Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaplatila kartou a po pár týdnech jí bez upozornění strhli další peníze

Uhrazením nákupu kartou vaše výdaje nemusí končit. Naše čtenářka se až z výpisu účtu dozvěděla, že jí po několika týdnech platbu přeúčtovali. Částka, kterou jí znovu naúčtovali, byla o 700 korun vyšší. Banka však jednala správně. Opodstatněně vám může změnit výši platby až s odstupem tří let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

jsou to zloději ...

Někdy je to až neuvěřitelné co si banky a jiné instituce můžou dovolit bez jakéhokoliv dovolání obyčejných lidí, kteří se chyby nedopustili.

To až příště něco koupím a řádně si to zaplatím si můžou vymyslet, že to stálo víc a pak mi to vesele strhávat z účtu dál ???? Mohli alespoň upozornit, že se stala chyba a vysvětlit transakci. Nebo to naúčtovat člověku, který udělal chybu Rv Já mám taky v práci zodpovědnost a když udělám chybu jde to z mé kapsy, a nikdo se mě na nic neptá.

0/0
14.8.2009 14:36

Host

Přestaňte používat banky!

Lidi, přestaňte používat banky! Cožpak dříve, když se nebyly karty a účtgy atd. se žilo hůře, jinak? Ne, jen přibylo stížností, reklamací a vojebu od těch bank. Takže, kdo nechce přijít o peníze, žádné do bank nedává, žádné ty jejich tzv. produkty nepoužívá, kašle na to a má klid! Banky nepotřebujeme! K čemu, proším vás!

0/0
11.8.2009 17:11

Host

Nemůžeme vědět, jak to bylo

Když jsem si článek přečetla, nejprve jsem se paní také vysmála a považovala ji za vyžírku. Ale pak jsem si vzpomněla na známou, která koupila džíny. Na visačce u kalhot byla cena 700, ale u pokladny jí při platbě kartou naúčtovali 900. Zjistila to až z výpisu účtu a bylo to prokazatelné, protože visačku od kalhot s číslem zboží měla. Prostě někdo zadal špatně čárový kód do pokladny.  Byly to dvě stovky, tak se na to vybodla, ale vtip je v tom, že ze zákona platí cena uvedená u zboží.

0/0
10.8.2009 15:41

Host

nechápu .. ženská chtěla okrást obchodníka

a diví se, že se jí na to přišlo :(((

0/0
16.6.2009 10:21

iuos

hmm

kdy si asi všimla tý ceny na účtence... doopravdy... ;-D

0/0
15.6.2009 21:54

Host

Smích...

Tak to je pecka... A co jako baba chtěla? Aby obchodník přišel o peníze, které mu za zboží patří? Určitě to byla nějaká socanská volička, která si myslí, že paroubek bude platit všechno a za všechny... Je mi na blití... Pro obchodníka jedna rada, propojit pokladnu s terminálem platebních karet a nic podobného se nestane. ČS je v tom zcela nevinně... Že by nějaká negativní PR kampaň? 

0/0
15.6.2009 7:09

Ryuu

Re: Smích...

Asi nema cenu se vyjadrovat k tomu, jestli cela ta financni operace

byla v poradku (k tomu mame trochu malo informaci, abychom si o tom

mohli udelat objektivni nazor), ale Vam prijde v poradku, kdyz se cela

tato operace obejde bez toho, aby o tom klient byl informovan? Samozrejme, da se to najit ve vypisu z uctu, ale to mi prijde trochu malo.

0/0
15.6.2009 9:17

chenile

Re: Smích...

no ty si jelito 8-o

0/0
15.6.2009 10:54

Dr.Mažik

Re: Smích...

Jen příklad:

Kupuješ zboží, které je prezentováno, že je v "akci" jak je u nás oblíbené a tak se řídíš cenou 2 990 Kč, která je na lístečku v obchodě. Obchodník Ti ji prodá za 2 990 Kč a vše je v pořádku. Pak ale při kontrole zjistí, že to zboží jen někdo špatně označil nebo co a že je cena 4 000 Kč. Tak se obrátí na Tvoji banku a bude chtít doplatit 1 010 Kč. A banka mu to zaplatí, aniž bys to věděl.

A to se mi zdá v nepořádku. Počítáš s cenou při nákupu, proto je to cena výsledná. Obě strany by se měli dohodnout na ceně a pak ji bud zaplatit nebo nevzít zboží. Ne že Ti pak někdo vlastně ukradne 1010 korun protože si myslí, že to zboží má vyšší cenu.

0/0
3.8.2009 13:05

Host

Re: Smích...

tak to ale nebylo. čtěte článek pořádně. Na účtence byla cena 2990 Kč, na platebním terminálu byla cena 2290 Kč. proto došlo k doúčtování rozdílu.

Kdyby to bylo tak, jak říkáte vy, a obchodník by zjistil, že někdo špatně zboží označil, tak by vám nic doúčtovat nemohl, neboť na účtence by byla nižší částka a on by neměl doklad na základě kterého by mohl požadovat doúčtování.

0/0
4.8.2009 13:25

Host

ČS - nehorázné poplatky !

Pryč od nich !

0/0
14.6.2009 23:45

Host

Zloději na www.ticketportal.cz

Dobrý den, mám podobnou zkušenost. V září 2008 jsem si prostřednictvím www.ticketportal.cz zakoupil vstupenky na koncert. Za tři měsíce jsem si všimnul, že z mého účtu byla stržena platba kartou dvakrát. Obrátil jsem se tedy na provozovatele tohoto portálu IRSNet CZ, s.r.o. se žádostí o vrácení duplicitní platby. Zástupce společnosti se opakovaně vymlouvá, že nemůže moji platbu identifikovat. Při pokusu o reklamaci u své banky jsem narazil na lhůtu 30 dnů pro podání reklamace platby platební kartou. V současné době již celou věc řeší má advokátka. Je ale absurdní, že obchodník Vám může nechat strhnout platbu až 3 roky, ale vy máte právo na reklamaci jen 30 dnů. Sám pracuji ve společnosti, která prodává své služby přes internet a také přijímáme platby platebními kartami. Nikdy by mne ale nenapadlo, abychom si jakoukoli neoprávněnou platbu ponechali. Proto důrazně varuji před portálem www.ticketportal.cz a jejich špinavými praktikami!

0/0
14.6.2009 20:18

Host

Na dřevo

Platit kartou je nepraktické a v současné době nebezpečné!!!. Zlatý prachy na dřevo. Mám přehled a toto se nemůže stát. To nemluvím o kopírování karet,riziko plateb přes net.atd.

0/0
14.6.2009 14:12

Lukas1000

Re: Na dřevo

;-D;-D;-D

0/0
14.6.2009 15:35

Host

Re: Na dřevo

Přesně tááákR^R^

0/0
14.6.2009 18:30

Host

Re: Na dřevo

Souhlas.

0/0
14.6.2009 20:27

poemcz

Re: Na dřevo

rizika jsou, problém je ale hodně v bankách....ale když je banka schopná vydat 3 000 000 na základě papíru podepsaného ve schránce v její pobočce...hold je to u nás průser s bankou jako ČS a nemyslím že by KB nebo ČSOB byla lepší...základ by mělo být aby klient byl vždy chráněn, jak na platbach na netu taky i platbou kartou minimálně do výše částky kterou lze možné na účtě disponovat během dne, teda mám li bezpečně nakupovat na netu a kartou jako řekněme průměrný člověk kolem 20 000 denně (rozuměj ne denně ale maximálně na den) tak prostě banka musí bezplatně ručit alespoň 48 hodin zpětně za případné ztáty...samozřejmě karta s pinem napsaným na zadní straně se nepočítá...ale víme že stačí karta a na netu se vesele nakupuje :)

0/0
16.6.2009 3:37

Host

Re: Na dřevo

tak zrovna tohle ručení na nePINové transakce 48 hodin zpětně ČS má... klienta se dá chránit jen do té míry, do které se nechá... když něco platím, tak si kontroluju částku, kterou potvrdím... jako by se o tyhle věci nějaký laik zajímal. Kolik lidí si projde sazebník a poskytované služby než si pořídí u instituce účet nebo něco jiného... a pak se jim nelíbí to a ono ;-O V obchodě si taky kontrolujete cenovky a díváte se na správnou cenu, jen je zajímavý, že se ozvete, když vám naúčtují moc, ale když málo, tak je to dobrý. Hm, tak se na vás mají banky vykváknout a vy si počkejte na kontakt od policii nebo u větší částky obsílku ksoudu ;-O

0/0
10.7.2009 9:20

poemcz

Re: Na dřevo

no mluvil sjem o dost něčem jiném, ale obecně platí to že máme asi nejdrahží bankovnictví na světě (poplatky atd.) ano každého věc jestli chce banku používat nebo ne, druhá věc že člověk banku musí mít a musí mít účet (žádná výplata, žádné stipendium...) pomaličku se tu situace lepší když Kartelové banky KB, ČSOB, ČS...dostali trošku konkurence

0/0
11.7.2009 0:31

Dr.Mažik

Re: Na dřevo

Ono je to asi jak kdo. Já se třeba ozvu i když mi naúčtují málo, protože vím, že to manko zaplatí ta ženská co sedí za pokladnou. Ale každý se v tomto zodpovídáme hlavně sám sobě a svým hodnotám.

Co se týče Tvého příkladu, tak obě strany nesou stejná rizika. Když mi naučtují moc, tak je v mém zájmu si toho všimnout a říci že je to moc. Když mi naúčtují málo, tak je v zájmu prodávající, aby si toho všimla a řekla, že je to málo a opravila to. Nemůžeš říct, že když udělá obchodník chybu a ty si toho nevšimneš, že jsi zloděj. To opatrně!

0/0
3.8.2009 13:10

Host

Re: Na dřevo

Jo, a až někde vytratíš prkenici s celou vejplatou.... to budeš zííííírat  :-P

0/0
16.6.2009 8:26

papas

když ta paní tak pátrá po tom

jestli postup banky byl správný, tak si určitě prostudovala všeobecné podmínky které podepsala když dostala kartu. Tam se píše, že před stvrzením transakce je klient povinen zkontrolovat částku která je mu účtována. Tato určitě velice pečlivá paní to udělala, zjistila že ušetří 700,- a proto s radostí podepsala a ejhle ono to nevyšlo. Nebo je další možnost, paní je stejnej lempl jako prodavač a chyby si nevšimla. Vina je na obou stranách, nicméně jestliže odeberu zboží, tak se pak nedivím že za něj obchodník chce zaplatit správnou cenu i kdyby to bylo na třikrát.

0/0
14.6.2009 12:01

Host

Re: když ta paní tak pátrá po tom

kdyby měl každý kontrolovat účtenku položku po položce,tak čekám na kase tři hodiny...

0/0
14.6.2009 12:04

Host

Re: když ta paní tak pátrá po tom

Tady nejde o to, že ti napíšou při potvrzení špatné údaje. Ale že obchodník může až rok zpětně změnit částku, kterou jsem jednou potvrdil PINem A tím s transakcí souhlasil. Například zaplatím za nákup 800,-, ale obchodník po 10 měsících dá žádost společně s fiktivní účtenkou na 8000,-. Ta se potvrdí a banka mi tuto transakci přeúčtuje na 8000. A to podle mého názoru není správné. Buď ať platí čáska, která byla uvedena při potrzení transakce a pokud obchodník chce věc řešit, musí jako v hotovostním styku klienta požádat o napravení. Nebo by alespon měla banka skontaktovat zákazníka, a řeit to s ním, zda ji dá povolení nebo nikoli.

0/0
14.6.2009 13:33

Host

Re: když ta paní tak pátrá po tom

To by ten obchodník-podvodník musel ale bejt úplně hloupej a věřit, že paninka bude jedna z těch, co zahoděj účtenku okamžitě po nákupu. Pokud by pak totiž tohle ukázala policii pan obchodník by měl problém - podvod na krku. Možná že tohle nějakýho zoufalce napadne, jednou, ale jinak ... no nevim. Navíc se tam psalo něco o kontaktu klienta nad částku 3.000,- Kč, takže ona by mohla doložit dle své účtenky, že zaplatila těch požadovaných dokladovaných 800,- Kč a ne údajných 8.000,- Kč a s tím už by se dalo něco dělat.

0/0
14.6.2009 18:17

65c02

Re: když ta paní tak pátrá po tom

Kolik % lidí si schovává nějakou delší dobu účtenky? Pokud pominu záruční listy, tak to procento nejspíš moc veliké nebude.

0/0
14.6.2009 19:08

Host

Re: když ta paní tak pátrá po tom

Podmínky banky jsou zřejmě diskriminující. Protože pokud někdo platí hotově, tak při zaplacení špatné ceny má smůlu - buď prodejce, nebo kupující. Když zákazník odejde od kasy, nebo na poště klient odejde od přepážky, tak "na pozdější reklamace nemůže být brán zřetel". Prostě cenu si musí zkontrolovat oba v okamžiku placení, pak mají smůlu. Nelze, aby u hotovosti to tak bylo a u placení kartou jinak.

Navíc to je jednostranné. Zákazník, pokud zaplatí více, tak nemůže obchodníkovi prostřednictvím banky ty peníze strhnout zpět. Jakto, že obchodník zákazníkovi může??

Jelikož špatné zákony nezměním, tak alespoň neplatím kartou - právě kvůli takovýmto šizunkům, pocitu nejistoty a pocitu ponížení. Nejsem totiž v rovnoprávné pozici, což mě uráží. Protože já živím obchodníka, ne obchodník mě. Podřizovat se člověk musí v práci, což mi bohatě stačí - firma mě živí. Kde je to staré heslo, Náš zákazník, náš pán?

0/0
14.6.2009 13:52

Host

Re: když ta paní tak pátrá po tom

"Nelze, aby u hotovosti to tak bylo a u placení kartou jinak." - To právě lze, protože u bezhotovostních plateb je zřejmé, kolik kdo zaplatil a kolik kdo obdržel. U hotovosti to zřejmé není a nešlo by se dobrat spravedlnosti (tvrzení proti tvrzení).

Jinak ale máte recht, že obchodník je ve výhodě.

0/0
16.6.2009 10:04

Host

Re: když ta paní tak pátrá po tom

...meles kraviny....pani byla proste jenom uhonena a nepozorna....teda pokud se neridis heslem "podle sebe soudim Tebe"....

0/0
25.6.2009 12:28

papas

o co tady vlastně jde?

paní nechce zaplatit plnou cenu za zboží? Kvůli tomu někdo napal celej článek?;-D

0/0
14.6.2009 11:48

Host

Re: o co tady vlastně jde?

700 vem čert, ale taky by mi vadilo že mi bere banka z ůčtu prachy aniž by dala vědět. A taky bych chtěl mít možnost od kšeftu odstoupit, protože ne všechno co koupíš za 2200 bys koupil i za 2900, to máš rozdíl 30% původní ceny.

0/0
14.6.2009 12:48

Host

Re: o co tady vlastně jde?

Jenze tady to asi bylo puvodne za 2990, akorat pokladni se na terminalu premackla a zadala 2290.

0/0
14.6.2009 12:54

DickLarge

Re: o co tady vlastně jde?

mně to přijde že měli nalepenou blbou cenovku, podle kterýho i naťukali cenu do terminálu, ale do kasy to vyluxovali čárovým kódem, rozdílu si nikdo nevšim. Kdysi jsem dělal v papírnictví, a měli jsme tam přehozený ceny u nějakejch tužek nebo čeho, takže fancy zboží se prodávalo po 5 kč a obyčejný za 20 nebo tak nějak. Půl roku si toho nikdo nevšim.

0/0
14.6.2009 13:21

Host

Re: o co tady vlastně jde?

Sorry, ale platí cena, která je na cenovce v regále a nikoliv na pokladně. Na to už pár zlodějských hypermarketů v EU doplatilo...

0/0
14.6.2009 22:33

dezzo

Re: o co tady vlastně jde?

a koho to zajima? kdyby platila v hotovosti tak co? ho wno! ;-O

0/0
15.6.2009 11:57

Host

Upozornění

Rád bych upozornil na praktiku společnosti K+B elektro, kdy při platbě kartou prodavačka po zúčování platby přes terminál ještě opisuje kompletní údaje z platební kary do nějakého jejich interního firemního systému. Když jsem se proti tomu ohradil, že snad stačí protáhnout kartu platebním terminálem, bylo mi sděleno, že to je nařízení vedení společnosti a pokud s tím nesouhlasím, musím zaplatit v hotovosti. Na ïnfolince ČS mi pak řekli, že takový postup je nejenom v rozporu se smlovou obchodník/banka, ale přímo protizákonný.

0/0
14.6.2009 11:04

zapvit

Re: Upozornění

a mas nejake dukyza na tuto spolecnost? jestli anomuzes podat trestni oznameni, ale nejprvemusis mit patricne dukazy....

0/0
14.6.2009 13:54

dezzo

Re: Upozornění

nauc se cesky

0/0
15.6.2009 11:58

Ryuu

Re: Upozornění

Neni nic jednodusiho nez si na tento postup stezovat na Ceske obchodni inspekci.

0/0
15.6.2009 9:22

Host

Klientem je přece majitel účtu.

Banka si to vykládá zcela nesprávně, klientem jsem přece já jako majitel účtu. Pokud by mi to banka udělala byť jen v nevýznamné částce, okamžitě bych s ní skončil. A i když se mi to ještě nestalo, velmi vážně o tom uvažuji. Nebudu přece u České spořitelny čekat, až si umane, že mne pumpne. Klinetem České spořitelny jsem já, nikoliv obchodník. Ten má vztah nanejvýš se zúčtovací společností.  Rv

0/0
14.6.2009 10:54

Host

Re: Klientem je přece majitel účtu.

Pro banku je asi klientem hlavně kartová společnost, pak až ti chudáci co jim svěřují své peníze a ještě za to platí :)

0/0
14.6.2009 11:36

DickLarge

Re: Klientem je přece majitel účtu.

:-)YUP, jsme klienti, ale menší klienti než obchodníci. Nakonec to co máme na ůčtě je prd v porovnání s tím co některé obchody proženou terminálama za den.

0/0
14.6.2009 12:53

Host

Re: Klientem je přece majitel účtu.

Nesprávně si to vykládate Vy. Pro banky jsou obchodníci úplně stejní klienti jako Vámi preferovaní majitelé účtů resp. správně držitelé platebních karet.

Od ČS zcela jistě odejděte co nejdříve. Klientovi, kt tématu nerozumí, ale má ústa silných slov, jistě nebudou bránit.

0/0
15.6.2009 13:27

Host

Re: Klientem je přece majitel účtu.

Nesprávně si to vykládate Vy. Pro banky jsou obchodníci úplně stejní klienti jako Vámi preferovaní majitelé účtů resp. správně držitelé platebních karet.

Od ČS zcela jistě odejděte co nejdříve. Klientovi, kt tématu nerozumí, ale má ústa silných slov, jistě nebudou bránit.

0/0
15.6.2009 14:50

karel60

Diskriminace zákazníka.

Tím, že mi banka bez mého vědomí a svolení, s dlouhým časovým odstupem od uzavření smlouvy o prodeji, "ukradne" peníze, je mi znemožněno od smlouvy odstoupit. V době koupě jsme dohodli (zákazník a prodávající) cenu zboží za kterou jsem zaplatil kartou a zboží převzal. Kdybych v ten okamžik věděl, že zboží bude dražší (dodatečně doplaceno), smlouvu o koupi bych neuzavřel a hledal jiného prodejce s výhodnější smluvní cenou. Takto již od smlouvy odstoupit nemohu a částku banak doplatí i bez mého svolení. To je diskriminace zákazníka.

0/0
14.6.2009 10:48

Host

Re: Diskriminace zákazníka.

Od zákazníka se hlavně očekává, že si prohlédne účtenku a pokud bude chtít z důvodu ceny na míst od smlouvy odstoupit, nikdo mu v tom jistě nebude bránit.R^

0/0
14.6.2009 11:37

karel60

Re: Diskriminace zákazníka.

No comment.

0/0
14.6.2009 11:47

DickLarge

Re: Diskriminace zákazníka.

Když mi řeknou 2200 a do kasy naťukaj 2200 co bych si ještě čet lístek? hodím to do šrajtofle pro případnou reklamaci zboží a je.

0/0
14.6.2009 13:13

Host

Kolik prosím stojí obchodníka, když mu za zboží zaplatím

kartou??

O jakou slevu si tedy mohu říci, pokud mu nabídnu, že mu zaplatím hotově? ;-)

0/0
14.6.2009 10:25

Host

Re: Kolik prosím stojí obchodníka, když mu za zboží zaplatím

jsou to myslim 2%

0/0
14.6.2009 10:56





Finance.iDNES.cz radí

Víte, že investiční doporučení na růst kurzu dolaru tu byla už před rokem?

Další rady k nezaplacení

Dopřejte si vše a přesto utrácejte chytře!

V sekci osobni.finance.idnes.cz naleznete výhodné nabídky finančních produktů, energií a telefonování.

Vstupte do obchodu

Poraďte se s odborníkem

Nevíte si rady s finančními otázkami? Naši odborníci vám vždy poradí v každé životní situaci.

Vstoupit do poradny

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.