Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Realitní trh 2009: poptávka klesá a developerské společnosti propouštějí

Společnosti Hyposervis a Deloitte prezentovaly závěry své studie zabývající se současnou situací na trhu s bydlením. Studie naznačuje, co je potřeba udělat k jeho znovunastartování. Napovídá, jak se odrazí stávající útlum v úrokových sazbách hypoték, cenách nemovitostí a jak ovlivní činnost developerů a realitních kanceláří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radegast45

Cesky realitni trh je uplne nemocny. Jenom blazen muze

zaplatit meloun za panelakovy byt, ty penize ale uz nikdy neuvidi zpet. VVV

0/0
30.3.2009 6:10

larrax

Re: Cesky realitni trh je uplne nemocny. Jenom blazen muze

nebuď naivní, co je dnes milion?? běžný výdělek za dva až tři roky, kolik by podle tebe měl stát byt? měsíční výplatu??? 8-o

0/0
30.3.2009 12:55

Kantorek

Re: Cesky realitni trh je uplne nemocny. Jenom blazen muze

R^

0/0
31.3.2009 8:04

Jan Traxler, FINEZ Invest. Man.

A ted tu o karkulce...

Krome toho, ze minimalne polovina realitek zkrachuje, nesouhlasim takrka s nicim. Dlouhodobe udrzitelny rust cen nemovitosti 2-3% nad inflaci? Pohadka!  (To by CR musela mit prirustek obyvatel ve srovnatelne vysi.) Stat ze by se mel podilet na naprave? Zbozne prani vsech zainteresovanych! Snizeni nabidky ma stimulovat poptavku? Naprosta hloupost! Rychla rekonvalescence hypotecniho trhu? Probudte se! Rezidencni nemovitosti z dlouhodobeho pohledu vyhodna investice? Nejvyhodnejsi forma duchodoveho pripojisteni? Tady nekdo asi pocita s obri vlnou pristehovalcu z Asie a arabskeho sveta, jinak nechapu logiku autoru studie!

Tohle si zaslouzi rozsahly komentar. Autori studie evidentne nechapu zakladni vztah agregatni poptavky a nabidky. Ale ted na to nemam cas, snad zacatkem dubna... dam pak "proticlanek" na web www.finez.cz.

Nesouhlasim se zavery studie, ne s autorem clanku, proti nemu nic nemam.

0/0
27.3.2009 14:24

Blanka

konec!!!!!!

Developeři, konečně na vás  došlo!!! Sajrati si jemom hrabali! Konec pakovačky!;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
26.3.2009 18:49

tmf

Jyrko

zavedeme domovné a bytovné. Domovné třeba 800 000 a bytovné 600 000, co, to je lék na krizi. Kolik odstanu za dobrý nápad?

0/0
26.3.2009 15:48

gagaryn

Re: Jyrko

zatím nic, ale počkej si na darovné.

0/0
27.3.2009 12:12

koks

Předražené byty

Byty jsou natolik předražené, že ikdyby se jejich ceny snížily na polovinu, stále by všichni zůčastnění dost vydělali. Je tedy obrovský prostor pro zlevňování a oživení poptávky. Předražení bytů bylo podle mého názoru vyvoláno uměle a podpořeno dostupnými hypotékami.

0/0
26.3.2009 15:14

ma-jkl

Re: Předražené byty

ty jsi další rozumbrada...já nevím, proč lidi, kteří v tomhle oboru vůbec nejsou se vyjadřujou tak, že jsou za blbce...

jinak k tématu, velmi se pleteš...když koupí developer pozemek...vezme třeba úvěr a tím profinancovává stávající stavbu...a když to šlo, tak se jelo...jenže, když někdo nekupuje a ty musíš splácet úvěry...tak jsi v řiti...jinak si zjisti, kolik co stojí a jak se to finančně pohybuje...a zjisti si, kolik se pohybuje tak čistý zisk developera...myslíš si, že ty ceny tak vyšroubovali..? ne, jen kupovali drahé pozemky a stále byly dražší stavební práce, takže aby udrželi marže, muselo se jít s cenou nahoru...evidentně si myslíš, že to staví za hubičku..:-P

0/0
30.3.2009 15:16

kontrola_nemocnych

tyvoe

dyt pred tejdnem tu byl clanek jak frcej 30m2 garsonky za 2,3 mega a tedko tohle? :)))))))))))))))))

0/0
26.3.2009 12:23

logaritmus jedne

Re: tyvoe

No a ty vole... vzdyt se to nevylucuje

0/0
26.3.2009 18:05

hufnágl

...

Je logické a pochopitelné, že k poklesu poptávky by došlo i bez ekonomické krize.  Došlo totiž ke zvýšení DPH  a tedy enormnímu nárůstu poptávky v roce 2007. Současná krize logicky opět neprospěla nárůstu poptávky. Je logické, že developeři a realitky mají potíže. Ty potíže jsou logické, protože kleslo množství lidí, kteří mají na to platit marže 60% některým developerům - zejména pražským. Je logické že ty marže takové jsou, protože prodávat 1m2 běžného bytu za 65 tis. Kč je prostě trošku zvláštní, byť počítám s cenou pozemku. Existuje prostě hrozně přížívníků na někom, kdo se rozhodne koupit si byt a ten počet musí klesnout. POměrně hodně nelogické a nepochopitelné ale je, že přes výrazný pokles poptávky a zmiňovaé zdraví hyxpotečního trhu a přes dramatický pokles sazb nár. banky, neklesají úrokové sazby hypotečních bank. A tytéž banky a nenažraní developeři teď požadují, aby stát nějak pomíhal nastartování opětovného příživničení a ujetých cen. 

0/0
26.3.2009 12:13

fingus

Re: ...

Souhlas,.... máme tržní prostředí, pokud klesá poptávka ať jde cena dolů.... Stejně jsou ty byty předražený a mají tak hodotu 60-70% ceny co za ně developeři chtěj... Není nejmenší důvod proč podporovat nenažranost... Jen ať poptávka dál klesá (žádná státní pomoc) a developeři mezi sebou soupeří v konkurenčním boji, kdo svoje byty prodá...

0/0
26.3.2009 13:31

Karel IV

Re: ...

"přes dramatický pokles sazb nár. banky, neklesají úrokové sazby hypotečních bank."

Nové maso čeká na pokles a nepůjčuje si, a staré maso budeme ždímat dál - i přes refinanci.  Když už nám jednou dlužíš, proč zlevňovat . Ještě nějaký dotaz ?

0/0
26.3.2009 16:36

logaritmus jedne

Re: ...

Pokles sazeb CNB ovlivnuje hypotecni sazby neprimo, nikolv primo... Clanek ktery o teto "zvlastnosti" pojednava zde byl jiz rovnez zverejnen (cca pred mesicem)

0/0
26.3.2009 18:11

Pall

Re: ...

Uroková sazba CNB má vliv pouze na krátkobé uvěry což hypotéka se svou délkou cca 20let není.

0/0
27.3.2009 12:10

FotoGraf

Stadovity efekt

Lide kupovali byty, pac cena furt rosta. A cena furt rostla, protoze lidi furt kupovali byty...

0/0
26.3.2009 11:06

mukr

Re: Stadovity efekt

a nebo take self-reinforcing feedback :-).

0/0
26.3.2009 13:43

xxx

Jak je to možné?

vždyť ještě v úterý tady "rádoby" majitelka pardubické SP-Reality Šárka Procházková vykřikovala, že má dojem, že se krize její profese vlastně vůbec nedotkla.

Tak kde je vlastně pravda8-o

0/0
26.3.2009 10:18

Radek0075

Re: Jak je to možné?

Nebylo to na ONA dnes?

0/0
26.3.2009 10:58

xxx

Re: Jak je to možné?

NE, je to v rubrice "finance" s datem 24.3.2009

0/0
26.3.2009 12:11

DeDust

uz to prasklo?

;-D

0/0
26.3.2009 10:14

Pavel Holec

Prodej nemovitosti dokud můžeš.

Ekonomicky není stále výhodné nemovitost vlastnit (návratnost 25-30 let je nesmysl) . Jít do pronájmu je výhodnější. Dokud se to nezmění bude trh klesat. Nemovitostí je dost, ceny nemovitostí růst vůbec nemusí. Na www.vlastnici.cz se o tom denně přesvědčuji. Prodej nemovitosti je ekonomičtější varianta.

0/0
26.3.2009 10:13

DeDust

Re: Prodej nemovitosti dokud můžeš.

co je tohle zase za gulas, to jako ze kdyz vlastnim nemovitost, tak ji prodam na stagnujicim trhu a pujdu do podnajmu? To je skutecne koumacke reseni ;-D

0/0
26.3.2009 10:23

Mala morska vila

Re: Prodej nemovitosti dokud můžeš.

Podnájem, který je čím dál dražší, protože lidi nekupují.:-)

0/0
26.3.2009 11:13

DeDust

Re: Prodej nemovitosti dokud můžeš.

no bodejt, to se vyplati :-P

0/0
26.3.2009 11:27

ibid

Re: Prodej nemovitosti dokud můžeš.

to je velkej omyl, ceny pronájmů klesaj...

0/0
26.3.2009 11:40

Mala morska vila

Re: Prodej nemovitosti dokud můžeš.

I v Praze?

0/0
26.3.2009 11:46

ibid

Re: Prodej nemovitosti dokud můžeš.

právě v Praze (nebavím se teď o regulovaným nájemným) viz sreality.cz :-)

0/0
26.3.2009 11:53

Mala morska vila

Re: Prodej nemovitosti dokud můžeš.

To mi je divný, asi jak kde, známí hledali byty a byly určitě vyšší než před rokem.

0/0
26.3.2009 12:37

romsky aktivista

Re: Prodej nemovitosti dokud můžeš.

kde?

0/0
26.3.2009 13:03

Radek0075

Re: Prodej nemovitosti dokud můžeš.

Copak? Nemůžeš sehnat nájemníky?:-)

0/0
26.3.2009 10:50

mukr

Re: Prodej nemovitosti dokud můžeš.

Fakt, tak si ji prodej. Ja chci ale mit svuj byt, delat si v nem co se mi zlibi a bydlet v nem jak dlouho chci.. prachy budou, my nebudem :-)

0/0
26.3.2009 13:45

ja

DT

nechapu proc DT delalo studii, kdyz novinar mlady fronty takovoudle analyzu vysvihne za vecer:)

0/0
26.3.2009 8:34

mukr

Re: DT

protoze PR :-) Uz jim taky tece do bot. ...

0/0
26.3.2009 13:46

ibid

Naprostý souhlas s výrokem,

že pokles poptávky je způsoben PŘEDEVŠÍM uspokojením poptávky z let minulých, nikoliv nějakou finanční nebo hypotenční krizí. Tzn., že případné oživení ekonomiky žádné výrazné změny poptávky nepřinese...R^

0/0
26.3.2009 8:10

Mala morska vila

Re: Naprostý souhlas s výrokem,

Spíš půjde o to, aby nemovitosti byly prodávány za přiměřenou cenu, a ne za její dvojnásobek. A to, že to může s sebou vzít i pár developerů, kteří většinu výstavby prohánějí přes dceřinky se základním kapitálem 2 mega, není nic nového.

0/0
26.3.2009 10:10

ibid

Re: Naprostý souhlas s výrokem,

všechno řídí nabídka poptávka. Sleduju pouze Prahu a je jasně vidět, že je tady několikanásobně větší převis nabídky nad poptávkou než mimo Prahu. To je určující. V Praze už není dostatek dobrých pracovních pozic, takže kdo by se do těch bytů stěhoval, že? Kdo to pochopí jako první, prodělá nejmíň...

0/0
26.3.2009 10:32

Mala morska vila

Re: Naprostý souhlas s výrokem,

Já myslím, že lidi by se stěhovali, kdyby se jim to vyplatilo. Takřka všichni mí známí, pokud nebydlí s partnerem v nějakém krcálku, bydlí v bytech s přáteli - což o to, po škole je to fajn, kolem 30 už mi to ale tak fajn nepřijde. Jenže takový člověk většinou nemá ani na garsonku v paneláku.

0/0
26.3.2009 11:12

ibid

Re: Naprostý souhlas s výrokem,

no, nevím, v jakých se pohybuješ relacích, ale v Praze se dá do 10 000 v pohodě sehnat zařízenej byt 2+1, takže podle mě není problém když si s přítelem něco takový seženeš...

0/0
26.3.2009 11:52

Mala morska vila

Re: Naprostý souhlas s výrokem,

Měla jsem na mysli koupi.:-)

0/0
26.3.2009 12:38

DeDust

Re: Naprostý souhlas s výrokem,

uspokojenim poptavky po kralikarnach mozna, takze lze ocekavat dalsi vlnu, kdy mladi v novostavbach pochopi, ze to neni uplne to prave a budou se poohlizet po skutecnem bydleni :-P

0/0
26.3.2009 10:25

ibid

Re: Naprostý souhlas s výrokem,

Zřejmě si byl ušetřen elementárních znalostí ekonomie, jinak bys věděl, že prodej - paneláky x cihla x nový byt x pronájem funguje na bázi substitutů, tzn. že pokles cen paneláků ovlivní cihlu, stejně tak prodejní ceny sníží i snížení tržních nájmů. Nebude to platit o těch pár exkluzivních adresách (Staromák, Kampa), ale o tom se tady nebavíme...

0/0
26.3.2009 10:40

DeDust

Re: Naprostý souhlas s výrokem,

i kdybych se o ekonomii ani neotrel, bude mi jasne ze nemas pravdu. Prave proto, ze panelak nebo novostavba nikdy nemuze substituovat kvalitni cihlu na kvalitni adrese, coz je presne to o cem jsem psal :-P

0/0
26.3.2009 18:24

mukr

Re: Naprostý souhlas s výrokem,

no... jestli myslis koupit si barak s 200m2 pozemkem, makat od rana do vecera a pouzivat ho pouze ke spani?.. :-)

Kdyz chci do prirody, jedu na chatu nebo pod stan. Nepotrebuju kousek travniku, kdyz mam kousek od baraku 50ha lesa.

0/0
26.3.2009 13:48

Mala morska vila

Re: Naprostý souhlas s výrokem,

Barák s pozemkem jen 200m2 je skutečné bydlení?:-)

0/0
26.3.2009 14:21

ufon

real

PrvníííR^;-D

0/0
26.3.2009 6:43





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že připojení na pult centrální ochrany objektu snižuje cenu pojištění domácnosti?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.