Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hypotéku nevybírejte jen podle úrokové sazby. Důležité jsou i poplatky

Rozhodnete-li se vybrat hypotéku sami, musíte zvážit úrokovou sazbu, délku fixace, ale i poplatky. Pokud si nepůjčíte na celou nemovitost, získáte lepší úrokovou sazbu. Kratší dobu fixace volte, jestliže uvažujete o mimořádné splátce. Při plánování výdajů nezapomeňte na poplatky za vyřízení úvěru a vedení účtu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

i

plus jeste vedeni BU

Opet se mlci o dalsich asi 50 Kc, ktere zaplatite za vedeni bezneho uctu (pokud nemate). Ten je vetsinou vyzadovan bankou, pripadne se bez neho zvedne vedeni hyp. uctu z 150 na 300 (unicredit).

0/0
10.4.2009 9:25

PanPetr

Česká spořitelna

Proč stále porovnáváte prime rate u české spořitelny, která je minimem a skoro všichni klienti mají sazby vyšší a garantované sazby u jiných bank, které jsou maximem a skoro všichni mají sazby nižší. To je přece neporovnatelné.

0/0
10.4.2009 8:46

falonso

Re: Česká spořitelna

Já osobně jsem fixoval u ČS před 2 měsíci a taky jsem dostal 5.19% a to nejsem žádnej jejich VIP zákazník...

0/0
11.4.2009 20:52

Cute little Gay Elf

Skvela hra

jasne, hypoteka je super...

...ale jeste lepsi je vytvorit si sveho panacka a zkusit porazit meho v tyhle skvely hre:

-> http://cutelittlegayelf.mybrute.com

0/0
9.4.2009 17:05

cizinec

uz je to pric

daami a paanove,posledni par let dost jste bili namisleni,a nos bil nahoru...ale ted proste budete muset makat ,spolecne s cizincima

0/0
9.4.2009 12:37

malej jarda

nezájem

lichva, zlodějina!

0/0
9.4.2009 12:32

juki@centrum.sk

nikde v clanku

sa neuvadza RPSN. Hrozna amatercina.

Staci si v roznych bankach vyziadat RPSN poskytovanych hypotek a porovnanie je velmi jednoduche.

0/0
9.4.2009 10:46

M_Luke

Re: nikde v clanku

Nechci ti do toho kecat, ale když tomu nerozumíš, tak nepiš. RPSN u hypotéky se stanovit nedá, vzhledem k měnící se výši úrokové sazby pro každé období fixace. Jediná možnost, jak vypočítat RPSN by byla v případě, že doba fixace by byla rovna době splatnosti hypotéčního úvěru.

Nehledě k tomu, že spousta bank umí RPSN obejít. Stačí říct: Podmínkou získání této sazby je uzavření rizikového životního pojištění s vinkulací ve prospěch naší banky... (které řádově může činit stokoruny měsíčně, a do RPSN se nezapočítává, protože nemá s hypotéčním úvěrem nic společného).

0/0
9.4.2009 12:44

řezník

mBanka

Dámy a pánové, dělá vám skutečně potěšení zde neustále jednu a tutéž banku uveřejňvat? Nezdá se vám to už trapné? Ať už dobrá je či nikoliv, tímto jí spíš děláte antireklamu. Projděte diskuzi. Vždť to je skoro každý příspěvek k této bance proboha. To máte slevu za to, že to budete presentovat v kdejaké praštěné diskuzi?

0/0
9.4.2009 10:08

nelde

Re: mBanka

Dokážete pochopit, že ti lidé jsou s mBank spokojení a tak ji chválí? Podle pravidla, že dobré zboží reklamu nepotřebuje? Není náhodou něco špatného na ostatních bankách, že je jejich klienti vůbec nechválí?

Omlouvám se v případě, že jste zaměstnanec jiné banky, pak máte na podobné výlevy nárok.

0/0
9.4.2009 10:44

chenile

Re: mBanka

to neni chvaleni... ale normalni placena reklama... pracovni napln meho kamose je take cely den psat na diskuze a chvalit urcite produkty spolecnosti ktera ho plati... myslim ze u mbank to bude stejne

0/0
9.4.2009 14:04

TeeJay

Dulezite ?

no nevim, ale podle rychle selske matematiky jsou urokova procenta opravdu nejdulezitejsi...  lepsi je mit o 1% mensi sazbu i za cenu vyssich mes. poplatku...

( 1% z 2,5MKc je 25000, takze ani ne za rok usetrim vic...)

PS: mam taky mBanku, ale do hypo bych tam nesel ( nulove poplatky nevykompenzuji vysoke urok. sazby ). Navic mBilans je jen takovy marketingovy tahak  - kdo si bere hypo, kdyz ma disponibilni penize ??? :-/

0/0
9.4.2009 9:41

Palo

Re: Dulezite ?

Traba ja mam disponibilni penize v radu 15% hypoteky. Holt  ne vse hnet utratim a taky chci mit rezervu abych v pripade poruchy auta, pracky, lednicky atd. nemusel brat nejaky "vyhodny" spotrebitelsky uver. To ze hodne lidi si bere hypoteku "na krev" jeste neznamena, ze to tak maji vsichni.

0/0
9.4.2009 10:39

nelde

Re: Dulezite ?

Třeba proto, že ty peníze bude potřebovat na něco jiného? Pohotovostní peníze například. De facto to úročí zůstatek na běžném účtu úrokem hypotéky - to jinde nedají ani náhodou (nemluvě o tom, že tenhle úrok je nedaněný). Takže třeba od výplaty do různých splátek. Nebo se dá stavební spoření/penzijní na konci roku. Nebo si člověk půjčí od příbuzných 100 000 a dává jim část ušetřených úroků. My třeba budeme kupovat auto a ty peníze do doby koupě (než na něj našetříme) nám na mBilans vydělávají.

Jinde uděláš předčasnou splátku nebo platíš úroky. A když potřebuješ peníze, tak si bereš drahou půjčku. mBilans je de facto předčasná splátka, kterou můžeš kdykoli vzít zpět. Takže vzít si kolik dají, na maximum let a přebytečné peníze nedat na předčasnou splátku, ale na mBilans. Pro lidi, co nežijí z ruky do huby, je to optimální.

0/0
9.4.2009 10:40

xf

Re: Dulezite ?

mBilans je super. Má jen jednu chybu: že ho minulý měsíc přestali nabízet pro nové klienty. (Tedy s vyjímkou variabilní sazby; ale to bych si v současné době netroufl vzít. obrovské riziko, v době očekávané inflace...).

Takže ještě před měsícem byla mHypotéka jasná volba. Vyšší úroky byly vyváženy jinými výhodami. Mě momentálně vychází nejlépe hypo od Komerčky. Sice tu je stále možnost mimořádné splátky zdarma a poplatky, jenže zase o 0,5% vyšší úrok. mBilans by to převážil...

A jak tu zaznělo, jít s hypotékou na krev, tomu bych se snažil vyvarovat. mBilans umožňoval držet si "zdarma" rezervu pro případ výpadku příjmů. Říká se, a já s tím souhlasím, že s hypotékou je potřeba mít minimálně 3-měsíční rezervu na všechny nutné výdaje (všechny, nejen hypotéku).

0/0
9.4.2009 18:03

AGENT

Dělaj to dobře

Mbank jde jen jistotu(součastnost), 100% hypotéku nelze,LTV musí bejt jen do 50%;-D, prostě jedou na tutovku,bez rizika.Co je možná zajimavější  je refinancování.A to je někdy.Výhody tak usekli, že většina co na Mbank myslelo a fandilo jí, tak dnes nadávaj jak špačci.Prostě jen pro vyvolené.Na druhou stranu, dělaj to dobře.vytvořili si image banka pro všechny se "sociálním" přístupem, což pak změnili.Byl to záměr, reklama skoro zadarmo, spousta fandů, všude se to řešilo , zafungovalo to a dnes .....chtěj jen klienty co platěj a nejdou do rizika, což je dobře.Samozřejmě to už se té "většině" moc nelíbí, což není důležité.Z mého pohledu to dělaj fakt dobře.Kvalitní portfolio je důležité.

0/0
9.4.2009 9:26

AGENT

Re: Dělaj to dobře

Samozřejmě to už se té "většině" moc nelíbí, což není důležité.Z mého pohledu to dělaj fakt dobře.Kvalitní portfolio je důležité.Těm co na hypotéku u Mbank nedosáhnou dopručuji jejich nový produkt Mstan.;-D;-D;-D

0/0
9.4.2009 9:26

Petr

Re: Dělaj to dobře

Ono je dobře, že nedávají hypo na 100%. Ono taky dát hypo člověku, která nemá ani vindru, je značně rizikové. Pokud klient nedokáže nic našetřit a přesto si chce půjčit spoustu peněz, musí být rozumná banka a ta ho zarazit.

0/0
9.4.2009 9:34

ciknobul

Re: Dělaj to dobře

Částečně souhlasím, ale ne vždy tomu tak u 100% hypotéky je. My si ji asi nakonec vezmeme, přestože máme 25% z hypotéky ušetřeno. Ale ty peníze chceme použít částečně na rekonstrukci, částečně jako rezervu, a s další částí máme jiné úmysly. Plat máme více než dostačující, to nás netrápí. Takže záleží z jakého důvodu si chce brát klient 100% hypotéku

0/0
9.4.2009 12:24

iuos

hmm

pro by bylo rozhodující kolik budu platit celkově měsíčně a jak dlouho, myslím, že hypotéka je přesně ten typ úvěru, u kterýho nejde zas tak o to, kolik člověk přeplatí, ale hlavně aby bydlel a splácel v klidu bez potřeby žrát trávu na zahradě

0/0
9.4.2009 8:53

Karel

Mám hypotéku od mBank!

Již 12 měsíců, neplatil jsem a neplatím žádné poplatky, úrokovou sazbu jsem zvolil plovoucí, minulý měsíc to bylo 3,74%. Není náhodou důvodem neuvedení hypotéky od mBank to, že nedává peníze makléřům, ale jedná s klienty přímo?

0/0
9.4.2009 8:14

we.ah

Re: Mám hypotéku od mBank!

Jdete uz s tim PR pro odnos commerzbanky do (Y)

0/0
9.4.2009 8:57

Karel

Re: Mám hypotéku od mBank!

Není to PR do pr...e, mám skutečnou hypotéku, dům, ženu a tři děti, ale je pravda, že v roce 2008 byly jiné podmínky.

Reagoval jsem hlavně pro to, že v tomto článku mBank úplně vynechali, jsem pro srovnávání všech produktů všech bank.

0/0
10.4.2009 8:30

General-

Re: Mám hypotéku od mBank!

mHYPOTÉKAmHypotéka s variabilní úrokovou sazbou

Výše LTVÚroková sazba 0% - 50%5,38% p.a.51% - 60%5,98% p.a.61% - 70%6,08% p.a.71% - 80%6,18% p.a.81% - 100%6,28% p.a.

0/0
9.4.2009 9:18

General-

Re: Mám hypotéku od mBank!

Tak tabulky to nebere. Variabilni urokova sazba u mbunky se pohybuje od 5,38 do 6,28 % p.a.

0/0
9.4.2009 9:23

mafa

Re: Mám hypotéku od mBank!

Ano ten clovek mozna mysli, to, ze kdyz uzaviral loni, variabilni sazba se pocitala 0,9% marze banky + PRIBOR 3M na CNB. Dnes to davaji 2,9% + PRIBOR 3M, protoze ten sel dolu a banka by moc nevydelala, tak zvedli marzi. Ti co maj smlouvy z lonska jsou ted vysmati.... maji uroky o 2% nize...

0/0
9.4.2009 11:38

lzw

Re: Mám hypotéku od mBank!

Proč by nevydělali, resp proč by vydělávyli míň je to 1procento zisk jen za to že vytvoří prostředníka mezi zákazníkem a mezibankovním trhem - nevkládají do toho ani svoje peníze resp peníze klientů a riika tam sice stále jsou (vždycky někdo nemá na splátky) ale je to úvěr s vysokým jištěním. mít potřebných 200 M tak si založím banku a na tomhle rejžuju majlant. Je to prostě procento z obratu ročně, jen tak.

0/0
9.4.2009 11:46

xf

Re: Mám hypotéku od mBank!

Přesně tak. K tomu od 16.3. zrušený mBilans pro všechny hypo mimo tohoto variabilního.

Ten prvotní příspěvek, to jsou potom úplně zbytečné výkřiky a kecy. Čo bolo, to bolo. Současná nebídka mBanky už je celkově výrazně horší, nežli byla před rokem. Nejen hypotéky.

A i s loňskými podmínkami bych VELMI zvažoval, jestli si brát půjčku s variabilní sazbou. EU tiskne eura, USA dolary, že se rotačky nezastaví. EU nás nutí k témuž s Kč. A naši eurohujeři to udělají. To může znamenat jediné: vysokou inflaci a PRIBOR třebas 20%. 

V tomhle mě příjemně překvapil Kalousek, svojím přístupem. Nečekal jsem to od něj. Ale ten je dnes, jak říkal c.k. okresní hejtman již před válkou, odbytá veličina.

0/0
9.4.2009 18:19

coldage

Re: Mám hypotéku od mBank!

Taky třeba proto, že jako snad jediná banka dávají maximálně 50% :-D

Na stránkách to samozřejmě není. Jejich fin. poradce mi doslova řekl: 'je to tam, ale je to trochu schovaný'.

0,- poplatky, ale s timhle se teď chlubit nechtějí.

0/0
9.4.2009 9:24

coldage

Re: Mám hypotéku od mBank!

A dodávám, že je to informace ze včerejšího dne při osobní návštěvě jejich fin. centra (to pro rejpaly)

0/0
9.4.2009 9:27

nelde

Re: Mám hypotéku od mBank!

Jak mi vysvětloval finanční poradce, který dělá pro více bank - těch 50% je reálně platných pro všechny banky. To jest nad 50% se dneska nepůjčuje nikde (žádost je zamítnutá). Ale dopředu to samozřejmě neřeknou.

0/0
9.4.2009 10:32

M_Luke

Re: Mám hypotéku od mBank!

Nebo tam má tvůj finanční poradce největší provizi? Do 100% LTV půjčují momentálně určitě Komerční banka a Hypotéční banka, u ostatních nevím. Ostatní půjčují převážně do 85% LTV.

0/0
9.4.2009 12:47

mafa

Re: Mám hypotéku od mBank!

Je to uvedene v urokovem listku az dole, ze letos davaji jen do 50% hodnoty zastavy.

0/0
9.4.2009 11:54

Xladi

Proč tam není Mbank?

Nebo ta už hypotéky neposkytuje?

0/0
9.4.2009 6:28

Dalibor Frynta

Re: Proč tam není Mbank?

není tam proto, protože už tady dlouho nebude

0/0
9.4.2009 8:23





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.