Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spořitelny zkouší trik. Splátka hypotéky úvěrem se ale nemusí vyplatit

Stavební spořitelny lákají: vyměňte hypotéku za úvěr ze stavebního spoření. Nižší úrokové sazby se však mohou hodně prodražit, protože přijdete o možnost odpočtu zaplacených úroků od základu daně z příjmů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MK

Konečně lepší článek

Tento má alespoň nějakou inf. hodnotu. Ne jak ty ostatní v sekci finance.R^

0/0
22.4.2009 23:46

Mládě

Autor má pravdu

Doufám, že jste si přečetli poslední odstavec, který autor psal. On nemluví o refinancování úvěru na bydlení, ale o refinancování úvěru (nebo hypotéky), který již byl použit na refinancování. Tzn. pokud poprvé refinancujete, je to v pohodě. Pokud již tuto refinancovanou hypotéku (nebo úvěr) opět znovu refinancujete tak máte problém. Přečtěte si ten zákon a ten článek znovu. On to sice napsal dost zmateně, ale z toho posledního odstavce to konečně vyplává snad správně.

0/0
21.4.2009 16:17

jindrich

Re: Autor má pravdu

myslím, že autorův výklad je i tak dost divoký a neodpovídá textu a smyslu zákona.

0/0
21.4.2009 16:36

Dr. Fe1

Re: Autor má pravdu

Souhlasím. Tento výklad především neodpovídá duchu (smyslu) zákona. Je to pěkná ilustrace toho, jak to dopadá, když někteří pitomci vykládají zákony slovo od slova a vymýšlejí různé absurní varianty jak si text vyložit a ignorují přitom logický smysl zákona a selský rozum.

0/0
21.4.2009 16:50

karel karel

Re: Autor má pravdu

Autor nema pravdu, autor pouze kope za jinej mansaft nez stavebni sporitelny a tak tu strasi lidi. Ucel porizeni bydleni se nezmeni i kdyby byl refinancovan stokrat.

0/0
21.4.2009 16:54

karel karel

zminovany paragaraf bod h)

h) splacení úvěru nebo půjčky použitých poplatníkem na financování bytových potřeb uvedených v písmenech a) až g).

Pokud toto neznamena refinancovani uvero tak co tedy? Lojzo

0/0
21.4.2009 14:21

karel karel

???

Co to psalo za ignoranta? Zpatky do skoly a cist a cist a cist ty jelito a nestras tady lidi

0/0
21.4.2009 14:18

Dr. Fe1

Není to blbost ? !

Když si přečtu paragraf 15 odst 3. písmeno h) tak z toho mám dojem, že odečet úroků na refinancování uplatnit lze. Neboť právě refinancování je v bodě h) popsáno.  

0/0
21.4.2009 13:55

Dr. Fe1

Re: Není to blbost ? !

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/dprij/cast1.aspx

0/0
21.4.2009 13:55

Jirka

dofinancování hypotéky

Od 1.4.2009 SS neposkytují dofinancování 100% hypotéky!

0/0
21.4.2009 12:12

chenile

Re: dofinancování hypotéky

ani banky uz nenabizi 100%

0/0
21.4.2009 12:21

Jirka

Re: dofinancování hypotéky

Některé ano, pokud jsou dohodnuté například s developerem

0/0
21.4.2009 12:28

Petr

Re: dofinancování hypotéky

Klient, který nemá ani vindru a žádá 100% hypo je velice rizikový (neumí si nic naspořit, jak chce splácet?). Bankám ani SS se nedivím.

0/0
21.4.2009 12:29

General-

Re: dofinancování hypotéky

To je zase zvast.

1) Klient neni rizikovy jen kvuli produktu - o rizikovosti rozhoduje skoring. Riziko muze byt v cene zastavene nemovitosti, ne pausalne v klientovi

2) 100% hypo neznamená, že klient nemá žádné vlastní prostředky

0/0
21.4.2009 13:24

rencask

Re: dofinancování hypotéky

presne tak, klient prece nemusi kupovat to, cim chce rucit (napr. kupuju pozemek, rucim bytem - pucuji si 100%ceny bytu, ale kolik jeste pridam z vlastnich uspor je vec druha)

0/0
21.4.2009 14:48

rencask

Re: dofinancování hypotéky

riziko pro banku je, ze hodnota me nemovitosti klesne.

0/0
21.4.2009 14:51

Petr

Re: dofinancování hypotéky

A to je přesně to riziko. Prostě dnešní hodnota bytu (100%) je obzvlášť nyní vrtkavá. Banka takové riziko nechce nést a tudíž takové úvěry nedává.

Jinak je prima už na pozemek ručit bytem. :-)

0/0
21.4.2009 15:45

Petr

Re: dofinancování hypotéky

1. Hypo je jištěné nemovitostí. I, podle skóringu, zázračný klient s nemovitostí, která má nízkou cenu, JE rizikový, Cena nemovitosti lehce klesne a banka nemá dostatečnou zástavu. Proto jsou banky opatrné. Takový úvěr je pro banku zvýšené RIZIKO.

2. Automaticky to opravdu nemusí znamenat, že je bez peněz, ale v praxi to tak prostě JE.

0/0
21.4.2009 15:42

General-

Re: dofinancování hypotéky

To uz nezachranis, neznalku.

0/0
21.4.2009 17:48

hufnágl

Je třeba si uvědomit

že "odečíst si něco z daní" znamená pouze to, že si to odečtu z daňového základu. Tedy "že z toho neplatím daně" a ne "že mám o tolik menší daně". A sazba daně činí 15%. Takže pokud ročně zaplatím na úrocích např. 50 tis. Kč, pak na dani ušetřím 7.500,- Kč, což není nijak závratná suma. Potažmo tedy, pokud seženu stavební spoření s úrokovou sazbou o 15% lepší, než je sazba hypoečního úvěru, jsem na svém a pokud do bude o více % levnější, mám vyhráno. A protože dnes je průměrná výše sazby hypoték s krátkou faxací cca 5,5% a sazby úvěru ze stavebního spoření jsou již okolo 4%, pak jsou opravdu naprosto konkurenceschopné.

0/0
21.4.2009 12:07

hufnágl

Re: Je třeba si uvědomit

Jinou věcí jsou rozdíly v konstrukci stavebního spořeníá a hypoték, které nemusí všem vyhovovat , např. : u hypoték jde při skončení fixace splatit část úvěru a pokračovat s nižší splátkou bez změny doby splatnosti, zatímco u stav. spoření se zkracuje doba splatnosti a nemění výše splátky (nikde jsem jiný postup nenašel). Dále u stavebního spoření není volitelná doba ¨splatnosti, ale je počítána dle zvolené varianty spoření. Ve fázi úvěru určitě nejde prodloužit, zatímco u hypotéky jde.  Atd. atd, nehledě na opakování vstupních poplatků, odhadu nemovitosti apod. Ale považovat onu daňovou výhodu za jediné kriterum, je opravdu nemístné.

0/0
21.4.2009 12:12

chenile

Re: Je třeba si uvědomit

jenze ty sporky nenabizi stavebni sporeni.. protoze to samo o sobe hypoteku nerefinancuje... oni nabizeji tkz. hypouver coz je kombinace hypoteku a SS...

a to znamena ze nez nasporis cca 40% ceny bytu.. sporis a zaroven platis uroky z hypotecniho uveru... jenze na rozdil od klasicke hypoteky platis ty roky stale plne uroky z cele castky... a neumoris ani korunu...  takze ono platit 7let uroky ze dvou milionu 4%..... nemusi byt vyhodnejsi.. nez platit 5,5% ale z castky ktera se ti postupne snizuje...

Je to trochu slozitejsi a v tom je prave ten trik... oni si slibi maly urok... na celou dobu.. ale uz ti nereknou.. ze za dva roky neumoris ani korunu a jen platis stale stejne vysoke uroky..  a zaroven si setris ale za uroceni 2% a to ta sporici castka je jeste rapidne mensi nez ty uroky co mesicne hazis do kanalu.

0/0
21.4.2009 12:19

hufnágl

Re: Je třeba si uvědomit

Stavební spořitelny nenabízejí žádnou kombinaci hypotečního úvěru. Ony nabízejí pouze a jenom úvěry ze stavebního spoření a úvěry tzv. "překlenovací" či jinak zvané.  Tzv. "hypoúvěry" jsou jenom pojmenováním téhož. a hraní si s podmínkami téhož.

A jestliže jsem hovořil o sehnání úvěru o "15%, levnějším" myslel jsem tím absolutních 15% - tedy po započítání všech ¨rozdílů v sazbách a případných diferencích u překlenovacích úvěrů. Bohudík sám mám kromě hypotéky i slušnou již naspořenou sumu na stav. spoření, takže nemusím žádný překlenovák uvažovat, ale počítat rovnou se sazbou stavebního úvěru.

0/0
21.4.2009 12:31

Míla

Re: Je třeba si uvědomit

to co jsi napsal je hloupost nech si  vysvětlit princip meziúvěru ze stavebního spoření od někoho kdo tomu rozumí.Takto to prezentují makléřské společnosti, které nabízejí hypotéky, protože z toho mají vyšší provize než ze stavebního spoření.Nejrychlejší porovnání co je výhodnější je podle sazby RPSN, která ukazuje s jakými % má klient skutečně půjčené peníze.

Tento článek napsal někdo z hypoteční banky, aby vyvolal zmatek mezi lidmi a aby lidi nepřefinancovávali hypotéky meziúvěrem ze stavebního spoření, který plynule přejde po splnění podmínek na řádný úvěr. S klientem se nesepisuje nová smlouva a tudíž si může uplatňovat i úroky z úvěru do daňového základu.

0/0
21.4.2009 17:31

AgX

Re: Je třeba si uvědomit

Jestli reagujete na chenile, tak ten to napsal defakto spravne. Zadna RPSN vam v tomto pripade dle me nepomuze. Jedine si skutecne udelat simulaci za celou dobu splaceni a srovnat si to s hypotekou. Problem je v tom, ze nevite, jaky urok vam nabidne SS za 5 let, takze se to celkem tezce srovnava. 

U toho, co nabizi SS to je tak, ze se nejdrive treba 12 let plati uroky z preklenovaciho uveru, nic se neumoruje, cast penez jde na sporeni, to je ale urocene uplne jinak, nez uver, takze na tom je klient tratny. Teprve potom se to preklopi na standardni uver ze stavebniho sporeni a ten se splaci dalsich treba 15 let uz podobne jako hypo - klesa kazdym mesicem.

0/0
22.4.2009 11:28

alois

hloupost

Tak nevím, ale komentář k zákonu o dani z příjmů říká něco jiného.  Možná by neškodilo, kdybyste si na hypoindexu před tím, než vypustíte do světa takovouto informaci přečetli dostupnou odbornou literatutu. Výslovně stanoví, že předhypotéční úvěr či doplňkový  úvěr spadají do zákoné výjimky.

0/0
21.4.2009 11:10

rencask

nesmysl

Pokud je to pravda, tak zbesile okradam stat a nevsimli si toho ani na financnim uradu.

0/0
21.4.2009 10:50

Muf007

Re: nesmysl

Víto co jediné řeší finančák? Zda jste podle Katastru majitelem. Ani ho nezajímá trvalý pobyt natož zda něco přefinancováváte. Známému dáma na FU jasně řekla: přinesete když uplatňujete poprvé výpis z katastru čímž doložíte vlastnictví a pak už jen přikládáte potvrzení o úrocích.

0/0
21.4.2009 15:25

lepidlo999

Re: nesmysl

Trvalý pobyt nikoho nezajímá, protože ze zákona musíte prokázat že tam bydlíte, nikoliv že tam máte trvalé bydliště.

A velmi se mýlíte, že finančák nezajímají detaily.  Našemu sousedovi doměřil finančák zpětně daň za 3 roky, protože na něj přišlo udání, že byt pronajímá - tak se přišli podívat.  Nejenom že mu doměřili daň z nepřiznaného příjmu ale i vyhodili odečet úroků.

Tyhle pohádky o tom, jak jedna dáma z FU jasně řekla, mně velmi dojímají. Důkazní břemeno nenese ta dáma ale poplatník. :-)

0/0
5.5.2009 10:20

PaeDr

hypo vs. stavebko

problém hypotéky vs. stavebnímu spoření vidím hlavně v tom, že si u hypotéky nikdy (kromě fixace na celou dobu a těch teda moc není..) nemůžete být jisti výsledkem kolik zaplatíte, pokud nedoplatíte po skončení první fixace.

0/0
21.4.2009 10:43

hanz

přestaňte šířit dezinformace

Prosím autora, aby se zdržel šíření těchto dezinformací.  Možná se tím snaží strhnout na sebe pozornost, ale rozhodně tím škodí tisícovkám lidí, kteří mohou díky bludům, které zde šíří mít problém s článkem zjančeným úředníkem z berňáku.  Doporučuji každému přečíst si jak je § 15 odst. 3 zákona o dani z příjmů formulován a teprve pak činit závěry o tom, zda  má na odpočet úroků od základů daně nárok.

0/0
21.4.2009 10:39

PaeDr

Re: přestaňte šířit dezinformace

souhlasím... ale co čekat od placeného článku hypoindexu, který se snaží šířit v posledních dnech kde můžou... jsou asi dost zoufalí z úbytku businessu....;-D

0/0
21.4.2009 10:44

drak mrak

Tak mi z toho článku vychází....

KOUKÁM, ŽE ŽYPOINDEX JE ASI SLUŠNĚ V HAJZLU A ŽE HYPOŠKY JSOU KRUTĚ VÁLCOVÁNY STAVEBKAMA....;-D

0/0
21.4.2009 10:36

drak mrak

Re: Tak mi z toho článku vychází....

ŽE HYPOINDEX... sorry

0/0
21.4.2009 10:38

SocPredator

Banky zkouší triky poslední 2 roky

Není to o spořitelnách, ale mezi poslední vejdrby od bank bych zařadil Chytrou kartu, Perfektní vklad a Spořicí účet s prémií od ČSOB. S tím, kdo tyhle produkty má, hluboce cítím :-)

0/0
21.4.2009 10:20

zcek

Re: Banky zkouší triky poslední 2 roky

A ještě z poslední doby úžasný spořící účet od GE, který dává 3,6%, ale jen když je tam aspoň 40tis, jinak dává 0,1%;-D;-D

0/0
21.4.2009 11:37

J.J.

Re: Banky zkouší triky poslední 2 roky

to samé má poštovní spořitelna 3,8 %, pokud je tam 50 tis., jinak 0,1% ;-DR^

0/0
21.4.2009 12:14

SocPredator

Re: Banky zkouší triky poslední 2 roky

PS má jen 2,5% ... je s ČSOB jedna (_|_)

0/0
21.4.2009 12:51

SocPredator

Re: Banky zkouší triky poslední 2 roky

No ale spořák od GE dává 3,6% ... u ČSOB máte sotva 2,5% a ještě to v reklamě neřeknou a uvádějí to názvem "Dobré zprávy" :-) 

To je třeba rozlišovat R^

0/0
21.4.2009 12:49

karel

Re: Banky zkouší triky poslední 2 roky

(Y)Nabídka GE je časově omezená, ale s tím se v reklamě nechlubí !!!

0/0
21.4.2009 13:47

SocPredator

Re: Banky zkouší triky poslední 2 roky

Každá nabídka je časově omezená. Ovšem to je fakt prkotina tohle řešit - kdybych to měl nějak přirovnat, tak

- GE hlásí: "Máme rohlíky za korunu do 30.4."

- ČSOB: "Máme rohlíky výhodně do 30.4." a když k nim přijdete, tak je mají za 1,50 a ještě  si jich musíte vzít sto, jinak jsou za 2 Kč

;-D

0/0
21.4.2009 14:45

ingdragon

Re: Banky zkouší triky poslední 2 roky

jo ale 3.6% jen do 30.4. pak se uvidi asi tez pod 3% jako vsude dotovat to nebudou

0/0
21.4.2009 13:52

MK

Trvalé bydliště

Není nutné trvalé bydliště v předmětné nemovitosti, ale trvalé BYDLENÍ. Což není totéž. Tuhle blbost čtu v drtivé většině článků - zde se ale jednalo o citaci, takže autor článku za to nemůže.

0/0
21.4.2009 10:14

MK

Re: Trvalé bydliště

Omlouvám se za opakovaný příspěvek, prohlížeč mi to odeslal znovu z cache...

0/0
21.4.2009 10:27

Lenka J.

Prosím o vysvětlení

Dobrý den, prosím někoho povolaného o vysvětlení: Měla jsem 2 roky hypotéku u Hypoteční banky, pak jsem refinancovala překlenovacím úvěrem u RSTS. Tam mi samozřejmě při uzavírání smlouvy opakovaně tvrdili, že si úroky můžu odečítat do aleluja. Jsem tedy lehce v šoku a ptám se vás: můžu nebo nemůžu si odečítat úroky z překlenovacího (a poté přiděleného) úvěru?

Díky za odpověď.

0/0
21.4.2009 10:04

iuos

hmm

můžeš

0/0
21.4.2009 11:14

lukyyn

refinancovani hypoteky hypotekou

... pokud se po skonceni fix. doby uzavrit hypotecni smlouvu s jinou bankou, ktera vyplati tu puvodni, budu moci odecitat z dani uroky splacene te nove bance  ?

0/0
21.4.2009 10:00

louda

hypošky teď asi moc netáhnou, co?

Kdyby jste si rovnou vzali úvěr ze stavebka, máte po problému.:-P...

Osobně jsem dal přednost fixaci maximálních nákladů na 17 let dopředu, a tak platím u SS 290,- ročně vedení, zpracovaní bylo zdarma, poplatek za cíl. částku v akci byl 0,5%, zafixovaný úrok 4,5% na překlenovák i řádný úvěr na celých 17 let (do konce splácení), kdykoliv můžu libovolně dospořovat nebo splatit (mimo doby překlenováku), po dobu dospořování 4.500 státní podpora (stará smlouva) + 3% úrok z mých peněz po dobu překlenováku . Na rozdíl od všech ostatních kamarádů, co mají hypošky (ještě nebyla Mbank), mám jistotu. Oni se mi 1-3 roky smáli, že mají o 1,5% lepší úroky... no a už druhá fixace to srovnala a nechci vidět, co můžou platit třeba ve třetí fixaci.

0/0
21.4.2009 9:47

louda

Re: hypošky teď asi moc netáhnou, co?

To vše jasně ukazuje, že především výhodnost těchto dlouhodobých úvěrů lze hodnotit až po doplacení poslední splátky a nemyslím si, že hypotéka bude obecně výhodnější než uvěr ze SS.

0/0
21.4.2009 9:47

Karel

Co na to finančák

Hm, já mám hypotéku, kterou jsem refinancoval předchozí úvěry (jiné hypotéky, uvěr ze stavebka a podobně). A úroky z této nové hypotéky si odečítám z daní. Ve Spořce mi řekli, že to můžu takto udělat, a i na finančáku, kde jsem tuto novou smlouvu předkládal při prvním podání daňového přiznání mi úředníce, která si smloubva četla na to nic neřekla, respektive řekla, že to je takto v pořádku. Takže pokud je pravda to co je v tomto článku, tak asi můžu čekat nějakou kontrolu a placení flastru.  Ať mi někdo netrvdí, že tato habaďura není jasně naplánováný záměr, jak stát dostane zpět velkou část peněz, které na podporu vypláci. Čekám, že počkají nejdelší možnou dobu, aby se věc nepromlčela a pak se ozvou.

0/0
21.4.2009 9:39





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že pokud je vám cizí řidič způsobí škodu, může likvidaci pojistné události vyřídit vaše pojišťovna nikoli jeho?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.