Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chcete-li spořit se stavebním spořením, pečlivě zvolte variantu

Stavební spoření díky státní podpoře přináší nadstandardní zhodnocení. To ale může rázem změnit špatná volba tarifu nebo stavební spořitelny. Úroky stavebních spořitelen se liší jen nepatrně, do výhodnosti výběru zasáhnou i poplatky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jakub

Nemáte chybu v úročení u stavebního spoření

Raiffeisen stavební spořitelny? Úročení vkladů na spořícím tarifu je 2% p.a. a na úvěrovém 1% jsem si myslel. ?

0/0
5.4.2009 1:15

Karla

Jak je to ?

Dočetla jsem se ,že optimální je uzavřít novou smlouvu v 8. roce. Proč ne už v sedmém, kdy přichází jen doplatek státní podpory za mimořádný vklad za 7.rok,po ukončení spoření po šesti letech ? Berou to jako pokračování klienta ve spoření a krátí úrok ? Proč vyznačují, že se jedná např . o 2.cyklus ? Mohlo by jim to být jedno, pokud vám nechtějí zkrátit nějaký přínos. Vysvětlí mi to někdo ?

0/0
24.3.2009 16:32

Jelen

Re: Jak je to ?

Protože nebudeš mít za 1. rok státní podporu (tu budeš čerpat na starou sml jako 7.resp. 8.rok....)  Uzavřít můžeš, aby ti to běželo, ale pak budeš mít max. 7 st. podpor na této nové sml. ne 8 (za 6 a kousek let...)....

0/0
24.3.2009 16:49

jaroslav,pardubice

boze,boze.

kdyz si tak ctu ty vyplody chorych mozku z iDNES,tak me napada,ze ne mirek tupejhlavek,ale cela redakce iDNES by mela podat demisi.....................Rv 

0/0
24.3.2009 15:29

Pepa

Re: boze,boze.

Opravdu sem píší samí ubožáci. Ani jsi nezaregistroval, že je to tu o stavebním spoření, demente.;-O

0/0
24.3.2009 16:23

jaroslav,pardubice

Re: boze,boze.

soudruhu,prosim te, dej si studeny obklad,ano.prave hovori v parlamentu tvoji soukmenovci a musim rici,ze s radou jejich myslenek souhlasim,na rozdil od tech tvych.Rv

0/0
24.3.2009 16:31

Pepa

Re: boze,boze.

Vždy jsem volil ODS. Opět jeden dement co nerozumí. Je to o stavebním spoření, ne o stranické příslušnosti.(Y)

0/0
24.3.2009 17:16

jaroslav,pardubice

Re: boze,boze.

no,pochopitelne,ze jsi vzdy volil modre vo.ly.jinak by ti docvaklo,proc prave na stavebni sporeni davam prispevek tykajici se politiky............napadlo te treba,ze kdyby nebylo modrych vol.u a jejich benevolence,co se nasich bank v 90.letech tyce,potom by misto dnesnich smesnych 3 000 kc statni podpory,mohlo byt treba 10 000 kc statni podpory..............bohuzel,prave modri volo.ve,ktere volis, utopili stovky miliard korun v naslednych sanacich zkrachovalych bank.Rv

0/0
24.3.2009 17:47

Pepa

Re: boze,boze.

Promiň já nevěděl, že ty kopeš za vyžírky.(Y)

0/0
24.3.2009 18:08

jiri

Re: boze,boze.

pepo, podobné výkřiky dementů ani nekomentuj, nemá to cenu.

0/0
24.3.2009 16:48

(CZ)Tj

Opět chyba

Snad v každém článu o stavebním spoření na iDnes je chyba. Strop poplatku má i ČMSS a Buřinka.

0/0
24.3.2009 9:46

Martina 77

Proč vlastně po šesti letech smlouvu vypovědět?

Není lepší spořit až do dosažení cílové částky a vypovědět potom? Proč šest let??Státní příspěvěk přeci běží dál, nebo ne??

0/0
24.3.2009 8:47

Stavebnik

Re: Proč vlastně po šesti letech smlouvu vypovědět?

Presne tak. Autor je uplne mimo. U starych smluv definitivne, zustava podpora 4500 Kc. U novych smluv v podstate take, protoze, kdyz klient vlozi pozadovanych 20 t. rocne, ziska podporu 3000 a jeste urok 1 - 2 %, tak ma po sesti letek nasporeno dost, aby uz byl urok zajimavym zhodnocenim...

0/0
24.3.2009 9:02

Ashrem

Re: Proč vlastně po šesti letech smlouvu vypovědět?

Protože státní podpora se připisuje jen z nově uložených peněz a tudíž celkový průměrný výnos klesá. Proto je dobré po šesti letech uzavřít novou smlouvu. Cílová částka by pak této strategii měla odpovídat. Trochu odlišná situace je u smluv s vyšší státní podporou, tam je potřeba více počítat (tuším, že přejít na novou smlouvu se vyplatilo až po osmi letech).

0/0
24.3.2009 10:48

Biermann

Re: Proč vlastně po šesti letech smlouvu vypovědět?

Proste pokud dokazete sve uspory zhodnocovat lepe nez 2% cisteho uroku rocne, tak je lepsi sporeni zrusit a zalozit nove. Statni podpora bude stejna, ale drive nasporene penize vam nebudou lezet za 2% na SS, ale muzou byt nekde jinde, kde ponesou vic (termy, akcie, dluhopisy, ... v souladu s vasimi pozadavky na likviditu a bezpecnost investice)

0/0
24.3.2009 12:01

Martina

Re: Proč vlastně po šesti letech smlouvu vypovědět?

aha...a když mám starou smlouvu, založenou na podzim 2003? Tam je asi lepší dále spořit až do dosažení cílové částky  ??? - to by mělo být někdy za 3 roky....

0/0
24.3.2009 14:30

SocPredator

Re: Proč vlastně po šesti letech smlouvu vypovědět?

Tak si to spočítejte. My nevíme kolik tam máte uloženo a jaký tam máte úrok. Kalkulačka na to stačí

0/0
24.3.2009 14:43

ja

Re: Proč vlastně po šesti letech smlouvu vypovědět?

nojo, dyt vy mate pravdu, jakmile nasporena suma preleze 150t pak je lepsi sporici ucet, tedy nepocitam slevy na ruznejch danich ktery kolem toho litaj

0/0
24.3.2009 21:39

JM

Smlouvu o stavebním spoření je optimální uzavírat koncem rok

Myslím, že varianta uzavřít smlouvu v lednu a "zbytek do 20.000" vložit vždy až před koncem roku (poslední vklad bude "za leden posledního roku") je efektivnější než vaše.

0/0
24.3.2009 8:03

Jelen

Re: Smlouvu o stavebním spoření je optimální uzavírat koncem rok

Záleží jestli je to ve variantě s předpokladem úvěru (potřebuješ honit hodnotící číslo) nebo ve spořící a i ta už dostává trhliny, protože úroky na SS se nedaní a máš nejčastěji netto 2%... to při rychlych klesajících změnách úroků na spořících účtech např. prům. 2,5% btto je 2,125 netto.... zásadní rozdíl tam už není.... Zatím se tak jen nevyplatí naložit tam rovnou 120.000 dopředu na celou dobu (mimo úvěrovou variantu :-) )....

0/0
24.3.2009 8:44

yxc

Pro autora

Bylo by dobré alespoň názvy ústavů opsat správně - takže Wüstenrot, nikoliv Wűstenrot. Nebo si snad myslíte, že tato firma pochází z Maďarska...?

0/0
24.3.2009 7:12

Re: Pro autora

Člověče nebýt tebe a tvého zbytečného blábolu, tak nevím.

0/0
24.3.2009 7:25

tomas

Re: Pro autora

tak za tohle bych redaktora vyhodil na hodinu, a zákaz psaní na 10 let do všech periodik ;-D;-D

0/0
24.3.2009 8:29

Auditor

Re: Pro autora

A pouziti slova optimalni je vice nez oblibene...

0/0
24.3.2009 9:04

Hamoun

Stavební spoření

Pro rentiéra je  SS kamínek v mozaice příjmů.:-P

0/0
24.3.2009 6:02

Tom

Stavební spoření

S mým příjmem 54 čistého měsíčně, je státní příspěvek 3.5 ročně zcela nezajímavý...

0/0
24.3.2009 1:31

karel_valheru

Re: Stavební spoření

Opravdu? V dnešní době je SS zajímavý zajištěný produkt....

Pokud máte vlastní bydlení a neplánujete změnu / rekonstrukci. pak je Vaše tvrzení na místě.... ale globálně vzato je zcela zcestné

Nechci si zde honit ego příjmy, ale 3500,- ročně není hodně a přesto kde je najdu? Člověk vytvoří případně rezervu v zajištěném produktu a ještě stát vrátí část z toho co do něj sypem....

0/0
24.3.2009 7:21

hugo.tom

Re: Stavební spoření

Tak se modlete, abyste měl ten příjem pořád. Stavební spoření je v současné době, zatím, nedno z nejvyhodnější. Ale pokud vám je 3 tis málo + úroky, tak počítám, že hospodařit moc neumíte :-)

0/0
24.3.2009 7:25

like.n0.other

Re: Stavební spoření

kolego, v soucasne dobe stavebko prave jiz neni moc vyhodne. pokud neplanuji brat uver a jsem schopen sporit vice jak 2500 mesicne (coz vetsina lidi schopna neni), je stavebni sporeni zbytecnosti. zajistenych produktu je k dispozici mnohem vice; ja sam bych uprednostnil investici do smiseneho fondu, ktery by byl na toto casove obdobi idealni. neni to sice garantovany produkt, ale prinasi radu pozitiv - zajimavejsi zhodnoceni nez ono zavadejici "efektivni rocni zhodnoceni" nabizene sporitelnami, osvobozeni od dane z prijmu, dale vetsi likviditu prostredku, pokud se na trhu dari

0/0
27.3.2009 22:36

Ashrem

Re: Stavební spoření

Ano, Vám se vyplatí profesionální poradce, který peníze zhodnotí lépe:-)

0/0
24.3.2009 10:49

Chytracisko

Re: Stavební spoření

Ale nesmí mu prozradit že část aktiv vložil do SS ;-D

0/0
24.3.2009 17:22

Lenin

Re: Stavební spoření

a teď mazej zpátky k mamince ty brepto.

0/0
24.3.2009 12:05





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že můžete mít účet bez poplatků s dvěmi embosovanými kartami zdarma?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.