prijem danit,mit protihurikanovou pojistku apod. ale je to celkem vynosna alternativa po te co ceny na Floride spadly na polovinu.Zadarmo vam barak nikdo neda a v podstate muzou uz jit jen nahoru s cenami.Zadejte v prohlizeci realtor.com a v jejich hledacku Florida a cenu od 100 000 do 130 000 a uvidite co muzete dostat...

0/0
17.3.2009 18:30

Tonda Rakos

Re: Alternativa

Oprava v tom vyhledavaci musite dat nejprve mesto a potom stat takze treba Miami,Florida apod,vezmete si k tomu mapu...;-D

0/0
17.3.2009 18:40

Jan Sedláček

Analytici

A ještě jedna poznámka...

Všichni Ti analytici pouze papouškují o tom, co se právě děje...

Před hypotéční krizí byli články ve zcela jiném gardu :-).

Bez rizika není nic. Nicméně, kdo neriskuje, nežije.

0/0
17.3.2009 18:16

Jan Sedláček

Chyby v úvaze

Staré anglické přísloví říká:

Je lepší mít barabiznu v nejkrásnější ulici, než nejkrásnější dům v ghetu.

Přátelé nenechte se nachytat na skvělé ceny Mosteckých bytů.

Možná cena krátkodobě rostla rychleji než v Praze, ale jak chcete srovnat cenu bytu například vedle Microsoftu, HP a GE Money bank ve Vyskočilově a cenu bytu na sídlišti, jehož mnozí občané jsou nejen nepřizpůsobiví, ale doslova destruktivní?

To raději budu mít nižší výnos, mnohem nižší výnos na dobré adrese.

0/0
17.3.2009 18:13

Tonda Rakos

Nizka vynosnost

Jo,pred par lety koupit byt za milion a pul,ted ho pronajimat za 10 000 cisteho vynosu neni spatne.Samozrejme se musi pocitat s vydaji do budoucna.V jinych zemich kde neni predrazenost bytu v pomeru k platum to ale vychazi vetsinou lepe,drzeni a pronajimani bytu je v Cechach asi nejmene vynosne aspon mezi civilizovanymi zememi...Treba v Texasu muzete dum ktery koupite za 130 000 $ pronajimat od 1200 do 1500 $To je i po nakladech kolem 10 % vynosu.

0/0
17.3.2009 17:49

DeDust

Re: Nizka vynosnost

pockej pockej, nejdriv resis civilizovane zeme a pak najednou Texas :-P

0/0
17.3.2009 21:55

Tonda Rakos

Re: Nizka vynosnost

Nahodou Texas je skvelej,kdyz ti nekdo vleze bez povoleni na pozemek bum a je klidek...Spousta " civilizovanych" zemi by se mela poucit...Kazdej kdo chce vyloupit banku se musi hodne ohlizet jelikoz kdokoliv ze zakazniku muze mit bouchacku a na rozdil od ruznych svatecnich strelcu ji i umi pouzivat...Nejakej chlapik volal na policii"Sousedovi vykradaji dilnu co mam delat?Policie-"Nedelejte nic,tak za dve hodky tam nekoho posleme to vysetrit" chlapik kdepak ja ho zastrelim" policie"nestrilejte" chlapik Uz je pozde uza jsem ho zastrelil" Do peti minut dorazili policajti a lupice chytli pri cinu...

0/0
18.3.2009 8:03

Honza

my zase

delame kurzovy sazky.treba vcera jsme meli vsazeno na vyhru Sparty 800 tisic korun.:-)R^[>-]EU

0/0
17.3.2009 17:18

karel

pozor na sousedy

Zajímavá investice bude byt hlavně tehdy, pokud budou mít ostatní majitelé bytů v domě v hlavě mozek. Pokud tam budou lejna, je vám lokalita i kvalita bytu k ničemu. Pitomec soused vás srazí dolů...  ;-(8-o;-O(Y)

0/0
17.3.2009 16:23

alexander,pardubice

my skupujeme

byty drazbach a obratem je prodavame.kolikrat ten majitel dluzi treba Home creditu 10,15 tisic a exekutor mu da do drazby byt za milion.my ho potom v drazbe koupime za cca 500,600 tisic a prodame za 900.R^

0/0
17.3.2009 16:20

karel

Re: my skupujeme

 proč to tady vytrubuješ? moc chytré to zrovna není ... Rv

0/0
17.3.2009 16:24

Milan

Re: my skupujeme

My děláme jiný kšefty.V Brně si pronajímame byty a ty následně pronajímáme studentům a cizincům .V několika  3 plus 1 máme dokonce i 6 osob pohromadě,z každého máme 3 000 kč,tedy 18 000 kč ,pritom od majitele bytu máme ty 3 plus 1 pronajaté v pruměru za 9 000 včetně inkasa.:-)  

0/0
17.3.2009 16:35

Petr

Re: my skupujeme

To teda musí být pěkní debílci ti,co za bydlení v 6 lidech,kteří se ani neznají jsou ochotni platit 3000 Kč. Ovšem, jak sám píšeš, 9000 Kč včetně inkasa se mi zdá dost málo,takže bych řekl, že spíše kecáš, poněvadž pokud by byl byt obecní, ta za 3+1 např, Královo pole platíš běžně 5000 Kč čistého nájem+cca 2000 Kč na hlavu za inkaso, takže těch 9000 Kč se mi zdá dost málo i v kontextu s tím, že 6 lidí pohomadě ti pořádně pohne se spotřebou vody,topením, elektřinou apod..znám to z valstní zkušenosti,na nějaké šetření v podnájmu se pěkně s.er.e   (Y)

0/0
17.3.2009 17:14

Petr

Re: my skupujeme

Jo a pokud by se jednalo o byt v OV, tak pronájem za 9000 Kč vč. inkasa skýtá otázku,jestli se ti to vůbec vyplatí pronajímat,když dobře polovinu vyplázneš za to zmíněné inkaso a mít z pronájmu bytu 3+1 v Brně nějaký 4000 Kč s tím, že 6 cizích lidí byt po 5 letech bydlení přivede do nutnosti rekonstrukce , tak to je bez komentáře ;-O

0/0
17.3.2009 17:21

redy007

Re: my skupujeme

celkem zajimave, divim se tomu, kdo ti to pronajal, ze si do smlouvy nedal odstavec o nemoznosti pronajimat byt dale. Btw. celkem muze byt dobra legrace, kdyz se pak v tom byte neco stane a majitel vidi, ze v byte zije naprosto nekdo jiny...

0/0
17.3.2009 18:22

Maphus

Kde to sebral?

Má vůbec ten, co psal tento článek představu o cenách bytů a nájmech???

Podle tabulky pronajímá byt za 3,2 milionu měsíčně za 11 tisíc.

Tomu odpovídá cena bytu 4+1 a nájem za garsonku, maximálně 1+1. 4+1 pronajímám za 20 tisíc a garsonku za 9, a to si bez promlémů můžu vybírat ze spousty zájemců.

0/0
17.3.2009 15:46

karel

Re: Kde to sebral?

cena bytu a výše nájmu je zcela v relaci. jen pár naivků, co sami nevlastnili ani garáž vidí pořád ceny trochu pomýleně. :-)

0/0
17.3.2009 16:26

XXL

Pronajímat byt? Ano, pokud ho vlastním.

Pokud někdo vlastní byt, který může pronajímat, tak pronajímat je asi lepší než byt prodat. Nominální hodnota bytu stoupá, v bance úroky jsou menší než inflace. Banka zkrachovat může, což je reálnější riziko, než že dům vyhoří a hodnota bude na nule. K pořizovací ceně je nutné připočíst i nutné rekonstrukce. Po 5 letech je potřeba, mám tak zkušenost po jednom nájemníkovi, dle RK to je obvyklé.

Kupovat ale hotový byt např. v Praze, tj. za vysokou cenu a pak pronajímat, to se zřejmě nevyplatí. Navíc tu jsou starosti navíc, musí se zařizovat věci, dávat danové přiznání atd. Pokud by někdo si sám postavil dům a ten pronajímal, tak může mít zisk - ovšem taky nemusí. Koupit ale hotový byt, tady jsem k návratnosti peněz skeptický.

Např. starší byt - nájemníci jsou bez peněz, nájem nižší, valorizace nájmu, to je vždy dohadování. Přitom rekonstrukce by chtěli. Takže pak převedu na téma valorizace, takže to tak funguje. Žádná údržba, nezvyšování nájmu. Čímž fakticky klesá.

0/0
17.3.2009 13:44

MAJITEL

Re: Pronajímat byt? Ano, pokud ho vlastním.

Souhlas! Když pronajímat, tak bez hypa! R^

0/0
17.3.2009 14:15

Pavel Holec

Prodej bytu málo uvažujícím investorům

Nejlepší řešení je prodej bytu, které jsou ekonomicky předražené, všem bláhovcům. Na www.vlastnici.cz je k tomuto tématu rovněž zajímavý příspěvek. A ještě raději vynechte realitku, ať se vám to o dalších 80000 Kč nepodraží. V dnešní době je lepší koupit za mega a půl akcie ČEZ a čekat bez práce na dividendu, Předpokládaný výnos je 6-7%. Z toho zaplatíte nájem a ještě vám zbyde na kafe. Podle mého je to obrovská bublina.

0/0
17.3.2009 12:31

xvl

Re: Prodej bytu málo uvažujícím investorům

Tak zrovna v této době radit nákup akcií, to je fakt odvážné.

0/0
17.3.2009 12:52

ZAYEBANI SOCANI V CR

Re: Prodej bytu málo uvažujícím investorům

evidentne akciim prilis nerozumis...

0/0
17.3.2009 13:21

xvl

Re: Prodej bytu málo uvažujícím investorům

No tak to jsem zvědavý, jestli v současné době si odvážíte tvrdit, že akciím rozumíte:) To už si netroufnou nyní tvrdit ani fudovaní analytici. Ano, trend se musí otočit, jde jen to kdy, že?

0/0
17.3.2009 14:09

Tonda Rakos

Re: Prodej bytu málo uvažujícím investorům

To je prave to umeni orientace v akciovych trzich...Muzes byt spekulant a pak prodavas a kupujes vzdycky.A bud vydelas pytel penez nebo prodelas.A nebo muzes byt investor,mit dlouhodoby vyhled a pak je nejlepsi kupovat kdyz ostatni prodali a prodavat kdyz ostatni kupujou jak blazni...Ktera doba je asi ted?Vyhled musi byt ze budeme ty akcie drzet aspon deset let.

0/0
17.3.2009 17:35

Woren Bufet

Re: Prodej bytu málo uvažujícím investorům

ano, doporucuji kupovat zejmena akcie Orco...

0/0
17.3.2009 22:43

Tonda Rakos

Re: Prodej bytu málo uvažujícím investorům

Waren Buffet je jinaci investor...Co takhle pomalu kupovat total market index ...To je spise pro takove neknuby jako vy nebo ja...Muzete samozrejme koupit Berkshire Hathaway ale mate 100 000 $ na jednu akcii?

0/0
18.3.2009 8:35

byt kupuji

strašné

..od Lexxusu. Novostavbu nikdy více, strašné.

Takové dodavatele, které má náš projekt, to jsme ještě nezažili.

Zdravím KT DEVELOPMENT, pány Kuchaře a Theina, Průmyslové stavby Brno a dodavatele těchto pánů, ...dluhy, kam se podíváš. :-©

Neplnění smluv, jakýchkoliv dat, samé závady, nic se neodstraňuje, neinformování klientů, ale vše není problém. hlavně, že klient musí platit včas, jinak bububu.

Snad se dočkáme vysněného bytu ...

0/0
17.3.2009 12:04

Tonda Rakos

Re: strašné

Mas ve smlouve sankce za nedodrzeni terminu?Terminy nahlaseni a odstraneni zavad?Jestli ne nechal sis spatne sepsat smlouvu.Ne ze by je to omlouvalo ale priste si snad das pozor...A az budes kupovat patej byt bude to pohodicka...

0/0
17.3.2009 18:01

díky za radu,

Re: strašné

Díky za radu, ale jelikož kupujeme pátý byt a máme za zády právníka a stavební dozor, tak nějaké zkušenosti máme. Ovšem na děravé zákony, krachující farmy ti nestačí vůbec nic.

A co vše se vleze do zásahu vyšší moci, to by člověk nevěřil.

Penále vymáhat budeme, ovšem jestli bude ještě po kom :-(

Pokud chcete byt v novostavbě a ve městě, tak nezbývá než podepsat tyto strašné smlouvy a čekat x let na dostavění bytu a nedejbože aby se něco mezitím nepos***

0/0
17.3.2009 18:51

Tonda Rakos

Re: strašné

Jojo zakony stojej za houby,to mas pravdu...Muj bracha je developer, snazi se delat vsechno poctive ale treba vytah ne a ne dostat, Schindler proste nemel zajem a to jim zaplatili velice tucnou zalohu, lidi bydleli uz rok bez vytahu.Tak se nastval, dal zakazku Otisu do dvou mesicu meli vytah a Schindlera museli soudit aby dostali svy prachy zpatky...A meli "neprustrelnou" smlouvu...Ja vim ze se to nekdy lehceji radi ale nesmis se dat, zivot je boj...

0/0
17.3.2009 19:01

Tom312

Teoreticky dobra investice realita, ale trosku jina

Ja osobne jsem takto byt koupil a pronajimam ho .Za idealnich podminek je to urcite dobra investice ,ale velky problem je s najemniky .Sehnat opravdu slusneho najemnika je opravdu tezke .Jen za minuly rok jsem mel pet najemniku .Urcite kazdy rekne ,ze si clovek musi vybirat ,ale muzu vam rict ,ze i z cloveka ,ktery vypada hodne seriozne se muze vyklubat clovek ,ktery nejen ze nezaplati najem ,ale jeste vam byt znici a utece .Za tri roky co byt pronajimam jsem mel okolo patnacti najemniku a snad jen jeden platil najem vcas ostatni buhuzel ne .

0/0
17.3.2009 11:16

Tom312

Re: Teoreticky dobra investice realita, ale trosku jina

jeste bych dodal ,ze dostat z bytu najemnika ,ktery vam neplati neni zas tak jednoduche staci aby rekl ,ze je nemocny a policie vam rekne ,ze ho vyhodit nemuzete takovy sou bohuzel u nas zakony .

0/0
17.3.2009 11:20

ibid

Re: Teoreticky dobra investice realita, ale trosku jina

mohu se zeptat, kde, jak velkej byt a za kolik?

0/0
17.3.2009 11:22

Tom312

Re: Teoreticky dobra investice realita, ale trosku jina

2+kk na Kladne za 9000 vcetne sluzeb

0/0
17.3.2009 11:25

mr

Re: Teoreticky dobra investice realita, ale trosku jina

Problém bude možná v tom, že z toho chcete příliš mnoho vývaru. Možná jste tam měl už několik slušných nájemníků, jenže po čase odešli do lepšího nájmu, možná si našli kvalitnější bydlení za stejné peníze, nebo naopak stejné bydlení za menší peníze. Možná se jen zamýšlíte nad špatnými nájemníky, ale nejste náhodou vy špatná pronajímatel? 8-o

0/0
17.3.2009 11:46

Tom312

Re: Teoreticky dobra investice realita, ale trosku jina

cena za kterou byt pronajimam je na Kladne dobra jsou tu i mnohem drazsi byty k pronajmu .Jedine co chci po najmnicich je ,aby mi zaplatili najmne vcas a chovali se v byte slusne nic vic nic min .Zkuste si predstavit ,ze kazdy mesic musite najmnika nahanet po telefonu i osobne ,aby vam zaplatil a on se vam zapira a neotevira byt nebo vam v byte projede teplou vodu za 20000 a pak utece a v byte necha spoust .Docela bych vam pral si to vyzkouset na vlastni kuzi ,protoze by jste asi takhle nemluvil .

0/0
17.3.2009 12:05

Tonda Rakos

Re: Teoreticky dobra investice realita, ale trosku jina

Berte rozvedene matky s detmi ktere maji solventni manzely s tucnym vyzivnym.To by meli byt nejlepsi najemnici.

0/0
17.3.2009 18:35

sunka

Re: Teoreticky dobra investice realita, ale trosku jina

Pokud nekdo vytocil teplou vodu za 20 tis, tak to vodomer kontroluje asi 1x rocne. Zjevne se nedrzite pravidla duveruj ale proveruj. Pokud u me najemnik nezaplati do tydne kdy byl stanoven dead-line, a nebyl dohodnut jinak termin, tak najde vymeneny zamek a listecek od zastavarny kde jsou jeho veci. Takto to mam ve smlouve a zadne problemy s najemniky neznam. Ono taky hodne zalezi na tom koho si clovek vybere, me se na inzerat ozvalo 20 lidi, ale jenom 3 byly duveryhodny. Dejte si vice prace s vyberem lidi a pak budete bez starosti.

0/0
17.3.2009 23:38

Jarda

Brno

A víte, jaká je nejhodnotnější brněnská stavba? ...........   Výpadovka na Prahu :-)

0/0
17.3.2009 11:06





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.